Skrevet av Emne: Da starter jeg med DC  (Lest 7836 ganger)

Utlogget baads

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 156
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 156

Da starter jeg med DC
« : 29. april 2010, 11:57 »
Leste om dette interessente opplegget for først drøye 2 år siden. Etter å ha vært i militæret nå, for så å ha begynt å lese litt om det igjen virker det bare mer og mer interessent. Så nå kliner jeg til.

Foreløpiget oppsettet:


Del 1:

Bryst: Skråbenk i Smith - Benkpress - Skråbenk m/Hantler ; min 11 reps og maks 15 reps
Skuldre: Militærpress (11-20 reps) - Hantelpress 11-15 reps - Upright rows 11-20 reps
Triceps: Nedtrekk med v grep 11-20 reps - Smalbenk 11-20 reps - Franskpress 11-20 reps
Ryggvidde: Nedtrekk smalt grep - Nedtrekk foran bredt - Chins ; 11-15 reps
Ryggtykkelse : Markløft 4-6 (?) & 8-12 (?) - Roing m/stang 12-15 reps - Sittende roing 12 - 15 reps

Del 2:

Biceps: EZ Curlstang - Hantel curl - Sittende hantel curl; 11-20 reps
Underarmer: Hammer curl - Underarmscurls - Omvendt grept i en arms kabel; 11-20 reps
Legger: et fett bare syke negative reps + holde igjen lenge når du er kommet til stretch fasen
Hamstrings: Sumo benpress 15-25 reps - sittende curl 15-30 - strake mark 15-30 reps
Quadriceps: knebøy - hACKlift - benpress - 6-10 reps så 20 reps widowmaker


I starten kjører jeg kun SS (straight sets) med sakte negative reps (eller skal jeg vente med det?) etterfulgt av stretching etter hver enkelt øvelse. Går dette smooth, så blir det å legge til static holds, rp osv etterhvert.
Vet nå hvordan jeg skal tøye ut etter samtlige øvelser, bortsett fra en del; ryggtykkelse.. det har gått meg hus forbi? kan noen komme med en bra stretch øvelse der? Og hadde vært kanon om noen kunne bumpa tilbake de stretch bildene som pleide å ligge i stickyen, bare sånn at jeg er på den sikre siden!

Når det kommer til selve øvelsene, så vurderte jeg sterkt å bytte ut vanlig benkpress med hantelbenkpress. Var smågira på å hive inn dips og, men disse får jeg da heller bare hive inn når jeg har driti meg ut på noen av de andre øvelsene.  Nå er jeg klar for å spise om en okse, løfte som en okse og bli en okse! Og er nå selvfølgelig klar for å ta meg helt ut på samtlige øvelser hver bidige gang.
 
Hvis det er noe dere føler jeg er helt på bærtur med nå, så bare bring it :- )  Markløft

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!