Skrevet av Emne: Lise is back in the game!  (Lest 42218 ganger)

Utlogget JDaniels

• Erfaren bruker
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

• Kjønn: Kvinne

• Yes, Im a girl
Sv: JDaniels: En bedre utgave av seg selv!
« #30 : 20. januar 2010, 14:29 »
Har endelig fått meg Protein 90 + sjokolade i posten! Cheesy Det smaker såååå godt!
Så i dag har jeg spist dette:

Frokost: 0730
1,5 dl havregryn
3 dl vann
litt rosiner
sink, b-vitamin og silicium (for magen)

Før trening: 1000
En Nutrilette-bar med karamell, egentlig for å få opp energi før trening. ER disse noe tess egentlig Huh

Etter trening: 1400
PROTEINSHAKE  woot med litt havremel som VP foreslo. Uvant, men gikk jo greit.
2 små horn jeg har bakt selv

Middag: 1730 ?
Rester fra wok i går

-------------------------------------
Siden jeg elsker å finne på nye ting og slikt så kan jeg dele denne oppskriften med dere

Horn ala Daniels
1 kg mel (jeg brukte 0,5 kg hvetemel og 0,5 kg sammalt rug + litt havregryn)
6 dl vann (lunket)
2 pk gjær
2 ts bakepulver
150 gr smør/olje
1/2 ts salt

Gjæret skal i en bolle, smelt smør, bland vannet og smøret oppi gjæret.
Sikt melet med bakepulver og salt i oppi blandingen.
Heves i minst 30 min, gjerne mer (blir så saftig)

Fyll inni:
(her kan man jo ta hva som helst)
Pesto
Mozarella+Cheddar
Chorizopølse oppskåret

Etter heving deler du opp deigen i passe biter og kjevler ut til en sirkel på størrelse med en stor peppes pizza. Så smører du pesto utover, skjærer (med kniv) deigen inn i åtte "pizzabiter", legger en skive med chorizo i midten, en dæsj ost og ruller sammen fra ut til inn (altså begynn der det er breiest og rull nedover). Så legger du hornene med bretten ned på et bakebrett, legger håndkle over og lar det ETTERHEVE i 20 min. NÅ kan du sette på ovnen på 200 grader. Jo lenger du gidder la de heve, jo bedre blir de. Rett før de skal i ovnen pensler du egg over og strør litt ekstra ost på toppen. De skal være inni i hvertfall 10 min, så mellom 10-15 er passe, bare deigen ikke var så tykk når den ble kjevlet ut.

Smaker kjempegodt også uten noe inni med bare ost oppå, til lasagne f.eks, eller bare som søndagsfrokost Wink
Treningslogg                                                 Sunn mat, for kroppen din!

"De som tror at de ikke har tid til fysisk aktivitet , må før eller senere avsette tid til sykdom" - Edward Stanley (1826-1893)

Utlogget Rez

• Erfaren bruker
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

• Kjønn: Mann

• KALLISTI
« #31 : 20. januar 2010, 15:05 »
Ja, har prøvd diverse melk og melerstatninger, men jeg er ikke noe fan av det. Eneste som falt i smak var rismelk i smoothie i stedet for vanlig melk Wink Dessuten er det himla dyrt!! Altså, alt tilsammen tenker jeg på. Kjøpte litt sukkererstatning, husker ikke hva det het, men det kostet jo over 60 kr.. Såååå, det går ikke Tongue

Dessuten savner jeg ikke sukker i maten, heller ikke grisekjøtt osv. Jeg klarer meg fint uten, faktisk. Eneste som jeg jukser på er ost, kesam og litt rundstykker innimellom Wink

Jepp, svinedyrt. Kjøpte en boks med Splenda på Ultra'n forleden og betalte rett over 50 spenn...

Utlogget JDaniels

• Erfaren bruker
  • Utlogget Utlogget

• Yes, Im a girl
« #32 : 22. januar 2010, 17:26 »
22 jan2010
UKE6, dag 3 i RYP - Final day!!!

KONDIS:
(se bilde)
Jogga/løp i 1 time  woot

Knebøy
10 x 50
5 x 60
5 x 40 for å teste teknikken pga ryggen
20 x stanga for å terpe på teknikken.
Det viser seg at jeg har lent meg litt for mye fremover og lagt vekta på tærne i stedet for hælen. Veldig dumt.. Så derfor fikk jeg en god venn til å hjelpe meg med dette i dag. Så må bruke friuka mi på å terpe teknikk til jeg blir grønn  >Cheesy

Mark
5 x 60

Skråbenk
10 x 8
5 x 14 Grin
5 x 14
5 x 14
10 x 8

Nedtrekk
10 x 28
5 x 45
5 x 45

Roing
5 x 48
10 x 26

Arnold
5 x 10
5 x 10

Biceps
5 x 10
5 x 12

Franskp
5 x 8
5 x 8

--------------------------------
Knebøy suger i dag siden jeg hadde feil teknikk.. Blææææ
Tok meg en times løpetur først for å veie opp for pizza i kveld Smiley HOHO.
Skriver mer senere, jeg får besøk!
GOD HELG Cheesy
Treningslogg                                                 Sunn mat, for kroppen din!

"De som tror at de ikke har tid til fysisk aktivitet , må før eller senere avsette tid til sykdom" - Edward Stanley (1826-1893)

Utlogget JDaniels

• Erfaren bruker
  • Utlogget Utlogget

• Yes, Im a girl
« #33 : 26. januar 2010, 00:07 »
En liten oppsummering av RYP:
Bra program, godt å begynne med noe mer strukturert og ordentlig enn det jeg har gjort før. Ble litt bekymret over vektøkningene som skjedde HVER dag, siden jeg var vant med å trene med de samme vektene i mndsvis Shocked
men men, har kommet på bedre tanker. HØHØ

Skal ha ei friuke nå, før jeg sjekker 10RM igjen på fredag. Så skal jeg kjøre en ny runde med RYP før jeg finner noe mer fast.

Er positivt overrasket over fremgangen på RYP, iom at jeg har fått (mer) synlige muskler ytterst på lårene og på baksiden! Så er ganske fornøyd der. I tillegg har jeg blitt mye sterker på overkroppen. Good good  Grin

Utlogget JDaniels

• Erfaren bruker
  • Utlogget Utlogget

• Yes, Im a girl
« #34 : 26. januar 2010, 00:16 »
Første "treningsfri"-treningsøkt. Hoho
Rakk ikke så masse i dag siden jeg ble spurt om jeg ville jobbe etter skolen, så jeg måtte si ja.
Derfor ble det trening på 45 min, men det er jo bedre enn ingenting? Smiley

Oppvarming på elipsemaskin i 15 min, høy intensitet.
Så trente jeg knebøyteknikk med stanga + 10 kg, maaange rep i alle mulige vinkler.
Deretter trente jeg dips
8 x 15 kg hjelp
8 x 15 kg hjelp

Bulgarske utfall
10 rep på ene foten med 4x2 hantler (resten var opptatt....)
og så det samme på andre foten

Mage
Div øvelser for skrå, øvre og nedre del.

...and that's it!

Gikk jo til og fra skole/jobb - hjem 2 ganger i dag da, det er 5 km hver vei ca, så nesten en mil gåtur i tillegg.  woot

Utlogget JDaniels

• Erfaren bruker
  • Utlogget Utlogget

• Yes, Im a girl
« #35 : 27. januar 2010, 15:03 »
Liten trening i dag, onsdag 27/1
-------------------------------------------
Kondisjonstrening på 30 min på tredemølle, 6 km.
Litt sånn skigåing på elipsemaskina i 10 min Tongue

Deretter trente jeg dips og knebøyteknikk, akkurat som sist gang.
Og mage som sist gang.

Til slutt trente jeg bulgarsk utfall med 7 kg hantler, 10 på hver fot.
-------------------------------------------
Syns det er litt kjedelig å ikke trene med vekter denne uka, blir litt rastløs likevel. Har så sykt lyst til å trene markløft for eksempel, eller skåbenk. De øvelsene liker jeg godt. Jaja, bare 1 gang igjen nå.. Smiley

Litt om kostholdet:
Frokost: 0740
2 ss 90 + sjokolade
3 ss HAVREMEL
vann

lunsj: 1145
Smoothie av bjørnebær, blåbær, banan og vanlijeyoghurt

Etter trening: 1430
1 scoop med pulver + 2 dl vann

Middag: 1700
Chrispy chicken-rester fra i går. NAM Smiley

Kvelds:
1 øl  woot

Skal prøve å holde meg på KUN 1 øl i kveld siden jeg skal på stand-up. Det hører liksom med! hehe  Grin

Har et spm: Hvordan virker snus inn på treningen? Ikke at jeg snuser så masse, men noen dager tar jeg kanskje en etter middag, hvis jeg er mett. Har det noen innvirkning egentlig?

Utlogget .......1

• Forumavhengig
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

« #36 : 27. januar 2010, 16:16 »
Jeg har vanskelig for å tro at en pris eller to om dagen utgjør en forskjell på treningen.

Utlogget JDaniels

• Erfaren bruker
  • Utlogget Utlogget

• Yes, Im a girl
« #37 : 27. januar 2010, 16:50 »
Bra. Det jeg trodde, hehe  woot

Utlogget BodyBjunior

• Superavhengig
  • Honnør: 161
  • Utlogget Utlogget

• 100% Dopingfri
« #38 : 27. januar 2010, 17:01 »
Når du har nikotin i blodet kan jeg nesten helt sikkert si at du forhindrer optimal transport av oksygen til muskulaturen din, ergo noen negative konsekvenser mot trening(Om noen mener dette er feil; Vær så snill å kom med kilder, men er 99% sikker)... Men røyk er verre dersom det er avvenning du driver med..

Alkohol og trening hører overhodet ikke sammen, men må man så må man, relativt små doser du planlegger Smiley

Utlogget Amund Bjone

• Superavhengig
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

« #39 : 27. januar 2010, 17:06 »
Tror snus har ingen/minimal innvirkning på treningen, både jeg og dama snuser, og vi prøvde begge og kutte det ut, og det hadde nå ingen merkbar innvirkning på treningen den uken vi holdt oppe.
Mitt tips: Tren, snus og vær glad Wink

Utlogget Rez

• Erfaren bruker
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

• KALLISTI
« #40 : 27. januar 2010, 17:12 »
3ss hvetemel???

Utlogget JDaniels

• Erfaren bruker
  • Utlogget Utlogget

• Yes, Im a girl
« #41 : 27. januar 2010, 18:02 »
Jeg har vanskelig for å tro at en pris eller to om dagen utgjør en forskjell på treningen.
Når du har nikotin i blodet kan jeg nesten helt sikkert si at du forhindrer optimal transport av oksygen til muskulaturen din, ergo noen negative konsekvenser mot trening(Om noen mener dette er feil; Vær så snill å kom med kilder, men er 99% sikker)... Men røyk er verre dersom det er avvenning du driver med..

Alkohol og trening hører overhodet ikke sammen, men må man så må man, relativt små doser du planlegger Smiley

Har aldri røyka, så det er ikke avvenning, bare av og til jeg tar en liten catch etter middag, på kvelden. Det er ikke noe problem å ikke gjøre det, men det gjør jo ikke noe hvis det ikke er noe farlig..

Sitat fra: Bjone88
Tror snus har ingen/minimal innvirkning på treningen, både jeg og dama snuser, og vi prøvde begge og kutte det ut, og det hadde nå ingen merkbar innvirkning på treningen den uken vi holdt oppe.
Hehe. Okei Smiley Det er bra!

Utlogget JDaniels

• Erfaren bruker
  • Utlogget Utlogget

• Yes, Im a girl
« #42 : 27. januar 2010, 18:07 »
3ss hvetemel???
Æhæææææ.. Skulle selvsagt stå havremel. Hehe. Gikk litt fort i svingene her

Utlogget BodyBjunior

• Superavhengig
  • Honnør: 161
  • Utlogget Utlogget

• 100% Dopingfri
« #43 : 27. januar 2010, 18:29 »
Har aldri røyka, så det er ikke avvenning, bare av og til jeg tar en liten catch etter middag, på kvelden. Det er ikke noe problem å ikke gjøre det, men det gjør jo ikke noe hvis det ikke er noe farlig..

SNUS ER FARLIG, så enkelt er det Smiley Men hvor mye skade det gjør på treningen er vell usikkert, men det er ikke optimalt!

Dette må være den latterligste oppfordringen jeg har sett i hele mitt liv, dersom en ikke trenger å snuse og uten problemer kan slutte bør en absolutt gjøre det. Selvom det har liten innvirkning på din trening kan det være annerledes for andre, derfor bør oppfordringen være at dersom en ikke trenger å snuse o.l så bør en heller ikke gjøre det.

Utlogget JDaniels

• Erfaren bruker
  • Utlogget Utlogget

• Yes, Im a girl
« #44 : 27. januar 2010, 18:37 »
Snus er farlig, sier du, men hva tenker du på da? At man kan få problemer med tannkjøttet? Det er vel streng talt for de som snuser flere bokser i uka. what

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!