Skrevet av Emne: proteininntak  (Lest 1382 ganger)

Utlogget mufc

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 269
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 269

proteininntak
« : 12. januar 2010, 18:55 »
Hei! jeg er idag 15 år, fyller 16 om litt. jeg spiser lite proteiner via mat. får i meg en del yoghurt, litt frukt og en del skiver. men siden jeg bor hjemme kan jeg ikke bestemme maten selv. men heldigvis så har vi kjøtt/fisk 4-5 dager i uka minst.

hvor mye protein bør jeg innta per døgn? jeg har hørt at kroppen ikke kan innta så og så mye proten per time og bla bla bla .. og hvor mye protein bør jeg innta per shake? når på dagen?

honnør til gode svar

mvh

Utlogget obey

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 758
  • Honnør: 107
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 758

Sv: proteininntak
« #1 : 12. januar 2010, 18:58 »
30-50g protein per shake er passende. 50g proteinpulver trenger ikke være 50g protein. 2-2,5g protein per kg kroppsvekt er også bra Smiley prøv å få til det.
gutt 1988

bildeprofil; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=48442.0

treningslogg; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58782.0

Not with the lights on honey, im bulking!

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: proteininntak
« #2 : 12. januar 2010, 19:09 »
Du kan lese litt her om du er interessert i ernæring.

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=92843.msg1369603;topicseen#new

ALLE proteiner taes opp, uansett størrelse på måltid, proteinshake eller hva det nå enn er du spiser som inneholder proteiner. Om du spiser 100 gram proteiner til middag, så vil nedbrytningen og opptaket av proteiner holde på til de er i bruk, enten i musklaturen, eller i metabolismen. Dette er veldig basic biokjemi. Energi kan ikke oppstå eller forsvinne, kun gå over i en annen form.
Sa brura

Utlogget mufc

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 269
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 269

Sv: proteininntak
« #3 : 12. januar 2010, 22:43 »
ok takker for svar! hvor ofte kan jeg innta? siden min scoop er 30g med det proteinet jeg har. hva med etter trening inkl. 1g carbo per kroppsvekt, og om kvelden? altså 30g protein 70g carbo etter trening, om kvelden 30g protein.

og på treningsfrie dager to shaker på 30g, en tidlig på dag og en senere på dag?

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: proteininntak
« #4 : 13. januar 2010, 00:14 »
ok takker for svar! hvor ofte kan jeg innta? siden min scoop er 30g med det proteinet jeg har. hva med etter trening inkl. 1g carbo per kroppsvekt, og om kvelden? altså 30g protein 70g carbo etter trening, om kvelden 30g protein.

og på treningsfrie dager to shaker på 30g, en tidlig på dag og en senere på dag?

Det spiller liten rolle når du spiser/tar proteiner. Det eneste som er viktig er at du ikke trener på tom mage, og at du får i deg proteiner etter trening. Kroppen er ikke så veldig nøye på det heldigvis.
Sa brura

Utlogget mufc

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 269
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 269

Sv: proteininntak
« #5 : 13. januar 2010, 16:08 »
Det spiller liten rolle når du spiser/tar proteiner. Det eneste som er viktig er at du ikke trener på tom mage, og at du får i deg proteiner etter trening. Kroppen er ikke så veldig nøye på det heldigvis.
ok takk det hjalp Smiley honnørrrrrrr

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!