avstemning
Spørsmål: Hva bør Roy Holte gjøre?
Delta på NM i styrkeløft 2010! - 142 (59.7%)
Ikke delta på NM i styrkeløft 2010! - 14 (5.9%)
Starte WPC-Norge - 82 (34.5%)
Stemmer totalt: 194

Skrevet av Emne: Hva bør Roy Holte gjøre?  (Lest 23377 ganger)

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Hva bør Roy Holte gjøre?
« #30 : 20. desember 2009, 10:27 »
Du må gjøre hjemmeleksa di...
WPC amatør, som er den naturlige veien å tenke når man tenker alternativt forbund innen styrkeløft må jo seøvfølgelig ha et samarbeid med Antidoping Norge.
Reglene i WPC er hardere enn i NSF og de kan faktisk HÅNDHEVES hardere i motsetning til det NSF kan pga NIF sine begrensninger på antidoping.

Så et Norsk WPC amatør med fokus på raw løfting vil faktisk vise mer EKTE og RÅ styrke og være minst like dopingfritt som NSF.
(hvor det faktisk er dopingsaker jevnlig)
Nå har du blitt hjernevasket av byggere og strongmen for lenge Egil.:-) Du er jo mer liberal enn en fra Demokratene.

Som boyscout skriver så blir jo aldri ett alternativt forbund noe stor greie da det antageligvis aldri i verden vil komme inn i NIF.(men det er antageligvis ikke målet heller?)  De som deltar der vil bli sett på som doperne tror jeg.  Ingen seriøs idrettsmann vil gå fra ett NSF til ett alternativt forbund uten å bli "uglesett".

Start forbundet du Roy Holte, så får du delta internasjonalt, jeg synes du fortjener det. 
Jeg er, som jeg har skrevet før, helt uenig i NSF behandling av deg i denne saken, men sutringen
din synes jeg er håpløs.  Du har sikkert 100 innlegg der det står at du føler deg urettferdig behandlet,  VI HAR FÅTT MED OSS DET NÅ!  Sutring passer ikke en av norges sterkeste menn.
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget mort-en

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 906
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 906

Sv: Hva bør Roy Holte gjøre?
« #31 : 20. desember 2009, 10:56 »
Nå har du blitt hjernevasket av byggere og strongmen for lenge Egil.:-) Du er jo mer liberal enn en fra Demokratene.

Som boyscout skriver så blir jo aldri ett alternativt forbund noe stor greie da det antageligvis aldri i verden vil komme inn i NIF.(men det er antageligvis ikke målet heller?)  De som deltar der vil bli sett på som doperne tror jeg.  Ingen seriøs idrettsmann vil gå fra ett NSF til ett alternativt forbund uten å bli "uglesett".

Start forbundet du Roy Holte, så får du delta internasjonalt, jeg synes du fortjener det. 
Jeg er, som jeg har skrevet før, helt uenig i NSF behandling av deg i denne saken, men sutringen
din synes jeg er håpløs.  Du har sikkert 100 innlegg der det står at du føler deg urettferdig behandlet,  VI HAR FÅTT MED OSS DET NÅ!  Sutring passer ikke en av norges sterkeste menn.
2thumbsup 2thumbsup Innlegg midt i blink fra aktiviteten! Honnør+

Utlogget Lars S.K

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 823
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 823

Sv: Hva bør Roy Holte gjøre?
« #32 : 20. desember 2009, 11:29 »
Delta på nm og vinn Smiley.
Er det mulighet og løfte for et annet land?

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Hva bør Roy Holte gjøre?
« #33 : 20. desember 2009, 13:30 »
Nå har du blitt hjernevasket av byggere og strongmen for lenge Egil.:-) Du er jo mer liberal enn en fra Demokratene.

Som boyscout skriver så blir jo aldri ett alternativt forbund noe stor greie da det antageligvis aldri i verden vil komme inn i NIF.(men det er antageligvis ikke målet heller?)  De som deltar der vil bli sett på som doperne tror jeg.  Ingen seriøs idrettsmann vil gå fra ett NSF til ett alternativt forbund uten å bli "uglesett".

Start forbundet du Roy Holte, så får du delta internasjonalt, jeg synes du fortjener det. 
Jeg er, som jeg har skrevet før, helt uenig i NSF behandling av deg i denne saken, men sutringen
din synes jeg er håpløs.  Du har sikkert 100 innlegg der det står at du føler deg urettferdig behandlet,  VI HAR FÅTT MED OSS DET NÅ!  Sutring passer ikke en av norges sterkeste menn.
Javel?
Jeg har aldri innbilt meg at et nytt forbund vil bli "store greiene"... For NSF er jo heller ikke "store greiene"! Wink

Hadde styrkeløft blitt introdusert idag ville det ikke fått eget særforbund en gang.

Jeg er for et nytt forbund fordi det skaper støy og aktivitet. Konkurranse og kniving er bare sunt.
Når dagens NSF ikke er i stand til å inkludere bredt og tillate forskjellige mennesker å bli med å leke, så ser jeg det som en naturlig konsekvens av arrogansen og nedlatenheten til det sittende styret, at det kommer et nytt alternativ.

Heller glad og liberal enn grinete, tverr og konservativ. Smiley (sikter ikke til aktiviteten)

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Hva bør Roy Holte gjøre?
« #34 : 20. desember 2009, 14:10 »
Javel?
Jeg har aldri innbilt meg at et nytt forbund vil bli "store greiene"... For NSF er jo heller ikke "store greiene"! Wink

Hadde styrkeløft blitt introdusert idag ville det ikke fått eget særforbund en gang.

Jeg er for et nytt forbund fordi det skaper støy og aktivitet. Konkurranse og kniving er bare sunt.
Når dagens NSF ikke er i stand til å inkludere bredt og tillate forskjellige mennesker å bli med å leke, så ser jeg det som en naturlig konsekvens av arrogansen og nedlatenheten til det sittende styret, at det kommer et nytt alternativ.

Heller glad og liberal enn grinete, tverr og konservativ. Smiley (sikter ikke til aktiviteten)
Dette er tøvprat Egil. Smiley  Dagens NSF har gjort noe dumt i denne saken, men det er jo ikke sånn at de bare har gjort dumme ting og er useriøse...? Mener du det?  Hvem andre enn Holte er det du mener ikke får delta?  NSF har også interegert handikapede til å delta på lik linje med de funksjonsfriske, det er da vel bra? 
WPC må selvfølgelig komme med ett eget forbund, det er jo som du skriver bare bra.  Men det blir aldri noen konkurrent til NSF, da de seriøse fortsatt vil bli der.
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Hva bør Roy Holte gjøre?
« #35 : 20. desember 2009, 14:30 »
Dette er tøvprat Egil. Smiley  Dagens NSF har gjort noe dumt i denne saken, men det er jo ikke sånn at de bare har gjort dumme ting og er useriøse...? Mener du det?  Hvem andre enn Holte er det du mener ikke får delta?  NSF har også interegert handikapede til å delta på lik linje med de funksjonsfriske, det er da vel bra? 
WPC må selvfølgelig komme med ett eget forbund, det er jo som du skriver bare bra.  Men det blir aldri noen konkurrent til NSF, da de seriøse fortsatt vil bli der.
Jeg er helt enig med deg, jeg kan ikke se noen andre enn Roy som rammes av disse kriteriene.... Altså.. det er jo flere løftere som ikke fyller kravene, men disse er jo bedre likt, så de får dispensasjon fra kravene selvfølgelig.

Men selv om ikke alle er gode nok til å rammes av syke uttakskriterier eller vikarierende regler, så er det flere enn meg som har følt seg lite velkommne og lite inkludert i det gode selskap. dette til tross for engasjement, deltakelse på dommerkurs og trenerkurs. Jeg har hørt flere og flere som fabler om utmeldelse. (selv om vi ikke er veldig mange som har gjort det enda)

Og flere etablerte personligheter i NSF ytrer de samme meningene som du gjør om behandlingen av Roy... uten at de finner det behagelig å angripe nsf mer enn i sin nærmeste krets.

"Man skal ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer en selv", var det ei klok kjærring som skrev en gang.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Hva bør Roy Holte gjøre?
« #36 : 20. desember 2009, 14:34 »
"konurrent til NSF"... nei absolutt ikke i medlemstall. Men det vil selvfølglig ikke gjøre utøverne i et nytt forbund mindre verdt.
At en haug med folk driver med utstyrsløfting i NSF er helt greit. Og hvis en liten hard kjerne stifter et nytt forbund og har det gøy med rawløfting og en inkluderende idrettsutøvelse, så er det bare positivt.

Et eventuellt WPC norge vil nok kun ønske å konkurrere i å ha det gøyest, tipper jeg. Smiley

Løft, kjeft og vær sur - NSF på tur!

Bråk, ståk og hurra - WPC er bra!

Cheesy

Utlogget Tingeling

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 623
  • Honnør: 85
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 623

Sv: Hva bør Roy Holte gjøre?
« #37 : 20. desember 2009, 15:01 »


Løft, kjeft og vær sur - NSF på tur!


Cheesy
[/quote]

Ikke ofte du har vært på tur med NSF forstår jeg. Selv jar jeg vært på tur i 10 år nå, og hver eneste tur har vært preget av mye god løfting, smil og glede Wink
God jul Smiley


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget BadBoy

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 058
  • Honnør: 433
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 058

Sv: Hva bør Roy Holte gjøre?
« #38 : 20. desember 2009, 15:34 »

Nok en Roy Holte tråd??  Kor tid skal dette ta slutt??

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Hva bør Roy Holte gjøre?
« #39 : 20. desember 2009, 15:37 »
Jeg er helt enig med deg, jeg kan ikke se noen andre enn Roy som rammes av disse kriteriene.... Altså.. det er jo flere løftere som ikke fyller kravene, men disse er jo bedre likt, så de får dispensasjon fra kravene selvfølgelig.

Men selv om ikke alle er gode nok til å rammes av syke uttakskriterier eller vikarierende regler, så er det flere enn meg som har følt seg lite velkommne og lite inkludert i det gode selskap. dette til tross for engasjement, deltakelse på dommerkurs og trenerkurs. Jeg har hørt flere og flere som fabler om utmeldelse. (selv om vi ikke er veldig mange som har gjort det enda)

Og flere etablerte personligheter i NSF ytrer de samme meningene som du gjør om behandlingen av Roy... uten at de finner det behagelig å angripe nsf mer enn i sin nærmeste krets.

"Man skal ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer en selv", var det ei klok kjærring som skrev en gang.
Hvem har fått dispensasjon fra kravene som stilles?  Har ikke fått med meg det jeg.
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Hva bør Roy Holte gjøre?
« #40 : 20. desember 2009, 15:43 »
"Man skal ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer en selv", var det ei klok kjærring som skrev en gang.
Nå var du fryktelig stygg med Arnulf Øverland Tongue






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Bigmc

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 855
  • Honnør: 81
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 855

Sv: Hva bør Roy Holte gjøre?
« #41 : 20. desember 2009, 15:50 »

Løft, kjeft og vær sur - NSF på tur!


Cheesy


Ikke ofte du har vært på tur med NSF forstår jeg. Selv jar jeg vært på tur i 10 år nå, og hver eneste tur har vært preget av mye god løfting, smil og glede Wink
God jul Smiley
Er du alltid i godt humør på turene??, har sett deg sur når enkelte ikke handler kvoten
MÅL: 312,5 i benkpress

Jeg er benkpresser og stolt av det.
Benkpress er toppidrett

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Hva bør Roy Holte gjøre?
« #42 : 20. desember 2009, 15:55 »
Sitat
Ikke ofte du har vært på tur med NSF forstår jeg. Selv jar jeg vært på tur i 10 år nå, og hver eneste tur har vært preget av mye god løfting, smil og glede Wink
God jul Smiley
Nei, du har helt rett. Jeg ble aldri god nok til å kunne bli med på noen tur. Smiley Og det er helt greit. Og hvis jeg noen gang skulle bli god nok, så vil den tilbakevirkende kraften i de nye kriteriene gjøre at jeg ikke kan bli med da heller.. Jeg meldte meg ut før kriteriene kom, men hvis jeg en dag skulle bli god nok til feks å stille i nordisk eller noe som veteran, så vil de nok hindre meg der. (100% hypotetisk selvfølgelig siden det er lite trolig jeg vil komme opp i slike vekter som kreves.) Smiley

Hvem har fått dispensasjon fra kravene som stilles?  Har ikke fått med meg det jeg.
EM som var tror jeg to løftere fikk disp. Og disp reglene ligger absolutt til rette for at Carl Yngvar ikke rammes siden han er et godt forbilde og hans satsing utenfor NSF skjedde etter at han drev med snowboard noe som gjorde ham til NIF utøver!?

Det jeg mente var at "kriteriene" åpner for dispensasjon hvis:
"Kun utøvere som kan vise til atferd som er forenelig med endret holdning der den generelle medlemsmassen vil sitte med samme oppfatning av utøveren som et godt forbilde vil dispensasjon fra det overstående kunne gis. Det å være en rollemodell med tydelige antidopingholdninger i ord og atferd vil være førende for unntak av de generelle kriteriene."

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Hva bør Roy Holte gjøre?
« #43 : 20. desember 2009, 15:57 »
Nå var du fryktelig stygg med Arnulf Øverland Tongue
pokker... jeg innbilte meg det var ho haldis som kom med den... bummer!! Smiley

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Hva bør Roy Holte gjøre?
« #44 : 20. desember 2009, 16:03 »
Nei, du har helt rett. Jeg ble aldri god nok til å kunne bli med på noen tur. Smiley Og det er helt greit. Og hvis jeg noen gang skulle bli god nok, så vil den tilbakevirkende kraften i de nye kriteriene gjøre at jeg ikke kan bli med da heller.. Jeg meldte meg ut før kriteriene kom, men hvis jeg en dag skulle bli god nok til feks å stille i nordisk eller noe som veteran, så vil de nok hindre meg der. (100% hypotetisk selvfølgelig siden det er lite trolig jeg vil komme opp i slike vekter som kreves.) Smiley
EM som var tror jeg to løftere fikk disp. Og disp reglene ligger absolutt til rette for at Carl Yngvar ikke rammes siden han er et godt forbilde og hans satsing utenfor NSF skjedde etter at han drev med snowboard noe som gjorde ham til NIF utøver!?

Det jeg mente var at "kriteriene" åpner for dispensasjon hvis:
"Kun utøvere som kan vise til atferd som er forenelig med endret holdning der den generelle medlemsmassen vil sitte med samme oppfatning av utøveren som et godt forbilde vil dispensasjon fra det overstående kunne gis. Det å være en rollemodell med tydelige antidopingholdninger i ord og atferd vil være førende for unntak av de generelle kriteriene."

Du tror noen fikk dispensasjon, eller vet du det?
Og skal man sammenligne Carl Yngvars bakgrunn med Roy Holtes? 
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!