Skrevet av Emne: Arnolds 2010  (Lest 22353 ganger)

Utlogget Jonas S.K

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 239
  • Honnør: 104
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 239


Utlogget Elvis

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 292
  • Honnør: 67
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 292

Sv: Arnolds 2010
« #91 : 01. mars 2010, 22:57 »
Hehe han ser sterk ut Smiley Dette blir gøy Smiley

Utlogget Auk89

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 068
  • Honnør: 348
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 068

  • If doing your best aint good enough, get better!!
Sv: Arnolds 2010
« #92 : 01. mars 2010, 23:03 »
Tipper topp 3 blir Shaw, Savickas og Poundstone. Blir fett dette ass, noen som veit om det er noen live streaming i år?
Proteinfabrikken.no

Norges 2. sterkeste mann -105kg 2013
7. plass VM -105kg 2013
1. plass Exhale strongmankonk +100kg 2014
1. plass Gjøvik strongmankonk 2014
1. plass Europas sterkeste mann u105kg 2014

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: Arnolds 2010
« #93 : 01. mars 2010, 23:35 »
Hadde forventa mer enn det som var på teaseren,185kg i appolons og 210kg stein var ikke allverden å skryte av. ikke med tanke på at han skal prøve og slå Zavickas.
Synes det er litt mye hype rundt fyren.

Utlogget Ole Ø.

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 567
  • Honnør: 179
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 567

Sv: Arnolds 2010
« #94 : 01. mars 2010, 23:50 »
Hadde forventa mer enn det som var på teaseren,185kg i appolons og 210kg stein var ikke allverden å skryte av. ikke med tanke på at han skal prøve og slå Savickas.
Synes det er litt mye hype rundt fyren.

Du er akkurat like smart som alltid.. Det var to reps på 187kg og en rep på 192kg i apollons. 192kg med den type apollons er 5kg over hans egen verdensrekord i øvelsen. Og ja, fy faen med hype rundt fyren, er bare regjerende Arnoldsvinner - greit nok at Savickas ikke stilte da, men han slo de øvrige og må bli sett på som en av utfordrerne til å vinne selv om Savickas er favoritt.

Utlogget Lars S.K

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 823
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 823

Sv: Arnolds 2010
« #95 : 02. mars 2010, 00:09 »
Blir moro detta, hadde vært vilt om Poundstone hadde slått Zavickas.
Men tviler på at det skjer Smiley

Utlogget filfil

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 92
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 92

Sv: Arnolds 2010
« #96 : 02. mars 2010, 00:38 »
Du er akkurat like smart som alltid.. Det var to reps på 187kg og en rep på 192kg i apollons. 192kg med den type apollons er 5kg over hans egen verdensrekord i øvelsen. Og ja, fy faen med hype rundt fyren, er bare regjerende Arnoldsvinner - greit nok at Savickas ikke stilte da, men han slo de øvrige og må bli sett på som en av utfordrerne til å vinne selv om Savickas er favoritt.

Poundstone er en veldig tøff fysisk brute strength kar, men hvem er tøffest? P or Z?

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: Arnolds 2010
« #97 : 02. mars 2010, 10:01 »
Du er akkurat like smart som alltid.. Det var to reps på 187kg og en rep på 192kg i apollons. 192kg med den type apollons er 5kg over hans egen verdensrekord i øvelsen. Og ja, fy faen med hype rundt fyren, er bare regjerende Arnoldsvinner - greit nok at Savickas ikke stilte da, men han slo de øvrige og må bli sett på som en av utfordrerne til å vinne selv om Savickas er favoritt.

Når han går ut og sier at denne videoen skulle være så jævli bra,også løfter han 20kg mindre enn Savickas i appollons. det regner jeg som hype.
selvfølgeig er mannen sterk,men han klarer ikke oppfylle forventningene.

og smart kan du selv være Smiley

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Arnolds 2010
« #98 : 02. mars 2010, 10:37 »
Han sier på sin facebook side, at de beste løftene ikke ble med på filmen..Formen vil visse seg på lørdag Smiley

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: Arnolds 2010
« #99 : 02. mars 2010, 10:50 »
Venter i spenning. men tror Savickas vinner.

Utlogget Imperiosus

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 662
  • Honnør: 81
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 662

Sv: Arnolds 2010
« #100 : 02. mars 2010, 13:15 »
http://www.youtube.com/watch?v=DhwsCCtsaDk#noexternalembed&feature=related

Skal ikke koklyaev være med? Videoen er litt gammel. Men uansett.. 3reps på 390 i mark med overhånds grep er ganske sykt Tongue
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training. What a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable. -Socrates

Å være opptatt av helse er det største hinder for et godt liv -Platon 427 år f.Kr


Glenn Ole Lie

Utlogget Chriselv

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 660
  • Honnør: 97
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 660

Sv: Arnolds 2010
« #101 : 02. mars 2010, 13:36 »
Skal ikke koklyaev være med? Videoen er litt gammel. Men uansett.. 3reps på 390 i mark med overhånds grep er ganske sykt Tongue
Låsegrep Wink

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: Arnolds 2010
« #102 : 02. mars 2010, 17:36 »
Når han går ut og sier at denne videoen skulle være så jævli bra,også løfter han 20kg mindre enn Savickas i appollons. det regner jeg som hype.
selvfølgeig er mannen sterk,men han klarer ikke oppfylle forventningene.

og smart kan du selv være Smiley

Hvilke forventninger er det du snakker om egentlig? Er det en mann som har sjokkert strongmanverdenen de siste to årene så er det jo nettopp Poundstone. Det var ikke mange som hadde særlig kjennskap til Poundstone for ca. tre år siden, men så kom han ganske plutselig for to år siden inn og plasserte seg som nummer to i både Arnolds og WSM - og vant Fortissimus. Da steg naturligvis forventningene og det neste året vant han Arnold Classic og kom på andreplass i Fortissimus. Det er greit at WSM-plasseringen var skuffende, men det er også den eneste gangen han har skuffet i konkurranse de siste årene (kanskje sett bortifra en konkurranse i Sverige i forfjor). Så at han ikke klarer å "oppfylle" forventningene må du nesten utdype eller rett og slett holde kjeft, hihi Smiley

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: Arnolds 2010
« #103 : 04. mars 2010, 15:43 »
Da er det bare et par dager igjen før det braker løs. Noen andre som gleder seg? Hadde vært ekstremt moro om noen hadde klart å hoste opp en stream eller noe lignende. Jeg kan ikke huske at det har vært noe lignende tidligere, på noen som helst strongmanarrangementer forsåvidt, men man taper jo iallfall ikke noe på å sjekke det ut. Denne konkurransen er for meg spennende på flere områder. For det første så har jeg et veddemål med Jonas S.K på forumet, og utfallet av det veddemålet kommer til å ha mye å si for livssituasjonen min fremover.

Taper jeg dette veddemålet så er det et SOLID slag for det ellers skrale budsjettet mitt og jeg kommer til å måtte gjøre drastiske endringer i kostholdsvanene mine. Ut med noen kg. med kyllingfilet og inn med noen kg. med havregryn. Vinner jeg derimot veddemålet - noe jeg har litt godfølelsen rundt - så kommer jeg til å unne meg noe spesielt, kanskje en middagstur eller om jeg virkelig slår på stortrommo; en god gammelsdags fylla. Så det blir virkelig spennende for min del i så måte og i tillegg så er jeg en Poundstone-faaan, så det hadde selvsagt gledet mitt amerikaniserte hjerte om han hadde vunnet:) Men nok om den slags.

Har tenkt litt på de forskjellige øvelsene og hva som kan fort komme til å bli de avgjørende øvelsene under årets Arnold Classic. I mine øyne så er det fire personer som har potensialet til å vinne - Savickas, Poundstone, Shaw og Ortmayer. Savickas som har vunnet denne konkurransen alle gangene har stilt opp i - og som er sterkere enn han noen gang har vært (som han selv sier; i sitt livs form) - er naturligvis den store favoritten. Og det er heller ingen tvil om at øvelsene som er valgt foran årets AC passer han utmerket.  Savickas er den sterkeste presseren i dette feltet, mest sannsynlig også den beste markeren, men han har en liten svakhet og det er grepsstyrken. Jeg tør påstå at Poundstone har et bedre grep enn Savickas, og det faktum at de har bestemt seg for å tillate bruk av reimer under frame walken kan fort bli en avgjørende faktor i forhold til hvem som kommer seirende ut av konkurransen.

Hvis vi først ser på de to pressøvelsene. Apollons axle og dumbellpress. Savickas tar høyst sannsynlig apollons axle og det er minst like sikkert at Poundstone tar dumbellpressen. Jeg har også på følelsen av at det er en ganske stor sannsynlighet for at Poundstone tar andreplassen i apollonsen, så jeg tror ikke nødvendigvis han taper mye poeng i denne øvelsen. Siders, Koklyaev og Shaw kan uansett melde seg inn her også. Jeg er litt mer usikker på hvor Savickas står når det kommer til dumbellpressen. I utgangspunktet så ser jeg på han som nummer to i verden i den øvelsen, men Ortmayer og Pfister er også kjent som gode dumbellpressere. Og spesielt førstnevnte har visstnok gjort store fremskritt i denne øvelsen i det siste. Jeg har med andre ord litt forhåpninger om at en av disse kan komme inn og stjele andreplassen fra Savickas.

Hvis vi ser på steinøvelsen så er det den mest åpne øvelsen av de alle. Det er så utrolig mange gode steinløftere og man kan risikere å miste mange poeng i denne øvelsen, tror jeg. For å være helt ærlig så har jeg ikke peiling på hvem som kommer til å gå seirende ut av denne øvelsen, men jeg føler meg ganske trygg på at Savickas ikke komme til å vinne den. Jeg tror det først og fremst vil stå mellom Ortmayer og Shaw. Shaw så fryktelig sterk ut på den utube-videoen som ble postet her for en uke siden og han forbedrer seg hele tiden også. Jeg vil ikke bli kjempeoverrasket om han vinner hele konkurransen. Ortmayer taper nesten aldri i steinøvelser og han er også visstnok sterkere enn noensinne, så han er i utgangspunktet the man to beat i denne øvelsen.

Markøvelsene er veldig åpen. Savickas favoritt her også. Her kan det også fort skille mange poeng blant de beste. Donnie Thompson er jo også en god marker, Koklyaev, Siders, Poundstone, Shaw, Ortmayer. Man kan egentlig nevne alle. Men tar noen seieren fra Savickas i denne øvelsen blir jeg veldig overrasket.

Hadde frame walken vært uten bruk av reimer, så tror jeg Savickas skulle fått kjørt seg her. Han har et dårligere grep enn mange av de andre konkurrentene og vi har sett mange eksempler på at han sliter med de relativt små hendene sine. Nå er uansett denne svakheten hans eliminert i og med at bruk av reimer er tillatt og da er han en kjempefavoritt til å vinne denne øvelsen, spør du meg. Han er utrolig rask og har en utrolig core-styrke, noe som gjør han perfekt tilpasset denne typen øvelser. Det blir som med superyoken. Han er maskin på den slags. Jeg tror også Shaw kommer til å gjøre det bra på frame walken - han er som regel også god på denne type øvelser, selv om jeg riktignok ikke har sett han gå med en så tung "farmers" tidligere.

Jeg håper Poundstone vinner, og har som sagt godfølelsen også, men realistisk sett:

1.Savickas
2. Poundstone
3.Shaw
4. Ortmayer.

Utlogget Vadtrudne gîfr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 436

Sv: Arnolds 2010
« #104 : 04. mars 2010, 16:14 »
er det raw øvelser?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!