Skrevet av Emne: hjelp? :p  (Lest 3777 ganger)

Utlogget Lille blod apen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 626
  • Honnør: 90
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 626

Sv: hjelp? :p
« #15 : 29. desember 2009, 23:22 »
Det kan ikke tenkes at hennes vektreduksjon hadde noe å gjøre med at hun begynte å trene kroppen fremfor biceps, og målrettet jogging fremfor kosejogging? Dersom hun samtidig gikk fra å spise drittmat til sunn mat, så kan vel det forklare saken, fremfor å tro at hun gikk ned i vekt ved å spise mer? For den likningen er ikke helt mulig. Kanskje man en liten periode kan holde på litt fett når man spiser lite, men i lengden går man NED i vekt når kcal-inn er mindre enn kcal-ut. Hun var dessuten jente, og du vet lite om hva hun EGENTLIG spiste før din diett. Veldig mange som "bare" unner seg litt nå og da.

Skrev at hun ikke spiste mye dritt mat denne jenten jeg snakker om... Veit det veldig godt da dette er noen jeg kjenner godt. Hun trente helle kroppen før jeg satt opp oppsett å opplæring i de øvelsen bare at alt var i apperater uten at biceps curl med manualer.

Vis du spiser for lite vill kroppen gå i en katabolsk fase der kroppen sparer på fettet å forbrenner dermed ting som muskler. Så ja er faktisk viktig å ikke spise for lite ja når man skal redusere fett!

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: hjelp? :p
« #16 : 29. desember 2009, 23:33 »
Nå synes jeg dere gjør ting komplisert for trådstarer. Little_Pumpkin, litt AYDS er alt du trenger.

http://www.youtube.com/watch?v=WHzhFyQTerc

Utlogget QJON

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 048
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 048

  • kraftkar
Sv: hjelp? :p
« #17 : 29. desember 2009, 23:41 »
Hvorfor er det ingen som nevner opptak av mat, bare forbrenning?
Jeg har ikke så mye greie på det,men på meg med samme inntak og trening så går jeg opp i vekt.
Slutter jeg å trene, raser jeg ned i vekt igjen...
Jeg klarer ikke å gå opp uten trening Smiley
Ingen er like på opptak av mat tror jeg
Bedre sent enn aldri  215-140-220 m. utstyr

Utlogget Slappy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 274
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 274

Sv: hjelp? :p
« #18 : 30. desember 2009, 09:55 »
Jeg har ikke så mye greie på det,men på meg med samme inntak og trening så går jeg opp i vekt.
Slutter jeg å trene, raser jeg ned i vekt igjen...

Det der hørtes umulig ut. Inntak vs forbruk(aktivitetsnivå+basalbehov) er det avgjørende. Hvis du går opp i vekt når du trener, er du nødt til å spise mer.
"Whether you think you can or think you can't, either way you're right"
~ Henry Ford ~

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: hjelp? :p
« #19 : 30. desember 2009, 16:12 »
Skrev at hun ikke spiste mye dritt mat denne jenten jeg snakker om... Veit det veldig godt da dette er noen jeg kjenner godt. Hun trente helle kroppen før jeg satt opp oppsett å opplæring i de øvelsen bare at alt var i apperater uten at biceps curl med manualer.

Vis du spiser for lite vill kroppen gå i en katabolsk fase der kroppen sparer på fettet å forbrenner dermed ting som muskler. Så ja er faktisk viktig å ikke spise for lite ja når man skal redusere fett!

Ja, det siste der er mer eller mindre tull. Ja, kroppen vil begynne å brenne muskler OGSÅ dersom du ikke spiser, men det kommer selvsagt an på hvor mye muskler du har.Alikevel, de fleste har nok fett på kroppen alene til å overleve i ca en mnd uten mat, og det er fett som er vårt energilager sammen med glykogen.

Det er viktig å ikke spise FOR lite, men skal du ned i vekt, MÅ du ligge i et kaloriunderskudd. Det er en urokkelig biologisk og fysiologisk regel.
Sa brura

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: hjelp? :p
« #20 : 30. desember 2009, 16:15 »
Hvorfor er det ingen som nevner opptak av mat, bare forbrenning?
Jeg har ikke så mye greie på det,men på meg med samme inntak og trening så går jeg opp i vekt.
Slutter jeg å trene, raser jeg ned i vekt igjen...
Jeg klarer ikke å gå opp uten trening Smiley
Ingen er like på opptak av mat tror jeg

Alle har mer eller mindre likt opptak av mat. Selvsagt kan man ha varierende antall reseptorer og enzymer for nedbrytning i epitelcellene (tarmcellene) (proteaser, laktaser osv) F.eks folk med laktoseintoleranse mangler reseptorer for laktose (melkesukker), såkalte disakkaridaser.

Tror kanskje det kan være andre årsaker til at du går ned i vekt når du ikke trener, f.eks mindre vann og mindre appetitt.
Sa brura

Utlogget Lille blod apen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 626
  • Honnør: 90
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 626

Sv: hjelp? :p
« #21 : 31. desember 2009, 00:32 »
Ja, det siste der er mer eller mindre tull. Ja, kroppen vil begynne å brenne muskler OGSÅ dersom du ikke spiser, men det kommer selvsagt an på hvor mye muskler du har.Alikevel, de fleste har nok fett på kroppen alene til å overleve i ca en mnd uten mat, og det er fett som er vårt energilager sammen med glykogen.

Det er viktig å ikke spise FOR lite, men skal du ned i vekt, MÅ du ligge i et kaloriunderskudd. Det er en urokkelig biologisk og fysiologisk regel.


Synes du snakket om det jeg snakket om der jeg men, skjønner ikke helt hva du skulle frem til der.

Et for lite kcal underskudd over lengere tid vill brenne muskler uansett hvor mye muskler du har og ikke har, men seffølgelig vill du forbrenne mere muskler jo mere du har pluss minus gentik. Å kroppen vill spare på fettet.

Det jeg skulle frem til er at kroppen burde ikke liggi alt for lite i underskudd heller virkelig mange som går på en smell der.

Utlogget Slappy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 274
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 274

Sv: hjelp? :p
« #22 : 31. desember 2009, 09:36 »
Det jeg skulle frem til er at kroppen burde ikke liggi alt for lite i underskudd heller virkelig mange som går på en smell der.

Alt for stort mente du kanskje  Wink
"Whether you think you can or think you can't, either way you're right"
~ Henry Ford ~

Utlogget Lille blod apen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 626
  • Honnør: 90
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 626

Sv: hjelp? :p
« #23 : 31. desember 2009, 18:16 »
Burde ikke ligge enten for lite i kcal underskudd eller for mye;)

Utlogget Slappy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 274
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 274

Sv: hjelp? :p
« #24 : 31. desember 2009, 19:07 »
Nei. Gjorde ikke det;) Burde ikke ligge enten for lite i kcal underskudd eller for mye;)

Hvis man ligger i et altfor "lite" underskudd, f.eks. 50kcal dagen (som er veldig lite), da går man ned i vekt, bare veeeeeldig sakte =P

Derimot altfor "stort" underskudd, f.eks. 1500kcal dagen, er mye mer problematisk Wink
"Whether you think you can or think you can't, either way you're right"
~ Henry Ford ~

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: hjelp? :p
« #25 : 31. desember 2009, 20:08 »

Synes du snakket om det jeg snakket om der jeg men, skjønner ikke helt hva du skulle frem til der.

Et for lite kcal underskudd over lengere tid vill brenne muskler uansett hvor mye muskler du har og ikke har, men seffølgelig vill du forbrenne mere muskler jo mere du har pluss minus gentik. Å kroppen vill spare på fettet.

Det jeg skulle frem til er at kroppen burde ikke liggi alt for lite i underskudd heller virkelig mange som går på en smell der.

Nei, det der er bare tull. Kroppen balanserer forbrenning fra glukose, fett, glykogen og proteiner (msuklatur) ganske så jevnt. Dersom du trener mye gir du signaler til kroppen om at du har behov for muskelmassen. Det er bla. derfor man anbefaler å trene hardt selv på deff, bare mindre volum/kortere økter.
Men problemet er at 50kcal i minus hver dag er ekstremt lite, og at du da vil bruke ti ganger så lang tid på deffen, samt at det er vansklig å vite at man er i nøyaktig 50kcal underskudd hver dag. Ingen spiser nøyaktig det samme hvert da, dessuten er det vansklig å vite nøyaktig hvor mye kalorier det er man får i seg, da forbrenningen varierer noe fra dag til dag (avhengig av aktivitetsnivå osv)

Kroppen vil alltid spare litt fett, men du ser jo også at mange, spesielt kroppsbyggere har mye muskler og lite fett. Dette har de fått til ved å balansere et nermest perfekt kosthold med riktig trening under deffen. Det hadde ikke spilt særlig rolle om de, rent hypotetisk, lå i 50, 100 eller 500kcal i underskudd om dagen, så lenge treningen var riktig. På 50kcal underskudd kan man trene med mer volum(lengre økter) enn ved 500 i minus. Men de kommer i mål ved alle variantene, bare at 50 tar mye lenger tid enn 500. Ved for lavt kcal-inntak risikerer man jo redusert proteinsyntese og økt katabolisme, og vil sannsynligvis enten bli overtrent, få betennelser, miste musklatur og spare mer fett.

Sa brura

Utlogget Lille blod apen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 626
  • Honnør: 90
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 626

Sv: hjelp? :p
« #26 : 31. desember 2009, 22:33 »
Hmm skjønner fortsatt ikke hva du mener:/ Er jo utrolig enig i det meste du sier...

Prøver å tyde hva poenget mitt er nok en gang:
Problemet med uvitende under en så kalt slanke kur vill antaglivis spise ekstremt lite!

Kan ta feks et eks vis ei jente som til vanlig ligger på ca 1900 kcal daglig i ved likehold mener hun skal slanke seg å da går ned 1000 kcal daglig noe som er ekstremt lavt vill hun da gå neddi fett % over i det lengere løp på en sund og effektiv måte?

Nei, jenta for ikke noe ut av å gå i for stort underskudd over lang tid.

Utlogget Lille blod apen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 626
  • Honnør: 90
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 626

Sv: hjelp? :p
« #27 : 31. desember 2009, 22:35 »
Feil skruvet drukket for mange øl

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: hjelp? :p
« #28 : 03. januar 2010, 01:10 »
Hvor mye spekk du har på kroppen har også mye å si, hvis ingen har nevnt det. En feiting kan gå lengre under vedlikehold enn en som bare er litt lubben.

Utlogget Quasar

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 131

  • Dualle steidn, jordeple og tjokke hosse
Sv: hjelp? :p
« #29 : 03. januar 2010, 01:19 »
Når vi snakker om fine reklamer for mat

http://www.youtube.com/watch?v=A0TiYxVrQ24
- A day without sunshine is like, you know, night.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!