Skrevet av Emne: Skippe frokost ved vektnedgang?  (Lest 9098 ganger)

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Skippe frokost ved vektnedgang?
« #45 : 02. februar 2010, 15:41 »
Jævlig rart du skulle si det, for faktisk har jeg hatt en av de værste dagene i manns minne. Fikk en lumbago, eller prolaps eller jeg vet ikke mens jeg skulle ta på meg buksa for en time siden. 1,5 time fosterstilling på dass med buksa på knæra. Dama slepte meg i seng og nå ligger jeg her med pisseflaske og morfinpreparater. Du har tydligvis rå intuisjon Cheesy

holy shit.. Av å ta på deg buksa? Heldig for deg at du har ei sterk dame da Tongue

Utlogget Slappy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 274
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 274

Sv: Skippe frokost ved vektnedgang?
« #46 : 02. februar 2010, 17:52 »
merkelig åssen folk kan komme til å diskutere noe så ubetydelig som frokost ved vektnedgang!
hvis man er hobbybygger så trenger man ikke å tenke på sånne ting. kardio før frokost er bare tull også. man kan enkelt gå ned i fett% ved å være i kaloriunderskudd og samtidig beholde muskelmassen og bli sterkere neurologisk ved hjelp av trening på riktig måte.

på den annen side for toppidrettsutøvere så er det alle disse små tingene som samler seg opp til gode resultater. så da kan kanskje kardio på tom mage tidlig på morgenen fungere fint.

for den vanlige mannen i gata så spiser man hvis man er sulten, og hvis ikke så dropper man frokost og heller spiser det måltidet seinere på dagen. man får ingen mirakuløse resultater av å gjøre enten det eller noe annet! hardt arbeid, progresjon og en logisk holdning til ting. det funker som bare rakker'n!

kort sagt: man kan få sixpack og muskler uansett om man spiser frokost eller ei. det er alle prinsippene innen trening som avgjør. ikke bare én!

Veldig enig. Kunne faktisk ha vært den som skrev det innlegget selv. Tongue

Problemet var vel Tommys bombastiske uttalelser om at måten han gjør det på er den aller beste. Bare fordi han er "best" og proff=P  Det er jo uten tvil en veldig god måte å gjøre det på, men ikke nødvendigvis den aller beste. Det som er sikkert er at det er mye mer tidkrevende og vanskelig å trene/spise slik, uten at det nødvendigvis gir noe større gevinst enn "the simple way".

Beef har jo listet opp en rekke forskningsresultater som peker på at det er totalen, og ikke tidspunktene for når man gjør ditt og datt som betyr noe.
"Whether you think you can or think you can't, either way you're right"
~ Henry Ford ~

Utlogget gnist

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Sv: Skippe frokost ved vektnedgang?
« #47 : 03. februar 2010, 21:20 »
Litt rart og gå i forsvarsposisjon hver gang noen betviler dine påstander da. Ingen som tviler på at du kan dette med trening og diett bedre enn NOEN annen i Norge i praksis. Poenget er vel heller at mange velger å tro på forskning, hvor forskere tester ut personer, måler hormoner etc, og gir håndfaste konkrete bevis på ting, fremfor hjemmesenkra teorier av personlige trenere, i toppklasse eller ei.

Sannsynligvis ville klientene dine i dette eksempelet vedrørende frokost, hatt like god fremgang uten frokost. Men det vet du jo ikke, fordi du ikke har prøvd ut dette på like mange klienter, om noen. Noe forskere imidlertid HAR gjort. Det jeg heller tror er grunnen til at frokost fungerer bare for mange er rett og slett at frokost for mange inngår i gode rutiner. Jeg er ikke for, eller i mot frokost, personlig spiser jeg alltid frokost hvis jeg er sulten, fordi jeg føler meg mer opplagt etterpå. Og at det er en del av min rutine.

For øvrig er det flere her som ikke vil tolerere at du skal slippe unna enhver kritikk, og "vinne" alle diskusjoner ved å påpeke at du er verdensmester. All respekt for det, absolutt, og ingenting er mer verdifullt for en diskusjon enn en som kan dette bedre enn noen annen i praksis. Men du må også ha i bakhodet at det er flere av oss her (kan bare snakke for meg selv for øvrig), som studerer ting relatert til trening, f.eks kosthold(personlig er jeg snart utdannet ernæringsfysiolog) og som kan sitte på teori som ikke nødvendigvis passer med din personlige erfaring. Da må du gjerne være uenig, men også respektere at vi er uenige med deg, slik at det kan bli en konstruktiv debatt, fremfor at du trekker frem "esset-jeg er verdensmester" hver gang noen motsier deg Smiley

Det var mitt hjertesukk, så håper du, hvis du leser dette, kan reflektere litt rundt det slik at vi kan holde en hyggelig og respektfull tone i fremtiden.
Tusen takk for at du sier nøyaktig hva bl.a jeg tenker, på en så velformulert måte. Det du sier om å holde debatten på et høflig og konstruktivt nivå er noe Tommi forhåpentligvis tar til seg, for det er sjelden jeg har kommet over en mer uspiselig holdning på et forum. Honnør!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!