Skrevet av Emne: Jaagland tjener 2,2 mill - betaler null i skatt  (Lest 4920 ganger)

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Jaagland tjener 2,2 mill - betaler null i skatt
« #31 : 14. desember 2009, 15:42 »
l33t kidz.

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Jaagland tjener 2,2 mill - betaler null i skatt
« #32 : 14. desember 2009, 15:50 »
Nå må man huske på at han er en stor ressurs for Norge. Et respektert ansikt utad med fantastisk engelsk.
Engelsken hans er verdt skattefritak i seg selv.
 Når verdens mektigste mann besøkte Norge, hvem forholdt seg "cool" og slettes ikke som en unge i godteributikken, jo, Torbjørn Jagland!

Jeg mener dressen til kosmo slår engelsken til jagland!

Utlogget Coincidence theorist

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

Sv: Jaagland tjener 2,2 mill - betaler null i skatt
« #33 : 14. desember 2009, 16:32 »
hva er gale med engelsken til jagland, synes han er god jeg  biggrin LOL

http://www.youtube.com/watch?v=MrBJb1XiJyY


OBWAMAS WISION hahahaha
\\\\\\\"If many people believe that something is true most of us never second guess and automatically accept it as the truth\\\\\\\"

Utlogget prizm-image

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 723
  • Honnør: 94
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 723

Sv: Jaagland tjener 2,2 mill - betaler null i skatt
« #34 : 14. desember 2009, 16:40 »
hva er gale med engelsken til jagland, synes han er god jeg  biggrin LOL

http://www.youtube.com/watch?v=MrBJb1XiJyY


OBWAMAS WISION hahahaha
hehe kanskje t-pain kunne ha vert  redningen for jagland Grin
http://www.youtube.com/watch?v=ITT6bYYGVfM#noexternalembed
 
VEIKING-POWER FOREVER AZZ
STEI KLIN WITT TJIKKEN ÆND REIS
BOLING AR FÅRR PUSSIS
NO PAIN NO MØSSEL-GAY-NING

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Jaagland tjener 2,2 mill - betaler null i skatt
« #35 : 14. desember 2009, 16:41 »
hva er gale med engelsken til jagland, synes han er god jeg  biggrin LOL

http://www.youtube.com/watch?v=MrBJb1XiJyY


OBWAMAS WISION hahahaha

Hei... han truer jo taletronen til denne fyren:   Grin
http://www.youtube.com/watch?v=6DPKZMC5XqY#noexternalembed  
Nordisk mester i håndbak 2014.


tfildaed

  • Gjest
Sv: Jaagland tjener 2,2 mill - betaler null i skatt
« #36 : 14. desember 2009, 17:30 »
Pinlig av Jagland-igjen. Privat helseforsikring og null i skatt. Søtt når det kommer fra en arbeiderparti-mann

Thorbjørn Jagland har lønn og andre ytelser til en verdi av nær 2,2 millioner kroner i sin nye jobb i Europarådet. Jagland betaler ikke skatt av inntekten han får fra Europarådet - verken til Frankrike der han bor, eller til Norge. Skattefritaket er et av privilegiene til ansatte i Europarådet, fastsatt så tidlig som i 1949.

Til orientering!

Greit å finne ut hvorfor før sabelen rasler................

Utlogget Profeten

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 389
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 389

Sv: Jaagland tjener 2,2 mill - betaler null i skatt
« #37 : 14. desember 2009, 20:42 »
Thorbjørn Jagland har lønn og andre ytelser til en verdi av nær 2,2 millioner kroner i sin nye jobb i Europarådet. Jagland betaler ikke skatt av inntekten han får fra Europarådet - verken til Frankrike der han bor, eller til Norge. Skattefritaket er et av privilegiene til ansatte i Europarådet, fastsatt så tidlig som i 1949.

Til orientering!

Greit å finne ut hvorfor før sabelen rasler................

Det visste jeg utmerket godt før jeg postet, jeg trodde ikke han drev med skattejuks. Poenget er at en som er så sterkt for høye skatter burde betalt selv, selv om han ikke må, om han virkelig står inne for det han sier

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Jaagland tjener 2,2 mill - betaler null i skatt
« #38 : 14. desember 2009, 20:46 »
Eller på den andre siden så er det arbeiderne som gjør eierne rike??? Du viser et lite balansert syn på verdiskapning!

Gjensidig avhengighet, arbeidere finner man overalt mens toppledere gjerne jobber i årevis for en skikkelig utdannelse og erfaring. Blir ikke vilkårene bedre så flagger man like godt ut til land der man har massevis av arbeidskraft til en lavere pris...  Greit nok at det er arbeiderene som gjør grovarbeidet, men man kommer ikke et langt uten et hode som styrer kroppen(bedriften) og et godt hode er vanskeligere å finne som illustrert over..






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget prizm-image

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 723
  • Honnør: 94
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 723

Sv: Jaagland tjener 2,2 mill - betaler null i skatt
« #39 : 14. desember 2009, 22:55 »
Gjensidig avhengighet, arbeidere finner man overalt mens toppledere gjerne jobber i årevis for en skikkelig utdannelse og erfaring. Blir ikke vilkårene bedre så flagger man like godt ut til land der man har massevis av arbeidskraft til en lavere pris...  Greit nok at det er arbeiderene som gjør grovarbeidet, men man kommer ikke et langt uten et hode som styrer kroppen(bedriften) og et godt hode er vanskeligere å finne som illustrert over..
diskusjonen handlet vel ikke om toppledere,men om at allerede rike mennesker skal bli enda rikere  pga smutthull i skattesystemet
jeg synes at skatten skal være lik for alle uansett om du tjener 10 mill i året eller 100tusen
veldig ofte så tømmer eieren bedriften for penger med slike skattefordeler som ett aksjeutbytte er,og så fort bedriften går litt dårlig så sier bedriften opp ansatte da dem ikke har sunn nok økonomi i bedriften
men greit nok. driver enn en bedrift så er det du som er sjefen,men jeg synes ikke at bedriftseiere skal ha slike  skattefordeler
hadde jeg vert sjefen så hadde jeg lansert lik skatt for alle,og vekk med arbeidsavgiften
¨betale avgift på å ansette noen synes jeg at er helt hull i huet
VEIKING-POWER FOREVER AZZ
STEI KLIN WITT TJIKKEN ÆND REIS
BOLING AR FÅRR PUSSIS
NO PAIN NO MØSSEL-GAY-NING

Utlogget Coincidence theorist

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

Sv: Jaagland tjener 2,2 mill - betaler null i skatt
« #40 : 14. desember 2009, 23:04 »
http://www.youtube.com/watch?v=u7ojc6muhlE  Ikke alle snakker like godt engelsk, så vi får unnskylde jagland  biggrin
\\\\\\\"If many people believe that something is true most of us never second guess and automatically accept it as the truth\\\\\\\"

tfildaed

  • Gjest
Sv: Jaagland tjener 2,2 mill - betaler null i skatt
« #41 : 15. desember 2009, 12:39 »
Gjensidig avhengighet, arbeidere finner man overalt mens toppledere gjerne jobber i årevis for en skikkelig utdannelse og erfaring. Blir ikke vilkårene bedre så flagger man like godt ut til land der man har massevis av arbeidskraft til en lavere pris...  Greit nok at det er arbeiderene som gjør grovarbeidet, men man kommer ikke et langt uten et hode som styrer kroppen(bedriften) og et godt hode er vanskeligere å finne som illustrert over..

Kvalitets arbeidere finnere du ikke overalt, utrolig mye utstyr som er flagget ut til "billigere land" kvaliteten går ned, og reklamasjonen går opp. Hvorfor produseres Miele kun i Tyskland med egenproduserte deler?
Med den innstillingen du har kommer du ikke langt i næringslivet.
De som lykkes godt med mange ansatte ser verdien av sine arbeidere og vil gjennom det få mindre "turnover" som gir langsiktige resultater.
Et annet problem er at folk i Norge vil ha den høyeste lønnen og de laveste prisene, noe som ikke går over tid.



Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Jaagland tjener 2,2 mill - betaler null i skatt
« #42 : 15. desember 2009, 13:37 »
hva er gale med engelsken til jagland, synes han er god jeg  biggrin LOL

http://www.youtube.com/watch?v=MrBJb1XiJyY


OBWAMAS WISION hahahaha

BØTT! hahaha..
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Jaagland tjener 2,2 mill - betaler null i skatt
« #43 : 15. desember 2009, 23:13 »
diskusjonen handlet vel ikke om toppledere,men om at allerede rike mennesker skal bli enda rikere  pga smutthull i skattesystemet


Jada - tillot meg bare litt o/t siden vi er på åpent forum Wink

Kvalitets arbeidere finnere du ikke overalt, utrolig mye utstyr som er flagget ut til "billigere land" kvaliteten går ned, og reklamasjonen går opp. Hvorfor produseres Miele kun i Tyskland med egenproduserte deler?
Med den innstillingen du har kommer du ikke langt i næringslivet.
De som lykkes godt med mange ansatte ser verdien av sine arbeidere og vil gjennom det få mindre "turnover" som gir langsiktige resultater.
Et annet problem er at folk i Norge vil ha den høyeste lønnen og de laveste prisene, noe som ikke går over tid.




Nå snakket jeg generelt når det gjelder utflagging, vi finner jo selvfølgelig bedrifter som går mot trenden som holder seg i et land, ofte på grunn av at det trengs høy teknisk kompetanse, et varemerke som baserer seg på hvor det blir produsert og på grunn av sterke røtter i det aktuelle landet - noe jeg tror alle tre stemmer godt for miele. Tror nok det finnes eksempel på 10 bedrifter som har flagget ut for hver som har blitt.

Hvilken innstilling mener du jeg har? En politisk overbevisning om at det å være godt utdannet skal lønne seg? Eller overbevisningen for at det fins billigere og mer effektiv arbeidskraft utenfor dette landets grenser, i motsetning til gode ledere som blandt annet norge er flinke på. Ingen tvil om hva man som nordmann bør satse på, og hva som lønner seg i det lange løp. Som sakt, det fins nok folk som vil jobbe, selv om det kan hende du må dra til øst-europa, sør-amerika eller asia for å finne de, men folk som evner å skape arbeidsplasser er ikke så lett tilgang på.

Når det gjelder hvor langt jeg kan komme innenfor næringslivet så er det vel ingenting annet å gjøre enn å vente å se... Om du tror jeg ser ned på arbeidere er dette helt feil, jeg bare konstanterer fakta; de fleste ledere har solid utdannelse, det er færre som har det enn det er folk som kan være industriarbeidere i verden.






Svak, bitter og dopingfri



Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!