Skrevet av Emne: Skippe frokost ved vektnedgang?  (Lest 9600 ganger)

Utlogget Vadtrudne gîfr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 436

Sv: Skippe frokost ved vektnedgang?
« #15 : 13. januar 2010, 21:49 »
Da kan du se post 11 igjen

Utlogget Slappy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 274
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 274

Sv: Skippe frokost ved vektnedgang?
« #16 : 13. januar 2010, 22:19 »
Da kan du se post 11 igjen

Ok.
Her er sitatet mitt:

"Greia med at det ofte blir anbefalt å spise frokost, er at man "setter i gang forbrenninga". Som om den har stoppet i løpet av natta. Hvis det hadde vært tilfelle ville jo ikke det vært noe problem, i og med at man spiser jo ikke før lunsj likevel."

Jeg setter pris på tilbakemelding hvis noe jeg skriver er feil, men da får du forklare hva som er feil. Jeg kan ikke si at det er noe som skurrer mellom det jeg skrev og sitatet du referte til.

Hvis du ikke kan påpeke noe konkret i stedet for bare å henvise til hele innlegget, har du lite å fare med. Eller bare driti deg ut.
"Whether you think you can or think you can't, either way you're right"
~ Henry Ford ~

Utlogget Cueball

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 354
  • Honnør: 42
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 354

  • Sir, you are making a scene
Sv: Skippe frokost ved vektnedgang?
« #17 : 13. januar 2010, 22:31 »
Ok.
Her er sitatet mitt:

"Greia med at det ofte blir anbefalt å spise frokost, er at man "setter i gang forbrenninga". Som om den har stoppet i løpet av natta. Hvis det hadde vært tilfelle ville jo ikke det vært noe problem, i og med at man spiser jo ikke før lunsj likevel."

Jeg setter pris på tilbakemelding hvis noe jeg skriver er feil, men da får du forklare hva som er feil. Jeg kan ikke si at det er noe som skurrer mellom det jeg skrev og sitatet du referte til.

Hvis du ikke kan påpeke noe konkret i stedet for bare å henvise til hele innlegget, har du lite å fare med. Eller bare driti deg ut.

Hei Slappy
Eneste feilen du har gjort er å diskutere med en mildt retardert person. At han ikke ser at du og hans ekspert forfekter det samme synet kan ikke du ta ansvar for.

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Skippe frokost ved vektnedgang?
« #18 : 14. januar 2010, 00:03 »
Hei Slappy
Eneste feilen du har gjort er å diskutere med en mildt retardert person. At han ikke ser at du og hans ekspert forfekter det samme synet kan ikke du ta ansvar for.

 Gull

Sa brura

Utlogget Tommi Thorvildsen

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 43
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 43

Sv: Skippe frokost ved vektnedgang?
« #19 : 18. januar 2010, 15:38 »
Når du våkner opp om morgenen er kortisol nivået skyhøyt!
Kortisol er også kjent som stresshormonet. Det har en rekke fysiologiske effekter i reguleringen av metabolisme, immunsystem, hjerte og vekst. Hydrokortison er syntetisk fremstilt kortisol.

Syntesen og reguleringen er nøye regulert av sentralnervesystemet som er meget følsomt for negativ tilbakekobling fra kortisol og syntetiske glukokortikoider. Utskillelsen av kortisol fra binyrene stimuleres av hypofysehormonet ACTH, og er kraftigst i tidlige morgentimer. For høye kortisolnivåer gir Cushing syndrom,
Cushings sykdom eller Cushings syndrom er en gruppe symptomer som fremkommer ved dannelsen av for mye kortison og andre hormoner i organismen. Mb Cushing (Cushings sykdom) eller endogent Cushings syndrom skyldes en svulst i hypofysen (hjernevedhenget) som produserer et binyrestimulerende stoff (ACTH).[1]

Symptomene omfatter fedme som begrenser seg til ansiktet og og selve kroppen, muskelsvekkelse, tap av kalk fra knoklene, høyt blodtrykk, tibakeholdelse av salt og vann i kroppen, for mye sukker i kroppen og og til slutt utskillelse av sukker i urinen. Pasienten får dessuten ofte krum rygg, nedsatt kjønnsfunksjon og blir hårete.

Overproduksjon av disse hormonene kan skyldes en svulst som er under utvikling i binyrene, forsterket nydannelse av vev i binyrebarken eller en svulst i hypofysen. Tilstanden kan også oppstå ved langvarig inntak av store doser kortison.

Kortisolet har som en av sine oppgaver er å konvertere proteiner inn til glukos.For mye glukos blir konvertert til fett. For lange perioder der du "skipper frokost vil før til at mye av kropps muskulaturen vil bli brytt ned og kan bli konvertert inn til fett...
Start å spis frokost og karbohydrater du inntar vil frigjøre insulin som senker kortisol. Insulinet er kortisolets værste finde!
Siden kroppen har sultet under søvnen vil Insulin utskillelsen etter du har spist frokost hjelpe å frakte karbohydrater som er brytt ned (glukos) til leveren og muskel cellene isteden for til fett cellene.

Gjør du cardio på tom mage spis frokost med en gang du er ferdig!

Mvh
Tommi Thorvildsen

Besøk meg på www.tomminutrition.com



Utlogget Slappy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 274
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 274

Sv: Skippe frokost ved vektnedgang?
« #20 : 18. januar 2010, 18:32 »
Siden kroppen har sultet under søvnen vil Insulin utskillelsen etter du har spist frokost hjelpe å frakte karbohydrater som er brytt ned (glukos) til leveren og muskel cellene isteden for til fett cellene.

Hva hvis man spiste et stort måltid før man gikk og la seg?
"Whether you think you can or think you can't, either way you're right"
~ Henry Ford ~

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Skippe frokost ved vektnedgang?
« #21 : 18. januar 2010, 18:38 »
Men hvordan passer dette inn med periodisk faste? Er jo blitt ganske populært å ikke spise hverken frokost eller lunch, og så innta all maten iløpet av noen få timer i løpet av dagen under deff. Er mange som har oppnådd gode resultater med dette, men det passer jo ikke helt inn i "musklene forsvinner uten frokost"..

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Skippe frokost ved vektnedgang?
« #22 : 18. januar 2010, 18:46 »
Tommi: Nå tror jeg nesten du forutsetter du at blodsukkeret er lavt om morgenen? Noe det sikkert er om du pleier å spise frokost. Men ikke om du ikke pleier å gjøre det.

Å skippe et måltid du pleier å innta, er noe helt annet enn å rett og slett spise etter et annet måltidssystem over tid.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Tommi Thorvildsen

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 43
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 43

Sv: Skippe frokost ved vektnedgang?
« #23 : 18. januar 2010, 20:50 »
Nei tenker på kortisol.....det er skyhøyt på morgenen og muskel nedbrytende om du ikke får det opp igjen raskt. Et stort måltid på kvelden ...vel spørsmålet var på diett og ang frokost...så er det ikke så kunstig å spise et stort måltid før du legger deg om du ønsker forbrenning når du sover.....( bra for GH-utskillelsen på siste måltid: mest protein og lavt med karb "salat grønnsaker", litt sunt fett ok). Mye carb på siste måltid vill hemme vekst hormon utskillelsen første del av natten....Veksthormon utskillelse naturlig mobliserer fettforbrenningen.....

Husk vi tenker her ang. spørsmålet på å beholde maksimalt med muskler på diett......valget er ditt, prøver bare å hjelpe...man trenger ikke finne opp hjulet på nytt! spesiellt når ikke det er et bedre hjul.....!!! Smile
Tommi Thorvildsen

Besøk meg på www.tomminutrition.com



Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Skippe frokost ved vektnedgang?
« #24 : 18. januar 2010, 21:14 »
Den generelle oppfatningen på forumet, mye på grunn av Beefcake, er at hvilket tidspunkt man inntar calorier, og hvilket tidspunkt man forbruker calorier er irrelevant. Det skal visstnok være energibalansen på slutten av dagen som er viktig. Hvor mye muskelmasse du beholder skal visstnok heller ikke bli påvirket av hvor ofte du spiser, når du spiser, eller når du bedriver cardio.. (selv om hva du spiser selvfølgelig er veldig viktig)

Jeg har inntrykk av at de fleste bodybuildere er uenige i denne tankegangen?
Hadde vært interresant med en Beefcake vs Tommi Thorvildsen debatt rundt måltidsfrekvenser/tidspunkt og cardio på deff, nå som vi faktisk har Norges beste bodybuilder her inne.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Skippe frokost ved vektnedgang?
« #25 : 18. januar 2010, 21:20 »
Jeg har inntrykk av at de fleste bodybuildere er uenige i denne tankegangen?
Hadde vært interresant med en Beefcake vs Tommi Thorvildsen debatt rundt måltidsfrekvenser/tidspunkt og cardio på deff, nå som vi faktisk har Norges beste bodybuilder her inne.

Ja, studiene vil nok fly vegg i mellom.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Slappy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 274
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 274

Sv: Skippe frokost ved vektnedgang?
« #26 : 18. januar 2010, 21:59 »
Ja, studiene vil nok fly vegg i mellom.

Haha Tongue

Jeg har ihvertfall inntrykk av at det beste for min del vil være å følge hva Beefcake argumenterer for fordi jeg ikke er noen proffbygger, nettopp fordi dette er en MYE enklere tankegang/metode. Sånn sett treffer jo Beefcake et større publikum her inne.

Jeg tviler selvsagt heller ikke på at hva Tommi skriver stemmer, men det blir fort svært mye vanskeligere å drive på da, for meg som kun er "hobbybygger". Hadde jeg skullet satse etterhvert ville jeg kanskje gått mer over til metoden Tommi skriver om.

Og til slutt:
Jeg har IKKE sagt at metoden til Beefcake er dårligere enn Tommis, dersom man vil nå toppen og være proffbygger. Det er godt mulig at hva Beefcake og Tommi hver for seg argumenterer for er akkurat like bra, men Beefcakes ""metode"" er lettere å følge, og vil kanskje i verste fall bare føre til bittelitt dårligere resultater, evt like gode.
 Smiley
"Whether you think you can or think you can't, either way you're right"
~ Henry Ford ~

Utlogget Vadtrudne gîfr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 436

Sv: Skippe frokost ved vektnedgang?
« #27 : 19. januar 2010, 00:41 »
Slappy, de er voksne menn. Du trenger ikke unnskylde deg og passe på å si at noe ikke er bedre enn andre.

Celdiir

  • Gjest
Sv: Skippe frokost ved vektnedgang?
« #28 : 19. januar 2010, 02:00 »
Ja, studiene vil nok fly vegg i mellom.

 rofl

*tørker tårer ut av øynene*

Utlogget Slappy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 274
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 274

Sv: Skippe frokost ved vektnedgang?
« #29 : 19. januar 2010, 10:49 »
Slappy, de er voksne menn. Du trenger ikke unnskylde deg og passe på å si at noe ikke er bedre enn andre.

Har ikke unnskyldt meg heller. Har bare understreket at jeg _ikke vet_ hvilken metode som er best fordi det fort kunne høres ut som at man ikke kunne nå toppen ved å følge prinsippene som Beefcake argumenterer for.  Wink
"Whether you think you can or think you can't, either way you're right"
~ Henry Ford ~

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!