Skrevet av Emne: Vegard trener  (Lest 134840 ganger)

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Vegard trener Sheiko. Dekkveltfilm s. 40
« #645 : 31. mars 2011, 12:20 »
Har du analysert videoene dine? Det har jeg gjort  Grin.

Oppsettet ser bra ut, og han jazzmusikeren ser ut til å gi gode avløft. Så langt alt vel. På 125 holder du jevn fart ned, men i det du snur sklir albuene litt ut, og stangen driver litt bakover før den går opp. Du er likevel sterk nok til at den kommer greit opp.

På 140 øker hastigheten siste 5-6 cm før stangen treffer brystet, og i det du vender kommer albuene langt ut, og stangen går flere cm rett bakover før du klarer å bevege den. Da feiler du stygt fordi belastningen havner på skuldre og triceps, og resten får ikke være med.

Problemet løses med mer roøvelser med benkgrep, mer tung klossbenk, og ikke minst mer benk med stopp, ikke på brystet, men rett over, samtidig som du lærer å "brette" stangen for å aktivere lats og triceps bedre under løftet. Enkelt å fikse.  Grin
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Terje Johansen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 061
  • Honnør: 235
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 061

  • Førr en kjekkas!
Sv: Vegard trener Sheiko. Dekkveltfilm s. 40
« #646 : 31. mars 2011, 13:19 »
Synd med maksinga di, har fulgt med i denna loggen pga. av du kjørte samme program som meg.

Selve programmet for min del gikk greit å gjennomføre og bommet aldri på vekter, men når maksedagen kom så var æ i heilt rævva form. Vondt i knær og kroppklein generelt. Men som Tetra sier, så har vi begge iallefall fått 3 mnd med god mengdetrening ut av det og det får vi nok igjen på ett eller anna vis i framtida Smiley
Mål: 250-200-300

Min logg

Resultatservice

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Vegard trener Sheiko. Dekkveltfilm s. 40
« #647 : 31. mars 2011, 13:55 »
En annen ting som slår meg når jeg leser historiene deres er at det muligens blir litt mye mengde, litt lite vekter i området 90+, og ikke minst litt kort deload før maksing. Til mine tre, fire første stevner kjørte jeg tre uker uten mark, og to uker så godt som uten trening, og det var etter oppkjøringer milevis fra de mengdene dere har kjørt. Kanskje en rolig uke til før maksing ville gjort godt? Æ bare schpørr  Wink
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Terje Johansen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 061
  • Honnør: 235
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 061

  • Førr en kjekkas!
Sv: Vegard trener Sheiko. Dekkveltfilm s. 40
« #648 : 31. mars 2011, 14:06 »
ikke uening i din synsing! Savnet sjøl litt tyngre vekter i løpet av programmet. Men i uke 9 av 12 så var det en slags minimaxedag på programmet somgikk opp til 95% av max, og der satt alle vektene. De vektene bommet jeg jo seff. på da æ sku maxe 3 uker etterpå. Sjøl hadde æ klokketro på programmet, men skulle nok vært ei lita uke til med deload før æ prøvde å maxe.

Med litt tweaking tror æ programmet kan være brillefint, Sheikometoden er jo hard og brutal. Har begynt på en oppkjøring dær æ skal følge en 12 ukers Dietmarvariant og tror æ kan få ut ganske mye av den opparbeida mendgen i løpet av programmet.

Ser på Dietmarprogrammet så er siste tunge markøkt på Fredag i uke 8 av 12, siste tunge bøy er Mandag i uke 10 av 12 og siste tunge benkpressøkt er på Onsdag i uke 11 av 12, så dvs at æ får god tid til å hente meg inn i sliteløft som markløft og bøy før maxedagen.
Mål: 250-200-300

Min logg

Resultatservice

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Vegard trener Sheiko. Dekkveltfilm s. 40
« #649 : 31. mars 2011, 14:23 »
Ja, når Vegard var i bra form i uke 9, og ikke har blitt i vesentlig bedre form etter 4 uker med trening, så tolker jeg det slik at det trengs mer hvile for å få ut formen.

En annen ting VP: vektene du valgte i benk var helt åndssvake  Grin Å høyne fra 125 til 140 er ikke smart. 125-132-140 ville vært mer fornuftig. All erfaring tyder på at små høyninger er den beste måten å angripe nye perser på. Økninger på 15 kg eller mer er det stort sett bare brasilianere som driver med, og de har aldri vunnet styrkekonkurranser  Grin. Fra spøk til kødd: se på resultatlister fra styrkeløft, så ser du at svært mange av de som øker mer enn 10 kg i bøy og 7,5 kg i benk bommer sammenlignet med de som øker litt mer konservativt. Jeg aner en sammenheng her....
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget VP

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 119
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 119

Sv: Vegard trener Sheiko. Dekkveltfilm s. 40
« #650 : 04. april 2011, 17:56 »
Enig i det dere skiver her! Albuene vandrer altfor lett ut, og det trengs trening med stopp og kloss. Har også savnet tyngre trening i programmet. De første 9 ukene ble alt bare lettere og lettere og ting føltes stadig bedre, men da mengden ble redusert og støtteøvelser til slutt ble kuttet, ble formen bare slappere og slappere. Mulig det hadde hjulpet med litt ekstra deload og at dette var en viktig faktor, for jeg har aldri trent så strukturert, ofte og bra, som de siste 13 ukene. Må nesten sitte igjen med litt annet utbytte enn kun en erfaring.

Min opprinnelige plan var å ha 5-7,5 kg økning per løft i benken, men han som spottet meg overbeviste meg om at det var en dum plan og at jeg ikke måtte slite meg ut på å ta noen løft mellom 125 og 140. Han er mye sterkere enn meg i benk, så jeg hørte på han.

Ellers så kan jeg meddele at åndssvakheten fortsatte tre dager til ende et annet sted med nok alkohol, åndsing og synd til å sprenge alle grenser Grin

Må få til en liten økt i dag.

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Vegard trener Sheiko. Dekkveltfilm s. 40
« #651 : 04. april 2011, 18:48 »
Jeg skal tegner opp en beslutningsprosess for deg i forhold til hvem du skal ta imot råd fra på VT  Grin

Blant "Nei-gruppen" finner vi tunghørte austevollinger, folk som benker mer enn de bøyer, og folk som aldri har løftet på stevne  Grin
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget VP

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 119
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 119

Sv: Vegard trener Sheiko. Dekkveltfilm s. 40
« #652 : 06. april 2011, 23:16 »
Dagens:

Oppvarming

Knebøy:
5x60kg
5x80kg
5x100kg
2x5x120kg

Benkpress:
5x50kg
5x70kg
3x5x90kg med stopp

Pullups:
7
7
5 smalt, nøytralt grep

2x10x18kg flies, 2 sett omvendt pecdec+facepull

En uke siden sist økt. Ok gjennomkjøring!

Utlogget VP

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 119
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 119

Sv: Vegard trener Sheiko. Dekkveltfilm s. 40
« #653 : 09. april 2011, 17:43 »
Dagens:

Oppvarming

Markløft:
5x60kg
5x100kg
3x140kg
5x160kg 3 første med ohgrep
5x180kg
5x195kg

Militærpress:
5x40kg
5x50kg
5x60kg
5x70kg
3x3x60kg

Frontbøy:
2x5x60kg smal, nøytral stand
6x80kg
6x90kg

Pullups:
6xkv
5x5kg
4x10kg
3x15kg
3x20kg

Dips:
2x10xkv

1 sett mage

Marken ble småtung på toppsettet, men føltes bedre ut enn på lenge. Militærpressen ble halvseig på 70kg, men gikk ok. Resten var kos. Har gått ned 1kg i morgenvekt siste uken pga mangel på proteinpulver, mye drikking og generelt lite matlyst, men trykket i dag var bedre enn forventet uansett så tror jeg har hatt godt av en uke fri.

Utlogget VP

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 119
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 119

Sv: Vegard trener Sheiko. Dekkveltfilm s. 40
« #654 : 11. april 2011, 23:51 »
Dagens:

Oppvarming

Knebøy:
5x60kg
5x90kg
5x120kg
3x140kg
3x160kg
2x170kg
2x4x130kg med stopp

Pullups:
3x7
2x7 underhånds

Rygghev:
2x10xkv+15kg

Magehjul: knær
2x15

Ganske lett med 160kg. 170kg begynte å bli seigt, men hadde en del reps inne der. Pullups veldig lett i dag.
Ble forresten utfordret til duell i liggende roing til benk. Tapte knepent med 5 reps på 100kg, der den 5. akkurat ikkje touchet benken, og der Kris, som utfordret meg, akkurat fikk touchet.

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Vegard trener Sheiko. Dekkveltfilm s. 40
« #655 : 13. april 2011, 00:16 »
Blant "Nei-gruppen" finner vi tunghørte austevollinger, folk som benker mer enn de bøyer, og folk som aldri har løftet på stevne  Grin

Lol :-P

Jeg tenker på i hvilken grad ferdigsnekra program vil fungere optimalt uten videre tilpasning, når man kommer på et visst nivå. Er ikke helt sikkert det var deg Boris tenkte på da han lagde Sheiko-programmet.
 
Bra du holder koken fortsatt VP. Hva nå, ny 13-ukers Sheiko?

Utlogget VP

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 119
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 119

Sv: Vegard trener Sheiko. Dekkveltfilm s. 40
« #656 : 13. april 2011, 17:41 »
Lol :-P

Jeg tenker på i hvilken grad ferdigsnekra program vil fungere optimalt uten videre tilpasning, når man kommer på et visst nivå. Er ikke helt sikkert det var deg Boris tenkte på da han lagde Sheiko-programmet.
 
Bra du holder koken fortsatt VP. Hva nå, ny 13-ukers Sheiko?
Jeg har nok fått noe ut av programmet selv om jeg ikke klarte målene mine i uke 13, men du er jo inne på noe angående tilpasning. Tror jeg burde hatt en lenger deload.

Jeg er i tenkeboksen angående hva jeg skal gjøre, men det blir trolig en oppkjøring av noe slag. Prøve å få en grei treningsmengde nå før Pesachhøytiden, så blir det nok oppkjøring etterpå.


Gårsdagens:

Benkseanse med Fenrikflink der jeg løftet en singel på 125 og bommet på 132,5, løftet litt med strikk til kloss opp til rundt 150kg i toppen av løftet. Trenger dette. Etterpå ble det rygghev, 6x5 pullups med forskjellige grep, opp til 3x5x110kg strakmark, 5x10x20kg flies, 3x5x60kg frontbøy med smal, nøytral stand ++

Ikke dagen til å løfte tungt. Klarte bare å få i meg i overkant av 2000kcal dagen før pga betennelse grunnet visdomstann. Måtte stavmikse baguetter med kokt egg sammen med juice og melk for å få i meg noe. I tillegg er bankkortet mitt stjelt og jeg er tom for næring i flytende form, så dårlig på matfronten Tongue
Okai, nok syting, mer trening!



Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Vegard trener Sheiko. Dekkveltfilm s. 40
« #657 : 14. april 2011, 14:09 »
Hvis du fortsatt  ikke kan tygge får du gi en lyd, så kan jeg lage en baconsmoothie til deg i ettermiddag.  Grin

Har du tenkt noe mer på program videre? Jeg har ca 40 ideer, men de er for lange til å skrive i loggen din. Du kan evt sende meg en mail hvis du vil krangle om ideer. For øvrig står jeg på det jeg sa etter å ha set videoen din; du trenger mer benk med stopp/bunnstart/pause over brystet, samt litt tung klossebenk for å bli vant til tunge vekter.

Snakkes!
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget VP

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 119
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 119

Sv: Vegard trener Sheiko. Dekkveltfilm s. 40
« #658 : 15. april 2011, 01:28 »
Gårsdagens:

Oppvarming

Markløft:
5x60kg
5x100kg
5x140kg
2x5x160kg
2x5x180kg
5x160kg
10x160kg

Pullups:
4x5 med forskjellig grep

Dips:
3x10

3 sett mage, en del sett enhånds hantelstøt opp til 46kg.

Kjørte uten stopp på de to siste marksettene og det ble veldig mye lettere, samt at det faktisk føltes lettere å holde spennet i ryggen over flere reps.

Dagens:

Benkpress: med stopp
7x50kg
5x70kg
5x90kg
4x3x100kg

Frontbøy:
5x60kg
5x70kg
5x80kg
5x90kg
4x100kg
6x80kg

Pullups:
5
4x10kg
3x15kg
3x20kg

Benkpress: bunnstart rett over brystet
5x60kg
5x80kg
2x5x85kg
5x90kg

2 sett enfots strakmark, 2 sett rygghev, 2 sett mage.

Veldig støl i store deler av kroppen disse dagene. 5 dager på rad med lange økter. Frontbøyen så veldig skeiv ut til tider. Har hatt en del skole og blitt lite tøying og egoscue.

Hvis du fortsatt  ikke kan tygge får du gi en lyd, så kan jeg lage en baconsmoothie til deg i ettermiddag.  Grin

Har du tenkt noe mer på program videre? Jeg har ca 40 ideer, men de er for lange til å skrive i loggen din. Du kan evt sende meg en mail hvis du vil krangle om ideer. For øvrig står jeg på det jeg sa etter å ha set videoen din; du trenger mer benk med stopp/bunnstart/pause over brystet, samt litt tung klossebenk for å bli vant til tunge vekter.

Snakkes!
Tyggingen ser ut til å ha ordnet seg med litt antibiotika, men en god baconsmoothie er vel aldri å forakte! I dag fikk jeg også en pakke med pulver i posten + fikk karret til meg havremel, så nå er det velstand. Kan også melde om at OH yeah! sin proteinsjokolade er fullt på høyde med ironcore sin, så høytiden har begynt! Grin
Angående program har jeg ikke kommet over noe jeg har tent spesielt på, så send meg for all del noen ideer Smiley
 

Utlogget VP

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 119
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 119

Sv: Vegard trener Sheiko. Dekkveltfilm s. 40
« #659 : 23. april 2011, 17:18 »
Vært i London og gått milevis hver dag i 4-5 dager, tok 100 pushups på hotellrommet en dag + noen knebøy for hoftenes skyld. Gått på flate sko uten å kjenne noe særlig smerter eller nevneverdig ubehag og føler faktisk at hofter og skuldre er i bedre posisjon enn før jeg reiste. Sunt å gå altså.

Dagens:
Litt oppvarming, knebøy, benk, enfotsmark, pullups og magehjul. Lett og kjapt og lite.

God påske!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!