Skrevet av Emne: Ned i fettprosent? Hjelp!  (Lest 2220 ganger)

Utlogget MafKoy

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

Ned i fettprosent? Hjelp!
« : 05. januar 2010, 21:30 »
Da har jeg endelig fått årskortet på treningsstudio! (Inkl. gratis svømming)

Meg: 185 cm, 90 kg Sad

Jeg er en gutt på 17 år som egentlig har en fortid med en del trening, men de siste årene har det blitt dårlig, er blitt litt smålubben. Men ikke sånn kjempe tykk.

Det er snart sesjon for forsvaret, og da må det begynne å trenes. Målet mitt er å GÅ NED I FETTPROSENT, få bedre KONDISJON.

Men jeg er helt nybegynner på egentrening, så om noen kan hjelpe meg hadde det vært flott, hva skal jeg gjøre for å få resultater? Kan trene nårsomhelst, men husk at nå har jeg inget grunnlag.

Om noen lurer på kostholdet mitt, så er det, havregryn til frokost, baguett m/ ost&skinke til lunsj, vanlig middag, og 2 brødskiver til kvelds. Tips?


Blir veldig glad om noen kunne hjelpe meg! Takk på forhånd! Smiley

callan

  • Gjest
Sv: Ned i fettprosent? Hjelp!
« #1 : 05. januar 2010, 21:36 »
Du eter for mye carbs.
Du må endre kostholde, er ikke så flink med kosthold så vil ikke veilede deg til noe feil sry.

Utlogget thy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 832
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 832

Sv: Ned i fettprosent? Hjelp!
« #2 : 05. januar 2010, 21:41 »
baguett m/ ost&skinke til lunsj

Kjøper på mix eller tar med på skolen selv..? Sparer ekstremt mye om du tar med selv.. Kjapt tips.

Utlogget MafKoy

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

Sv: Ned i fettprosent? Hjelp!
« #3 : 05. januar 2010, 21:46 »
Kjøper i kantinen, lages fra scratch der da :/. Men søren assa, noen som kan gi meg et enkelt kosthold? Er det for mye carbo i det jeg spiste?

Utlogget Detik

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 59
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 59

Sv: Ned i fettprosent? Hjelp!
« #4 : 05. januar 2010, 21:59 »
Kjøper i kantina? De selger det samme på skolen min, brød med skinke/annet kjøtt osv, men MED/og uten dressing/saus.

Håper virkelig ikke du tar med den dressingen eller sausen hvis du skal gå ned i fettprosent?

Ta heller å skriv ned nøyere, mer detaljert på hvor mye du trener hver dag.
Hvor mye du spiser hver dag ( Ja, du skrev litt, men det var bare for '' daglig mat '' .. Skriv mer eksakt).

Så kanskje noen kan hjelpe deg her!

Men ikke gi opp, husk det   Cool

Utlogget MafKoy

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

Sv: Ned i fettprosent? Hjelp!
« #5 : 05. januar 2010, 22:01 »
Tar alltid på dressing jeg da -.-, må åpenbart slutte med det. Takk skal du ha!

Men noen som kan svare meg på treningsmåter da? Tredemølle? Spinning? Noe mer? Og hvor lenge?

Utlogget Detik

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 59
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 59

Sv: Ned i fettprosent? Hjelp!
« #6 : 06. januar 2010, 22:46 »
Alltid dressing? Er maaasse fett der.

Et enkelt kosthold? Det varrierer helt fra person til person hvor mye vi spiser her .. Men ingen spiser nok, det er i hvert fall riktig.
Men, er ikke noe til nytte jeg så bare les mer og mer her på forumet, er masse om mat/kosthold og andre treningsmetoder.

Lykke til, ikke gi opp!

Utlogget Jeggs Kilogramsson

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 105

Sv: Ned i fettprosent? Hjelp!
« #7 : 07. januar 2010, 10:15 »
Jogging, svømming, sykling.
Ellers er det masse tips på forsiden til kardiovaskulær trening nå.

Når du begynner å trene er det ikke sikkert du trenger å gjøre noe med kostholdet ditt, hvis dine eneste mål er å få bedre kondisjon og mindre fettprosent.
Got pump?

Utlogget Flexigutten

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 159
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 159

  • PSST..En hemmlighet.. Jeg er SUPERMANN
Sv: Ned i fettprosent? Hjelp!
« #8 : 12. januar 2010, 14:23 »
spis 6 ganger daglig...kjøp proteinpulver....spis ikke for mye karbohydrater....

bytt ut skiver/ baguetter med knekkebrød m/ eventuelt makrell i tomat, tunfisk, skinke etc.

Middag...kylling, fisk, rødt kjøtt, osv..  Sund middagstallerken: 50% salat 25% ris/poteter 25% kjøtt

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: Ned i fettprosent? Hjelp!
« #9 : 12. januar 2010, 15:20 »
Jogging, svømming, sykling.
Ellers er det masse tips på forsiden til kardiovaskulær trening nå.

Når du begynner å trene er det ikke sikkert du trenger å gjøre noe med kostholdet ditt, hvis dine eneste mål er å få bedre kondisjon og mindre fettprosent.


åjo..

Utlogget dopebait

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17

  • No pain, no gain !
Sv: Ned i fettprosent? Hjelp!
« #10 : 20. januar 2010, 16:24 »
spis hver 3'dje time, få i deg mye proteiner så du slipper bli sulten med engang igjen, tren kardio., jogging (tredemølle), sykling, (elipse), svømming er fin trening, under trening hold et bra tempo som gjør at du er varm og svetter hele tiden, spis 2 timer før du skal legge deg, kutt ned på carbohydrater, drikk VANN!.. kaldt vann, ikke iskaldt ikke lunket men kaldt vann, først må kroppen din venne seg litt til treningen, så vil forbrenninga øke og øke og øke, kostholdet har omtrent alt og si...

Utlogget dopebait

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17

  • No pain, no gain !
Sv: Ned i fettprosent? Hjelp!
« #11 : 20. januar 2010, 16:32 »
mer muskler øker forbrenningen, så mage trening er fint, det vil bli mere muskler på magen, men du vil merke betydelig forskjell..  forskjellige øvelser (ikke bruk maskin) ta sit-ups, og sånn "side-sit-ups", ligg på rygg løft beina opp og ned, ha beina på et punkt og løft de litt høyere når det har gått 10 sekunder, å når 1 minutt er gått, løft de sakte ned i hakk på samme måte som du hevet de, å ta planken, har funket på meg, så funker nok på deg også:)

Utlogget Daeemon

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 153
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 153

Sv: Ned i fettprosent? Hjelp!
« #12 : 22. januar 2010, 02:29 »
Okey, for det første, når på dagen du timer måltidene spiller ingen forskjell på forbrenningen din.
Fokusere på magetrening vil heller ikke hjelpe deg stort, så ikke prioriter det over andre muskelgrupper.


Du vil ned i vekt, gjett hva? Du må gå sulten noen deler av dagen. Regn ut ditt kaloriforbruk (google) og pass på at du har et daglig inntak som er på 200-500 i underskudd av hva du bruker. Rent overfladisk trenger du ikke å tenke på noe annet enn kalorier inn og ut. (www.næringsinnhold.no)

Men siden du vill opprettholde muskelmasse så sørg for å ha et høyt proteininntak som gjerne er over det dobbelte av vekta di, i gram.

Andre kjekke tommelfinger regler;
  • - Drikk mye vann gjennom dagen
  • - Prøv å sette karboinntaket ditt til når du står opp og etter trening
  • - La det gå to timer før du legger deg uten noe inntak av mat
  • - Få i deg grønt og gjerne vitamintilskudd
  • - Eventuelt kjøp deg grønn te tilskudd for å øle forbrenning
  • - Lav intensiv cardio og høy intensiv interval cardio forbrenner mest fett (men høy intensiv interval cardio kan bli for tungt for deg, og det er diskutert om det kan bli for katabolsk)
  • - Ha realistiske mål. 0,5-1kg i uka er bra, alt utover dette vil være muskler som forbrenner (utenom den første uka hvor du mister mer i vannvekt og avfall

Lykke til!
18 år
BP 120
ML 180
KB 100x10 (ikke maksa enda)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!