Skrevet av Emne: Første DC-rutine  (Lest 22428 ganger)

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: Første DC-rutine
« #15 : 02. januar 2010, 02:43 »
mage kjører du annenhver trening. vanlige sett. 3x12 med belastning. mener eg å huske da x) lenge siden eg har kjørt doggcrapp
Westside disciple

Utlogget KingDale

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Sv: Første DC-rutine
« #16 : 04. januar 2010, 19:36 »
Da var første økt gjennomført, og dette var eh, noe utenom det vanlige.

Jeg var nok litt for snill mot meg selv når det gjaldt stretchingen, for når det strakk så jeg trodde at tricepsfestet hadde gått, så var jeg ikke kommet lenger enn halveis. Men, dette var jo bare første økt, så det går seg nok til. Går jo ikke på null komma svisj å starte med noe helt nytt.

Men, jeg tror nok kanskje at jeg burde bytte ut vanlige chins med en annen øvelse, for etter noen late juleuker, så var det plutselig mer enn hardt nok å klare 8 repetisjoner, og dette er vel noe i underkant?

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: Første DC-rutine
« #17 : 04. januar 2010, 22:18 »
Da var første økt gjennomført, og dette var eh, noe utenom det vanlige.

Jeg var nok litt for snill mot meg selv når det gjaldt stretchingen, for når det strakk så jeg trodde at tricepsfestet hadde gått, så var jeg ikke kommet lenger enn halveis. Men, dette var jo bare første økt, så det går seg nok til. Går jo ikke på null komma svisj å starte med noe helt nytt.

Men, jeg tror nok kanskje at jeg burde bytte ut vanlige chins med en annen øvelse, for etter noen late juleuker, så var det plutselig mer enn hardt nok å klare 8 repetisjoner, og dette er vel noe i underkant?
ja, det tar litt tid å få kjørt inn dc.. bli vant med vektene osv..
8 reps duger hvis du klarer 10 neste gang;)
Westside disciple

Utlogget KingDale

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Sv: Første DC-rutine
« #18 : 06. januar 2010, 20:17 »
Da var andre trening fullført, og dette var litt av en trening. WM gikk på rein vilje, og kan best beskrives slik:

12 rep: hnnng
15: hnnnnnnnng
16-20: HNGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG

Etter siste rep var jeg så utmatta og svimmel at det gikk helt rundt, så jeg kom litt sent i gang med stretchinga, fordi jeg strev med å holde magen på riktig plass den første stunden etterpå. Føler at de siste repsa kunne vært utført litt bedre (noe jeg også merket etterpå) men det var sånn det ble Forhåpentligvis blir det ikke så uvant neste gang.
Å gå ned de 6 trappene fra treningssenteret (ligger i 3. etasje) var ikke fullt like morsomt.

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: Første DC-rutine
« #19 : 06. januar 2010, 20:38 »
her kan du føre egen loggbok over treninga di for å se fremgang, hva du gjorde når osv.
slenge inn før og etter bilde kan også være lurt;) det blir da altså bare ett før bilde foreløpig da men:P
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?board=6.0
Westside disciple

Utlogget KingDale

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Sv: Første DC-rutine
« #20 : 30. januar 2010, 16:53 »
Noen som har en god øvelse å bytte ut SLDL med?
Klarer rett og slett ikke å like denne, føler aldri jeg får utnyttet meg av den, og derme ikke klarer å få til en ordentlig progresjon.

Utlogget storkman

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 535
  • Honnør: 212
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 535

Sv: Første DC-rutine
« #21 : 30. januar 2010, 17:13 »
Hva er SLDL? Tongue
6. plass, Norges Sterkeste -90kg 2014
7. plass, Norges Sterkeste -90kg 2015
15. plass, Verdens Sterkeste -90kg 2015

Logg: Storkman - Loggbok

Instagram: steffenryg

Utlogget KingDale

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Sv: Første DC-rutine
« #22 : 31. januar 2010, 02:06 »
Strake markløft.
Var forøvrig derfor jeg hadde lurt litt på Nordic curl på begynnelsen. Kan jo eventuelt teste goodmornings, selv om denne (i likhet med SLDL) går mot alt jeg har lært om trening, mtp forebygging av skader - eller er det bare jeg som utfører dette helt talentløst?

Utlogget storkman

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 535
  • Honnør: 212
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 535

Sv: Første DC-rutine
« #23 : 31. januar 2010, 11:33 »
Har aldri prøvd goodmornings jeg, men mener å ha lest at teknikken er vanskelig der også, men du kan jo kjøre lett strakmark fram til du føler du har lært teknikken skikkelig, eller så har du jo også rumeske markløft der du kan bøye knærne litt mer enn du gjør i strake markløft.
6. plass, Norges Sterkeste -90kg 2014
7. plass, Norges Sterkeste -90kg 2015
15. plass, Verdens Sterkeste -90kg 2015

Logg: Storkman - Loggbok

Instagram: steffenryg

Utlogget Doit!Doit!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 319
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 319

  • Ain't Nothing To It But To Do It
Sv: Første DC-rutine
« #24 : 31. januar 2010, 11:38 »
Da var andre trening fullført, og dette var litt av en trening. WM gikk på rein vilje, og kan best beskrives slik:

12 rep: hnnng
15: hnnnnnnnng
16-20: HNGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG

Etter siste rep var jeg så utmatta og svimmel at det gikk helt rundt, så jeg kom litt sent i gang med stretchinga, fordi jeg strev med å holde magen på riktig plass den første stunden etterpå. Føler at de siste repsa kunne vært utført litt bedre (noe jeg også merket etterpå) men det var sånn det ble Forhåpentligvis blir det ikke så uvant neste gang.
Å gå ned de 6 trappene fra treningssenteret (ligger i 3. etasje) var ikke fullt like morsomt.

HERLIG!..

dc trening høres så maaaat ut, gleder meg til og kunne teste det ut lengre nedi veien når jeg har pakket på meg litt ekstra masse..

gjør som H.M sier og mekk en skikkelig logg, kunne vært artig og følge med..
The best activities for your health are pumping and humping

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=93150.msg1376066;topicseen#new

Utlogget KingDale

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Sv: Første DC-rutine
« #25 : 02. februar 2010, 17:12 »
Jeg tror nok ikke det blir noen logg med det første, da jeg rett og slett ikke har gidd til å lange ut i øst og vest på et forum. Har andre ting å bruke tid på - som å steke mat for eksempel  Wink

Kan heller komme med en oppdatering i ny og ne.

Av økonomiske grunner har jeg lagt proteininntaket litt lavere enn anbefalt minsteinntak - men jeg har likevel hatt en overaskende god fremgang på noen øvelser. Er særlig fornøyd med progresjonen på brystet, og merker faktisk forskjell fra hver "runde". En ting jeg har lagt merke til, som jeg tror kan komme av stretchinga, er at titsa har blitt fastere og mer "utfylt" på sidene. På flatbenk med hantler har jeg lagt meg på 22reps, med tre RP-sett, men streber hele tiden etter å komme meg opp på 25 - også 30 Smiley Jeg vet ikke om det er noen grense for hvor mange RP-sett man kan ha?

Men jeg føler at tre RP-sett virker innenfor rimelighetens grenser. Skuldre (da særlig i hantelpress og arnoldpress) har jeg også klart å ha en god progresjon så langt, militærpressen er litt verre, men men.
Mista forøvrig franskpress nå på mandag. Var vel kanskje litt bråkjekk da jeg startet på DC første treninga når det gjaldt franskpress - men det er heldigvis flere øvelser å velge mellom på triceps. Tenkte da å bytte ut denne med Triceps-dips. Regner med at det er et greit valg, mtp. at det er (til en viss grad) en compound-øvelse. SH har jeg enda til gode å prøve, men for øyeblikket er det mer enn nok slik som det er  men frykt ikke, det kommer Wink

DC kan absolutt anbefales for de som virkelig har lyst. Vilje er hva det går på; Vilje til å øke selv om det er jævlig, vilje til å presse ut de fem siste repsene uansett hvor jævlig det kjennes ut, vilje til å stå opp på natta og steke kylling/kjøtt for harde livet fordi du ikke rakk å få i deg alt den dagen.

Eat brutal, lift brutal - Go brutal

Utlogget storkman

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 535
  • Honnør: 212
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 535

Sv: Første DC-rutine
« #26 : 02. februar 2010, 23:01 »
Angående RP-sett så skal man trene uten RP i rundt 1-2måneder. Etter denne tiden så kan du begynne med 1 RP-sett og eventuelt 2 når du føler du har bruk for enda ett sett, men du skal altså trene flere måneder før du begynner med 2 RP-sett. Det skal heller ikke være flere enn 2 RP-sett.
6. plass, Norges Sterkeste -90kg 2014
7. plass, Norges Sterkeste -90kg 2015
15. plass, Verdens Sterkeste -90kg 2015

Logg: Storkman - Loggbok

Instagram: steffenryg

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: Første DC-rutine
« #27 : 03. februar 2010, 16:24 »
Angående RP-sett så skal man trene uten RP i rundt 1-2måneder. Etter denne tiden så kan du begynne med 1 RP-sett og eventuelt 2 når du føler du har bruk for enda ett sett, men du skal altså trene flere måneder før du begynner med 2 RP-sett. Det skal heller ikke være flere enn 2 RP-sett.

ikkje bare det, men husk crusinga;) kan tenke meg at det er en del som velger å ignorere det å slappe av litt på treninga, men det er veldig viktig. du blir faktisk utbrent uten..
som dante sier så består crusing av trening med samme intensitet som fleste parten trener med på gymmet til vanlig.
Westside disciple

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Første DC-rutine
« #28 : 18. februar 2010, 10:59 »
som dante sier så består crusing av trening med samme intensitet som fleste parten trener med på gymmet til vanlig.

Skal ikke ta alt ordrett. Cruising er betydelig lettere enn vanlige økter når du trener DC, og det trengs. Det som kanskje også er verst er at første skikkelig økt igjen starter på et nivå noe under der man sluttet, og det kan det være greit å ta høyde for.



Eat brutal, lift brutal - Go brutal


If you continue to lift like a pussy you'll end up looking like one!

Gutta har noe artige sitater innemellom...Grin
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget woodbear

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 92
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 168

Sv: Første DC-rutine
« #29 : 25. februar 2010, 12:17 »
det sitatet ville gitt mange flere trengende gutter litt mus Tongue

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!