Skrevet av Emne: Lise is back in the game!  (Lest 41942 ganger)

Utlogget JDaniels

• Erfaren bruker
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

• Kjønn: Kvinne

• Yes, Im a girl
Sv: JDaniels: En bedre utgave av seg selv!
« #15 : 11. januar 2010, 19:27 »
Nei, jeg bruker noen gang litt ris eller fullkornspasta. Man leser jo mye rart på internett, så jeg leste et sted at det var lurt å holde seg unna. Men får litt lav energi av det, så jeg slutta med det.

Venter på smaksprøver på diverse proteinpulver nå, så det blir spennede å smake Wink

Har LITT salt i havregrøten når jeg koker den fordi en venninne sa at det var best slik. Det er snakk om noen korn liksom, ikke at jeg heller på salt etterpå Tongue
Treningslogg                                                 Sunn mat, for kroppen din!

"De som tror at de ikke har tid til fysisk aktivitet , må før eller senere avsette tid til sykdom" - Edward Stanley (1826-1893)

Utlogget BodyBjunior

• Superavhengig
  • Honnør: 161
  • Utlogget Utlogget

• 100% Dopingfri
« #16 : 12. januar 2010, 22:07 »
Imponerende at du endelig gjør noe med treningen, det er så lett å bli sta når man har gjort noe lenge, det er det dummeste man gjør! Skal man komme noen vei innenfor bodybuilding og trening generelt, må man ha ett åpent sinne Smiley

Er ikke noe negativt med karbohydrater så lenge det er i riktig mengde. Jeg skjønner ikke helt hvor du vill med treningen akkurat nå? Ønsker du å vedlikedholde, bygge muskulatur  eller gå ned i fett%? Du ligger jo i grenseland mot kaloriunderskudd, så det kan virke som om du ønsker å gå ned i vekt? Hvis det er deg på bildet så kan det ikke være mye isåfall Smiley Du ser bra ut!

Du har ganske nøyaktige mål av de forskjellige måltidene dine, men det virker ikke som om du teller kalorier? Ingenting negativt i å ikke gjøre det, men hvis du er redd for å få for mye karbohydrater kan du følge denne hovedregelen:

50% Proteiner
30% Karbohydrater
20% Fett

Hvis du lurer på hvordan du regner ut dette må du bare spørre, men man trenger ikke telle kalorier... Smiley

Utlogget JDaniels

• Erfaren bruker
  • Utlogget Utlogget

• Yes, Im a girl
« #17 : 13. januar 2010, 00:45 »
Imponerende at du endelig gjør noe med treningen, det er så lett å bli sta når man har gjort noe lenge, det er det dummeste man gjør! Skal man komme noen vei innenfor bodybuilding og trening generelt, må man ha ett åpent sinne Smiley

Har egentlig bare blitt litt lei av å trene det samme hele tiden, i tillegg til at jeg nesten ikke trente noe overkropp. Så er veldig fornøyd med RYP!

Sitat
Er ikke noe negativt med karbohydrater så lenge det er i riktig mengde. Jeg skjønner ikke helt hvor du vill med treningen akkurat nå? Ønsker du å vedlikedholde, bygge muskulatur  eller gå ned i fett%? Du ligger jo i grenseland mot kaloriunderskudd, så det kan virke som om du ønsker å gå ned i vekt? Hvis det er deg på bildet så kan det ikke være mye isåfall Smiley Du ser bra ut!
Nei, hehe. Det er ikke meg på bildet Tongue Bare tok et random bilde jeg fant. Det jeg vil er å få ned fettprosenten og bli mer definert (spesielt på føttene og armene). Grunnen til at jeg spiser slik jeg gjør er jo fordi jeg er allergisk mot det meste innen mat, så jeg har egentlig ikke noe valg. Jeg skjeier ofte ut i helgene, sikkert derfor jeg holder meg slik sånn jeg er, så hvis jeg skjærper meg litt i helgene og dropper godisen så skal nok fettprosenten gå ned snart Wink

Sitat
Du har ganske nøyaktige mål av de forskjellige måltidene dine, men det virker ikke som om du teller kalorier? Ingenting negativt i å ikke gjøre det, men hvis du er redd for å få for mye karbohydrater kan du følge denne hovedregelen:

50% Proteiner
30% Karbohydrater
20% Fett

Hvis du lurer på hvordan du regner ut dette må du bare spørre, men man trenger ikke telle kalorier... Smiley

Jeg teller ikke kalorier, men jeg veide maten min for en stund siden, bare for å se hvor mye det var osv.

Fikk i dag smaksprøver på proteinpulver i sjokolade og jordbær, så det gleder jeg meg til å prøve i morgen. Men jeg har ikke sånn shake-ting da, så blir vel klumpete Tongue
Treningslogg                                                 Sunn mat, for kroppen din!

"De som tror at de ikke har tid til fysisk aktivitet , må før eller senere avsette tid til sykdom" - Edward Stanley (1826-1893)

Utlogget VP

• Superavhengig
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

• Kjønn: Mann

« #18 : 13. januar 2010, 00:58 »
Øøøøy, Daniels. Jeg skal også følge med her  Cool

Utlogget JDaniels

• Erfaren bruker
  • Utlogget Utlogget

• Yes, Im a girl
« #19 : 14. januar 2010, 13:23 »
Onsdag 13 jan2010
UKE 5, dag 2 i RYP

Oppvarming i 10 min, på elipsemaskina (?).

Knebøy
10 x 45
5 x 55
5 x 55
10 x 40

Markløft
5 x 52,5
5 x 52,5

Skråbenk
10 x 8
5 x 12
5 x 12
5 x 12
10 x 8

Nedtrekk
10 x 33
5 x 40
5 x 40

Roing
5 x 30
10 x 22

Arnold
5 x 10
5 x 12

Biceps
5 x 10
5 x 12

Franskpress
5 x 7
5 x 7

Syns treningen gikk bra i dag, litt tungt på biceps da. Fikk smaksprøver på proteinpulver fra ej-shop.no som jeg tok etter treningen. 90 + sjokolade. Smakte kjempegodt, så lurer på om jeg skal bestille der Wink

Utlogget JDaniels

• Erfaren bruker
  • Utlogget Utlogget

• Yes, Im a girl
« #20 : 14. januar 2010, 20:20 »
Dette er min treningsmotivasjon om dagen
   Smiley

Utlogget JDaniels

• Erfaren bruker
  • Utlogget Utlogget

• Yes, Im a girl
« #21 : 16. januar 2010, 14:09 »
15 jan 2010
UKE 5, dag 3 i RYP

Oppvarming:
1 % incline
Jogget på 11,5 i 6,5 min
løp på 12,5 i i 6 min (12,5 min tilsammen)
løp på 13 i 5 min ( 17,5 min tilsammen)
og på 14 i 2 min (20 min)
Se bilde

Hadde faktisk puls på 192 en stund. Sick, men rekorden min er 194. Men nå viser vel maskina ikke helt nøyaktig heller kan jeg tenke meg...

Knebøy
8 x 50
5 x 55
5 x 55
5 x 50 klarte ikke mer her, det sveeeeei

Mark
5 x 55
5 x 55 fortsatt lett..

Skråbenk
10 x 9
5 x 12
5 x 12
5 x 12
8 x 9 DROPPSET, svei nå sinnsykt.

Nedtrekk
10 x 30 Huh husker ikke helt
5 x 42
5 x 42

Roing
5 x 26
8 x 20   Dette apparatet irriterer meg litt for dette viser andre vekter enn det ved siden av. Tror dette er i pounds.. For på det andre så står det noe høyere på samme antall vektplater..   what

Arnold
5 x 10
5 x 10

Biceps
5 x 10
5 x 12

Franskpress
5 x 8
5 x 8 Denne var tuuung, jeg følte at skuldra ble helt mongo på slutten..

Ble kjempesliten i overkroppen etter denne økta, men det føltes godt. Har bestilt meg protein nå da, så da blir det skikkelig mat etter trening Smiley

Utlogget JDaniels

• Erfaren bruker
  • Utlogget Utlogget

• Yes, Im a girl
« #22 : 18. januar 2010, 17:31 »
18 jan 2010
UKE 6, dag 1 i RYP

Oppvarming:
Elipsemaskin i 13 min.

Knebøy
8 x 50
5 x 58
5 x 58
10 x 40

Mark
5 x 58
5 x 58

Skråbenk
5 x 12
5 x 12
5 x 12
10 x 7

Nedtrekk
10 x 33
5 x 47
5 x 47

Roing
5 x 50
10 x 32

Arnold
5 x 10
5 x 10

Biceps
5 x 10
5 x 12... Klarte nesten ikke den siste her, haaaat Tongue

Franskpress
5 x 8
5 x 8

Sykt mange på trening i dag så fikk ikke kjørt så intensivt som ønsket, fordi det kom en fyr som ville ta mellom settene mine. Derfor ble det litt venting mellom siste settet og droppsettet på knebøy...  Undecided

Utlogget VP

• Superavhengig
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

« #23 : 18. januar 2010, 17:42 »
18 jan 2010

Sykt mange på trening i dag så fikk ikke kjørt så intensivt som ønsket, fordi det kom en fyr som ville ta mellom settene mine. Derfor ble det litt venting mellom siste settet og droppsettet på knebøy...  Undecided

Du kan ikke finne deg i sånt! woot

Utlogget JDaniels

• Erfaren bruker
  • Utlogget Utlogget

• Yes, Im a girl
« #24 : 18. januar 2010, 18:09 »
Njaa.. vanskelig å si nei  Huh I tillegg var det enda en dude som ville ta hangups i mellom der igjen. MAKAN

Utlogget JDaniels

• Erfaren bruker
  • Utlogget Utlogget

• Yes, Im a girl
« #25 : 19. januar 2010, 01:38 »
Har faktisk klart å klemme langefingeren min mellom vektene i dag på trening så nå er deler av fingeren blå. Hah. KLÆBB

Utlogget Rez

• Erfaren bruker
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

• KALLISTI
« #26 : 19. januar 2010, 23:04 »
Det er fremdeles mye du kan spise selv om du har allergi mot meiereiprod og hvete. Soyamelk, rismelk, brød uten hvete etc etc. Mange helsekost sjapper som har mat for "sånne som deg" Smiley Litt dyrere men.

Du burde såvisst spise litt karbohydrater til maten din, men du behøver ikke noe spes mer enn akkurat etter trening, ikke om du får i deg nok proteiner og fett. En halv pose boil in bag jasmin f.eks. Så har du jo havregryna til frokost, om du legger til et par bananer etter treninga til proteinshaken din så er du godt på vei. (evt 30gr Maltodextrin). Husk fiskeolje av GOD kvalitet, evt selolje.

RYP er en kjempegod start på å rive seg løs fra gamle treningsmønstre.

Keep us posted! Smiley

Utlogget JDaniels

• Erfaren bruker
  • Utlogget Utlogget

• Yes, Im a girl
« #27 : 20. januar 2010, 14:13 »
20 jan 2010
UKE 6, dag 2 i RYP

Oppvarming:
15 min på elipsemaskin, gadd ikke annet i dag Tongue

Knebøy
10 x 40
5 x 60
5 x 60
10 x 40

Her sliter jeg litt.. Fikk sykt vondt i korsryggen etterpå, noe jeg har slitt litt med før også. Jeg kommer dypt ned og klarer å reise meg greit, men det kjennes ut som om korsryggen gir litt etter. Hva kan dette være Huh

Markløft
5 x 60
5 x 60
Jeg liker markløft Smiley

Skråbenk
10 x 8
5 x 12
5 x 12
5 x 12
10 x 8

Nedtrekk
10 x 20
5 x 45
5 x 45

Roing
5 x 50
10 x 32

Arnold
5 x 10
5 x 10

Biceps
5 x 10
5 x 12 tuuuuuuuuuuuuuuuungt.. holdte på å dævve av den siste der..  dry

Franskpress
5 x 8
5 x 8
Denne gikk fint i dag! Wee

-----------------------------------------------------------
Ja, altså. Nå er jeg på nest siste dag i RYP, noe som nesten er litt vemodig. Neste uke blir det kun kondisjonstrening, derfor har jeg tatt det litt roligere denne uka. Etter hvileuka skal jeg teste nye 10RM og kjøre programmet en gang til!  woot
-----------------------------------------------------------
La til et treningsbilde, høhøhø

Utlogget JDaniels

• Erfaren bruker
  • Utlogget Utlogget

• Yes, Im a girl
« #28 : 20. januar 2010, 14:15 »
Det er fremdeles mye du kan spise selv om du har allergi mot meiereiprod og hvete. Soyamelk, rismelk, brød uten hvete etc etc. Mange helsekost sjapper som har mat for "sånne som deg" Smiley Litt dyrere men.

Du burde såvisst spise litt karbohydrater til maten din, men du behøver ikke noe spes mer enn akkurat etter trening, ikke om du får i deg nok proteiner og fett. En halv pose boil in bag jasmin f.eks. Så har du jo havregryna til frokost, om du legger til et par bananer etter treninga til proteinshaken din så er du godt på vei. (evt 30gr Maltodextrin). Husk fiskeolje av GOD kvalitet, evt selolje.

RYP er en kjempegod start på å rive seg løs fra gamle treningsmønstre.

Keep us posted! Smiley

Ja, har prøvd diverse melk og melerstatninger, men jeg er ikke noe fan av det. Eneste som falt i smak var rismelk i smoothie i stedet for vanlig melk Wink Dessuten er det himla dyrt!! Altså, alt tilsammen tenker jeg på. Kjøpte litt sukkererstatning, husker ikke hva det het, men det kostet jo over 60 kr.. Såååå, det går ikke Tongue

Dessuten savner jeg ikke sukker i maten, heller ikke grisekjøtt osv. Jeg klarer meg fint uten, faktisk. Eneste som jeg jukser på er ost, kesam og litt rundstykker innimellom Wink

Utlogget Down and coming

• Co-Administrator
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

« #29 : 20. januar 2010, 14:18 »
Prøvd å filme knebøyen din? Godt mulig du "glipper" korsryggen i bunn?

Svak, bitter og dopingfri

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!