Skrevet av Emne: Klimabløffen  (Lest 51502 ganger)

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: Klimabløffen
« #315 : 19. juli 2011, 01:22 »
Spesielt ikke når fagpersoner tror det vil føre til noe negativt.

Nettopp... de tror at det vil føre til noe negativt, men er ikke i stand til å bevise noe som helst. Og når de jukser med informasjon (ref: hockeygrafen), så forteller det meg at de har en svak sak, og liten troverdighet.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Klimabløffen
« #316 : 19. juli 2011, 03:12 »
Nettopp... de tror at det vil føre til noe negativt, men er ikke i stand til å bevise noe som helst. Og når de jukser med informasjon (ref: hockeygrafen), så forteller det meg at de har en svak sak, og liten troverdighet.

Så fordi de er litt useriøse så har de ingen troverdig for deg? Du satser bare på at det går bra?
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: Klimabløffen
« #317 : 19. juli 2011, 03:19 »
Så fordi de er litt useriøse så har de ingen troverdig for deg? Du satser bare på at det går bra?

Litt useriøse? Hele teorien deres er basert på en løgn! Så du videoen jeg postet om hockeygrafen?

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Klimabløffen
« #318 : 19. juli 2011, 03:33 »
Litt useriøse? Hele teorien deres er basert på en løgn! Så du videoen jeg postet om hockeygrafen?

Ser ikke helt hva den motbeviser. Diskuterer vi hvorvidt vi hvorvidt co2-utslipp kan bidra til et negativt klima for menneskeheten, eller diskuterer vi Al-Gore(som ikke er en fagperson) sine argumenter?
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: Klimabløffen
« #319 : 19. juli 2011, 03:43 »
Ser ikke helt hva den motbeviser. Diskuterer vi hvorvidt vi hvorvidt co2-utslipp kan bidra til et negativt klima for menneskeheten, eller diskuterer vi Al-Gore(som ikke er en fagperson) sine argumenter?

Begge deler? Jeg personlig mener at CO2-faren er sterkt overdrevet, det er aldri bevisst at CO2 påvirker klimaet i stor grad, og om Al Gore ikke er en fagperson, så er det merkelig at miljøforkjempere hele tiden skal referere til propagandafilmen hans når de diskuterer global oppvarming.

Face it, om klimapanelet har rett eller ikke spiller ingen rolle nå, de har mistet all trovedighet ved å bølle forskere som har andre meninger, manipulere forskningsdata og skremme opinionen.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Klimabløffen
« #320 : 17. september 2011, 15:39 »
Begge deler? Jeg personlig mener at CO2-faren er sterkt overdrevet, det er aldri bevisst at CO2 påvirker klimaet i stor grad, og om Al Gore ikke er en fagperson, så er det merkelig at miljøforkjempere hele tiden skal referere til propagandafilmen hans når de diskuterer global oppvarming.

Face it, om klimapanelet har rett eller ikke spiller ingen rolle nå, de har mistet all trovedighet ved å bølle forskere som har andre meninger, manipulere forskningsdata og skremme opinionen.

Miljøforkjempere er ikke nødvendigvis det samme som fagpersoner. Og hvor umoralske de er har ingen betydning. Uansett hvor dum eller falsk en person er så blir ikke det han sier automatisk usant.

Forstår jeg det siste avsnittet ditt riktig?; Har det ingenting å si hvorvidt co2-utslippet er farlig siden klimapanelet ikke har troverdighet?

Klimaet på planeten er veldig skjørt og er under konstante forandringer. Dette er empiriske betraktninger gjort av andre enn klimapanelet.(som om det har noe å si så lenge det er sant)
Kan godt hende co2-utslipp går helt fint. Og kan godt hende det fucker opp klimaet grundig. Små ting kan gjøre dette, blant annet så har fjellformasjoner hindret istider på visse tidspunkt i historien.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Klimabløffen
« #321 : 22. september 2011, 09:39 »
CO2 gjør ikke forandrer ikke klimaet.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Klimabløffen
« #322 : 23. september 2011, 12:33 »
CO2 gjør ikke forandrer ikke klimaet.

Hva mener du egentlig nå? Drivhuseffekten er et dokumentert fenomen. Hvorvidt co2'et vi slippet ut kan skape en betydelig drivhuseffekt er et annet spørsmål. Skal godt gjøres både å bevise og motbevise det.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget PhilLynott

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 039
  • Honnør: 173
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 039

Sv: Klimabløffen
« #323 : 23. september 2011, 13:44 »
Jeg har ikke giddet å lese gjennom hele tråden, men nå skal jeg bevise at økt CO2 konsentrasjon i atmosfæren øker drivhuseffekten. Gjør dere klare til å måtte argumentere mot veletablert kjemi og fysikk, folkens!

Drivhuseffekt betyr for mange at stråling fra sola reflekteres tilbake til jorden. Dette er delvis sant. Det mange ikke vet er at det også innebærer at gassmolekyler i atmosfæren absorberer lys og gjør det om til varme. La oss se nærmere på hvordan dette skjer.
Når lys treffer et molekyl kan en av tre ting skje. Det kan absorberes, reflekteres eller det kan gå rett gjennom (transmission på engelsk). Variabelen som bestemmer hvilket utfall lyset har er frekvensen på lyset og egenfrekvensen, eller den molekylære frekvensen, til molekylet. Denne varierer fra stoff til stoff. Så hva skjer med lyset når disse tingene skjer? I tilfellet refleksjon og transmisjon (vi oversetter det slik tenker jeg) vil lyset fortsatt være lys. Alt som skjer er at det enten går gjennom eller tilbake. Et fint eksempel er et vindu. La oss si du står ute og ser refleksjonen av sola i vinduet. Du blir blendet, ikke sant? En del av lyset reflekteres. Men det er jo lyst inne også, kan du si. Ja, det stemmer! Som sagt er det en del av lyset som reflekteres, mens en del går rett gjennom og fortsetter å være lys. Den siste delen absorberes. Legg hånden din på et vindu som har vært i sola en stund, så vil du forstå hva som skjer i det siste tilfellet vårt. Nemlig! Det blir varmt. Dette er det vi skal se nærmere på.
Når et molekyl har samme egenfrekvens som lyset som treffer det, vil du få en resonans i molekylet. Elektronene i molekylet vårt begynner å bevege i denne frekvensen og gjør lysenergi om til varmeenergi. Dette foregår hele tiden i atmosfæren vår.
CO2, sammen med en del andre klimagasser, har egenfrekvens som tilsvarer frekvensen i en del av sollyset. Dermed vil sollys som treffer disse CO2-molekylene i atmosfæren sette igang omgjøringen fra lysenergi til varmeenergi. Noe av lyset fra sola vil komme seg gjennom atmosfæren i første del uten å bli absorbert, men det får en ny sjangse når noe av det reflekteres fra jorda og ut igjen. Så hva er poenget her? Jo mer CO2 i atmosfæren, jo mer absorbsjon vil inntreffe, mer sollys gjøres om til varmeenergi og dermed blir det varmere.
Og du kan si at alt dette er vel og bra, og at du tydeligvis har fulgt med i timen, men hvordan kan du si at det er menneskeskapt? Det slippes ut ca 30 millioner tonn CO2 i året, og dette tallet øker for hvert år. Dette tallet er farlig stort og har, som du nå forstår, en enorm effekt på absorbsjonen av lys og den nevnte omgjøringen til varmeenergi. Ikke nok med det! Et annet poeng er følgende. Jeg skal holde det kort.
Verdenshavene er en enorm kilde for CO2. Vannet absorberer gassen og holder den ute fra atmosfæren vår. Ved økte temperaturer hemmes vannets evne til å holde på gassen, og den skilles ut. Og hvor blir den av? Ut i atmosfæren med den!
Til dere som er sta og vil krangle. Vær så god! Til dere som innser når dere har tatt feil. Honnør! Det krever baller for å innrømme feil.

Det ble en litt lang post, men jeg håper jeg fikk fram det jeg ville. Jeg prøver bare å få fram teorien bak drivhuseffekten, og hvordan den påvirkes av CO2-konsentrasjonen i atmosfæren. Jeg håper også at det ble pedagogisk forklart. Til dere som vil undersøke mer ang dette så kan dere søke opp utrykk som "molecular vibration", "light absorption", "resonance theory/principle" o.l.
Thin Lizzy!
BP: 128
KB: 150
ML: 180

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Klimabløffen
« #324 : 23. september 2011, 21:15 »
Det er ikke noe galt i det du sier, men jorda er ikke et rom som kan bli varmet opp, den kan ventilere seg selv. Akkurat som å åpne et vindu hvis det blir for varmt.

Når jeg skrev at CO2 ikke forandrer klimaet så tenkte jeg på det faktum at økt CO2 i atmosfæren kommer etter økt temperatur. Det blir altså varmere først, deretter øker CO2-konsentrasjonen. Det er riktig at CO2 teoretisk sett vil gjøre det varmere på jorda, men det vil også en fis.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Maui

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 304
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 304

Sv: Klimabløffen
« #325 : 24. september 2011, 03:26 »
Klimabløff?
Hva betyr denne sommeren?

Aldri opplevd verre og vinteren er kaldere & mer jævlig en på mange år..

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Klimabløffen
« #326 : 24. september 2011, 08:17 »
Klimabløff?
Hva betyr denne sommeren?

Aldri opplevd verre og vinteren er kaldere & mer jævlig en på mange år..

Klimabløffen går nå ut på at CO2 gjør Norge kaldere.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget PhilLynott

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 039
  • Honnør: 173
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 039

Sv: Klimabløffen
« #327 : 24. september 2011, 12:43 »
Det er ikke noe galt i det du sier, men jorda er ikke et rom som kan bli varmet opp, den kan ventilere seg selv. Akkurat som å åpne et vindu hvis det blir for varmt.

Nei, du tar feil. Det er ikke slik at jorda "vet" at nå er den varm og sender derfor varme ut i rommet. Atmosfæren er som en termostat. Den har en sammensetning av stoffer som gir oss det klimaet vi har, og når vi endrer den sammensetningen endrer vi innstillingen på termostaten.

Sitat
Når jeg skrev at CO2 ikke forandrer klimaet så tenkte jeg på det faktum at økt CO2 i atmosfæren kommer etter økt temperatur. Det blir altså varmere først, deretter øker CO2-konsentrasjonen. Det er riktig at CO2 teoretisk sett vil gjøre det varmere på jorda, men det vil også en fis.


Ja, CO2-konsentrasjonen øker ved høyere varme som jeg nevnte (pga CO2-metning i havet, tundraen osv).
Les igjen hvis du ikke forsto at økt CO2-konsentrasjon øker temperaturen.


Det virker som om du tror at det jeg skrev var direkte myntet på din kommentar. Den har jeg ikke engang sett.
Thin Lizzy!
BP: 128
KB: 150
ML: 180

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!