Skrevet av Emne: Klimabløffen  (Lest 52247 ganger)

Utlogget Coincidence theorist

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

Sv: Klimabløffen
« #225 : 01. februar 2010, 01:03 »
Jensen kritisk til FNs klimapanel

Frp-leder Siv Jensen antyder at rapporten fra FNs klimapanel bygger på forfalskede data og hevder at alle eksperter har sluttet å snakke om global oppvarming.

Vi må ikke iverksette tiltak som er dramatiske når det viser seg at grunnlaget for rapporten ikke er riktig, sa Jensen i sin tale til årsmøtet i Akershus Frp lørdag.

Hun mener klimaendringene ikke lenger omtales som global oppvarming, skriver Aftenposten.

- Alle ekspertene og dommedagsprofetene har sluttet å snakke om global oppvarming. Det de snakker om nå, er klimaendringer, sier Jensen.

Les videre : http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-politikk/artikkel.php?artid=591451


Nå har Siv Jensen også skjønt det... dette er bra.. Smile
\\\\\\\"If many people believe that something is true most of us never second guess and automatically accept it as the truth\\\\\\\"

Utlogget Coincidence theorist

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

Sv: Klimabløffen
« #226 : 01. februar 2010, 01:06 »
The Great Global Warming Swindle

http://video.google.com/videoplay?docid=-5576670191369613647&hl=da#

En dokumentar om Global oppvarming svindelen... skal la denne dokumentaren snakke for seg selv... eid
\\\\\\\"If many people believe that something is true most of us never second guess and automatically accept it as the truth\\\\\\\"

Utlogget Coincidence theorist

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

Sv: Klimabløffen
« #227 : 04. februar 2010, 02:48 »
Her er klima-jukset


MILJØKAMPEN HAR FÅTT noen alvorlige tilbakeslag de siste ukene.

Klimatrusselen er fortsatt like reell, men slurv, naivitet og overdrivelser fra aktivister, forskere og FNs klimapanel har gitt klimaskeptikerne vann på mølla, skapt mediestorm, men også brakt fram viktig kritikk mot et forskningsmiljø man ikke skulle tro hadde behov for å overdrive.

Al Gore og Jonas Gahr Støre presenterte på klimakonferansen i København før jul feil tall. De la frem en ny rapport der det ble påstått at nordpolisen ville være borte om fem år. Det er det ingen eksperter som stiller seg bak.

PÅ KLIMATOPPMØTET København i desember la vår egen utenriksminister sammen med nobelvinner Al Gore fram feil og overdrevne tall for issmelting.

Gore hevdet at den siste forskningen viser at nordpolområdet kan være fullstendig isfritt i løpet av fem år. Han viste til forskeren Dr. Wieslav Maslowski, som selv avviste tallet.


Les videre : http://www.dagbladet.no/2010/02/03/magasinet/miljo/klima/fn/fns_klimapanel/10207805/


Nyter virkelig denne artikkelen av dagbladet... Wake up to the big SCAM!!! EID
\\\\\\\"If many people believe that something is true most of us never second guess and automatically accept it as the truth\\\\\\\"

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Klimabløffen
« #228 : 04. februar 2010, 03:12 »

Klimatrusselen er fortsatt like reell


Anbefaler deg forresten å skaffe deg noe utdannelse som gjør at du faktisk kan se på den forskningen som er gjort istedenfor å bare plukke opp det diverse nettsider sier om den. Kanskje du kan ende opp i en forskerstilling selv - om du klarer å holde deg objektiv da..







Svak, bitter og dopingfri



Utlogget razorth

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 234
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 234

Sv: Klimabløffen
« #229 : 04. februar 2010, 05:47 »
Sitat
Anbefaler deg forresten å skaffe deg noe utdannelse som gjør at du faktisk kan se på den forskningen som er gjort istedenfor å bare plukke opp det diverse nettsider sier om den

gjelder vell de fleste dette.

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: Klimabløffen
« #230 : 04. februar 2010, 10:02 »
Anbefaler deg forresten å skaffe deg noe utdannelse som gjør at du faktisk kan se på den forskningen som er gjort istedenfor å bare plukke opp det diverse nettsider sier om den. Kanskje du kan ende opp i en forskerstilling selv - om du klarer å holde deg objektiv da..



Hvilket grunnlag har du til og uttale deg da slux? hva gjør deg til ekspert på det klimaet?

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Klimabløffen
« #231 : 04. februar 2010, 17:03 »
Hvilket grunnlag har du til og uttale deg da slux? hva gjør deg til ekspert på det klimaet?

Har jeg sakt at jeg er noen ekspert? I motsetning til Coincidence theorist tar ikke jeg på meg jobben med å motbevise forskningsresultater, så da tror ikke jeg at jeg trenger å ha noe som helst...?






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: Klimabløffen
« #232 : 04. februar 2010, 19:32 »
Har jeg sakt at jeg er noen ekspert? I motsetning til Coincidence theorist tar ikke jeg på meg jobben med å motbevise forskningsresultater, så da tror ikke jeg at jeg trenger å ha noe som helst...?


Så da kan vi se bort i fra alle dine uttalelser i denne tråden?

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Klimabløffen
« #233 : 18. februar 2010, 16:00 »

Så da kan vi se bort i fra alle dine uttalelser i denne tråden?

Du kan godt se bort i fra mine uttalelser der jeg prøver å motbevise fjellstø vitenskap ja.

Enhver med normal tankevirksomhet, logisk sans og evne til kildekritikk kan velge å tro på flertallet av seriøse forskere, men det krever mer for å motbevise disse uten at du gaper over for mye. Er du uenig? Smiley

Skjønner ikke reaksjonen heller, trådstarter nærer tydeligvis stor interresse av dette, men kommer ingen vei med sine konspirasjonsnettsider forståelig nok da dette ikke biter på oppegående folk - om han er så overbevist får han kanskje bevege seg inn i den seriøse vitenskapens rekker og finne ut ting selv, eventuelt lære seg kildekritikk.







Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Coincidence theorist

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

Sv: Klimabløffen
« #234 : 18. februar 2010, 16:14 »
Du kan godt se bort i fra mine uttalelser der jeg prøver å motbevise fjellstø vitenskap ja.

Enhver med normal tankevirksomhet, logisk sans og evne til kildekritikk kan velge å tro på flertallet av seriøse forskere, men det krever mer for å motbevise disse uten at du gaper over for mye. Er du uenig? Smiley

Skjønner ikke reaksjonen heller, trådstarter nærer tydeligvis stor interresse av dette, men kommer ingen vei med sine konspirasjonsnettsider forståelig nok da dette ikke biter på oppegående folk - om han er så overbevist får han kanskje bevege seg inn i den seriøse vitenskapens rekker og finne ut ting selv, eventuelt lære seg kildekritikk.




haha kildekritikk har jo åpentbart du ikke lært deg. Tiltross for climategate sine avsløringer, og den falske rapporten til Gore og større så biter du fortsatt på dette tullet her. Jeg tror du faktisk er blitt overbevist nå om denne bløffen men er så sta og arrogant at du fortsatt argumentere imot det..

Så du dokumentaren jeg postet, der er det kvalifiserte folk som snakker om dette emnet her med flere års erfaring i de ulike feltene knyttet til klima. Men alle som sier noe annet enn hva du tror er riktig er vel i din bok nuts.... 

Se dokumentar filmen jeg postet, er masse kilder og henvisning til EKTE grafer, tall, målinger osv... Der får du blant annet vite at flere forskere sine navn har blitt misbrukt som ikke er enige med hva Gore og Co sier.... Se dokumentaren og ha en fortsatt fin dag
\\\\\\\"If many people believe that something is true most of us never second guess and automatically accept it as the truth\\\\\\\"

Utlogget Coincidence theorist

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

Sv: Klimabløffen
« #235 : 18. februar 2010, 16:23 »
\\\\\\\"If many people believe that something is true most of us never second guess and automatically accept it as the truth\\\\\\\"

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Klimabløffen
« #236 : 18. februar 2010, 16:34 »
Det at Støre og Gore driter seg ut har da ingenting med forskningen å gjøre? Ser du virkelig det som et bevis mot klimaendringene? At de vil smøre ekstra tjukt på?

Om jeg bestemmer meg for å overdrive sterkt hvor mye oppdrettslaks som rømmer endrer ikke ved fakta at det er en del oppdrettslaks som rømmer, og at det ikke er noe bra.

Du må slutte å si at Gore = klimaendringer. Han er en politiker og kjendis, ikke forskningsresultater i menneskelig skikkelse.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Hellbouncer

Sv: Klimabløffen
« #237 : 18. februar 2010, 17:04 »
Det at Støre og Gore driter seg ut har da ingenting med forskningen å gjøre? Ser du virkelig det som et bevis mot klimaendringene? At de vil smøre ekstra tjukt på?

Om jeg bestemmer meg for å overdrive sterkt hvor mye oppdrettslaks som rømmer endrer ikke ved fakta at det er en del oppdrettslaks som rømmer, og at det ikke er noe bra.

Du må slutte å si at Gore = klimaendringer. Han er en politiker og kjendis, ikke forskningsresultater i menneskelig skikkelse.
At Gore og Støre driter seg ut har med klimabløff å gjøre. De har stått i fremste rekke ifb klimatoppmøtet som var rett etter denne tråden dukket opp. Min klimaskepsis handler om deres bruk av forskningskilder, og den er en stor skandale.
Die trying

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Klimabløffen
« #238 : 18. februar 2010, 17:09 »
At Gore og Støre driter seg ut har med klimabløff å gjøre. De har stått i fremste rekke ifb klimatoppmøtet som var rett etter denne tråden dukket opp. Min klimaskepsis handler om deres bruk av forskningskilder, og den er en stor skandale.

Nå syns jeg at man skal skille mellom det å hevde at menneskeskapte klimaendringer som må reverseres før det er for sent (selve vitenskapen) er tull og "klimagimmicken", dvs bildet på klimaendringene som frontes i media er feil. Er det snakk om sistnevnte har jeg helt missforstått og beklager dette.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Hellbouncer

Sv: Klimabløffen
« #239 : 18. februar 2010, 17:51 »
Nå syns jeg at man skal skille mellom det å hevde at menneskeskapte klimaendringer som må reverseres før det er for sent (selve vitenskapen) er tull og "klimagimmicken", dvs bildet på klimaendringene som frontes i media er feil. Er det snakk om sistnevnte har jeg helt missforstått og beklager dette.
Hva trådstarter vil fram til vet jeg ikke. Men for min del så er hele overgangen fra grunnforskningen, til de dramatiske konsekvensene Gore spår helt vannvittig. Det er ikke så lett å finne ut hva som egentlig skjer med klimaet, til og med innenfor NASA er det uenighet vilken vei tempraturen går og de måler jo den med satelitt. Mye av det som er linket til i denne tråden er helt relevant for å lære litt om hva debatten handler om, men mange kritiserer på grunnlag av noe de har lært i O-fag på barneskolen.
Die trying

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!