Skrevet av Emne: Kosthold for studenter i trening!  (Lest 6375 ganger)

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Kosthold for studenter i trening!
« #15 : 21. desember 2009, 19:26 »
Jepp. Høres riktig ut. Nå varer jo en stor flaske noen mnd, men det er i alle fall 30 daler å spare her. Teste ut naturell next time. Kan jeg svelge rå egg kan jeg svelge tran naturell Smiley

Wink btw, hvis du koker eggene så utnytter du deg av dobbelt så mye av proteinene.

Utlogget Slappy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 274
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 274

Sv: Kosthold for studenter i trening!
« #16 : 21. desember 2009, 21:13 »
Wink btw, hvis du koker eggene så utnytter du deg av dobbelt så mye av proteinene.

Ja dette har jeg alltid lurt på. Hvorfor det? Foretrekker å koke de ja =P
"Whether you think you can or think you can't, either way you're right"
~ Henry Ford ~

Utlogget d0ffen_k

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 313
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 313

  • _
Sv: Kosthold for studenter i trening!
« #17 : 01. januar 2010, 20:59 »
havregryn - frysevarer

hvis du har stor fryser, anbefaler jeg deg å kjøpe et par hele kalkuner - ca. 20kr kg, en kalkun blir omtrent 100kr, der har du billig mat om du gidder bruke litt tid på å "demntere" kalkuna Wink
-93 modell
-121 kg

vert borte 5 måner fra gymmet pga skader, trent seigt hjemme 5 dager i uka siden, reiner med å begynne på gymmet igjen etter jul Smiley

Stikk innom loggen min Wink
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=85694.0

Utlogget Peblo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 373
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 373

Sv: Kosthold for studenter i trening!
« #18 : 01. januar 2010, 21:39 »
havregryn - frysevarer

hvis du har stor fryser, anbefaler jeg deg å kjøpe et par hele kalkuner - ca. 20kr kg, en kalkun blir omtrent 100kr, der har du billig mat om du gidder bruke litt tid på å "demntere" kalkuna Wink

Absolutt. For de som lurer på hvordan man deler opp et slikt dyr, kan man se videoen under. (vil tro at kylling og kalkun er mye det samme(?Tongue)

http://www.solvskje.no/demonstrasjoner/oppdeling-av-kylling/
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=93934.msg1396276;topicseen#new

"Når livet er tungt og ting se mørkt ut, er det bare å sette seg ned, ta en proteinshake, så skal du se at alt går bra! Smiley

Utlogget d0ffen_k

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 313
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 313

  • _
Sv: Kosthold for studenter i trening!
« #19 : 01. januar 2010, 21:49 »
ja, det stemmer;)

en annen ting - kjøp tunfisk i vann på boks, hell av vannet, og stek det litt i en panne.
deretter hell over 3 egg, 3ss vann og en klype salt (røres til en ommelett røre) å stek sammen med tunfisken
Ha denne blandingen på skiva, det er DRIT godt og DRIT sundt ! Wink
-93 modell
-121 kg

vert borte 5 måner fra gymmet pga skader, trent seigt hjemme 5 dager i uka siden, reiner med å begynne på gymmet igjen etter jul Smiley

Stikk innom loggen min Wink
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=85694.0

Utlogget VP

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 119
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 119

Sv: Kosthold for studenter i trening!
« #20 : 01. januar 2010, 22:05 »
Jeg er også student, her er noe av det jeg gjør:

Frokost:
Jeg handler inn noen pakker havregryn (10kr for 700g eller noe). Kjører alt i en miks master slik at det nærmest pulveriseres. Tar 100gram av dette i en shaker, 40-50gram proteiner, 30gram maltodextrin og nok melk til at det er drikkenes. Alt etter hvilken melk du bruker så får du i deg mellom 800 og 1000 kalorier med denne. Om nødvendig sper jeg på med en bulkeshak til.

Lunsj:
Kjøper 1kg kyllingefilet på Rema til ca 70kr. Et stk grovbrød, remulade eller karri og det som ønskes av grønnsaker. Kvelden før kutter jeg opp kyllingen og steiker den med tacokrydder. På morgenen rister jeg brød og hiver på kyllingen og det andre. Dette blir en utrolig god sandwich.

Bruk litt tid på å gå gjennom butikken og se i hyllene og frysediskene. Finner ofte mye billig mat, særlig om du kjøper i litt stor kvanta.

Jeg gjør noe lignende til frokost, men dropper maltodextrinen og blander oftest med vann. Men jeg bruker havremel som de selger i butikken. Slipper å pulverisere grynet selv. Vil tro at du ikke får malt det like fint i en mixmaster? Jeg har mange slike havremelsshaker i løpet av en dag da det er meget raskt og lage og å innta, i tillegg til at det blir masse næring. Pleier å ta med ferdige "doser" med dette på skolen og ha i shaken og tilsette vann. Slipper å bruke tid på å smøre niste. Cool

Jeg hamstrer alltid inn kjøtt på kiwi på fredagene når det er tilbud og lager middag med kjøtt og ris.
Vårruller og first price lasagne er også alternativer som er ganske billig. Og egg og tunfisk i stekepanne er jo en sikker vinner, med krydder og ketchup og sennep. Kan brukes som pålegg eller spises rett fra pannen.  Spise

Ellers så er vel proteinpulver det billigste med tanke på pris per gram protein.

Utlogget Peblo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 373
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 373

Sv: Kosthold for studenter i trening!
« #21 : 01. januar 2010, 23:49 »
ja, det stemmer;)

en annen ting - kjøp tunfisk i vann på boks, hell av vannet, og stek det litt i en panne.
deretter hell over 3 egg, 3ss vann og en klype salt (røres til en ommelett røre) å stek sammen med tunfisken
Ha denne blandingen på skiva, det er DRIT godt og DRIT sundt ! Wink

Ja, hvem er det som spiser tunfisken rå fremdeles? Etter at jeg har begynt å lage div retter med taco-krydder, tomatsauser, og andre godsaker er tunfisken alltid et av dagens høydepunkt. Tunfisken varm er genial!
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=93934.msg1396276;topicseen#new

"Når livet er tungt og ting se mørkt ut, er det bare å sette seg ned, ta en proteinshake, så skal du se at alt går bra! Smiley

Utlogget d0ffen_k

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 313
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 313

  • _
Sv: Kosthold for studenter i trening!
« #22 : 02. januar 2010, 00:00 »
Ja, hvem er det som spiser tunfisken rå fremdeles? Etter at jeg har begynt å lage div retter med taco-krydder, tomatsauser, og andre godsaker er tunfisken alltid et av dagens høydepunkt. Tunfisken varm er genial!
Enig, varm tunfisken, å server den med noe godt, det er drit godt, men jeg spiser den på skiva og jeg Tongue
-93 modell
-121 kg

vert borte 5 måner fra gymmet pga skader, trent seigt hjemme 5 dager i uka siden, reiner med å begynne på gymmet igjen etter jul Smiley

Stikk innom loggen min Wink
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=85694.0

Utlogget Arnie

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

Sv: Kosthold for studenter i trening!
« #23 : 05. januar 2010, 21:01 »
Jeg gjør noe lignende til frokost, men dropper maltodextrinen og blander oftest med vann. Men jeg bruker havremel som de selger i butikken. Slipper å pulverisere grynet selv. Vil tro at du ikke får malt det like fint i en mixmaster? Jeg har mange slike havremelsshaker i løpet av en dag da det er meget raskt og lage og å innta, i tillegg til at det blir masse næring. Pleier å ta med ferdige "doser" med dette på skolen og ha i shaken og tilsette vann. Slipper å bruke tid på å smøre niste. Cool

Jeg hamstrer alltid inn kjøtt på kiwi på fredagene når det er tilbud og lager middag med kjøtt og ris.
Vårruller og first price lasagne er også alternativer som er ganske billig. Og egg og tunfisk i stekepanne er jo en sikker vinner, med krydder og ketchup og sennep. Kan brukes som pålegg eller spises rett fra pannen.  Spise

Ellers så er vel proteinpulver det billigste med tanke på pris per gram protein.

Jeg har ikke funnet havremel hittil. Jeg må ta å leite.
I'll be back( bigger than ever before)!

Utlogget VP

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 119
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 119

Sv: Kosthold for studenter i trening!
« #24 : 05. januar 2010, 21:08 »
Jeg har ikke funnet havremel hittil. Jeg må ta å leite.

Ja, det er ikke alle butikker som selger, du må bare lete litt:)

Utlogget Arnie

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

Sv: Kosthold for studenter i trening!
« #25 : 05. januar 2010, 22:59 »
Noen som har tips til butikker i Bergen som selger det?
I'll be back( bigger than ever before)!

Utlogget VP

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 119
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 119

Sv: Kosthold for studenter i trening!
« #26 : 05. januar 2010, 23:01 »
Noen som har tips til butikker i Bergen som selger det?

Den butikken i kjelleren av galleriet (lerøy mat?) har det, og spar på vestre strømkai. Disse to jeg har kjøpt fra. Men det fins nok flere.

Utlogget Arnie

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

Sv: Kosthold for studenter i trening!
« #27 : 06. januar 2010, 14:00 »
Fantastisk. Jeg gidder ikke leite, så stikker bare ned på Lerøy. Takker!
I'll be back( bigger than ever before)!

Utlogget Pripps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 107
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 107

Sv: Kosthold for studenter i trening!
« #28 : 06. januar 2010, 15:52 »
Slo på stortromma idag, ikke sunt, men godt!

2 pk ytrefilet Kiwi, 2 x 14,90,-
5pk first price nudler 10,-
Glass med sursøtsaus first price 10,-

Kongemåltid for 2 dager kr 50, 25kr pr dag. Ikke verst.
Behind every happy man there is a woman who takes it in the ass

Utlogget Mathi

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 191
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 191

  • Steinløfting i fjæra
Sv: Kosthold for studenter i trening!
« #29 : 09. januar 2010, 19:47 »
Kjøp varer der datostemplingen har gått ut, da sparer du mye penger!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!