Skrevet av Emne: The Machine - pumping on  (Lest 14235 ganger)

Utlogget Östling

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 157
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 157

Sv: The Machine is back!
« #15 : 02. januar 2010, 18:09 »
Første økten 2010!

Tok det veldig lett i dag og kjørte gjenom hele kroppen.

15min elipsemaskin

Foamrollerprogrammet

Alle mulige øvelser med lette vekter.

Føles bra å komme i gang igjen, etter 2 uker blir man litt lat og det tar noen økter å komme skikkelig i gang. Etter 5min på elipsemaskinen trodde jeg at jeg skulle kaste opp, etter 10 min følte jeg meg bare litt svimmel og etter 15min var jeg klar til å kjøre i gang.

I morgen blir det maksing i Rolling Thunder. Blir spennende å se hvilket utgangspunkt jeg har med tanke på at jeg skal ta kroppsvekta i april Grin. Min personbeste i øvelsen er 65kg.

Over and out 

Utlogget Östling

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 157
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 157

Sv: The Machine is back!
« #16 : 03. januar 2010, 23:43 »
Dagens:

10 min elipse

Benk 60kg 3 sett

Franskpress 27,5kg 3 sett

Dips på benk 2 sett

Crunches 3 set

Planken og sideplanken

Ble helt kvalm midt i økten, var dårlig nesten hele dagen idag før trening. Er ikke helt på topp enda men det kommer nok snart. Fekk ikke med meg RTn i dag, så får ta det i morgen.

Var å trente første gang på City Gym i Sandnes idag sammen med min kjære. Helt greit gym der de spiller litt sikkelig musikk med bra volum o bass, hvilket er EN STOR MANGEL på mitt nåværende gym! T.o.m. på Friskis och Svettis i Sverige kan de dette bedre Tongue


Utlogget Östling

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 157
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 157

Sv: The Machine takes a grip!
« #17 : 07. januar 2010, 00:54 »
På mandag hadde jeg en fantastisk ryggøkt! men no er jeg så trøtt så jeg gidder ikke å skrive opp hva jeg gjorde 18smileysleep Det var det vanlige men med lite tyngre vekter og massa intensitet.

Igår trente jeg kardio, bein og mage, denne økten var og vellykket, energien begynner å komme no når jeg har fått et par økter i kroppen! YES!! Fy flate hvilken rygg jeg skal bygge no Shocked

Igår prøvde jeg en maks i Rolling Thunder, klarte 60kg (jeg har den nye RTn). Dette er jeg fornøyd med siden det kun er 5kg under pers og over 2 måneder siden jeg trente RT.
Mitt første mål er kroppsvekta. ca 73kg. Jeg har et større mål o klare 85kg innen utgangen av dette året.

Her har jeg film av løftet:

http://www.youtube.com/watch?v=CHfLs4oRboc#noexternalembed&hl=en_US&fs=1&"></

Etterpå kom Biffboy og knuste min lykke med dette løftet på 80kg! Dette gjorde han uten oppvarming og vondt i et kne, THATS WINNER SPIRIT RIGHT THERE!:

http://www.youtube.com/watch?v=sYf31yUl6to#noexternalembed&hl=en_US&fs=1&"></

Jag skal komme meg opp sånn at jeg kan krige med Leiv om grepstronen på Aktiv, soon Leiv, you are goin daaoow!


Utlogget Östling

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 157
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 157

Sv: The Machine takes a grip!
« #18 : 09. januar 2010, 17:59 »
De siste tre dagerne har jeg jobbet ca 40 timer, i tillegg har jeg hatt diare så jeg har mysta 1,5kg kroppsvekt(det meste i vann da selvfølgelig). Dette resulterte i at dagens pass blev ganske slakt Tongue.

Derfor passet det jo bra at jeg sku forsøke å se hva maksen i benken ligger på fortiden Grin

Slik blev det:

Benk med beina opp:
stangen x X
40kg x 8
60kg x 6
80kg x 1
90kg x 1
95kg x 1
her stoppet jeg, begynnte å kjenne det i venstre brystfeste. Venter med maksing til jeg har fått tilbake trykket.
70kg 3x8

Smalbenk m beina opp:
50kg x 10
60kg x 10
70kg x 7

Franskpress EZstang:
stangen x 20
17,5kg x 15
27,5kg x 12
32,5kg 8

Etter dette var motivasjonen finito, sku hatt mer tricepsøvelser + mage men dret i det.

Etterpå åkte me ned til stora Stokkavatnet og stod på skøyter ca 1 time, blir nok mer skøyteåking i vinter, er jo knallgøy!!

I kveld skal jeg treata meg sjøl med en riktig karboloadkveld. Skal lage te en god hjemmelaget pizza og en stor fruktsalat til dessert!

SWEDISH POWER!


Utlogget Östling

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 157
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 157

Sv: The Machine Nye Bilder!
« #19 : 10. januar 2010, 23:42 »
Dagens ryggøkt:

Oppvarming:
Elipsemaskin 10 min

Foamrollerprogrammet+stretching av glutes og hams.

Høy kabelroing m V-grep
20kg x 15
30kg x 10
40kg x 10
45kg 5 x 12

Chins
4 x 4 kroppsvekt

Nedtrekk m V-grep
30kg x 10
45kg x 8
55kg 3 x 8

Facepull m bredt nøytralt grep
20kg x 15
30kg x 10
35kg x 10
40kg 3 x 12

Liggende Cabelcross for bakside skulder
5kg x 15
7,5kg 3 x 5

En bra økt med god kontakt som byggerne sier Grin

Tok nåken nye bilder idag av ryggen. No kan jeg jo ta noe som ligner på latspread faktisk!







Syms nok at bakside skulder begynner å komme seg litt. Men når jeg ser på disse bildene så tenker jeg mest på kor tynne armene ser ut! Har 0,0 gener for å bygge armer. Derfor bestemte jeg meg for ikveld at jeg skal legge inn armer på beindagen dvs i morgen. Da får jeg trent både biceps å triceps minst 2 ganger i uken.

Over and out


Utlogget Östling

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 157
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 157

Sv: The Machine Nye Bilder!
« #20 : 12. januar 2010, 00:20 »
Dagens kjappe økt:

Ettbeins beinpress:
30kg x 8
50kg x 8
60kg 3 x 8

Hamstring i terapimaster:
3 x 20

Franskpress:
17,5kg x 15
27,5kg x 12
32,5kg 4 x 11

Finito, hadde litt å gjøre heima så kutta etter første armøvelsen.

Imåro blir det mage og biceps from hell!

Utlogget Östling

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 157
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 157

Sv: The Machine is jammed!
« #21 : 16. januar 2010, 00:37 »
Denne uken har ryggen vert helt jævlig pga forrige ukes overtid. Mye stress denne uken og så jeg har mer eller mindre besvimt på sofaen hver kveld når jeg kommer hjem etter jobb. Ingen trening tirsdag, onsdag og torsdag. Idag måtte jeg bare opp, kjørte bryst/mage.

Har ikke gått opp de kg jeg mysta sist uke så morgenvekta idag låg på 71,7kg. Julebord imorgen så det skal nok boosta opp ting!

Prøvde idag å se hva benken ligger på for tiden og det var jo et slag i tryne...

Benk med beina opp
20kg x 10
40kg x 6
60kg x 4
80kg x 2
90kg x 1
100kg x 1 (dette blev maksen, var veldig tungt og ingen go i det hele tatt)

Etter dette tok jeg et par ekstra worksets bare for å straffe kroppen litt.

80kg x 6
80kg x 5
80kg x 6
80kg x 6
82,5kg x 4
85kg x 3
87,5kg x 2
90kg x 3

Etter dette tenkte jeg gå rett i dusjen men ombestemte meg å tok mage

Mage nedtrekk med tau
25kg x 20
32,5kg x 20
35kg x 20
37,5kg 3 x 15 (fantastisk burn)

Planken
vanlig x 1min
side, venstre x 1min
side, høyre x 1min

Kjørte denne i sirkel 3 ganger med 15 sek pause mellom hver.


Ringte kiropraktoren idag å han syns det er merkelig med ryggen. Nå har han bestilt tid til meg hos en akupunkturspesialist på mandag.
Skal ikke trene noe mer før det. Ingen vits å prøve å trene rygg når jeg har så jævlig vondt. Håper at nåler kan være the miracle cure!

Utlogget Ska_bli_stor_nu

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Sv: The Machine is jammed!
« #22 : 17. januar 2010, 22:52 »

Tjena!

Satt och bråkade med att få fixat en användare, visade sig dock att jag redan hade en =)

Fan Andreas, du måste få ordning på ryggen nu. Det går alldeles för bra för Widding på östlandet.
Vi måste visa vilka som bestämmer! Hoppas ordentligt på nålarna nu.

Ska förresten också visa Biffboy hur man lyfter ordentligt i RT:n.
He´s goooin dooawn!

Utlogget Biffboy

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 651
  • Honnør: 488
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 651

  • THE WIENER TAKES IT ALL - PØLSE POWER
Sv: The Machine is jammed!
« #23 : 17. januar 2010, 22:58 »
Ska förresten också visa Biffboy hur man lyfter ordentligt i RT:n.
He´s goooin dooawn!

Lykke til  Wink
No time to talk - it's Farmers walk!                                                                                                                                                        

Kristiansand Strongteam

Utlogget Östling

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 157
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 157

Sv: The Machine is jammed!
« #24 : 18. januar 2010, 08:48 »
Ja vi får satse på at ryggen blir bedre snart så TEAM SWEDEN atter en gang spreder skrekk blandt Nordens gym! Widdings fremganger stagnerer nok snart, han er ung og naiv. Snart kommer han skjønne the true meaning of Swedish Power...

Utlogget Östling

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 157
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 157

Sv: The Machine is jammed!
« #25 : 19. januar 2010, 20:55 »
Igår var jeg på min første akupunktur time. En flott dama satte nåler i hender, føtter, legger og på forskjellige plasser i korsrygg/glutes. Siden fekk jeg ligge med disse inne i ca 15 min. Etter 10 min blev jeg veldig avslappet og kjente virkelig at det har en effekt (er egentlig ganske skeptisk til slike behandlingsformer).

Idag har jeg vert øm i korsryggen nesten som gangsperr, akkurat som hu sa det skulle bli. Det betyr at behandlingen har hatt effekt og at det er noe som skjer ( good or bad who knows?...). Jeg skal tilbake i hvert fall 3 ganger, neste time er på torsdag. Under denne perioden med behandling har jeg bestemt meg før at bare ha egenmassasje, stretching og coretrening.

Jeg må gi dette en sjans i alle fall, de har sagt at det ikke er noen prolaps eller noe sånt, kun muskulært. Jeg har ingen strålninger nedover i ben eller så, det er veldig lokalt på venstre siden lengst ned i korsrygg/rompe .Det burde ju gå an å få løsnet opp før eller siden Tongue 

Utlogget Östling

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 157
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 157

Sv: The Machine is jammed!
« #26 : 21. januar 2010, 19:51 »
Da har jeg vore på min akupunkturtime nr 2. Føles ganske spesielt etterpå. Ble helt varm i håve og fekk skallebank litt senere. Var først ute på Sola på nåltur og siden kjørte jeg in til Stavanger til kiropraktorn. Har fått sykmelding nå frem til onsdag i første hånd. Må bare innse at jobben sliter noe jævlig og er en stor grunn til at jeg ikke har blitt bedre.

Nå skal jeg ta det veldig lugnt, sova så lenge jeg vil og gå på flere behandlinger.

Kiropraktoren min har bestilt time til vanlig røntgen, bare for å utelukke skader på skjelett/ryggrad.

To be continued....


Utlogget Östling

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 157
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 157

Sv: THE MACHINE IS BACK!
« #27 : 28. januar 2010, 19:37 »
Da har det faktisk skjedd noe i ryggen!

På tirsdag når jeg låg å såg på håndball så begynte det å knekke i ryggen hver gang jeg reiste meg opp eller bevegde meg. Helt plutselig så var låsningen borte!

Jeg bare stod der å lurte på om jeg drømte eller var våken. Men den er faktisk borte.
På onsdag når jeg våknet var jeg bare øm i korsryggen generelt å fremdeles ingen låsning. Idag samme sak så nå våger jeg tro at det har sluppet (bank i bordet).

Er nå bare øm i korsryggen og kommer sansynligvis være det en stund fremover. Låsningen har jo tross alt sutte i et halvår så nåke må jo skje når det slipper. Har hatt ledig fra jobben en stund nå + akupunkturbehandling å det ser ut til å ha vore tingen.

De første ukene nå fremover kommer gå i mobilitetstrening dvs stretching egenmassage osv. Jeg har universets dårligste bevegelighet, er stiv som en pinne. Det verste er hamstrings og bekken/glutes. Dette må jeg ordne opp i før jeg begynner å tenke på bøj å lignende.

Idag var jeg oppe på Aktiv å rulla litt på foamroller, stretchade og tok en lett gjenomkjøring av kroppen med veldig lette vekter. Litt bryst, skuldre biceps og triceps. Avslutta med mage.

Jeg har og vore på røntgen å den såg bra ut men jeg har litt mye svaj i korsryggen så jeg må trene masse mage for å balansere opp dette. Det passer jo bra med mitt mål om sixpack til April..
 

The machine is back!



Utlogget Östling

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 157
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 157

Sv: THE MACHINE IS BACK!
« #28 : 30. januar 2010, 18:12 »
Ryggen blir bare bedre og bedre. Idag har jeg nesten ikke kjent noe i det heila tatt.

Dagens:

Oppvarming:
15min gang på mølla.

Foamrollerprogrammet

Tøying av glutes, bekken, korsrygg, hamstrings, skuldre og lats.

Hamstrings i terapimaster
3 x 10

Ettbeins "plankeraises" i terapimaster (har ene foten i terapimaster ca 30 cm over bakken, går opp i planken og tar den andre foten ut til siden og tilbake igjen og siden återgår jeg ned til startpunkt)
3 x 5

Chins
4 x 4

Beinpress ettbeins
4 x 10

Høy kabelroing med V-grep
5 x 15

Nedtrekk med V-grep
4 x 15

Liggende kabelcross bakside skuldre
3 x 15

En deilig økt. Kjørte alle øvelser med veldig lette vekter bare for å venne kroppen til med belastning igjen å se hva korsryggen sier.

Oppvarming+foamroller+tøying tok ca 1,5 time. Treningen tok ca 40 min Smiley Sånn som dette kommer øktene mine se ut fremover, ihvert fall ryggøktene. Merker og at jeg allerede har fått bedre bevegelighet.

Bryst, skuldre og triceps imåro, fine dager Grin




Utlogget Östling

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 157
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 157

Sv: THE MACHINE IS BACK!
« #29 : 31. januar 2010, 21:36 »
Dagens:

Oppvarming 15min gange på mølle.

Foamroller på glutes, tøying av bryst, triceps og skuldre.

Smalbenk med beina opp
60kg 10 x 6 med 1 minutt pause i mellom

Franskpress
27,5kg 10 x 6 med 1 minutt pause i mellom

Nedpress med tau
15kg 10 x 10 med 30 sek pause i mellom

Magenedtrekk med tau
massa set med forskjellige vekter(min favorittøvelse for abs)

vanlige crunches
crunches med beina i lufta 90grader

planken

finito

Fin økt med mange set, fekk god pump.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!