Skrevet av Emne: Klimabløffen  (Lest 52227 ganger)

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: Klimabløffen
« #285 : 28. oktober 2010, 10:33 »
Dessuten har de funnet en teknikk for å spalte CO2 med fjell. Så det problemet ser jeg som ute av verden. Hvertfall så lenge vulkanene holder seg for gode til kjempeutbrudd.

Kjempeutbrudd er positivt med tanke på den globale temperaturen. Etter Mount Pinatubos utbrudd i 1991 sank temperaturen med ca en halv grad celsius over de følgende to åren (grunnet spredning av ca 20 millioner tonn svoveldioksid i stratosfæren).


Utlogget steele

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 522
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 522

  • Morrapose
Sv: Klimabløffen
« #286 : 28. oktober 2010, 10:36 »
Kjempeutbrudd er positivt med tanke på den globale temperaturen. Etter Mount Pinatubos utbrudd i 1991 sank temperaturen med ca en halv grad celsius over de følgende to åren.

Nå er det vel graden av kjempeutbrudd man ikke er helt sikker på. Hvor går grensen mellom å senke temperaturen med <1grade og høyere. Det er jo de store plutselige, store, endringene som påvirker all verdens matproduksjon.

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: Klimabløffen
« #287 : 28. oktober 2010, 10:42 »
Nå er det vel graden av kjempeutbrudd man ikke er helt sikker på. Hvor går grensen mellom å senke temperaturen med <1grade og høyere. Det er jo de store plutselige, store, endringene som påvirker all verdens matproduksjon.

Ja, plutselige kjempeutbrudd er vel ikke noe vi ønsker akkurat, men de kan være positive med tanke på temperaturen.


Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Klimabløffen
« #288 : 28. oktober 2010, 10:46 »
Å prøve å endre holdningen til folk flest er dødfødt. Hvis nå den globale oppvarmingen virkelig blir et problem som må ordnes for å sikre menneskets overlevelse så er det ikke mye som trengs for å motvirke den. F.eks. ved å spre litt av svoveldioksiden kullkraftverkene våre produserer opp til stratosfæren istedet for å spre den i atmosfæren hvor den fører til sur nedbør (eller vente på et nytt vulkanutbrudd i stil med Mount Pinatubo i 1991). Imidlertid vil jo en løsning på dette føre til nye problemstillinger; hvem skal ha makten over jordens temperatur, hva skal Al Gore tjene penger på, osv.

Jeg er med Fleksnes her jeg. Jeg har andre ting å drive med enn å bekymre meg for global oppvarming og slikt.

Som jeg nevnte tidligere, så er jeg ikke spesielt opptatt av Co2 og global oppvarming eller nedkjøling. Jeg er heller mer opptatt av ressursmangel, overfiske, utrydding av arter/viktige skoger som regnskogen, peak oil, kriger osv. Men selv om holdningen "gir faen, så lenge man tjener penger og kan kjøpe ny tv" ikke nødvendigvis er så farlig for klimaet, så bidrar den til mye annet dritt. Bare se på oppdrettsindustrien, har lite lyst på oppdrittsfisk. Har også lite lyst til å betale full pris for en torske"filet" som er sprøytet inn saltvann og fosfat. På den andre siden bidrar tree-huggers og anti kapitalister med like mye dritt. Så det hadde jo vært fint om vi som menneskhet kunne ta litt ansvar for Jorda også.
Sa brura

Utlogget steele

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 522
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 522

  • Morrapose
Sv: Klimabløffen
« #289 : 28. oktober 2010, 10:49 »
Som jeg nevnte tidligere, så er jeg ikke spesielt opptatt av Co2 og global oppvarming eller nedkjøling. Jeg er heller mer opptatt av ressursmangel, overfiske, utrydding av arter/viktige skoger som regnskogen, peak oil, kriger osv. Men selv om holdningen "gir faen, så lenge man tjener penger og kan kjøpe ny tv" ikke nødvendigvis er så farlig for klimaet, så bidrar den til mye annet dritt. Bare se på oppdrettsindustrien, har lite lyst på oppdrittsfisk. Har også lite lyst til å betale full pris for en torske"filet" som er sprøytet inn saltvann og fosfat. På den andre siden bidrar tree-huggers og anti kapitalister med like mye dritt. Så det hadde jo vært fint om vi som menneskhet kunne ta litt ansvar for Jorda også.

Du kan egentlig bare være glad til hvis de sprøyter inn fosfat i fisken din. Wink Prepare for the worst! LINK!

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Klimabløffen
« #290 : 28. oktober 2010, 10:52 »
Nei, er ikke glad for det. Spiller liten rolle om det er farlig eller ei. Poenget er bare at jeg betaler for en filet på den størrelsen det står, og jeg liker ikke at folk tjener penger på juks. Derfor handler jeg kun fisk, og det meste av kjøtt hos slakter, HEL FISK!

Linken din fungerer ikke btw.
Sa brura

Utlogget steele

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 522
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 522

  • Morrapose
Sv: Klimabløffen
« #291 : 28. oktober 2010, 10:54 »
Nuh!

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Klimabløffen
« #292 : 28. oktober 2010, 10:57 »
Uhm..nope? Eller kanskje det bare er meg..Hva heter artikkelen da?
Sa brura

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: Klimabløffen
« #293 : 28. oktober 2010, 11:07 »
Som jeg nevnte tidligere, så er jeg ikke spesielt opptatt av Co2 og global oppvarming eller nedkjøling.

Jepp, jeg vet. Mitt innlegg var ikke rettet mot deg.


Men selv om holdningen "gir faen, så lenge man tjener penger og kan kjøpe ny tv" ikke nødvendigvis er så farlig for klimaet, så bidrar den til mye annet dritt. Bare se på oppdrettsindustrien, har lite lyst på oppdrittsfisk. Har også lite lyst til å betale full pris for en torske"filet" som er sprøytet inn saltvann og fosfat. På den andre siden bidrar tree-huggers og anti kapitalister med like mye dritt. Så det hadde jo vært fint om vi som menneskhet kunne ta litt ansvar for Jorda også.

Bare fordi jeg ikke bekymrer meg for global oppvarming så betyr det ikke at jeg dreper pandabjørner og starter krig Wink



Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Klimabløffen
« #294 : 28. oktober 2010, 11:14 »
Jepp, jeg vet. Mitt innlegg var ikke rettet mot deg.


Bare fordi jeg ikke bekymrer meg for global oppvarming så betyr det ikke at jeg dreper pandabjørner og starter krig Wink



Hehe. Du bare virket så enig med Fleksnes, men mulig det bare gjaldt global oppvarming. For Fleksnes er jeg helt sikker på at hadde spist pandabjørn til frokost, og bygget hus av blåhval-tenner om han kunne det. Beklager Fleksnes..Men du er jo litt morsom i blandt da, og det er ikke din feil at du er født i Østfold Smiley
Sa brura

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: Klimabløffen
« #295 : 28. oktober 2010, 11:17 »
For Fleksnes er jeg helt sikker på at hadde spist pandabjørn til frokost, og bygget hus av blåhval-tenner om han kunne det.

Tviler egentlig på at han kunne det siden blåhval ikke har tenner, men barder.



Utlogget Maevar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 676
  • Honnør: 598
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 676

Sv: Klimabløffen
« #296 : 28. oktober 2010, 11:19 »
For Fleksnes er jeg helt sikker på at hadde spist pandabjørn til frokost, og bygget hus av blåhval-tenner om han kunne det.



Tviler egentlig på at han kunne det siden blåhval ikke har tenner, men barder.



ÅH ÅH BØØØØØRN ASS!!!  woot

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Klimabløffen
« #297 : 28. oktober 2010, 11:36 »
Hehe. Du bare virket så enig med Fleksnes, men mulig det bare gjaldt global oppvarming. For Fleksnes er jeg helt sikker på at hadde spist pandabjørn til frokost, og bygget hus av blåhval-tenner om han kunne det. Beklager Fleksnes..Men du er jo litt morsom i blandt da, og det er ikke din feil at du er født i Østfold Smiley

Født, oppvokst og bor på Oslos beste østkant. Har pult i Østfold ett par ganger, men thats it.

T.O. er jeg veldig dyreverner når det kommer til utryddningstruede arter og enkelte oppdrettsformer som er inhumane mot dyr.

Når det gjelder det store miljøspørsmålet, så resirkulerer jeg søpla hjemme, men eier 2 biler uten ett snev av dårlig samvittighet.

Politikerne vil ha oss til å ha dårlig samvittighet om vi ikke bytter inn mercedesen i en knalldøv EL bil og ikke kjøper klimakvoter. De kan gå og fucke seg hele hurven - de tingene Norge tjener massivt med penger på, som f.eks. olje og gass utvinning, krig etc - som regjeringen selv står for - er ett helvetes mye større problem enn om vi folk en SUV eller ei.

Den dagen de selv tar de nødvendige grep, og går ut med hånda i været og sier; nå blir det kun ett rutefly fra Oslo til Bergen om dagen. Klimatiltak. Nå legger vi ned det mest forurensende tiltaket vi har, som er XXX selv om vi tjener mye spenn på det. Klimatiltak. Den dagen kan jeg vurdere sterkt å gjøre mer endringer selv.

De må lede med eksempel, ikke ved press, bøter og samvittighetskvaler. Slik enhver god leder skal.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Klimabløffen
« #298 : 28. oktober 2010, 11:43 »
Har pult i Østfold ett par ganger, men thats it.

Den episoden har jeg ikke sett Smiley
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Klimabløffen
« #299 : 28. oktober 2010, 12:16 »
Beefcake: Lame! Smiley

Fleksnes: Helt enig (!?)
Sa brura

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!