Skrevet av Emne: Klimabløffen  (Lest 51534 ganger)

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: Klimabløffen
« #210 : 22. januar 2010, 17:36 »
Kan allerede ha blitt spurt om, jeg orker ikke lese gjennom alle sidene;

Men hva med de åpenbare klimaendringene og naturkatastrofene de siste åra? Er ikke det bevis nok i seg selv?
klimaendringer og naturkatastrofer de siste åra? x) de siste billioner åra mener du?
Westside disciple

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: Klimabløffen
« #211 : 22. januar 2010, 18:11 »
klimaendringer og naturkatastrofer de siste åra? x) de siste billioner åra mener du?

HEI, jorda har bare eksistert i 2010 år!!1111!!1
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget Daeemon

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 153
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 153

Sv: Klimabløffen
« #212 : 22. januar 2010, 18:16 »
klimaendringer og naturkatastrofer de siste åra? x) de siste billioner åra mener du?

Jaja, men det er jo ingen tvil om at klimaet har endret seg veldig mye de siste ti-årene. Samme med naturkatastrofer. Det er ikke uten grunn til at vi ser så mange av dem i dag enn det vi gjorde for 50 år siden.
18 år
BP 120
ML 180
KB 100x10 (ikke maksa enda)

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: Klimabløffen
« #213 : 22. januar 2010, 18:23 »
HEI, jorda har bare eksistert i 2010 år!!1111!!1
hm.. om du prøver å spøke med kristendommen har du begått en mega fail..

Jaja, men det er jo ingen tvil om at klimaet har endret seg veldig mye de siste ti-årene. Samme med naturkatastrofer. Det er ikke uten grunn til at vi ser så mange av dem i dag enn det vi gjorde for 50 år siden.
eh x) mennesker som vi kjenner dem i dag har per dags dato har ikkje sett det som VIRKELIG er naturkatastrofer enda..

å tenk deg litt mer om når du sier vi ikkje så noe til dette for 50 år siden.. hvor er det DU ser noe til disse naturkatastrofene egentlig? hmm.. å hvor kommer dagens samtaleemner fra? det som sprer seg fra munn til øre og videre.. eller fra høytaler til øre om du vil!
Westside disciple

Utlogget Daeemon

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 153
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 153

Sv: Klimabløffen
« #214 : 22. januar 2010, 18:48 »
Sant det du sier, men du kan ikke argumentere mot at det er endringer i klimaet og en økning i naturkatastrofer. Uansett om media har blitt flinkere til å dekke det, så ser vi en ganske drastisk økning.

Og angående klimaet så har vi rekorder i varme over hele landet, og jeg har hvert fall sett langt mindre snø utenfor vinduet mitt de siste åra enn jeg gjorde for 10 år siden.



18 år
BP 120
ML 180
KB 100x10 (ikke maksa enda)

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: Klimabløffen
« #215 : 22. januar 2010, 19:14 »
Sant det du sier, men du kan ikke argumentere mot at det er endringer i klimaet og en økning i naturkatastrofer. Uansett om media har blitt flinkere til å dekke det, så ser vi en ganske drastisk økning.

Og angående klimaet så har vi rekorder i varme over hele landet, og jeg har hvert fall sett langt mindre snø utenfor vinduet mitt de siste åra enn jeg gjorde for 10 år siden.




ja, du har gode poenger her.. men varme/kulde er en ting eg selv velger å se bort ifra, i og med at vi har både hatt varme og kulde rekorder de siste åra;) så eg bruker det ikkje som argument, eller mot argument.

når det kommer til statestikken din: all disasters include: drought, earthquake, extreme temperatures, famine, flood, insect infestations, sliden, volcanic eruptions, wave/surge, wild fires, wind storm.

statestikken viser kraftig økning fra 60åra fram til nå.
hvor mange av disse naturkatastrofene kan menneskeheten ha påvirket med så kraftig virkning på bare 40 år?
 forresten, merk det kraftiget fallet som såvidt vises på slutten av 2000;)

dette er ting som har skjedd med gjevne mellomrom siden skapelsen av kloden.

teksten til statestikken nevner en viktig ting eg sier meg veldig enig har skyld av mye på kloden: population;)



å en ting til bare for å være trassig og teit: i hvor stor grad ble jordskjelv, bølger osv dokumentert i ''gamle dager'' i forhold til nå?
Westside disciple

Utlogget Daeemon

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 153
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 153

Sv: Klimabløffen
« #216 : 22. januar 2010, 19:57 »
ja, du har gode poenger her.. men varme/kulde er en ting eg selv velger å se bort ifra, i og med at vi har både hatt varme og kulde rekorder de siste åra;) så eg bruker det ikkje som argument, eller mot argument.

når det kommer til statestikken din: all disasters include: drought, earthquake, extreme temperatures, famine, flood, insect infestations, sliden, volcanic eruptions, wave/surge, wild fires, wind storm.

statestikken viser kraftig økning fra 60åra fram til nå.
hvor mange av disse naturkatastrofene kan menneskeheten ha påvirket med så kraftig virkning på bare 40 år?
 forresten, merk det kraftiget fallet som såvidt vises på slutten av 2000;)

dette er ting som har skjedd med gjevne mellomrom siden skapelsen av kloden.

teksten til statestikken nevner en viktig ting eg sier meg veldig enig har skyld av mye på kloden: population;)



å en ting til bare for å være trassig og teit: i hvor stor grad ble jordskjelv, bølger osv dokumentert i ''gamle dager'' i forhold til nå?

Den viser kraftig økning fra 60 årene ja, og hvor mye av det mennesket har påvirket? Vel, la oss bare si at forskere mener den tredje industrielle revolusjonen startet 1970 Smiley

Økt populasjon -> økt teknologi -> økt forrurensing -> økt "global oppvarming" (?)

Når vi prater i "gamle dager" trenger vi ikke å gå lenger enn 50 år tilbake for å se en økning i stor grad, og jeg vil tro at katastrofer ble dokumentert den gang og.

Men for all del, jeg ser skepsisen din. Den verden her er så til de grader mer korrupt enn det folk flest tror fra sin lille sikre plass her i samfunnet. Og de av oss som kommer høyt nok opp til å påvirke, velger å ikke gjøre dette kontra frykt og/eller penger og status.

Men jeg tror virkelig det ligger noe i global oppvarming, og at folk burde bli mer forsiktige før det er for sent.
18 år
BP 120
ML 180
KB 100x10 (ikke maksa enda)

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: Klimabløffen
« #217 : 22. januar 2010, 20:20 »
hm.. om du prøver å spøke med kristendommen har du begått en mega fail..
eh x) mennesker som vi kjenner dem i dag har per dags dato har ikkje sett det som VIRKELIG er naturkatastrofer enda..

å tenk deg litt mer om når du sier vi ikkje så noe til dette for 50 år siden.. hvor er det DU ser noe til disse naturkatastrofene egentlig? hmm.. å hvor kommer dagens samtaleemner fra? det som sprer seg fra munn til øre og videre.. eller fra høytaler til øre om du vil!

spøker med islam
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: Klimabløffen
« #218 : 23. januar 2010, 15:19 »
Men for all del, jeg ser skepsisen din. Den verden her er så til de grader mer korrupt enn det folk flest tror fra sin lille sikre plass her i samfunnet. Og de av oss som kommer høyt nok opp til å påvirke, velger å ikke gjøre dette kontra frykt og/eller penger og status.

Men jeg tror virkelig det ligger noe i global oppvarming, og at folk burde bli mer forsiktige før det er for sent.
Doh x)
enig.

og ja, det ligger helt sikkert noe i global oppvarming, men om man kan forhindre det, tror eg ikkje.
mennesker har kansje framskyndet prosessen noen tusen år or so. men det er ustoppelig. derfor har eg ikkje trua på global oppvarming sånn det blir framstilt for folk. og ser det absolut ikkje som noen krise.
 eg syns alt oppstyret er ganske enkelt bortkastet.




spøker med islam
Doh x)
Westside disciple

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Klimabløffen
« #219 : 25. januar 2010, 01:36 »
Artig observasjon - en fellesnevner hos de fleste "klimamotstandere" her inne er at det virker som de tror de er alene om å vite at klimaendringer også forekommer naturlig. For det vet ikke forskere med doktorgrad (8 års utdanning)  :Smiley og de tar ihvertfall ikke hensyn til slike ting når de publiserer det de gjør  what

For å være litt mer blærete enn jeg allerede er:
Først lære seg grunnleggende skriverferdigheter SÅ kritisere arbeidet til doktorer.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: Klimabløffen
« #220 : 25. januar 2010, 01:38 »
slux, det finnes seriøse forskere innen religion også.
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Klimabløffen
« #221 : 25. januar 2010, 01:43 »
slux, det finnes seriøse forskere innen religion også.

Det gjør det.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: Klimabløffen
« #222 : 25. januar 2010, 16:32 »
Artig observasjon - en fellesnevner hos de fleste "klimamotstandere" her inne er at det virker som de tror de er alene om å vite at klimaendringer også forekommer naturlig. For det vet ikke forskere med doktorgrad (8 års utdanning)  :Smiley og de tar ihvertfall ikke hensyn til slike ting når de publiserer det de gjør  what

For å være litt mer blærete enn jeg allerede er:
Først lære seg grunnleggende skriverferdigheter SÅ kritisere arbeidet til doktorer.
hehe:P eg faller innenfor kategorien din tenker eg;) ja, forskere og andre synsere vet dette, men problemet er måten media framstiller det. helt ut av det blå blei det KRISE å man hører ikkje om annet enn hvordan vi mennsker ødelegger planeten helt på egenhånd..
Westside disciple

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Klimabløffen
« #223 : 26. januar 2010, 14:20 »
hehe:P eg faller innenfor kategorien din tenker eg;) ja, forskere og andre synsere vet dette, men problemet er måten media framstiller det. helt ut av det blå blei det KRISE å man hører ikkje om annet enn hvordan vi mennsker ødelegger planeten helt på egenhånd..

Da anbefaler jeg å gå rett til kilden istedenfor å ikke tro på noe på grunn av at media er litt tabloide.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Coincidence theorist

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

\\\\\\\"If many people believe that something is true most of us never second guess and automatically accept it as the truth\\\\\\\"

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!