Skrevet av Emne: Ingen forskjell i vektnedgang med 3 eller 6 måltider om dagen.  (Lest 20282 ganger)

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Ikke akkurat breaking news men...


Increased meal frequency does not promote greater weight loss in subjects who were prescribed an 8-week equi-energetic energy-restricted diet.
Cameron JD, Cyr MJ, Doucet E.
Br J Nutr. 2009 Nov 30:1-4. [Epub ahead of print]

There have been reports of an inverse relationship between meal frequency (MF) and adiposity. It has been postulated that this may be explained by favourable effects of increased MF on appetite control and possibly on gut peptides as well. The main goal of the present study was to investigate whether using a high MF could lead to a greater weight loss than that obtained with a low MF under conditions of similar energy restriction. Subjects were randomised into two treatment arms (high MF = 3 meals+3 snacks/d or low MF = 3 meals/d) and subjected to the same dietary energy restriction of - 2931 kJ/d for 8 weeks. Sixteen obese adults (n 8 women and 8 men; age 34.6 (sd 9.5); BMI 37.1 (sd 4.5) kg/m2) completed the study. Overall, there was a 4.7 % decrease in body weight (P < 0.01); similarly, significant decreases were noted in fat mass ( - 3.1 (sd 2.9) kg; P < 0.01), lean body mass ( - 2.0 (sd 3.1) kg; P < 0.05) and BMI ( - 1.7 (sd 0.8) kg/m2; P < 0.01). However, there were NS differences between the low- and high-MF groups for adiposity indices, appetite measurements or gut peptides (peptide YY and ghrelin) either before or after the intervention. We conclude that increasing MF does not promote greater body weight loss under the conditions described in the present study.


http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19943985


Utlogget HHHH

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 684
  • Honnør: 359
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 684

  • tjukk
Abonnerer du på noen slags nyhetskanal, Beef? Så at denne var relativt fersk..

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Abonnerer du på noen slags nyhetskanal, Beef? Så at denne var relativt fersk..

Ja, abonnerer på noen forskjellige journaler hvor Nutrition Journal, Nutrition & Metabolism og Journal of the International Society of Sports Nutrition kanskje er de mest relevante.

Pubcrawler er forresten en fin tjeneste: http://pubcrawler.gen.tcd.ie/


Utlogget HHHH

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 684
  • Honnør: 359
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 684

  • tjukk
Ja, abonnerer på noen forskjellige journaler hvor Nutrition Journal, Nutrition & Metabolism og Journal of the International Society of Sports Nutrition kanskje er de mest relevante.

Pubcrawler er forresten en fin tjeneste: http://pubcrawler.gen.tcd.ie/


Ok... Har selv nettopp fått abonnement til Alan Aragon sin Research Review greie, selv om jeg er skeptisk til ferdigfiltrert informasjon. Kanskje jeg skal vurdere å abonnerer på noen journaler også, men da etter nøye fundering ift. pris og relevans... Er ikke akkurat gratis å være abonnent til de store journalene i mitt fagfelt, koster 1500 i året for to av journalene...

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Ok... Har selv nettopp fått abonnement til Alan Aragon sin Research Review greie, selv om jeg er skeptisk til ferdigfiltrert informasjon. Kanskje jeg skal vurdere å abonnerer på noen journaler også, men da etter nøye fundering ift. pris og relevans... Er ikke akkurat gratis å være abonnent til de store journalene i mitt fagfelt, koster 1500 i året for to av journalene...

Det er mye open access innenfor næring og trening heldigvis. Hovedparten av det som publiseres i de tre journalene jeg nevnte er det.

Vurderer et abonnement på Aragon sin Review jeg med.


Utlogget HHHH

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 684
  • Honnør: 359
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 684

  • tjukk
Har fått tilgang til Research Reviewen hans - anbefales Cheesy

Han tar for seg den samme artikkelen i Novemberutgaven, og viser også til en som han diskuterer i September, som er en studie med 8 deltagere i en 2 ukers crossover design (2 uker i hver treatment), hvor den ene gruppen fulgte et IF opplegg med 20 timers faste  eller en standard diett. Diettene ble satt opp til å være på vedlikeholdsnivå og være like mtp makroernæring. Det var ingen forskjeller mellom de metabolisme indikatorene som ble målt, og heller ikke forskjell i lean body mass eller fat mass. Det siste er kanskje verdt å bemerke seg, spesielt for de som er redd for muskelsvinn eller katabolisme etter et par timer uten mat Tongue De finner signifikante forskjeller i "resting energy expenditure" (REE) etter å ha fulgt IF, men ikke noe som vil utgjøre noen reell forskjell i det virkelige liv..

Mao.: Enda et argument for ikke å spise 20 ganger om dagen..


Am J Clin Nutr. 2009 Nov;90(5):1244-51. Epub 2009 Sep 23.
Intermittent fasting does not affect whole-body glucose, lipid, or protein metabolism.

Soeters MR, Lammers NM, Dubbelhuis PF, Ackermans M, Jonkers-Schuitema CF, Fliers E, Sauerwein HP, Aerts JM, Serlie MJ.

Department of Endocrinology and Metabolism, University of Amsterdam, Amsterdam, Netherlands.

BACKGROUND: Intermittent fasting (IF) was shown to increase whole-body insulin sensitivity, but it is uncertain whether IF selectively influences intermediary metabolism. Such selectivity might be advantageous when adapting to periods of food abundance and food shortage. OBJECTIVE: The objective was to assess effects of IF on intermediary metabolism and energy expenditure. DESIGN: Glucose, glycerol, and valine fluxes were measured after 2 wk of IF and a standard diet (SD) in 8 lean healthy volunteers in a crossover design, in the basal state and during a 2-step hyperinsulinemic euglycemic clamp, with assessment of energy expenditure and phosphorylation of muscle protein kinase B (AKT), glycogen synthase kinase (GSK), and mammalian target of rapamycine (mTOR). We hypothesized that IF selectively increases peripheral glucose uptake and lowers proteolysis, thereby protecting protein stores. RESULTS: No differences in body weight were observed between the IF and SD groups. Peripheral glucose uptake and hepatic insulin sensitivity during the clamp did not significantly differ between the IF and SD groups. Likewise, lipolysis and proteolysis were not different between the IF and SD groups. IF decreased resting energy expenditure. IF had no effect on the phosphorylation of AKT but significantly increased the phosphorylation of glycogen synthase kinase. Phosphorylation of mTOR was significantly lower after IF than after the SD. CONCLUSIONS: IF does not affect whole-body glucose, lipid, or protein metabolism in healthy lean men despite changes in muscle phosphorylation of GSK and mTOR. The decrease in resting energy expenditure after IF indicates the possibility of an increase in weight during IF when caloric intake is not adjusted. This study was registered at www.trialregister.nl as NTR1841.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19776143

Utlogget HHHH

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 684
  • Honnør: 359
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 684

  • tjukk
En til som er interessant:

Denne så på "alternate day fasting" (ADF), som er altså en dags fast med 25% kaloriinntak, påfulgt av en dag med vanlig spising ad libitum (etter behag). Selv om denne studien ikke hadde noen kontrollgruppe så er det interessant å se hva slags effekter det har å følge et slikt opplegg. Studien varte i 10 uker, hvor deltagere måtte gjennom 2 uker i kontroll fasen, 4 uker med et ADF opplegg hvor fasten var planlagt av forskerne, og 4 uker hvor fastedagene var planlagt i lag med deltakerne. Der fikk de altså designe en meny i samråd med forskerne, og også tips om å gjøre sunne valg de dagene de fikk spise etter behag. ADF kan vise seg å være en enkel måte å gå ned i vekt på, hvor fastingen ikke varer mer enn en dag i slengen. Muligens interessant dersom man trener på de ikke-faste dagene.

Legger ved graf av vektnedgang..

Am J Clin Nutr. 2009 Nov;90(5):1138-43. Epub 2009 Sep 30.
Short-term modified alternate-day fasting: a novel dietary strategy for weight loss and cardioprotection in obese adults.

Varady KA, Bhutani S, Church EC, Klempel MC.

Department of Kinesiology and Nutrition, University of Illinois at Chicago, Chicago, IL 60612, USA.

BACKGROUND: The ability of modified alternate-day fasting (ADF; ie, consuming 25% of energy needs on the fast day and ad libitum food intake on the following day) to facilitate weight loss and lower vascular disease risk in obese individuals remains unknown. OBJECTIVE: This study examined the effects of ADF that is administered under controlled compared with self-implemented conditions on body weight and coronary artery disease (CAD) risk indicators in obese adults. DESIGN: Sixteen obese subjects (12 women, 4 men) completed a 10-wk trial, which consisted of 3 phases: 1) a 2-wk control phase, 2) a 4-wk weight loss/ADF controlled food intake phase, and 3) a 4-wk weight loss/ADF self-selected food intake phase. RESULTS: Dietary adherence remained high throughout the controlled food intake phase (days adherent: 86%) and the self-selected food intake phase (days adherent: 89%). The rate of weight loss remained constant during controlled food intake (0.67 +/- 0.1 kg/wk) and self-selected food intake phases (0.68 +/- 0.1 kg/wk). Body weight decreased (P < 0.001) by 5.6 +/- 1.0 kg (5.8 +/- 1.1%) after 8 wk of diet. Percentage body fat decreased (P < 0.01) from 45 +/- 2% to 42 +/- 2%. Total cholesterol, LDL cholesterol, and triacylglycerol concentrations decreased (P < 0.01) by 21 +/- 4%, 25 +/- 10%, and 32 +/- 6%, respectively, after 8 wk of ADF, whereas HDL cholesterol remained unchanged. Systolic blood pressure decreased (P < 0.05) from 124 +/- 5 to 116 +/- 3 mm Hg. CONCLUSION: These findings suggest that ADF is a viable diet option to help obese individuals lose weight and decrease CAD risk. This trial was registered at clinicaltrials.gov as UIC-004-2009.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19793855

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Den første du postet hadde jeg faktisk ikke sett, selv om jeg prøver å få med meg det meste som gjelder periodisk faste. Smiley

Utifra abstraktet ser det ut som designen er noenlunde lik Halberg et al' sin studie fra 2005, men der fastet de bare 20 h annenhver dag. Der så man et ganske så markant forbedret glukoseopptak (fra 6.3 til 7.3 mg/kg pr. min).

Reduksjonen av REE er interessant, men jeg lurer dog på om dette ikke er noe som vil tilpasse seg over litt lengre tid.

Børge Fagerli har forresten skrevet litt om Halbergs studie her: http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=172



Prøvde ut ADF for en tid siden, men klarte ikke å trene skikkelig dagen etter en dag uten mat. "Leangains"-varianten med 16-8 er for meg en mer levelig måte å gjøre det på (dog bør kanskje Eat-Stop-Eat-konseptet til Brad Pylon også nevnes (www.eatstopeat.com)).


Noe av det jeg imidlertid synes er mest interessant med periodisk faste er dess mulige aldringsmotvirkende effekt som "Calorie Restriction Mimetic".


Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Mer en observasjon enn noe annet, men jeg har gjort meg en erfaring under diett som jeg i grunn har fundert litt på....

Jeg har hatt en rutine på diett, initiert av de periodene der vekten plutselig stopper helt opp...til tross for at en åpenbart er i minus på energiinntaket. Dere vet; det går ukesvis, og vektnåla står på samme sted...
Min greie er at jeg har begynt å variere karbinntaket fra dag til dag, men holdt det andre stabilt.
I sin enkleste form at jeg spiser f.eks 100g karb i en dag fulgt av en dag med 300g. I snitt ligger jeg eksakt på samme energiinntak som på en ordinær diettdag.
Resultatet har uansett hver bidige gang vært at jeg har begynt å redusere kroppsvekten igjen.

Det er jo ikke noe en tilnærming en gjerne gjør når en er såpass sulten som en er på diett....for sultfølelsen blir markant på slutten av lavkarbdagene....og den påfølgende natta... Sikkert mest fordi den kommer etter en dag der kroppen på sett og vis har fått fråtset litt (i meeeget relative termer), men seff også fordi en tilfører den type 3-400kcal mindre enn på normale diettdager.

I begynnelsen var teorien at en slik rutine ville speede opp forbrenningen igjen etter en lang periode med realt minus i energiinntaket, men det er vel neppe det som er hovedforklaringen. Deretter har jeg i grunn tenkt at det ha med at en brått slipper væske....noe som ikke alltid er lett å vurdere visuelt når en er i "halvbra" form..

Hva skjer med meg gutter?  Smile


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget HHHH

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 684
  • Honnør: 359
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 684

  • tjukk
Triceps:

Alan Aragon tok for seg et fenomen som kan være relevant til dette velkjente problemet, noe flere av oss har uheldigvis opplevd og strevet med. Aragon nevner konseptet med "adaptive thermogenesis", altså at kroppen tilpasser seg energiinntak og vekttap med nedregulering av forbrenning. Den ene studien han nevner tok for seg individer som deltok i en tredel studie, mens kaloriinntaket skulle holdes 700kcal under forventet vedlikeholdsnivå:

Del 1): Vekttap på 5 kg. Dette tok 78 dager, i løpet av denne tiden så sank basalmetabolismen (RMR) med 99kcal/dag.

Del 2): Gå ned 5 kg til. Dette tok 63 dager, som forventet.

Del 3): Oppnåelse av et platå. Det tok 105 dager til å miste 2 kg til.

Her bemerkes det at manglende vektnedgang måtte skyldes mer enn bare tilpasning til energiinntaket. Den 3. perioden så ble det tilsynelatende energiunderskuddet kompensert med 78%! En forklaring på dette er "adipose specific thermogenesis" altså den delen av forbrenningen som er knyttet opp mot fettmassen. Det kan se ut til at de som er veldig feite tåler lettere en fettnedgang enn de som ikke er så feite i utgangspunktet. Altså at feite folk ikke vil nedregulere sin forbrenning like drastisk.

Dette forklarer dog ikke hvordan du løser opp platået, med variasjon av kaloriene slik som du gjør (og jeg gjør). Her ligger det nok andre faktorer bak også, som f.eks. utskillelse av leptin og ghrelin. Etter hvert som du blir i bedre og bedre form vil det være vanskeligere å trigge de siste fettcellene til å gi slipp på lagrene (pga. ufordelaktig fordeling av reseptorer osv.) og da kreves det hyppigere "refeeds" for å få tilbake et tilstrekkelig høyt nivå av hormonene. Når du bruker høy og lav dager på karben så etterligner du noen av effektene med en slik "refeed" og det er muligens derfor det fungerer. Mulig Beef har noen bedre kilder på leptin/ghrelin/refeeds.


Br J Nutr. 2009 Aug;102(4):488-92.

Adaptive reduction in thermogenesis and resistance to lose fat in obese men.
Tremblay A, Chaput JP.

Division of Kinesiology, Department of Social and Preventive Medicine, Faculty of Medicine, Laval University, Quebec City, Que., Canada G1K 7P4.

Adaptive thermogenesis is defined as a greater than predicted change in energy expenditure in response to changes in energy balance. This issue is particularly relevant in the context of a weight-reducing programme in which diminished thermogenesis can be sufficient to compensate for a prescribed decrease in daily energy intake. In the present pilot study, we investigated the adaptive reduction in thermogenesis in resting state that appears to favour resistance to further weight loss. Eight obese men (mean BMI: 33.4 kg/m2, mean age: 38 years) participated in this repeated-measures, within-subject, clinical intervention. They were subjected to a weight-loss programme that consisted of a supervised diet (-2930 kJ/d) and exercise clinical intervention. The phases investigated were as follows: (i) baseline, (ii) after 5 (SE 1) kg loss of body weight (phase 1), (iii) after 10 (SE 1) kg weight loss (phase 2) and (iv) at resistance to further weight loss (plateau). At each phase of the weight-reducing programme, body weight and composition as well as RMR were measured. A regression equation was established in a control population of the same age to predict RMR in obese men at each phase of the weight-loss programme. We observed that body weight and fat mass (FM) were significantly reduced (P < 0.05), while fat-free mass remained unchanged throughout the programme. In phase 1, measured RMR had fallen by 418 kJ/d, more than predicted (P < 0.05), and this difference reached 706 kJ/d at plateau (P < 0.05 v. phase 1). A positive association (r 0.64, P < 0.05) was observed between the reduction in thermogenesis and the degree of FM depletion at plateau. The adaptive reduction in thermogenesis at plateau was substantial and represented 30.9% of the compensation in energy balance that led to resistance to further lose body weight. In conclusion, these results show that adaptive reduction in thermogenesis may contribute to the occurrence of resistance to lose fat in obese men subjected to a weight-reducing programme.

PMID: 19660148 [PubMed - indexed for MEDLINE]

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19660148

Utlogget HHHH

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 684
  • Honnør: 359
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 684

  • tjukk
Beef:

Aragon nevner også et par studier av Heilbronn et al (i tillegg til den du nevner). Der ble det funnet økt fettoksidering, da med 36 timers faste.



Am J Clin Nutr. 2005 Jan;81(1):69-73.

Alternate-day fasting in nonobese subjects: effects on body weight, body composition, and energy metabolism.
Heilbronn LK, Smith SR, Martin CK, Anton SD, Ravussin E.

Pennington Biomedical Research Center, Baton Rouge, LA 70808, USA.

BACKGROUND: Prolonged dietary restriction increases the life span in rodents. Some evidence suggests that alternate-day fasting may also prolong the life span. OBJECTIVE: Our goal was to determine whether alternate-day fasting is a feasible method of dietary restriction in nonobese humans and whether it improves known biomarkers of longevity. DESIGN: Nonobese subjects (8 men and 8 women) fasted every other day for 22 d. Body weight, body composition, resting metabolic rate (RMR), respiratory quotient (RQ), temperature, fasting serum glucose, insulin, free fatty acids, and ghrelin were assessed at baseline and after 21 d (12-h fast) and 22 d (36-h fast) of alternate-day fasting. Visual analogue scales were used to assess hunger weekly. RESULTS: Subjects lost 2.5 +/- 0.5% of their initial body weight (P < 0.001) and 4 +/- 1% of their initial fat mass (P < 0.001). Hunger increased on the first day of fasting and remained elevated (P < 0.001). RMR and RQ did not change significantly from baseline to day 21, but RQ decreased on day 22 (P < 0.001), which resulted in an average daily increase in fat oxidation of > or =15 g. Glucose and ghrelin did not change significantly from baseline with alternate-day fasting, whereas fasting insulin decreased 57 +/- 4% (P < 0.001). CONCLUSIONS: Alternate-day fasting was feasible in nonobese subjects, and fat oxidation increased. However, hunger on fasting days did not decrease, perhaps indicating the unlikelihood of continuing this diet for extended periods of time. Adding one small meal on a fasting day may make this approach to dietary restriction more acceptable.

PMID: 15640462 [PubMed - indexed for MEDLINE]


http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15640462


Obes Res. 2005 Mar;13(3):574-81.

Glucose tolerance and skeletal muscle gene expression in response to alternate day fasting.
Heilbronn LK, Civitarese AE, Bogacka I, Smith SR, Hulver M, Ravussin E.

Pennington Biomedical Research Center, Baton Rouge, LA 70808, USA.

OBJECTIVE: Alternate day fasting may extend lifespan in rodents and is feasible for short periods in nonobese humans. The aim of this study was to examine the effects of 3 weeks of alternate day fasting on glucose tolerance and skeletal muscle expression of genes involved in fatty acid transport/oxidation, mitochondrial biogenesis, and stress response. RESEARCH METHODS AND PROCEDURES: Glucose and insulin responses to a standard meal were tested in nonobese subjects (eight men and eight women; BMI, 20 to 30 kg/m(2)) at baseline and after 22 days of alternate day fasting (36 hour fast). Muscle biopsies were obtained from a subset of subjects (n = 11) at baseline and on day 21 (12-hour fast). RESULTS: Glucose response to a meal was slightly impaired in women after 3 weeks of treatment (p < 0.01), but insulin response was unchanged. However, men had no change in glucose response and a significant reduction in insulin response (p < 0.03). There were no significant changes in the expression of genes involved in mitochondrial biogenesis or fatty acid transport/oxidation, although a trend toward increased CPT1 expression was observed (p < 0.08). SIRT1 mRNA expression was increased after alternate day fasting (p = 0.01). DISCUSSION: Alternate day fasting may adversely affect glucose tolerance in nonobese women but not in nonobese men. The gene expression results indicate that fatty acid oxidation and mitochondrial biogenesis are unaffected by alternate day fasting. However, the increased expression in SIRT1 suggests that alternate day fasting may improve stress resistance, a commonly observed feature of calorie-restricted rodents.

PMID: 15833943 [PubMed - indexed for MEDLINE]

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15833943

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Tric:

Som Håvard skriver så er det nok leptin som spiller inn her. Lyle McDonald har skrevet en god artikkelserie om emnet hvor han blant annet skriver dette:

"I talked a little bit about #1 in a previous post, when I talked about refeeds. At this point, and this topic is discussed to some degree in nearly every book I’ve written at this point, interjecting high carbohydrate, high calorie refeeds of varying lengths (anywhere from 5 hours to 3 days) is (currently) the best way to raise leptin while dieting.

One of the interesting (and often missed points) is that, as dieters get leaner (and leptin drops more and more), refeeds need to become larger and/or more frequent. That is, rather than necessarily dieting harder as they get leaner, some people are actually doing better by ‘breaking their diet’ (with specific high-carb refeeds) more frequently.

I’d note again that leptin production is related primarily to carbohydrate intake in the short-term, high-fat refeeds aren’t the best way to raise leptin levels. I’d also note that single ‘cheat’ meals won’t impact on leptin levels significantly as leptin doesn’t really change on a meal to meal basis.

...

It does appear that increasing levels of leptin induce resistance to itself (I’ll spare you the mechanism) so it’s conceivable that reducing leptin levels (e.g. with a diet) could transiently reduce leptin resistance/improve leptin sensitivity. How much of an effect or how long this would take is currently unknown.

If this were the case, would provide more support for cyclical dieting approaches such as my Ultimate Diet 2.0. During dieting periods, leptin levels would go down (but sensitivity would go up); during periods of deliberate overfeeding, improved leptin sensitivity (until such time as it went down again) could possibly be taken advantage of."




Håvard:

Ja, selv om det i disse studiene kanskje til viss del kan forklares med et høyere fettinntak og/eller lavere kaloriinntak (vanskelig å vite siden de ikke hadde et kontrollert matinntak) så forklarer det kanskje resultatene i Stote et al' sin studie fra 2007, hvor man sammenlignet 3 vs 1 (kontrollerte) måltid om dagen:

"when consuming 1 meal/d, subjects had a significant increase in hunger; a significant modification of body composition, including reductions in fat mass; significant increases in blood pressure and in total, LDL-, and HDL-cholesterol concentrations; and a significant decrease in concentrations of cortisol."

(dog bør nevnes at tidspunktet på dagen som de gjorde målingene kan ha innvirket noe på resultatene)


Heilbronn så forresten ikke noen signifikant reduksjon av REE (RMR) (leste forresten i abstraktet til Varady en gang til og så at det ikke var signifikante forskjeller, men kun "decreased resting energy expenditure").



Utlogget qwerty12345

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 122
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 122

Denne er muligens også verdt å lese, i triceps' tilfelle, selv om det sikkert er gammelt nytt Smiley

http://www.bodyrecomposition.com/fat-loss/of-whooshes-and-squishy-fat.html

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

 Smile Takk til dere alle tre - det var informativ lesning for min del i hvertfall Smiley

Jeg er ikke av de som har tatt meg tiden til å grave meg ned i de mer vitenskaplige sidene ved det å gå på diett, men det er motiverende å se forsøk på forklaringer på be bakenforliggende forklaringene på hvorfor ting utvikler seg som de gjør Smiley
Om ikke annet får en større tro på at de tingene en gjør i hvertfall ikke er direkte feil, og selvfølgelig tips til mulige forbedringer til fremtidige dietter dersom det en gjør virker aldeles hårreisende  Smile


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget darker

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 175
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 175

Mye interessant lesing her, vet hvem jeg skal mase på når jeg trenger diett oppsett for sommer 2010 ihvertfall Cheesy

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!