Skrevet av Emne: Første DC-rutine  (Lest 22386 ganger)

Utlogget KingDale

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Første DC-rutine
« : 24. desember 2009, 15:01 »
Tenkte å starte med DC etter jul. Er maks motivert nå og har brukt den siste tida på finlesning for å forstå alt. Men det er ikke alltid så lett, så jeg har i den forbindelse litt spørsmål som jeg håper jeg kan få forklart Smiley

Starter med hvilke øvelser jeg har valgt. Kommenter gjerne hvis du har noen tips til alternative øvelser som egner seg bedre til DC.

ST1
Bryst: Flatbenk hantler/Skråbenk hantler/Dips
Skuldre: Hantelpress/Arnoldpress/Militærpress
Triceps: Franskpress/Pushdown med tau/smalbenk
Ryggvidde: Chins/Rack Chins/Nedtrekk
Ryggtykkelse: Foroverbøyd roing/Markløft/T-roing

ST2
Biceps: EZ-curl/Preacher curl/"Dante curl"? - Dante skrev en post om denne øvelsen han likte å gjøre. Gikk ut på å bruke nedtrekksstanga i kabelcurl med en foroverbøydholdning og dra stanga frem til haka.
Underarmer: Omvendt curl/Hammer curl/Reverse extensor curl
Legger: Smith Stående tåhev/Smith Sittende tåhev/Donkeyraise
Hamstrings: Lårcurl/Sumo Beinpress/SLDL
Quadriceps: Knebøy/Hack squat/Frontbøy

Først litt spørsmål om kosthold: Etter gåturen på morgenen, gjør det noe å få i seg proteiner via gainer eller bør det helst være via ordentlige kilder evt. proteinshake? Tenker da på at gaineren virker mot det man tar en spasertur for (annet enn å bygge opp sulten). Beklager om jeg allerede nå har begynt å overanalysere ting (:p). Gainer er som kjent billigere en proteinshake, og med det inntaket av proteiner som DC krever, så tror jeg det blir rimeligst å ta noe av det i form av gainer, resten i form av fjærkre/fisk/fe og proteinshaker.

Stretching: Ser det står 30 sekunder på den bryststretching. Gjelder dette området for alle deler av kroppen, eller er det frem til failure der det ikke står noe om varighet? Og disse skal kun gjennomføres en gang? Man tar ikke flere "sett" med stretching?

Kommer ikke på noe mer for denne gang, men kommer sikkert tilbake med noen når overnevnte er blitt besvart. God jul!



Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: Første DC-rutine
« #1 : 24. desember 2009, 15:08 »
triceps og hamstring, prøv å finne noen baseøvelser. som fks smalbenk, sumobeinpress osv..
http://www.exrx.net/Lists/Directory.html

ikkje flere sett med streching nei.

gåtur kan du vente med til du ser hvordan kostholdet, og treninga påvirker kroppen din. om du ønsker å gå mindre opp i vekt, eller gå ned i vekt. legg til gåtur.
Westside disciple

Utlogget KingDale

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Sv: Første DC-rutine
« #2 : 24. desember 2009, 15:55 »
Ok. Smalbenk valgte jeg bevisst bort fordi jeg ikke er så veldig glad i den, men kan godt bytte ut extension med den.

Hamstrings: Lårcurl/Beinpress/Sumo Beinpress ? Smiley

Greit. Gåtur i 15-20 minus var vel heller kanskje ikke det som sto høyest oppe på motivasjonsplanet heller, så da tar jeg og dropper den til det blir litt varmere i været og jeg ser hvordan jeg ligger ann.

Takk for tips, bare å komme med flere om det er noe annet å pirke i.

Utlogget webah

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 788
  • Honnør: 297
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 788

  • MMA Fighter
Sv: Første DC-rutine
« #3 : 24. desember 2009, 16:00 »
i want dc too

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: Første DC-rutine
« #4 : 24. desember 2009, 16:46 »
Hamstrings: Lårcurl/Beinpress/Sumo Beinpress ? Smiley

vanlig beinpress går på quads;) sumo beinpress (hvis beinpressen er brei nok) tar bra på hamstring, dette må du bare prøve, å kjenne etter om du får blasert beina bredt nok til at det tar på hamstring. hælene helt oppe i hjørna på plattformen.
strake markløft og goodmornings er andre gode øvelser for hamstring. etter min mening, bedre enn bein-curl's av forskjellig type.




hva faen skjedde med .gif bilda eg satt inn?
Westside disciple

Utlogget webah

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 788
  • Honnør: 297
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 788

  • MMA Fighter
Sv: Første DC-rutine
« #5 : 25. desember 2009, 18:08 »
hva står st for?

skal du ikke kjøres extreme streching , rep pause sett og negativer første og eller andre periode?

Utlogget KingDale

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Sv: Første DC-rutine
« #6 : 26. desember 2009, 20:19 »
Står jo rimelig godt forklart at man avanserer til RP-sett og etterhvert negativer etter som man føler at man kan klare det her(http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=16506.0)

Stretching skal seff med.

Lurte på en ting til når det gjelder stretching. Ryggvidde/tykkelse skal det kun skje stretching av lats etter øvelsen på tykkelse? Eller må jeg først stretche ferdig etter å ha trent på vidde, for så å stretche enda en gang etter å ha trent tykkelse?

Er det forøvrig meninga at man skal få puste ut litt før man går på stretchinga, eller er det snakk om å slenge fra seg vektene og løpe som vinden dit du skal utføre stretchingen?

Området knebøy/mark burde ligge rundt var vel to sett, hvorav ett er med 6-8 reps og det siste er på 2-4, var det ikke slik? Førstepost med øvelser er oppdatert

Utlogget Kengdal

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 237
  • Honnør: 220
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 237

Sv: Første DC-rutine
« #7 : 27. desember 2009, 00:10 »
Står jo rimelig godt forklart at man avanserer til RP-sett og etterhvert negativer etter som man føler at man kan klare det her(http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=16506.0)

Stretching skal seff med.

Lurte på en ting til når det gjelder stretching. Ryggvidde/tykkelse skal det kun skje stretching av lats etter øvelsen på tykkelse? Eller må jeg først stretche ferdig etter å ha trent på vidde, for så å stretche enda en gang etter å ha trent tykkelse?
Gjør det du føler for. Personlig strekker jeg etter begge øvelsene, hvis ryggtykkelses øvelsen er en roøvelse. Hvis jeg har en mark variant, strekker jeg etter ryggviddeøvelsen.


Sitat
Er det forøvrig meninga at man skal få puste ut litt før man går på stretchinga, eller er det snakk om å slenge fra seg vektene og løpe som vinden dit du skal utføre stretchingen?
Pust ut litt i mellom. Du må ikke være så sliten så det hindrer tiden du klarer å være i strukket posisjon.

Sitat
Området knebøy/mark burde ligge rundt var vel to sett, hvorav ett er med 6-8 reps og det siste er på 2-4, var det ikke slik? Førstepost med øvelser er oppdatert
Nei. I alle quad øvelser har du et widow maker sett til slutt. Ta en vekt du klarer 12 ganger, så kjører du 20 repitisjoner. Gled deg ......... >Cheesy
I bøy blir det da f.eks 4-8 og 20(WM)

Men i mark har du også to sett, men ingen widow maker. Du har et tung sett, og et tyngre. Eller omvendt.
F.eks 8-12 og 4-6, eller 4-6 og 8-12. Det viktigste er at du finner en rep range, og blir mye sterkere i den over tid.
Passion trumps fucking everything!

Utlogget webah

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 788
  • Honnør: 297
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 788

  • MMA Fighter
Sv: Første DC-rutine
« #8 : 27. desember 2009, 22:13 »
Står jo rimelig godt forklart at man avanserer til RP-sett og etterhvert negativer etter som man føler at man kan klare det her(http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=16506.0)

Stretching skal seff med.


selv om det står godt forklart er det ikke sikkert DU hadde tenkt å følge det for det:P!

Men extreme streaching skal være med allerede fra første blast?


GLEDER MEG TIL WIDOWMAKER!

Utlogget Kengdal

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 237
  • Honnør: 220
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 237

Sv: Første DC-rutine
« #9 : 28. desember 2009, 09:13 »
Det er ikke noe som heter DC, uten Rest-Pause og extreme stretching.
Passion trumps fucking everything!

Utlogget webah

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 788
  • Honnør: 297
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 788

  • MMA Fighter
Sv: Første DC-rutine
« #10 : 28. desember 2009, 16:05 »
Det er ikke noe som heter DC, uten Rest-Pause og extreme stretching.

dante sier jo SPESIFIKKT at du IKKE skal starte rett på RP  og bare kjøren SS ..  ?

Utlogget Kengdal

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 237
  • Honnør: 220
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 237

Sv: Første DC-rutine
« #11 : 28. desember 2009, 17:26 »
dante sier jo SPESIFIKKT at du IKKE skal starte rett på RP  og bare kjøren SS ..  ?
Hvor? Link?
I cycle of pennies, eller i den nye oppdaterte infoen?
Passion trumps fucking everything!

Utlogget KingDale

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Sv: Første DC-rutine
« #12 : 28. desember 2009, 22:43 »
Slik jeg har forstått det (etter å ha lest litt her inne og på IM) så starter du opp med å kjøre i reprangen de første ukene, for så å gå over til RP, så til slutt RP+SH. Mulig det er feil?

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: Første DC-rutine
« #13 : 28. desember 2009, 23:53 »
Slik jeg har forstått det (etter å ha lest litt her inne og på IM) så starter du opp med å kjøre i reprangen de første ukene, for så å gå over til RP, så til slutt RP+SH. Mulig det er feil?
stemmer det. starter med ett sett med RP å bygger deg opp til to eller tre, husker ikkje helt. å så SH.
Westside disciple

Utlogget KingDale

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Sv: Første DC-rutine
« #14 : 01. januar 2010, 20:13 »
heh.
Det hadde kanskje vært en ide av meg å bokmerke tråder med viktig punkter, for når jeg blir usikker så finner jeg dem ikke igjen.

Det som står på nå er magetrening. Såvidt jeg husker så mente Dante at dette skulle kjøres som vanlig dc, hvor det velges 3 øvelser helst øvelser du kan legge til og øke med tyngde på. Eller?

Det jeg ikke husker så godt var når de skulle kjøres. Var det to ganger i uken? samme dager som resten av treningen?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!