Skrevet av Emne: Mageøvelser, med hovedfokus på de to nederste magemusklene  (Lest 10399 ganger)

Utlogget Coolio90

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 35
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 35

Hei!

Jeg lurte på om det er noen øvelser som har vist seg å ha en ekstra effekt/ god effekt på de to nederste magemusklene. Vet at det er mange som sier at å få en lavere fettprosent er veien å gå, men det må da være mulig å trene de to nederste en god del ekstra og få de synligere. De 4 øverste er ganske godt markerte nå, og da øker ønsket om å få fram de to siste.

Takk

Utlogget Zuul

Svaret på spørsmålet ditt er ikke mageøvelse, men fettprosent. De fleste menn har mest fett rundt midjen, progresivt nedover. Ergo det området være omtrent det siste som blir skikkelig definert.
Å trene mage for å deffe er forøvrig like givende som å knulle for å bli jomfru

Utlogget Coolio90

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 35
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 35

Nettopp det svaret jeg håpet å ikke få;)

Er fullstending klar over at det du sier er korrekt, men er det da ingen øvelser som "spesialiserer" seg på nedre mageregion? Finner ingenting om dette i treningsbøker / internett

Utlogget Zuul

Magen er en synergisk enhet som trekker i lag. Når du spenner den spenner hele magen seg. Så nei, selv om enkelte liker å påstå det. Det blir omtrent som å prøvde å dra i ene enden på en gummistrikk. Så mitt svar blir: Løp. Sykle. Gå tur. Bruk 500 kcal mer for dagen og spis renere og bedre

Utlogget aleksgun

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 304
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 304

  • Adam van Koeverden
mageøvelser for nedre mage for meg er hipraise og benløft, liggende på en matte eller benk
-Life is a dream, dream it! If you can dream it, you can do it-

Utlogget Deleted!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 031
  • Honnør: 105
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 031

mageøvelser for nedre mage for meg er hipraise og benløft, liggende på en matte eller benk

Les over.

Utlogget aleksgun

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 304
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 304

  • Adam van Koeverden
ja, men du kan ikke være så idiot at man tror man får six pack med sinnsyk lav fett prosent og ikke muskler!
-Life is a dream, dream it! If you can dream it, you can do it-

Utlogget Apelars!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 372
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 305

  • Smil!
Magen er en synergisk enhet som trekker i lag. Når du spenner den spenner hele magen seg. Så nei, selv om enkelte liker å påstå det. Det blir omtrent som å prøvde å dra i ene enden på en gummistrikk.

les igjen
Keep
It
Simple
Stupid!

If you would be a real seeker after truth, it is necessary that at least once in your life you doubt, as far as possible, all things.
—Rene Descartes


Vinglelogg

Lenja AK. Mosjonist.

Utlogget ASDFGGHJKLLKJHGFFD

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 261
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 261

ja, men du kan ikke være så idiot at man tror man får six pack med sinnsyk lav fett prosent og ikke muskler!
I følge det han skriver så har han jo muskler, og da er fettreduksjon løsningen Smiley
Det er som zuul sier, menn lagrer mer fett i nedre mageregion og når de 4 øverste rutene er godt markerte er løsningen enkel.

Du kan jo prøve å lage en peak på nedre del av biceps, men jeg tror det blir vanskelig Smiley

Utlogget Deleted!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 031
  • Honnør: 105
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 031

ja, men du kan ikke være så idiot at man tror man får six pack med sinnsyk lav fett prosent og ikke muskler!

Selvfølgelig kan man få ( fram ) en sixpack med sinnsyk lav fettprosent.
At du kaller meg en idiot får stå for din egen regning.

Celdiir

  • Gjest
ja, men du kan ikke være så idiot at man tror man får six pack med sinnsyk lav fett prosent og ikke muskler!

Hvis noen her skulle vært idiot, så måtte det jo nesten ha vært deg for å bomme så brutalt med logikk. C'mon, hva skjer mann? Tenk litt over hva du skrev og skam deg!

Utlogget aleksgun

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 304
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 304

  • Adam van Koeverden
Selvfølgelig kan man få ( fram ) en sixpack med sinnsyk lav fettprosent.
At du kaller meg en idiot får stå for din egen regning.
Har ikke kalt deg en idiot men har sagt at man ikke man får ordentlig sixpack uten muskler!
-Life is a dream, dream it! If you can dream it, you can do it-

Celdiir

  • Gjest
Har ikke kalt deg en idiot men har sagt at man ikke man får ordentlig sixpack uten muskler!

Og hva har dette med noe som helst i denne tråden?

1) Trådstarter har nok muskler til at de øverste magerutene hans synes. Ergo, han har muskler.
2) Dette har ingenting med at man kan spesialtrene de to nederste rutene, så hvorfor ta dette opp?

Dessuten har du endret påstanden din. Istad sa du six pack. Nå sier du ordentlig six pack.

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Selv om magen er en hel muskel er det øvelser som "drar/tar" med på nederste delen i stedet for øvelser som cruch og situps

Liggende benhev på benk med rumpa utenfor benken, med STRAKE ben - kjempegod øvelse, og TUNGT
Hengende benløft

Disse to har jeg fått veldig gode resultater av, selvfølgelig har jeg ikke trent meg frem til mindre fett på magen, har jo minsket fett% i tillegg
I tillegg til magemuskler er det mye bindevev osv, så disse øvelsene "strekker" litt mer enn crunches

Utlogget Zuul

Selv om magen er en hel muskel er det øvelser som "drar/tar" med på nederste delen i stedet for øvelser som cruch og situps

Liggende benhev på benk med rumpa utenfor benken, med STRAKE ben - kjempegod øvelse, og TUNGT
Hengende benløft

Disse to har jeg fått veldig gode resultater av, selvfølgelig har jeg ikke trent meg frem til mindre fett på magen, har jo minsket fett% i tillegg
I tillegg til magemuskler er det mye bindevev osv, så disse øvelsene "strekker" litt mer enn crunches

gidder du å forklare gjennom anatomi og fysyologi hvorfor og hvordan disse øvelsene tar mer på de to nederste rutene av de rette magemusklene?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!