Skrevet av Emne: Svend tilbake som Norges rammeste markløfter til sommeren?  (Lest 53046 ganger)

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Ja, men "på den tiden" så konkurrerte ikke Zavickas i strongman, altså på den tiden knebøy for reps var med i WSM. Tar dette i farten - så kan ikke si det 100% sikkert, men mener det var Hugo Girard og han derre grisesvære amerikaneren (Johnny Perry) som var de to som kom nærmest Svend Karlsen i bøyøvelsen året han vant WSM. Johnny Perry døde vel året senere, men var med i WSM det året også. Da var han i heat sammen med Zavickas og de fikk nesten den samme poengscoren i alle øvelsene i det kvalifiseringsheatet. Har aldri sett to så jevnbyrdige utøvere i ett og samme heat. 

Jeg mener det var i år 2002 Zavickas debuterte i WSM. Da hadde han aldri løftet en atlasstein og hadde mer eller mindre null øvelsestrening. Zavickas var også MYE svakere på denne tiden (selv om han var styrkeløftchamp som du sier). Han tapte blant annet som regel i markløft for Pudzianowski (som også var svakere på denne tiden enn han var et par år senere) og jeg husker også Zavickas misset på en ganske latterlig vekt i en press-over-hodet øvelse. Jeg husker ikke tallet og hvilken øvelse det var, men husker det forbløffet meg. Det som gjorde at Zavickas var såpass god de første årene i WSM var det ikke det at han var så grisesterk, men fordi han så ekstem jevn i de aller fleste øvelsene. Forskjellen fra da til nå er at han ikke bare er jævlig jevn, men nå er han også den klart sterkeste. Men ja, dette ble vel litt off topic...


Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

mener at zavickas debuterte i wsm i 1998 eller 1999 men ikke 100% sikker..

Utlogget Mr. Bison

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 149
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 149

  • I have to return some videotapes
World's strongest man 2000-2005 kan sees på joost.com, det vil nok oppklare en del

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

prata akkurat med svend nå og han hadde akkurat prata med zydrunas...
zydrunas sa han starta med strongman i 1992 og stilte på wsm for første gang i 1998..
så da er i hvertfall den saken grei.. Smiley

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Ja, sjekket det opp selv også. Begynte å konkurrere som 17-åring, altså:) Riktignok i små konkurranser i Lithauen, men likevel. Jeg synes uansett at det er veldig rart at han sier at han aldri har rørt en atlasstein så sent som i år 2000 eller noe, hvis han begynte å konkurrere åtte år tidligere. Men virket som han drev på med litt samme greia som Siders; i utgangspunktet styrkeløfter og drev på med strongman mer for moro og gøy eller hva jeg skal kalle det:)

Men han kvalifiserte seg aldri til finalen da og fikk sånn sett ikke konkurrert mot Svend i bøyøvelsene. Tror Svend hadde tatt Savickas med letthet på den tiden Smiley

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

zavickas ville forresten også ha nsm 2009 filmen,. kanksje lære stein løft av arild?  Grin

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Ja, sjekket det opp selv også. Begynte å konkurrere som 17-åring, altså:) Riktignok i små konkurranser i Lithauen, men likevel. Jeg synes uansett at det er veldig rart at han sier at han aldri har rørt en atlasstein så sent som i år 2000 eller noe, hvis han begynte å konkurrere åtte år tidligere. Men virket som han drev på med litt samme greia som Siders; i utgangspunktet styrkeløfter og drev på med strongman mer for moro og gøy eller hva jeg skal kalle det:)

Men han kvalifiserte seg aldri til finalen da og fikk sånn sett ikke konkurrert mot Svend i bøyøvelsene. Tror Svend hadde tatt Savickas med letthet på den tiden Smiley

Zavickas sine engelskkunnskaper er jo særdeles dårlige,så når han sier at han aldri har rørt en atlasstein så mener han sikkert noe helt annet.

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Ja, sjekket det opp selv også. Begynte å konkurrere som 17-åring, altså:) Riktignok i små konkurranser i Lithauen, men likevel. Jeg synes uansett at det er veldig rart at han sier at han aldri har rørt en atlasstein så sent som i år 2000 eller noe, hvis han begynte å konkurrere åtte år tidligere. Men virket som han drev på med litt samme greia som Siders; i utgangspunktet styrkeløfter og drev på med strongman mer for moro og gøy eller hva jeg skal kalle det:)

Men han kvalifiserte seg aldri til finalen da og fikk sånn sett ikke konkurrert mot Svend i bøyøvelsene. Tror Svend hadde tatt Savickas med letthet på den tiden Smiley


I 2002 var begge i finalen, Svend fikk 14 reps i squat-lift og Zydrunas rundt 5-6
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget Lille blod apen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 626
  • Honnør: 90
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 626

Zydrunas var vel mere eksplosiv på den tiden å ikke veldig god i øvelser der det var snakk om mange reps for å vinne. Men ser jo nå at i fjors wsm så hadde han lagt om trening en del.

At Big Z ikke er noe god i engelsk er gammelt nytt:P Trur ofte det han sier er bare for å svare på noe men ikke alltid veit hva han svarer på. Blitt noe flinkere igjenom årene med internasjonal konk men.

Menner å huske å ha lest at Svend har 400 kg i bøy, men om det er med drakt veit jeg ikke:P

Utlogget DannY GuettA

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 426
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 426

  • Raw power & Natural Strength
Det var med drakt uten bindinger Wink mener jeg å ha lest.
Stats:                      
Høyde - 176cm         
Vekt - 180 pounds of muscle, steel and sex appael! ^^
Alder - 26.08.89

Beste løft: (film - "Danielsel" youtube)
Benkpress: 145kg (@ 82kg, 19år -skade) (137,5@17år)
Styrkevending: 125kg
Frontbøy: 150kg
Markløft: 200kg
Push press: 106kg*2 (fra bakken og opp)

TRENINGSLOGG: Litt av alt.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=89118.0

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Det var med drakt uten bindinger Wink mener jeg å ha lest.

Greit å holde seg unna Rottefella i knebøy ja...
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Det han selv har skrevet her på forumet er at han har tatt 5x380kg med bind og drakt halveis oppe woot

Så han har vel ett greit potensiale der også Grin
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Og det kun den føste reppen som teller hvis man ikke legger vekta helt død og slipperopp meloom reppene.

3x400---2x400--1x400   hvem bryr seg? det er 400kg,tallet i seg selv sier det meste. Smiley

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Og det kun den føste reppen som teller hvis man ikke legger vekta helt død og slipperopp meloom reppene.


styrkeløft regel? Grin

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

styrkeløft regel? Grin

Det med og slippe opp mellom hver rep må være styrkeløftregel,for da får man mer tid mellom hver rep og slipper å tenke på kondisjon Smiley

men man skal stoppe i bunn av løftet for hver rep,ellers trener man jo bare en rep med full ROM og de resterende blir i praksis halvmark.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!