Skrevet av Emne: WPC-Raw promo video  (Lest 7765 ganger)

Utlogget Roy Holte

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 348
  • Honnør: 406
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 348

  • I`ll see you when Ragnarok begins.....
Sv: WPC-Raw promo video
« #30 : 06. desember 2009, 01:51 »
Andreas Hjelmtvett har minst like mye i bøy og er bare 20-30kg unna i mark. benken vet jeg ikke.
og påstå at andre er dopet bare pga av at de er sterke er tull.
hvis vi skal begynne med det så beskylder jeg Grizzly for doping,han har trent på Haralds gym i oslo og der er jo alle dopet!!

AHA bad history;)
Fare for landslagsplassen nå ser jeg;)
he he He he ho ho


3xNSM 2000-2001-2002
2xIPF World Champion Benchpress
IPF European Champion Benchpress
IPF Nordic Benchpress Overall Champion
5x Norweigian Benchpress Champion

EX-IPF World Benchpress record holder-125kg Powerlift with 326kg
EX-IPF World Bencpress record holder-125kg-singellift with 327kg

EX-Strongman
EX-Powerlifter
EX-Benchpresser

www.strongmanroyholte-webshop.no
www.strongmanroyholte.no


Give them nothing...but take from them everything!

I`ll be back........I`ll raise again!and again...and again...my spirit they never get!

May GOD have mercy upon my enemies
......because I won`t!

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: WPC-Raw promo video
« #31 : 06. desember 2009, 02:09 »
nå ødelegger dere poenget mitt,jeg kom med en kommetar til han dusten som mente at han kunne si at russeren var dopet fordi han hadde mye raw. hjelmtveit er ikke så langt unna i bøy og mark. men at russeren er sterkest er det ingen tvil om.
I dette tilfellet er det liten tvil om at russeren doper siden han er blitt tatt i doptest av IPF og blitt livstidssuspendert. Det er derfor han konkurrer i et slikt tulle-forbund i disse dager.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: WPC-Raw promo video
« #32 : 06. desember 2009, 02:22 »
I dette tilfellet er det liten tvil om at russeren doper siden han er blitt tatt i doptest av IPF og blitt livstidssuspendert. Det er derfor han konkurrer i et slikt tulle-forbund i disse dager.

Og her kommer GeirM på banen. Ja Belyaev doper seg og WPC er intet tulle-forbund.
Har du noengang konkurrert i styrkeløft? Smiley
Non Plus Ultra

Utlogget Roy Holte

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 348
  • Honnør: 406
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 348

  • I`ll see you when Ragnarok begins.....
Sv: WPC-Raw promo video
« #33 : 06. desember 2009, 02:25 »
I dette tilfellet er det liten tvil om at russeren doper siden han er blitt tatt i doptest av IPF og blitt livstidssuspendert. Det er derfor han konkurrer i et slikt tulle-forbund i disse dager.

Har Grizzly dopet?


3xNSM 2000-2001-2002
2xIPF World Champion Benchpress
IPF European Champion Benchpress
IPF Nordic Benchpress Overall Champion
5x Norweigian Benchpress Champion

EX-IPF World Benchpress record holder-125kg Powerlift with 326kg
EX-IPF World Bencpress record holder-125kg-singellift with 327kg

EX-Strongman
EX-Powerlifter
EX-Benchpresser

www.strongmanroyholte-webshop.no
www.strongmanroyholte.no


Give them nothing...but take from them everything!

I`ll be back........I`ll raise again!and again...and again...my spirit they never get!

May GOD have mercy upon my enemies
......because I won`t!

Utlogget weightlifter

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 284
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 284

Sv: WPC-Raw promo video
« #34 : 06. desember 2009, 08:44 »
Er dette en spøk?

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: WPC-Raw promo video
« #35 : 06. desember 2009, 15:52 »
I dette tilfellet er det liten tvil om at russeren doper siden han er blitt tatt i doptest av IPF og blitt livstidssuspendert. Det er derfor han konkurrer i et slikt tulle-forbund i disse dager.

joda,men utifra resultatene hans kan man ikke si at han er dopet,noe en kar skreiv tidligere i tråden.

Utlogget burny_

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 249
  • Honnør: 178
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 249

Sv: WPC-Raw promo video
« #36 : 08. desember 2009, 10:10 »
I dette tilfellet er det liten tvil om at russeren doper siden han er blitt tatt i doptest av IPF og blitt livstidssuspendert. Det er derfor han konkurrer i et slikt tulle-forbund i disse dager.
WPC er vel mere et forbund for ALLE, enn IPF.
Du har for rene løftere, du har "for" dopa løftere.
DU har for folk som vil bruke utstyr, og du har for folk som ikke vil bruke utstyr.....
Hva er tullete med WPC?

Utlogget burny_

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 249
  • Honnør: 178
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 249

Sv: WPC-Raw promo video
« #37 : 08. desember 2009, 19:02 »
Venter forøvrig spent på svar fra Geir M, da jeg ser han har vært pålogget, men han har ikke svart.. Kanskje han ikke kom på noen gode argument for at WPC er et tulleforbund? Smiley

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: WPC-Raw promo video
« #38 : 08. desember 2009, 19:31 »
Sitat
Og her kommer GeirM på banen. Ja Belyaev doper seg og WPC er intet tulle-forbund.
Har du noengang konkurrert i styrkeløft? Smiley
Nope Smiley

Sitat
Har Grizzly dopet?
Nei.

Sitat
joda,men utifra resultatene hans kan man ikke si at han er dopet,noe en kar skreiv tidligere i tråden.
Enig, det er nok noe tynt selv om resultatene er helt utrolige.

Sitat
WPC er vel mere et forbund for ALLE, enn IPF.
I teorien er jeg enig.
Sitat
Du har for rene løftere, du har "for" dopa løftere.
Jepp og de konkene der uttøverne testes kaller de for amatør-konker. Sier vel sitt om WPC.

Sitat
DU har for folk som vil bruke utstyr, og du har for folk som ikke vil bruke utstyr.....
Akkurat her synes jeg IPF kunne gjort det samme. Jeg liker at WPC har egne stevner uten utstyr som trekker til seg store navn.
 
Sitat
Hva er tullete med WPC?
Jeg synes, i likhet med mesteparten av norges befolkning, at dop i idrett er noe tull. Det at en del her inne er uenige i det kan jeg leve fint med.

There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget burny_

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 249
  • Honnør: 178
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 249

Sv: WPC-Raw promo video
« #39 : 08. desember 2009, 20:08 »
I teorien er jeg enig. J

jepp og de konkene der uttøverne testes kaller de for amatør-konker. Sier vel sitt om WPC.
Akkurat her synes jeg IPF kunne gjort det samme.

Jeg synes, i likhet med mesteparten av norges befolkning, at dop i idrett er noe tull. Det at en del her inne er uenige i det kan jeg leve fint med.
I teorien er du enig? Det funker jo i praksis, ikke bare i teorien?

Det kan ligge mye bak Amatør navnet, det trenger ikke å være negativt laddet, eks: Amatør kan betyde at det er lite penger i det / Mindre satsing/sponsorer etc... Blir jo litt som tja, si fotball. Der har du jo divisjoner..
Ligger mere satsning fra sponsorer, lag, og ikke minst utøverne i seg selv desto høyere opp du kommer..
Men er jo ikke noe negativt å spille i noe som heter "divisjon 3" bare fordi det er noe som er "bedre" (div. 1).
Ser på det her som samme sak...
Uansett, bare et ord, "amatør".

Dop i idrett der regelene KLART sier ifra om at det er ulovligt å dope seg, eks IPF. Der er jeg HELT enig med deg, Fair Play er je 110% for.
Men når det er så mange forbund som har det, hva er da galt med å ha et der doping ikke er i mot regelene? HVA er galt med det?
Og det skulle jeg gjerne likt å sett hele norges befolkning svare på, hva de synes om at noen grupperinger innen en gren/idrett som doper seg, velger å konkurrere mot hverandre, istedenfor å jukse i andre sine konkurranser.
Tipper de flertall hadde syntes at det var "ok" at de holdt seg for seg selv.

Lurer på hva egentlig problemet til folk er...
Er det at WPC da tar "vekk" oppmerksomheten fra IPF? Med Doping , "super" drakter, og ikke minst rettferdige regeler...

Hva med at alle de IPF forkjemperne hadde istedenfor å rake ned på WPC, hadde heller brukt energi og tid på å promotere styrkeløft på samme måte som WPC gjør (Se feks video i første innlegg).
Må jo være mye bedre...




Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: WPC-Raw promo video
« #40 : 08. desember 2009, 20:38 »
Sitat
I teorien er du enig? Det funker jo i praksis, ikke bare i teorien?
I praksis er IPF fortsatt størst, og det er nok mye på grunn av at det er den eneste organisasjonen som tar antidoping på alvor.
Sitat
Det kan ligge mye bak Amatør navnet, det trenger ikke å være negativt laddet, eks: Amatør kan betyde at det er lite penger i det / Mindre satsing/sponsorer etc... Blir jo litt som tja, si fotball. Der har du jo divisjoner..
Ligger mere satsning fra sponsorer, lag, og ikke minst utøverne i seg selv desto høyere opp du kommer..
Men er jo ikke noe negativt å spille i noe som heter "divisjon 3" bare fordi det er noe som er "bedre" (div. 1).
Ser på det her som samme sak...
Uansett, bare et ord, "amatør".
I fotball har du flere divisjoner og alle er mot doping. Jeg henger meg egentlig ikke opp i ordet amatør. Det ville være like ille å kalle det eliteserie og 1./2. divisjon. Det jeg ikke liker er at man rangerer doperne høyere enn de som er reine.

Sitat
Dop i idrett der regelene KLART sier ifra om at det er ulovligt å dope seg, eks IPF. Der er jeg HELT enig med deg, Fair Play er je 110% for.
Men når det er så mange forbund som har det, hva er da galt med å ha et der doping ikke er i mot regelene? HVA er galt med det?
Hva er galt med å risikere liv og helse for å gjøre det bedre i en sport? Nei, si det.

Sitat
Og det skulle jeg gjerne likt å sett hele norges befolkning svare på, hva de synes om at noen grupperinger innen en gren/idrett som doper seg, velger å konkurrere mot hverandre, istedenfor å jukse i andre sine konkurranser.
Tipper de flertall hadde syntes at det var "ok" at de holdt seg for seg selv.
En fordel med WPC er at de som hadde tenkt til å jukse i IPF kanskje velger å stille i WPC istedenfor, men det er egentlig den eneste fordelen jeg ser.

Sitat
Lurer på hva egentlig problemet til folk er...
Er det at WPC da tar "vekk" oppmerksomheten fra IPF? Med Doping , "super" drakter, og ikke minst rettferdige regeler...
Reglene i IPF er like rettferdige. IPF er fortsatt mye større enn WPC, så jeg tviler på at det er oppmerksomhet det står på.

Sitat
Hva med at alle de IPF forkjemperne hadde istedenfor å rake ned på WPC, hadde heller brukt energi og tid på å promotere styrkeløft på samme måte som WPC gjør (Se feks video i første innlegg).
Må jo være mye bedre...
Den ene tingen utelukker ikke den andre. Nå vil jeg ikke si at én liten sleivete kommentar er å bruke mye tid på å rakke ned på WPC heller.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget jaycutler

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 121
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 121

Sv: WPC-Raw promo video
« #41 : 08. desember 2009, 20:47 »
Reglene i IPF er like rettferdige. IPF er fortsatt mye større enn WPC, så jeg tviler på at det er oppmerksomhet det står på.

I russland som er en kjempe nasjon når det kommer til styrkeløft så var det ca. 150 løftere på det nasjonale russiske mesterskapet i IPF. Og på det nasjonale russiske mesterksapet i WPC var det over 800 løftere. Så det er nok ikke lenge til WPC er større en IPF. Og med tanke på hvordan styrkeløft er innenfor NSF så er det like greit at folk også kan få løfte i et forbund som bryr seg om løfterne.
|||||--WPC Norge--|||||

Sterk, blid og fordomsfri

Utlogget burny_

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 249
  • Honnør: 178
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 249

Sv: WPC-Raw promo video
« #42 : 08. desember 2009, 20:57 »

Sitat
I praksis er IPF fortsatt størst, og det er nok mye på grunn av at det er den eneste organisasjonen som tar antidoping på alvor.

Tror du misforsto. Tenkte på at i praksis så funker det å ha en ren klasse, og en "fritt fram" klasse i WPC, tviler på at det er noe doping i AWPC, om du vet noe jeg ikke vet så er det bare å si det.

Sitat
I fotball har du flere divisjoner og alle er mot doping. Jeg henger meg egentlig ikke opp i ordet amatør. Det ville være like ille å kalle det eliteserie og 1./2. divisjon. Det jeg ikke liker er at man rangerer doperne høyere enn de som er reine.
Om du hadde lest det jeg skreiv, ordet "amatør" kan ha med andre ting å gjøre en å være rangert høyest.
Feks, sponsing, promotering, etc, at det er mere av det i den "åpene" klassen. Det trenger ikke å ha noe å gjøre med hvem som er rangsjert høyest.

Sitat
Hva er galt med å risikere liv og helse for å gjøre det bedre i en sport? Nei, si det.
Nei si det... Bare å kutte ut alt av idrett som ikke er sunt for kroppen (det er det vel nok av, mtp feks skader du har resten av livet). Idrett/sport der du risikerer livet, det finnes det jo plenty av.. Eks. Rally.

Sitat
En fordel med WPC er at de som hadde tenkt til å jukse i IPF kanskje velger å stille i WPC istedenfor, men det er egentlig den eneste fordelen jeg ser.
Og det er en STOR fordel, er det ikke?
Samt at rene løftere kan velge å konkurrere med feks andre drakter, eller evnt. i "rene"(les: Ikke drakt) raw konkurranser.

Sitat
Reglene i IPF er like rettferdige. IPF er fortsatt mye større enn WPC, så jeg tviler på at det er oppmerksomhet det står på.
Tja, (sak, Roy Holte, men ikke start den diskusjonen her).
IPF er større ja, MEN hadde WPC kommet til Norge så hadde de nok raskt fått mange medlemmer, til og med kanskje folk fra IPF hadde kommet over når de hadde et valg?
Så selv om de er større så kan det handle om oppmerksomhet. (Se feks AP vs FRP)

Sitat
Den ene tingen utelukker ikke den andre. Nå vil jeg ikke si at én liten sleivete kommentar er å bruke mye tid på å rakke ned på WPC heller.
Hadde DU, og alle andre som er medlem i IPF (går utifra at du er det) sendt et brev til eks NSF, med et ønske / evnt forslag til hvordan å promotere IPF/Styrkeløft istedenfor å skrive den ene sleivete komentaren så kan det jo alltids være at de til slutt hadde gjort noe med saken?


Utlogget Benkleddet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 307
  • Honnør: 95
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 307

  • kaillkarsk og blautkak
Sv: WPC-Raw promo video
« #43 : 09. desember 2009, 10:12 »

Om du hadde lest det jeg skreiv, ordet "amatør" kan ha med andre ting å gjøre en å være rangert høyest.
Feks, sponsing, promotering, etc, at det er mere av det i den "åpene" klassen. Det trenger ikke å ha noe å gjøre med hvem som er rangsjert høyest.


Så om man velger å bruke dop, konkurrerer i den "åpne" klassen eller hva man kaller det, så åpnes det plutselig for mer penger, (sponsorer og promotering), enn om man bare er amatør.. Dette kan fort sees på som en måte å oppfordre til dopbruk på. Vil man konkurrere på høyt nivå, og prøve å leve av sporten som man kanskje har et talent innen, så må man konkurrere mot dopa utøvere.

I russland som er en kjempe nasjon når det kommer til styrkeløft så var det ca. 150 løftere på det nasjonale russiske mesterskapet i IPF. Og på det nasjonale russiske mesterksapet i WPC var det over 800 løftere. Så det er nok ikke lenge til WPC er større en IPF. Og med tanke på hvordan styrkeløft er innenfor NSF så er det like greit at folk også kan få løfte i et forbund som bryr seg om løfterne.

Var dette "åpen" eller "amatør"? Om dette var åpen, der doping er lov, så er ikke det veldig overraskende at selveste dop-gudfaren Russland stiller sterkt der. I IPF har de på mange måter kniven på strupen etter flere utestengelser..
-Sannsynligvis den eneste i landet som er utstyrt med et eget benkledd



Oslo SKs hjemmeside: http://oslostyrkeloftklubb.no

Utlogget burny_

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 249
  • Honnør: 178
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 249

Sv: WPC-Raw promo video
« #44 : 09. desember 2009, 10:35 »
Så om man velger å bruke dop, konkurrerer i den "åpne" klassen eller hva man kaller det, så åpnes det plutselig for mer penger, (sponsorer og promotering), enn om man bare er amatør.. Dette kan fort sees på som en måte å oppfordre til dopbruk på.

Vil man konkurrere på høyt nivå, og prøve å leve av sporten som man kanskje har et talent innen, så må man konkurrere mot dopa utøvere.
Rene folk kan jo konkurre i den "åpene" klassen, du ikke bruke.
Men ja, det er vel kanskje mere spons og promotering der de løfter mere.. Folk vil jo heller se det?
Det er jo på lik linje med bilsport, folk risikerer jo liv og lemmer i høyere "klasser/Ligaer/kall det hva du vil", feks rally vs bilcross.
Bilcross: Billigt å drive med, som oftest ikke samme risiko, mere oppnålig å konkurre der for Ola Nordmann. Men lite promotering osv..
Rally, MYE dyrere, avhengig av spons i hue og ræva, høy risiko, flere folk som følger mer der.. Mye promotering.

Igjen så trenger ikke "amatør" å være et negativ laddet ord. http://no.wikipedia.org/wiki/Amat%C3%B8r
"betegner en person som gjør noe fordi en liker – eller elsker – å gjøre det."

Men angående å leve av sporten sin, det er jo ingen/få som gjør det i det rene forbundet IPF?
Så hvorfor sammenligne med det? Der har du jo ingen som lever av det omtrent...

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!