Skrevet av Emne: Anabole steroider - urter?  (Lest 2332 ganger)

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Anabole steroider - urter?
« : 14. januar 2010, 20:46 »
Jeg tar opp igjen gymnastikk (ikke spør) og hadde min første time i dag. Vi har bare teori og ikke praksis, og i dag hadde vi våre første timer med gymlæreren vår. Veldig hyggelig dame dette og det virket som hun hadde ganske grei kontroll på det meste av stoffet, selv om hun naturligvis ikke satt på samme mengde kunnskaper som undertegnede... hehe, neida woot eller, neida Tongue
Men etter en liten time inn i undervisningen så dro hun inn anabole steroider og hvor utbredt det er, samt diverse info om stoffet. Jeg merket med en gang hun startet å snakke om det at dette var noe hun ikke hadde helt greie på - hun virket usikker (i motsetning til det andre stoffet hun fremførte) og nølte veldig. Det er greit nok at hun ikke kan så mye om det - det er tross alt ingen vesentlig del i pensumet vårt - men da er det vel like greit å bare si at anabole steroider er prestasjonsfremmende, er helseskadelig og at det er en uting at det blir benyttet i idretten (forsåvidt ellers også men)? Noe mer enn det hadde ikke vært nødvendig.

Men hun startet med nølingen sin og prøvde å greie ut om enmet, stammende... AS ble først benyttet av idrettsutøvere på slutten av 1800-tallet, og på begynnelsen av 1900-tallet. AS kom fra urter og var kjemisk framstilt. Så begynte hun plutselig å snakke om amfetamin i sammenheng med AS og at mange syklister brukte dette tidligere fordi man ikke merker smerte når man bruker det, og at mange syklister omkom på 1900-tallet etter bruk av amfetamin og andre godsaker under sykkelritt. Dette stemmer jo faktisk, men jeg fikk inntrykk av at hun mente at AMFETAMIN var anabole steroider. Selv om det er prestasjonsfremmende så er det jo på ingen måte det. Jeg vil egentlig ikke tro at hun mente at det var det samme heller, det var nok mer et resultat av dårlig formulering samt nervene av å prate om noe hun ikke hadde greie på. Men man kan jo begynne å lure etter alt det andre hun spyttet ut. Hun klarte også å prestere å si at folk som havner i fengsel ofte bruker steroider for å virke skremmende overfor andre medfanger og vaktene i fengselet. Javel, grei hypotese det, men hva er dette å sitte og si som en lærer i en GYMTIME...

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Anabole steroider - urter?
« #1 : 14. januar 2010, 21:28 »
"En historie fra virkeligheten"

Av Seelhome.



*klappeklappeklappeklappejublejuble*


lol


Er da en kjennsgjerning at 99,9% av gymlærerne i vårt slanke land har null peiling på.. tja.. ALT som har med styrketrening og bodybuilding å gjøre, kanskje sånn rent bortsett fra de rene mekanismene bak det å vokse; disse mekanismene er da altså, i god gym-stil, jogging og store doser brød. Grin
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Anabole steroider - urter?
« #2 : 14. januar 2010, 21:32 »
Syns det var greit det hun sa. Mange i fengsel som boler
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: Anabole steroider - urter?
« #3 : 14. januar 2010, 21:46 »
"En historie fra virkeligheten"

Av Seelhome.



*klappeklappeklappeklappejublejuble*


lol


Er da en kjennsgjerning at 99,9% av gymlærerne i vårt slanke land har null peiling på.. tja.. ALT som har med styrketrening og bodybuilding å gjøre, kanskje sånn rent bortsett fra de rene mekanismene bak det å vokse; disse mekanismene er da altså, i god gym-stil, jogging og store doser brød. Grin

Sant nok, men da bør man kunne ha vett nok til å ikke uttale seg om saken. Oppgaven til læreren er jo tross alt å belære oss elever med kunnskap, dvs. kunnskap som stemmer overens med virkeligheten - IKKE løgner. Det som er det verste er at dette var veldig nyttig informasjon for resten av klassen der de kom med oppfølgende spørsmål og var i ekstase. Etter dagens undervisning å dømme, så tør jeg vedde på at var det en ting de husker fra disse timene, så var det hennes AS-utgreing. Og det er ikke bra. Man kan jo nesten spørre seg om andre lærere som underviser i ANDRE fag - som jeg ikke har fullt så bra kontroll på - kommer med de samme løgnene, men at jeg pga. min begrensede kunnskaper innen det faget ikke forstår at det bare er bullshit...

Utlogget lfaro

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 945
  • Honnør: 282
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 945

  • Liksomstyrkeløfter
Sv: Anabole steroider - urter?
« #4 : 14. januar 2010, 21:50 »
Er det ikke bare bra at gymlæreren din ikke har kunnskap om steroider? hehe

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: Anabole steroider - urter?
« #5 : 14. januar 2010, 22:04 »
hehe, det kan du si. kunnskapene har hun iallefall ikke, men kanskje hun har erfaringen? hun var en erfaren friidrettsutøver. du vet, o glade 70-80-tall... mehehe

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Anabole steroider - urter?
« #6 : 15. januar 2010, 01:00 »
Sant nok, men da bør man kunne ha vett nok til å ikke uttale seg om saken. Oppgaven til læreren er jo tross alt å belære oss elever med kunnskap, dvs. kunnskap som stemmer overens med virkeligheten - IKKE løgner. Det som er det verste er at dette var veldig nyttig informasjon for resten av klassen der de kom med oppfølgende spørsmål og var i ekstase. Etter dagens undervisning å dømme, så tør jeg vedde på at var det en ting de husker fra disse timene, så var det hennes AS-utgreing. Og det er ikke bra. Man kan jo nesten spørre seg om andre lærere som underviser i ANDRE fag - som jeg ikke har fullt så bra kontroll på - kommer med de samme løgnene, men at jeg pga. min begrensede kunnskaper innen det faget ikke forstår at det bare er bullshit...
Fryktelig tungt du tok den der timen da, mann.. Tongue
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: Anabole steroider - urter?
« #7 : 15. januar 2010, 01:09 »
Neida, jeg synes bare det ble litt for drøyt dumt. En ting er å ikke ha kunnskaper om emnet, liksom, det er en fair sak det, men dette gikk jo over stokk og stein. Urter, for faen...

Utlogget Jeggs Kilogramsson

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 105

Sv: Anabole steroider - urter?
« #8 : 15. januar 2010, 12:13 »
disse mekanismene er da altså, i god gym-stil, jogging og store doser brød. Grin

hjelper ikkenoe med brød hvis du ikke har brunost på! faen gutt, har du ikke fulgt med i gymtimene?

Got pump?

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: Anabole steroider - urter?
« #9 : 16. januar 2010, 00:00 »
Neida, jeg synes bare det ble litt for drøyt dumt. En ting er å ikke ha kunnskaper om emnet, liksom, det er en fair sak det, men dette gikk jo over stokk og stein. Urter, for faen...

det første anabole steoridet ble utviklet fra en plante.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!