Skrevet av Emne: Klimabløffen  (Lest 51599 ganger)

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: Klimabløffen
« #270 : 22. oktober 2010, 11:50 »


Ikke varmere overalt
- Global oppvarming betyr ikke bare at det blir varmere over alt. Oppvarmingen skaper slike komplekse situasjoner, sier havforsker Jim Overland.



Sånn. Nå kan du legge deg litt tidligere om kvelden, og slutte å være så redd for alle mulige konspirasjoner.

Men har den globale temperaturen steget da? sist jeg sjekket hadde den vært synkende fra ca år 2000
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Klimabløffen
« #271 : 22. oktober 2010, 13:45 »
Ingen anelse. Som sagt, er ikke spesielt interessert i klimaspørsmålet. Det eneste jeg vet er at uansett om man kommer frem til oppvarming eller nedkjøling, vil det bli brukt i politikken for å presse enda mer skatter og avgifter ut av oss, til et korrupt og manipulerende system.

Appropo konspirasjoner; kom over en "forsker" som påsto at oljeutslippet i mexicogulfen hadde interagert med gulfstrømmen slik at gulfstrømmen nå hadde stoppet opp. Dette vil, i følge denne fyren føre til en ny istid innen 1-3 år. Kanskje derfor det er så kaldt på sørlandet nå!?? Cheesy
Sa brura

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Klimabløffen
« #272 : 23. oktober 2010, 18:49 »
Men har den globale temperaturen steget da? sist jeg sjekket hadde den vært synkende fra ca år 2000

Alt kommer ann på hvem du tror på.

Jeg tror på de som sier at vi er inne i en liten varmeperiode som kommer til å snu innen ett par-tre år, og at det deretter blir kaldere igjen. Også varmere igjen. Osv.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Klimabløffen
« #273 : 23. oktober 2010, 18:53 »
Appropo konspirasjoner; kom over en "forsker" som påsto at oljeutslippet i mexicogulfen hadde interagert med gulfstrømmen slik at gulfstrømmen nå hadde stoppet opp. Dette vil, i følge denne fyren føre til en ny istid innen 1-3 år. Kanskje derfor det er så kaldt på sørlandet nå!?? Cheesy

Man skal ha stor tro på kraften av olje, om man tror at en .00000000000000000000001 del av vannmassene som går igjennom gulfen hvert sekund kan gjøre så store utslag.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: Klimabløffen
« #274 : 24. oktober 2010, 07:04 »
Alt kommer ann på hvem du tror på.

Jeg tror på de som sier at vi er inne i en liten varmeperiode som kommer til å snu innen ett par-tre år, og at det deretter blir kaldere igjen. Også varmere igjen. Osv.

Helt ening med deg i det.
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: Klimabløffen
« #275 : 24. oktober 2010, 07:07 »
Ellers er det jo ikke så rart at polene smelter i grunn, har jo pågått i ca 10000år. At det går fortere og fortere jo mindre is det er igjen er jo 100% logisk. Samme vil skje om du setter en isklump på gulvet i stuen, jo mindre is det er igjen jo fortere smelter den.
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Klimabløffen
« #276 : 24. oktober 2010, 08:22 »
16,2 var klodens snitttemperaturen i juni 2010. Det er den høyeste snitttemperaturen som er målt i den måneden.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: Klimabløffen
« #277 : 24. oktober 2010, 08:29 »
16,2 var klodens snitttemperaturen i juni 2010. Det er den høyeste snitttemperaturen som er målt i den måneden.

hvordan var den for hele året? veldig greit å plukke ut akkurat det som passer. Men tror forsåvidt gjerne at temperaturen øker, det har den vel forsåvidt gjort siden istiden(litt opp og ned i perioder da), eller rettere sagt etter hver istid.
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Klimabløffen
« #278 : 24. oktober 2010, 08:41 »
Klodens temperatur går jo i sykluser, det er ikke det som er poenget. Poenget er at det skjer veldig fort nå, ref illustrert vitenskap.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Klimabløffen
« #279 : 24. oktober 2010, 11:45 »
16,2 var klodens snitttemperaturen i juni 2010. Det er den høyeste snitttemperaturen som er målt i den måneden.

Hvor ble dette målt da? Har hørt rykter om at visse av disse målestasjonene står i storbyer, og da vil det selvfølgelig bli varmere etterhvert som byene blir større.

Også må man huske på at vi ikke har målt temperaturer globalt mange årene heller.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Klimabløffen
« #280 : 27. oktober 2010, 09:37 »
Så lenge verden ikke går under så lenge vi lever, kan vi gi faen.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Klimabløffen
« #281 : 27. oktober 2010, 16:16 »
Så lenge verden ikke går under så lenge vi lever, kan vi gi faen.

Godt sagt. Ironisk nok er det holdningen til de fleste mennesker.
Sa brura

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Klimabløffen
« #282 : 28. oktober 2010, 09:24 »
Bare fly rundt og klem på træra du. Jeg har andre ting å drive med.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: Klimabløffen
« #283 : 28. oktober 2010, 10:18 »
Å prøve å endre holdningen til folk flest er dødfødt. Hvis nå den globale oppvarmingen virkelig blir et problem som må ordnes for å sikre menneskets overlevelse så er det ikke mye som trengs for å motvirke den. F.eks. ved å spre litt av svoveldioksiden kullkraftverkene våre produserer opp til stratosfæren istedet for å spre den i atmosfæren hvor den fører til sur nedbør (eller vente på et nytt vulkanutbrudd i stil med Mount Pinatubo i 1991). Imidlertid vil jo en løsning på dette føre til nye problemstillinger; hvem skal ha makten over jordens temperatur, hva skal Al Gore tjene penger på, osv.

Jeg er med Fleksnes her jeg. Jeg har andre ting å drive med enn å bekymre meg for global oppvarming.


Utlogget steele

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 522
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 522

  • Morrapose
Sv: Klimabløffen
« #284 : 28. oktober 2010, 10:23 »
Dessuten har de funnet en teknikk for å spalte CO2 med fjell. Så det problemet ser jeg som ute av verden. Hvertfall så lenge vulkanene holder seg for gode til kjempeutbrudd.


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!