Skrevet av Emne: Enda en nybegynner.....  (Lest 1749 ganger)

Utlogget ThomasJ

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Enda en nybegynner.....
« : 08. desember 2009, 22:37 »
Hallo jeg er en gutt på snart 20 og har lyst til bli sterkere og få litt bedre form på kroppen.
Har hatt lyst til å starte med trening over 1år, nå har jeg samlet opp nok motivasjon.
for 1år siden fant jeg denne siden ( http://www.iwantsixpackabs.com/abs.html )(må registrere deg for og se videoene) kunne noen som har peiling sjekket om dette kan være fornuftig trening, om jeg kommer noe vei med den treningen?. Har ikke lyst til å gå på treningsstudio ennå. har lyst til og trene hjemme i starten(føler meg ganske svak i forhold til min alder).

Takknemlig for svar Smiley

Utlogget Daeemon

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 153
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 153

Sv: Enda en nybegynner.....
« #1 : 08. desember 2009, 23:26 »
Drit i hjemmetrening, kom deg på studio og sett i gang med knebøy og markløft. Absolutt ikke fare om du føler du tar lite i forhold til alderen din, er bare bra å pugge teknikk i begynnelsen.

Ser jeg en overvektig/spinkel person på treningsstudioet som gir 110%, tenker jeg bra for han/hun. Alle har vært nybegynnere en gang.
18 år
BP 120
ML 180
KB 100x10 (ikke maksa enda)

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Enda en nybegynner.....
« #2 : 08. desember 2009, 23:31 »
Hit the gym!!
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget JudasIskariot

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 169
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 169

Sv: Enda en nybegynner.....
« #3 : 09. desember 2009, 06:22 »
Spiller ingen rolle HVOR du trener. Det viktige er at du kan trene:

Benkpress.
Markløft.
Knebøy.
Har noen å trene med.

Siste der er spesielt viktig.

Utlogget bartlaus

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 458
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 458

Sv: Enda en nybegynner.....
« #4 : 09. desember 2009, 13:38 »
Se, det punktet med treningspartner er ytterst individuelt. Selv trives jeg kjempegodt med å trene helt for meg selv (og er ofte mutt alene i hele vektrommet, siden jeg gjerne trener på upopulære tidspunkt som rett etter åpningstid 0615 om morran, da det ellers bare er noen spinning-addicts på bygget).

Resten er fasit. Det man trenger er altså en vektstang med skiver, samt utstyr som tillater at man gjør benk og bøy uten å dø hvis man feiler, samt nok ledig gulvplass til markløft.


Utlogget JudasIskariot

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 169
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 169

Sv: Enda en nybegynner.....
« #5 : 10. desember 2009, 19:22 »
Se, det punktet med treningspartner er ytterst individuelt. Selv trives jeg kjempegodt med å trene helt for meg selv (og er ofte mutt alene i hele vektrommet, siden jeg gjerne trener på upopulære tidspunkt som rett etter åpningstid 0615 om morran, da det ellers bare er noen spinning-addicts på bygget).

Resten er fasit. Det man trenger er altså en vektstang med skiver, samt utstyr som tillater at man gjør benk og bøy uten å dø hvis man feiler, samt nok ledig gulvplass til markløft.



Anngående trening alene:

Misunner selvdisiplinen din om du klarer pushe deg seg like mye som visst du hadde hatt en kamerat med deg. Samt trene konsistent uten å komme med unnskyldninger til deg seg. But then again, kanskje det bare er meg som er weak Cheesy

Føler man alltid trener bedre med noen.

Utlogget Daeemon

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 153
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 153

Sv: Enda en nybegynner.....
« #6 : 10. desember 2009, 19:40 »
Anngående trening alene:

Misunner selvdisiplinen din om du klarer pushe deg seg like mye som visst du hadde hatt en kamerat med deg. Samt trene konsistent uten å komme med unnskyldninger til deg seg. But then again, kanskje det bare er meg som er weak Cheesy

Føler man alltid trener bedre med noen.

Er jo alltid bra og ha en spotter som kan pushe deg på setta, men når jeg går inn på studioet og plugger inn musikken min så er jeg i min egen verden. Bodybuilding er en ensom sport!
18 år
BP 120
ML 180
KB 100x10 (ikke maksa enda)

Utlogget bartlaus

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 458
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 458

Sv: Enda en nybegynner.....
« #7 : 11. desember 2009, 10:21 »
Misunner selvdisiplinen din om du klarer pushe deg seg like mye som visst du hadde hatt en kamerat med deg. Samt trene konsistent uten å komme med unnskyldninger til deg seg.

Må skvise inn treninga mellom jobb og familieforpliktelser, og det betyr at det gjerne blir på lite populære tidspunkt -- og dessuten for variable tidspunkt til å kunne ha noen faste avtaler med en treningskamerat. Motivasjon/selvdisiplin-faktoren fikser jeg ved å føre en nærmest autistisk logg over alt jeg gjør, og poste om det på ymse dertil egnede webfora.


Utlogget tsk tsk

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 106
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 106

  • Nei nei
Sv: Enda en nybegynner.....
« #8 : 14. desember 2009, 23:43 »
Hallo jeg er en gutt på snart 20 og har lyst til bli sterkere og få litt bedre form på kroppen.
Har hatt lyst til å starte med trening over 1år, nå har jeg samlet opp nok motivasjon.
for 1år siden fant jeg denne siden ( http://www.iwantsixpackabs.com/abs.html )(må registrere deg for og se videoene) kunne noen som har peiling sjekket om dette kan være fornuftig trening, om jeg kommer noe vei med den treningen?. Har ikke lyst til å gå på treningsstudio ennå. har lyst til og trene hjemme i starten(føler meg ganske svak i forhold til min alder).

Takknemlig for svar Smiley

Om jeg ser deg på gymmet, kommer jeg ikke til å tenke stygge tanker om deg siden du evt er svak. Du er du, jeg er jeg - bra at du trener og jeg har ingen ting å si eller mene, vi er alle forskjellige! Wink

Utlogget Doit!Doit!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 319
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 319

  • Ain't Nothing To It But To Do It
Sv: Enda en nybegynner.....
« #9 : 14. desember 2009, 23:53 »
6 dager siden op spurte og mange positive svar til han her men ingen svar , har han bare gidd opp før han begynnte el? hehe, op meldeplikt nå:)))

ellers er det jo som alle sier, ingen går og ser på om du ligger og løfter med 40kg el 100kg i benken, alle kjører sine egne løp...

de eneste som får noen ekstra blikk må jo være heite damer og de som løfter unormalt MYE og ikke LITE :p
The best activities for your health are pumping and humping

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=93150.msg1376066;topicseen#new

Utlogget etn91

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 485
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 485

Sv: Enda en nybegynner.....
« #10 : 15. desember 2009, 00:01 »
Er jo alltid bra og ha en spotter som kan pushe deg på setta, men når jeg går inn på studioet og plugger inn musikken min så er jeg i min egen verden. Bodybuilding er en ensom sport!
Jeg klarer VELDIG fint å trene alene.. Det eneste som er, er at jeg må spørre om noen kan spotte innimellom, noen ganger litt flaut, men funker som regel! Cheesy Jeg har ihvertfall masse push selvom jeg er alene! Logge treningene, så må man alltid forbedre! Smiley
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=116330.0

Gammel treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=102601.0


Det er fordi jenter som bygger muskler driter i gutter som måtte føle seg truet...de liker ordentlige menn! Wink

Utlogget Doit!Doit!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 319
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 319

  • Ain't Nothing To It But To Do It
Sv: Enda en nybegynner.....
« #11 : 15. desember 2009, 00:06 »
Er jo alltid bra og ha en spotter som kan pushe deg på setta, men når jeg går inn på studioet og plugger inn musikken min så er jeg i min egen verden. Bodybuilding er en ensom sport!

helt enig, hører på musikk jeg og konser meg mye bedre alene, mindre pause mellom settene mere fokus og mindre kjerring snakk:)
The best activities for your health are pumping and humping

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=93150.msg1376066;topicseen#new

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
Sv: Enda en nybegynner.....
« #12 : 15. desember 2009, 00:16 »
Kom deg på gymmen!:D gruppepress? ja!:P heh
Mange som føler at de er for svak men tenk på at de sterkeste på gymmen har en gang vært på samme plassen. Så kom deg dit og tren

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!