Skrevet av Emne: Torø  (Lest 94528 ganger)

Utlogget The Evil One

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 196
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 196

Sv: Torø skal bli sterk i de tre store
« #15 : 03. januar 2010, 01:56 »
joda det er vekt klasser i strongman


Utlogget thy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 832
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 832

Sv: Torø skal bli sterk i de tre store
« #16 : 03. januar 2010, 02:02 »
Strongman er en flott idrett, men er vel ikke vektklasser der? Har ikke mye jeg skulle ha sagt mot en som veier dobbelt-trippelt så mye Tongue

Takk Smiley Har trent knebøy litt lenger enn marken, er sikkert derfor. Er nybegynner i begge enda, forsåvidt.

Du har gjort en veldig god jobb allerede! Hvilken kroppsvekt er målet/idealvekten ditt?

Er vektklasser jo Smiley Finnes f.eks -90 og -105 Smiley Men tror ikke det er noe særlig mere enn det Tongue

Aha, ser den, også har vi jo helt forskjellig vekt også da! Smiley Men om det har noe å si så tok jeg 140 første gangen jeg prøvde mark, og da kjentes 100kg ganske tungt ut før jeg prøvde 140! Smiley Så det kan hende du har mye mere inne, om du ikke har testa skikkelig maks før Smiley Må si at 140 løftet ikke var fint i det hele tatt, mtp ryggen.. Men den gikk opp uten noe "jukking". Wink

Takk for det!
Hmm, jeg er ikke helt sikker på hva jeg burde sikte meg inn til.. Men veier fortiden rundt 82-83kg, og tror jeg har kanskje 3-4kg igjen med fett før jeg er fornøyd Smiley Men det er jeg ikke så sikker på! Håper på å være ferdig iløpet av Januar, men det får tiden vise.. Wink

Lykke til med treningen i det nye året! Smiley Ser ut som du har ett bra program!
edit: Skal følge med her fremover.. Smiley

Utlogget Torø

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 104
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 104

Sv: Torø skal bli sterk i de tre store
« #17 : 03. januar 2010, 02:33 »
joda det er vekt klasser i strongman

Googla litt og fant ut at det var 3 klasser: -90, -105, 105+. Må nok trene mange år til før jeg engang klarer å rikke feks steiner på 90 kilo. Lips Sealed
Er vektklasser jo Smiley Finnes f.eks -90 og -105 Smiley Men tror ikke det er noe særlig mere enn det Tongue

Aha, ser den, også har vi jo helt forskjellig vekt også da! Smiley Men om det har noe å si så tok jeg 140 første
gangen jeg prøvde mark, og da kjentes 100kg ganske tungt ut før jeg prøvde 140! Smiley Så det kan hende du har mye mere inne, om du ikke har testa skikkelig maks før Smiley Må si at 140 løftet ikke var fint i det hele tatt, mtp ryggen.. Men den gikk opp uten noe "jukking". Wink

Takk for det!
Hmm, jeg er ikke helt sikker på hva jeg burde sikte meg inn til.. Men veier fortiden rundt 82-83kg, og tror jeg har kanskje 3-4kg igjen med fett før jeg er fornøyd Smiley Men det er jeg ikke så sikker på! Håper på å være ferdig iløpet av Januar, men det får tiden vise.. Wink

Lykke til med treningen i det nye året! Smiley Ser ut som du har ett bra program!
edit: Skal følge med her fremover.. Smiley

Da jeg maksa 90kg, kjente jeg at det var tungt. Tenkte at det var omtrent det meste jeg kunne klare, men prøvde aldri mer vekt. Klarer sikkert mer hvis jeg legger til godviljen :Smiley Skal jobbe med teknikken i 3 uker, og da prøve igjen.

Foresten, jeg har hatt litt problemer med overtrening i det siste. Hadde lagt et treningsprogram helt selv, ble for ivrig, og heiv inn for mange øvelser på triceps & bryst. Gikk ned 12,5 kg i benkpress pga dette. Men i dag maksa jeg smal benk, hvor jeg tok 65 kg. I vanlig benk tar jeg 70 kg. Kan jeg da trekke konklusjonen at brystet har blitt pinglemus? Og hva kan jeg gjøre med det?

Ønsker deg også et godt treningsår! Smiley
Styrkeløfter (på hobbybasis)

Treningslogg      Styrkeløftstevner      Haugaland AK

Utlogget thy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 832
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 832

Sv: Torø skal bli sterk i de tre store
« #18 : 03. januar 2010, 02:42 »
Joa, tror nok det går mere.. Jeg bare heiv på mer og mer vekt jeg, stoppa på 140 da ^^
Stakkars korsryggen min :/

Hmm, er ikke helt sikker, men det høres jo ut som det da? Har ikke blitt mye drikking eller noe sånt i det siste heller?

http://www.tn.no/kalkulatorer.aspx

"Grunnprogram" kan jeg virkelig anbefale dersom du vil teste ut noe nytt! Økte fra 60kgx1 til 62.5 eller 65x5 på 6 uker, ett virkelig bra program! Smiley Men ikke skryt på deg noe når du skal til å kalkulere, skriv inn hva du klarer rolige og kontrollerte repetisjoner med Smiley Ikke sprett eller rumpeløft mao.

Øvelsene finner du her:
http://www.tn.no/guide.aspx

Utlogget Torø

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 104
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 104

Sv: Torø skal bli sterk i de tre store
« #19 : 03. januar 2010, 15:35 »
Joa, tror nok det går mere.. Jeg bare heiv på mer og mer vekt jeg, stoppa på 140 da ^^
Stakkars korsryggen min :/

Hmm, er ikke helt sikker, men det høres jo ut som det da? Har ikke blitt mye drikking eller noe sånt i det siste heller?

http://www.tn.no/kalkulatorer.aspx

"Grunnprogram" kan jeg virkelig anbefale dersom du vil teste ut noe nytt! Økte fra 60kgx1 til 62.5 eller 65x5 på 6 uker, ett virkelig bra program! Smiley Men ikke skryt på deg noe når du skal til å kalkulere, skriv inn hva du klarer rolige og kontrollerte repetisjoner med Smiley Ikke sprett eller rumpeløft mao.

Øvelsene finner du her:
http://www.tn.no/guide.aspx

hehe, nei, er ikke drikkingen som er problemet^^ Ble ALT for mange øvelser på en dag. Har nettopp begynt på programmet som står her i loggen, og skal bruke det i 3 uker til, og derfra de to andre delene som tar 8 uker. Men etter det kan jeg jo prøve meg på grunnprogrammet biggrin

Edit: Overtreninga kom fra det forrige programmet mitt.

Men burde jeg lagt til en eller to brystøvelser i det programmet jeg bruker nå? Føler jeg ikke får trent bryst i det hele tatt, utenom benkpress på mandagen da.
Styrkeløfter (på hobbybasis)

Treningslogg      Styrkeløftstevner      Haugaland AK

Utlogget thy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 832
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 832

Sv: Torø skal bli sterk i de tre store
« #20 : 03. januar 2010, 15:49 »
Men burde jeg lagt til en eller to brystøvelser i det programmet jeg bruker nå? Føler jeg ikke får trent bryst i det hele tatt, utenom benkpress på mandagen da.

Hmm, tror ikke du trenger det. Med to dager i uka tror jeg bryst får kjørt seg nok.. Jeg for eksempel, som kjører 531 fortiden, har bare en benkdag i uka Tongue Det er vel forskjellig fra person til person hva man reagerer best på tenker jeg Wink

Utlogget Torø

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 104
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 104

Sv: Torø skal bli sterk i de tre store
« #21 : 03. januar 2010, 16:22 »
Hmm, tror ikke du trenger det. Med to dager i uka tror jeg bryst får kjørt seg nok.. Jeg for eksempel, som kjører 531 fortiden, har bare en benkdag i uka Tongue Det er vel forskjellig fra person til person hva man reagerer best på tenker jeg Wink

Brystet får vel ikke kjørt seg noe spess på smal benk :/ Derfor blir det egentlig bare en øvelse i uka.
Styrkeløfter (på hobbybasis)

Treningslogg      Styrkeløftstevner      Haugaland AK

Utlogget thy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 832
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 832

Sv: Torø skal bli sterk i de tre store - bilder s. 1
« #22 : 03. januar 2010, 17:15 »
Brystet får vel ikke kjørt seg noe spess på smal benk :/ Derfor blir det egentlig bare en øvelse i uka.

Ahaa, det var smal benk ja.. Vel, du får bare se hva som skjer og hvis det ikke blir noe bedre så kan du jo legge til vanlig benkpress en dag til? Smiley

Utlogget Torø

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 104
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 104

Sv: Torø skal bli sterk i de tre store - bilder s. 1
« #23 : 03. januar 2010, 23:19 »
Ahaa, det var smal benk ja.. Vel, du får bare se hva som skjer og hvis det ikke blir noe bedre så kan du jo legge til vanlig benkpress en dag til? Smiley

Høres logisk ut Grin
Styrkeløfter (på hobbybasis)

Treningslogg      Styrkeløftstevner      Haugaland AK

Utlogget Torø

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 104
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 104

Sv: Torø skal bli sterk i de tre store - bilder s. 1
« #24 : 04. januar 2010, 16:40 »
Søvn natt til mandag: kun 5-6 timer

Mandag 04.01.10

Knebøy

5x5 75 kg

Markløft
60 kg x6
90 kg x1
100 kg x1
105 kg x1
107,5 kg x1 PERS
3x7 62,5 kg

Trente på skolen i dag. Fikk ikke tid til mer enn mark og bøy. Ny pers på 17,5 kg mer enn min forrige, oppnødd på kun noen få uker Tongue
Styrkeløfter (på hobbybasis)

Treningslogg      Styrkeløftstevner      Haugaland AK

Utlogget thy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 832
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 832

Søvn natt til mandag: kun 5-6 timer

Mandag 04.01.10

Knebøy

5x5 75 kg

Markløft
60 kg x6
90 kg x1
100 kg x1
105 kg x1
107,5 kg x1 PERS
3x7 62,5 kg

Trente på skolen i dag. Fikk ikke tid til mer enn mark og bøy. Ny pers på 17,5 kg mer enn min forrige, oppnødd på kun noen få uker Tongue

What did I say? Cheesy Veldig bra! Smiley

Utlogget Torø

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 104
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 104

What did I say? Cheesy Veldig bra! Smiley

Wee, takk Grin

Merkelig hvordan det er å løfte markløft. Føler det er beintungt på 100kg, men kan alikvel ta 7,5 kg til. På knebøy og de fleste andre øvelser vet jeg når jeg ikke klarer mer, men slik er det ikke på mark.

107,5 kg løftet var veldig dårlig teknisk da, løfta med krum rygg Tongue
Styrkeløfter (på hobbybasis)

Treningslogg      Styrkeløftstevner      Haugaland AK

Utlogget thy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 832
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 832

Mhm, markløft er spesielt sånn sett.. Når det virkelig er tungt er det mye vilje og grep inne i bildet også Wink Sjekk Petter Harila sinn 255kg markløft f.eks.

Joa, blir som oftest det under maksing Tongue Men så lenge man holder krummen lik under hele løftet og ikke har helt overdrevet krum tror jeg det går bra Smiley Man makser ikke så ofte, (jeg hvertfall) så det er vel ikke så farlig vil jeg tro...? Tongue Bare holde maksinga til ett minimum og trene med perfekt teknikk så går det vel greit Smiley TROR jeg, hvis det er helt feil så får folk komme med innspill Wink

Utlogget Torø

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 104
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 104

Mhm, markløft er spesielt sånn sett.. Når det virkelig er tungt er det mye vilje og grep inne i bildet også Wink Sjekk Petter Harila sinn 255kg markløft f.eks.

Joa, blir som oftest det under maksing Tongue Men så lenge man holder krummen lik under hele løftet og ikke har helt overdrevet krum tror jeg det går bra Smiley Man makser ikke så ofte, (jeg hvertfall) så det er vel ikke så farlig vil jeg tro...? Tongue Bare holde maksinga til ett minimum og trene med perfekt teknikk så går det vel greit Smiley TROR jeg, hvis det er helt feil så får folk komme med innspill Wink

Teknikken kommer seg etterhvert får man håpe. Etter en stund klarer vi sikkert god teknikk selv under maksing. Med dårlig teknikk og mye vekt kan man selvfølgelig risikere kollaps i ryggen - men det skjer ikke med supermennesker som oss Grin
Styrkeløfter (på hobbybasis)

Treningslogg      Styrkeløftstevner      Haugaland AK

Utlogget thy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 832
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 832

Teknikken kommer seg etterhvert får man håpe. Etter en stund klarer vi sikkert god teknikk selv under maksing. Med dårlig teknikk og mye vekt kan man selvfølgelig risikere kollaps i ryggen - men det skjer ikke med supermennesker som oss Grin

NEVER!  Grin

Skal makse fredag eller lørdag  >Cheesy

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!