Skrevet av Emne: Vil øke bilavgiftene  (Lest 14516 ganger)

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Vil øke bilavgiftene
« #60 : 15. desember 2009, 15:52 »
Sånn i motsetning til sosialismen/kommunismen. Det er jo som kjent mye mer rettferdig å ta pengene fra rikinger og gi til de fattige i ren Robin Hood-stil enn det er å la individet ha mulighet til å jobbe seg frem til større bankkonti enn gjennomsnittet.. Wink

Kapitalisme er i stor grad et sjansespill, og det er det som er urettferdig. Og viktigst av alt, man spiller ikke på like premisser.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Vil øke bilavgiftene
« #61 : 15. desember 2009, 15:58 »
Lar sprøsomkjeks sitt svar stå for min regning også, om han tillater.
Np.

Kapitalisme er i stor grad et sjansespill, og det er det som er urettferdig.
Antar du sikter til at noen lykkes og andre ikke? "Urettferdig" er vel kanskje et ord en underachiever ville bruke, evt folk som ikke har baller til å jobbe seg opp. Her i landet har jo alle råd til å gå på skole, takket være O store Lånekassen. Dvs, de aller, aller fleste har muligheten til å ta utdanning for så å jobbe og tjene penger.
Kluet er da at en aldri så liten prosent av disse har mer vilje enn andre når det kommer til å ville tjene mer penger, da selvsagt også jobbe mer enn gjennomsnittet for å nå dette målet. Jeg er da en av disse, det samme gjelder Flesknes her. Er da dette så innmari urettferdig? Det siste året har jeg jobbet et sted mellom 2200 og 2400 timer, noe som er godt over gjennomsnittet. (Ja, jeg er vant til å sove 3-5 timer pr natt.) Dette fordi jeg er i oppstartsfasen med mitt eget nettsted som forhåpentligvis og sannsynligvis vil komme til å tjene meg langt mer penger enn det jeg noen gang kan tjene i en vanlig jobb, med mindre jeg da får jobben til Jagland.

Er dette så urettferdig?
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Vil øke bilavgiftene
« #62 : 15. desember 2009, 16:02 »
Antar du sikter til at noen lykkes og andre ikke? "Urettferdig" er vel kanskje et ord en underachiever ville bruke, evt folk som ikke har baller til å jobbe seg opp. Her i landet har jo alle råd til å gå på skole, takket være O store Lånekassen. Dvs, de aller, aller fleste har muligheten til å ta utdanning for så å jobbe og tjene penger.
Kluet er da at en aldri så liten prosent av disse har mer vilje enn andre når det kommer til å ville tjene mer penger, da selvsagt også jobbe mer enn gjennomsnittet for å nå dette målet. Jeg er da en av disse, det samme gjelder Flesknes her. Er da dette så innmari urettferdig? Det siste året har jeg jobbet et sted mellom 2200 og 2400 timer, noe som er godt over gjennomsnittet. (Ja, jeg er vant til å sove 3-5 timer pr natt.) Dette fordi jeg er i oppstartsfasen med mitt eget nettsted som forhåpentligvis og sannsynligvis vil komme til å tjene meg langt mer penger enn det jeg noen gang kan tjene i en vanlig jobb, med mindre jeg da får jobben til Jagland.

Er dette så urettferdig?

Du misforstår hva jeg mener. Jeg har aldri sagt at den grad av kapitalisme vi har i Norge er for mye.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Vil øke bilavgiftene
« #63 : 15. desember 2009, 16:03 »
Du misforstår hva jeg mener. Jeg har aldri sagt at den grad av kapitalisme vi har i Norge er for mye.
Er det ikke kapitalismen i Norge som ble dratt inn i diskusjonen da? Tongue
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Vil øke bilavgiftene
« #64 : 15. desember 2009, 16:05 »
Er det ikke kapitalismen i Norge som ble dratt inn i diskusjonen da? Tongue

Ja ok, jeg som misforsto deg da:P

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Vil øke bilavgiftene
« #65 : 15. desember 2009, 16:07 »
Ja ok, jeg som misforsto deg da:P


Å, ok.. Hehe går an det..
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
Sv: Vil øke bilavgiftene
« #66 : 15. desember 2009, 16:15 »
Hadde de minsket avgiftene kunne man kanskje fått mer råd og kjøpt en mer miljøvennlig/nyere bil! Men...nei.

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: Vil øke bilavgiftene
« #67 : 15. desember 2009, 16:25 »
Dette er jo helt på trynet med dessverre også helt utrolig typisk. Det eneste som irriterer meg mer enn å betale mye veiavgift (når jeg har bil vel å merke) er NRK lisens. Veiavgiften går i det minste, delvis, til noe jeg til en viss grad benytter meg av.

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Vil øke bilavgiftene
« #68 : 15. desember 2009, 16:28 »
Dette er jo helt på trynet med dessverre også helt utrolig typisk. Det eneste som irriterer meg mer enn å betale mye veiavgift (når jeg har bil vel å merke) er NRK lisens. Veiavgiften går i det minste, delvis, til noe jeg til en viss grad benytter meg av.

Det som er trist er jo at folk ikke ser på NRK. Den eneste norske kanalen som sender programmer som IKKE er hjernedøde. Det kryr jo av gode dokumentarer, nyhetsprogrammer og alt annet som er interessant på NRK. Dette får du ikke på noen andre norske kanaler. Og ikke kom å si at TV2 eller den JÆÆVLA TV-Norge-dokumentar-stemme-mannen sender gode dokus, for det gjør de ikke.

Jeg betaler lisensen, ikke gladlig, men jeg er jævlig glad for å slippe reklame på en god kanal. Synes bare det er totalt urimelig at f.eks fattige studenter skal betale like mye for en TV som en milliardær.
Sa brura

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: Vil øke bilavgiftene
« #69 : 15. desember 2009, 16:48 »
Det som er trist er jo at folk ikke ser på NRK. Den eneste norske kanalen som sender programmer som IKKE er hjernedøde. Det kryr jo av gode dokumentarer, nyhetsprogrammer og alt annet som er interessant på NRK.

Lol?

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Vil øke bilavgiftene
« #70 : 15. desember 2009, 16:48 »
Det som er trist er jo at folk ikke ser på NRK. Den eneste norske kanalen som sender programmer som IKKE er hjernedøde. Det kryr jo av gode dokumentarer, nyhetsprogrammer og alt annet som er interessant på NRK. Dette får du ikke på noen andre norske kanaler. Og ikke kom å si at TV2 eller den JÆÆVLA TV-Norge-dokumentar-stemme-mannen sender gode dokus, for det gjør de ikke.

Jeg betaler lisensen, ikke gladlig, men jeg er jævlig glad for å slippe reklame på en god kanal. Synes bare det er totalt urimelig at f.eks fattige studenter skal betale like mye for en TV som en milliardær.

Javisst!  Honnør er avgitt.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Scarface

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 264
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 264

Sv: Vil øke bilavgiftene
« #71 : 15. desember 2009, 16:54 »
http://www.nettavisen.no/nyheter/article2722440.ece

Hele den norske bilparken
I år skal Svea Nord ta ut 2,4 millioner tonn kull. Dette kullet selges til kullkraftverk, og det anslås at det vil føre til utslipp av rundt 5,8 millioner tonn CO2. Det tilsvarer så godt som hele den norske privatbil-parken.

http://www.dagbladet.no/2009/02/03/nyheter/miljo/klima/4657870/

"72 nye kullkraftverk kommer i Europa"

Når det argumenteres for at avgiftene på biler burde øke pga. miljøet så syns jeg nesten det virker helt menigsløst når jeg leser saker som dette.


Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Vil øke bilavgiftene
« #72 : 15. desember 2009, 16:55 »
Np.
Antar du sikter til at noen lykkes og andre ikke? "Urettferdig" er vel kanskje et ord en underachiever ville bruke, evt folk som ikke har baller til å jobbe seg opp. Her i landet har jo alle råd til å gå på skole, takket være O store Lånekassen. Dvs, de aller, aller fleste har muligheten til å ta utdanning for så å jobbe og tjene penger.
Kluet er da at en aldri så liten prosent av disse har mer vilje enn andre når det kommer til å ville tjene mer penger, da selvsagt også jobbe mer enn gjennomsnittet for å nå dette målet. Jeg er da en av disse, det samme gjelder Flesknes her. Er da dette så innmari urettferdig? Det siste året har jeg jobbet et sted mellom 2200 og 2400 timer, noe som er godt over gjennomsnittet. (Ja, jeg er vant til å sove 3-5 timer pr natt.) Dette fordi jeg er i oppstartsfasen med mitt eget nettsted som forhåpentligvis og sannsynligvis vil komme til å tjene meg langt mer penger enn det jeg noen gang kan tjene i en vanlig jobb, med mindre jeg da får jobben til Jagland.

Er dette så urettferdig?

Uansett hvordan du snur og vender på det, så må de aller fleste arbeidsføre i Norge ta jobber av typen industriarbeider, fisker, sykepleier, politi og lærer.  Det er disse som får samfunnet vårt til å fungere, ikke dette nye nettstedet ditt.  Og jeg synes faktisk det er urettferdig at dot.com-folk skal tjene mer enn politifolk.  Politifolk har oppgaver som for eksempel å informere pårørende etter plutselige dødsfall, og sykepleiere gir terminalpasienter omsorg.  Dette er så uendelig mye tøffere enn å være i dot.com-bransjen.

Mange fantaserer nok om å slå seg opp og kare seg ut av arbeiderklassen.  Det er få som klarer det, og det er alle dem som faktisk er igjen der som produserer de verdiene som vi alle lever av.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: Vil øke bilavgiftene
« #73 : 15. desember 2009, 17:13 »
Javisst!  Honnør er avgitt.

Hvorfor er jeg ikke overasket over at du støtter NRK? Carl I. Hagen hadde rett når han kalte NRK for ARK (Arbeiderpartiets Rikskringkasting). NRK klarer ikke å holde seg partipolitisk nøytrale, og de forventer at jeg skal betale dem tusenlapper i året? Ikke faen. Da jeg hadde lisensmannen på døra i fjor, nektet jeg han å komme inn i leiligheten... ansiktsuttrykket hans da jeg svarte "her kommer du aldri inn" var priceless, haha.

Dessuten kjenner jeg folk som har jobbet i NRK, for å si det slik, økonomistyring er ikke deres greie. Du skulle bare ha visst hvor mye penger de sløser på alt mulig piss, blandt annet såkalte studieturer, som bare er fylleturer til storbyer som Paris, Berlin, New York, Las Vegas o.l. Det er ikke så farlig å holde styr på pengene, når pengene ikke er dine egne, skjønner du... og trenger du mer penger, er det bare å kontakte kulturministeren, som sørger for at lisensen økes.

Fy faen, jeg gleder meg til den dagen FRP kommer inn i regjering og henger kroken på døra for lisensen.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Vil øke bilavgiftene
« #74 : 15. desember 2009, 17:13 »
Uansett hvordan du snur og vender på det, så må de aller fleste arbeidsføre i Norge ta jobber av typen industriarbeider, fisker, sykepleier, politi og lærer.  Det er disse som får samfunnet vårt til å fungere, ikke dette nye nettstedet ditt.  Og jeg synes faktisk det er urettferdig at dot.com-folk skal tjene mer enn politifolk.  Politifolk har oppgaver som for eksempel å informere pårørende etter plutselige dødsfall, og sykepleiere gir terminalpasienter omsorg.  Dette er så uendelig mye tøffere enn å være i dot.com-bransjen.

Mange fantaserer nok om å slå seg opp og kare seg ut av arbeiderklassen.  Det er få som klarer det, og det er alle dem som faktisk er igjen der som produserer de verdiene som vi alle lever av.
Heheh kan ikke gjøre annet enn å le litt her jeg sitter.
Jeg og "måtte" ta en sånn jobb, men har i løpet av litt over et år lært meg php og html av den enkle grunn at jeg tjener mer på det enn jeg tjener på å stå på en fabrikk. Folk flest gidder ikke å lære seg dette, og da er det ærlig talt deres tap.
Fisker er for øvrig et dårlig eksempel. Mange av dem tjener penger som gress.. Veit om en hel del av dem, spesielt oppi nord, og det er ingen i nabolaget som tjener så mye som de gjør. Er ikke det fryktelig urettferdig i forhold til naboen som er purk da du? Å fyddameg..  dry

Om du har så mye i mot at folk tjener penger på nettstedet sitt kan du jo tenke litt på den her; hvor mange nettaviser er du innom daglig? Noen gang sett annonser på disse nettstedene....? Tongue Hva med forumet du sitter på i dette øyeblikk? #1 har holdt på med dette her i flere år, og har sannsynligvis ikke noen jobb utenom. Nå har de sågar også fått i gang Treningsforum-magasinet og. Forferdelige greier, eller hva? Gud forby at de tjener penger på det, det er jo ikke like tøft som å være portør på et sykehus. Tongue

Visste forresten ikke at det var tøffhets-skalaen som skulle avgjøre hvor mye en person tjener.

Kan jeg spørre om hvordan jobbsituasjonen til landets befolkning og internett hadde sett ut om du hadde fått bestemme?  Kanskje sånn..?


...og sånn..
http://kprf.ru/
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!