Skrevet av Emne: Vil øke bilavgiftene  (Lest 14522 ganger)

Utlogget DanielF

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 168

Sv: Vil øke bilavgiftene
« #30 : 15. desember 2009, 13:39 »
Skjønner hva du mener, men er da grenser for hva man må finne seg i av avgifter på et område som allerede er det dyreste i landet? Skulle det der holde vann, kunne man jo bare skru opp avgifta til folk ble nødt til å selge bilen. Tongue (Slik at man kunne kjøpe en 240 i stedet biggrin )
Hva med det som har med kutting i CO2-utslipp og gjøre da? En SUV bruker jo mindre enn en gammel Volvo, så skulle man ikke da heller oppmuntre til å kjøpe biler som forurenser mindre ved å kutte avgiften på disse, evt la være å øke denne?

Jo, helt enig. Men SUV'er er vel strengt ikke bilene som slipper ut minst. Når jeg tenker meg om, så var det heller ikke miljøvennlighet som var inngangsvinkelen min til denne diskusjonen. Men at mange kan kutte ned på kjøringen sin, ved å bruke bena, sykkelen eller hoppestokk for den saks skyld. 

Sitat
Honnørsanking? Hehe jeg har ikke fått en eneste honnør her, så det er jo litt fjollete å påstå. Smiley

Du skal få en av meg, siden jeg syns det er så hyggelig å bli kalt kjære  Smiley
Self improvement has always been a passion of mine. - Homer Simpson

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Vil øke bilavgiftene
« #31 : 15. desember 2009, 13:43 »
Jo, helt enig. Men SUV'er er vel strengt ikke bilene som slipper ut minst. Når jeg tenker meg om, så var det heller ikke miljøvennlighet som var inngangsvinkelen min til denne diskusjonen. Men at mange kan kutte ned på kjøringen sin, ved å bruke bena, sykkelen eller hoppestokk for den saks skyld. 

Du skal få en av meg, siden jeg syns det er så hyggelig å bli kalt kjære  Smiley
Nei det var ikke det, men utslipp brukes ofte som argument for å heve avgiftene.

Samme her, luv. koz & klemz Wink
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Vil øke bilavgiftene
« #32 : 15. desember 2009, 13:50 »
Men om man ønsker å være så retarded at man betaler 1 million for "same shit, expensive wrapping" så burde den retardasjonen også komme oss andre til gode.

Hvis man har råd til en bil til en million uten at dama må trekke på gata eller pantsette leiligheten så er man ikke retard av den grunn.

Og at jeg er "rik" skal ikke komme deg til gode. Man er sin egen lykkes smed. Jeg betaler riktignok jævlig mye skatt.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Vil øke bilavgiftene
« #33 : 15. desember 2009, 13:52 »
Jeg ser bare ikke nødvendigheten med en slik bil. Det er ikke alle som sikler etter det dyreste og mest fancy.

Jeg skulle likt å se om du sykla til butikken om du gønna inn 30 mill i lotto på lørdag.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget DanielF

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 168

Sv: Vil øke bilavgiftene
« #34 : 15. desember 2009, 14:00 »
Jeg skulle likt å se om du sykla til butikken om du gønna inn 30 mill i lotto på lørdag.

Da hadde jeg kjøpt meg en skikkelig tøff sykkel med masse gir, og en aerodynamisk hjelm av dyreste sort Cool
Self improvement has always been a passion of mine. - Homer Simpson

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Vil øke bilavgiftene
« #35 : 15. desember 2009, 14:04 »


Og at jeg er "rik" skal ikke komme deg til gode. Man er sin egen lykkes smed. Jeg betaler riktignok jævlig mye skatt.

Veldig solidarisk tankegang. Regner med at du er imot U-landshjep, og gir selvsagt aldri penger til de som har veldig lite. Patetiske losere får klare seg selv. Enig azz
Sa brura

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Vil øke bilavgiftene
« #36 : 15. desember 2009, 14:17 »
Jeg skulle likt å se om du sykla til butikken om du gønna inn 30 mill i lotto på lørdag.

Jeg hadde kjøpt meg en stridsvogn med rikelig ammunisjon.  Så ville jeg sporet opp huset til Fleksnes.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Vil øke bilavgiftene
« #37 : 15. desember 2009, 14:19 »
Hva vet du om det? Jeg gir en fast sum hver måned til redd barna, og ellers alltid en god slant når det er diverse aksjoner. Men det handler ikke om det. Dette handler om å avgiftsbelegge ytterligere noe som er jævlig avgiftsbelagt fra før. Og hadde alle gitt faen og kun kjørt små eldre biler, hadde staten tapt noe innihelvete mye penger - penger jeg antar de trenger til noe. Men ifølge deg og Daniel skal jeg allikevel ha dårlig samvittighet fordi jeg skaper arbeidsplasser og tar meg råd til en litt dyrere bil enn gjennomsnittet.

Jadda.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Pripps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 107
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 107

Sv: Vil øke bilavgiftene
« #38 : 15. desember 2009, 14:19 »
Veldig solidarisk å bare skatte bilistene når man trenger penger Wink
Behind every happy man there is a woman who takes it in the ass

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Vil øke bilavgiftene
« #39 : 15. desember 2009, 14:20 »
Jeg hadde kjøpt meg en stridsvogn med rikelig ammunisjon.  Så ville jeg sporet opp huset til Fleksnes.

For den vogna du får for 30 mill er det bare å komme. Blir i beste fall en trimma traktor med påmontert sprettert.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Vil øke bilavgiftene
« #40 : 15. desember 2009, 14:26 »
For den vogna du får for 30 mill er det bare å komme. Blir i beste fall en trimma traktor med påmontert sprettert.
Si ikke det.  Jeg tror en gammel Sherman eller en T34 vil gjøre nytten.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Vil øke bilavgiftene
« #41 : 15. desember 2009, 14:29 »
Hva vet du om det? Jeg gir en fast sum hver måned til redd barna, og ellers alltid en god slant når det er diverse aksjoner. Men det handler ikke om det. Dette handler om å avgiftsbelegge ytterligere noe som er jævlig avgiftsbelagt fra før. Og hadde alle gitt faen og kun kjørt små eldre biler, hadde staten tapt noe innihelvete mye penger - penger jeg antar de trenger til noe. Men ifølge deg og Daniel skal jeg allikevel ha dårlig samvittighet fordi jeg skaper arbeidsplasser og tar meg råd til en litt dyrere bil enn gjennomsnittet.

Jadda.

Jeg tror ikke innleide barneprostituerte kvalifiserer til "å skape arbeidsplasser" Fleksnes, men godt forsøk.
Sa brura

Utlogget DanielF

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 168

Sv: Vil øke bilavgiftene
« #42 : 15. desember 2009, 14:30 »
Hva vet du om det? Jeg gir en fast sum hver måned til redd barna, og ellers alltid en god slant når det er diverse aksjoner. Men det handler ikke om det. Dette handler om å avgiftsbelegge ytterligere noe som er jævlig avgiftsbelagt fra før. Og hadde alle gitt faen og kun kjørt små eldre biler, hadde staten tapt noe innihelvete mye penger - penger jeg antar de trenger til noe. Men ifølge deg og Daniel skal jeg allikevel ha dårlig samvittighet fordi jeg skaper arbeidsplasser og tar meg råd til en litt dyrere bil enn gjennomsnittet.

Jadda.

Da har du virkelig misforstått det jeg har sagt.

For å gjenta meg selv..
Sitat
Når jeg tenker meg om, så var det heller ikke miljøvennlighet som var inngangsvinkelen min til denne diskusjonen. Men at mange kan kutte ned på kjøringen sin, ved å bruke bena, sykkelen eller hoppestokk for den saks skyld.  
Self improvement has always been a passion of mine. - Homer Simpson

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Vil øke bilavgiftene
« #43 : 15. desember 2009, 14:33 »
Ganske interessant at Fleksnes er så rik og arbeidsplass-skapende. Har alltid sett for meg han som en FRP-stemmende, arbeidsledig ex-boler på et mørkt ettroms, overfyllt av gamle middagsrester, ronkepapir og tre-fire pc`er.
Sa brura

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Vil øke bilavgiftene
« #44 : 15. desember 2009, 14:35 »
Hva vet du om det? Jeg gir en fast sum hver måned til redd barna, og ellers alltid en god slant når det er diverse aksjoner. Men det handler ikke om det. Dette handler om å avgiftsbelegge ytterligere noe som er jævlig avgiftsbelagt fra før. Og hadde alle gitt faen og kun kjørt små eldre biler, hadde staten tapt noe innihelvete mye penger - penger jeg antar de trenger til noe. Men ifølge deg og Daniel skal jeg allikevel ha dårlig samvittighet fordi jeg skaper arbeidsplasser og tar meg råd til en litt dyrere bil enn gjennomsnittet.

Jadda.

Du har et høyrevridd og helt feilaktig syn på økonomi.  Arbeidsplasser 'skapes' ikke.  Det er arbeidsfolk som står for hele verdiskapingen, og profitt oppstår ved at arbeidere produserer større verdier enn det som de for lønn for.  Når det sies at kapitalister 'skaper' arbeidsplasser ved investeringer, så betyr det at de disponerer til egen vinding ressurser som arbeidsfolk allerede har skapt.  Kapital er oppmagasinert arbeid.

Når det gjelder bilkjøring og avgifter, så er det sånn at det å bruke opp den forurensende og ikke fornybare ressursen olje er helt urimelig billig.  Hele infrastrukturen innen transportsektoren er laget sånn at dette skal være lettvint overalt.  Målt i forhold til den arbeidsinnsatsen som er lagt ned for å lage denne infrastrukturen, og særlig den miljømessige og ressursmessige belastningen, så er privatbilisme med oljedrevne kjøretøyer faktisk sterkt og urimelig subsidiert.  Dette synes også av prioriteringene innen norsk forskning, der oljesektoren dominerer i alt for stor grad.  Fjerningen av avgiftsfritak på el-biler er kakepynten på galskapen.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!