Skrevet av Emne: Raw-løfting i Sverige  (Lest 12203 ganger)

Utlogget mamma

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 323
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 323

Sv: Raw-løfting i Sverige
« #75 : 20. januar 2010, 16:00 »
Det kan da umulig være interessant å diskutere argumentene for å innføre utstyr i styrkeløft  what Utstyr i styrkeløft ER innført. Argumentasjonen er historie. Get over it!

Argumenter for å avskaffe utstyr i styrkeløft derimot, det kan man jo diskutere hvis man vil. Men også det har jo ganske liten hensikt hvis man ikke har noen strategi eller plan for å arbeide for å få endret regelverket. Endring bare i Norge er lite interessant for de fleste, vi ønsker å følge IPF og verden.

Protokollføring og ranking av utstyrsfrie løft burde være en gavepakke til alle som øser ut galle over utstyret og sier det er utstyret som gjør at de ikke deltar. At det ikke er egne utstyrsfrie stevner er et pingleargument for å ikke delta, man må tåle å løfte i stevne sammen med de som løfter med utstyr og dermed mer. Kan man ikke løfte i et stevne uten å få medalje, må det være noe alvorlig galt med motivasjonen. Dessuten, selv om man hadde ment at egne utstyrsfrie stevner hadde vært ønskelig, er det ikke der man starter. Først får man vise at det finnes interresse for utstyrsfri løfting ved å løfte utstyrsfritt, så får man begynne å diskutere behovet for egne utstyrsfrie stevner. Antall registrerte resultater på rankingen så langt tilsier ikke at det skal være noe behov for egne stevner.


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Verdensmester 2006

Utlogget Roy Holte

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 348
  • Honnør: 406
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 348

  • I`ll see you when Ragnarok begins.....
Sv: Raw-løfting i Sverige
« #76 : 20. januar 2010, 16:03 »
Det kan da umulig være interessant å diskutere argumentene for å innføre utstyr i styrkeløft  what Utstyr i styrkeløft ER innført. Argumentasjonen er historie. Get over it!

Argumenter for å avskaffe utstyr i styrkeløft derimot, det kan man jo diskutere hvis man vil. Men også det har jo ganske liten hensikt hvis man ikke har noen strategi eller plan for å arbeide for å få endret regelverket. Endring bare i Norge er lite interessant for de fleste, vi ønsker å følge IPF og verden.

Protokollføring og ranking av utstyrsfrie løft burde være en gavepakke til alle som øser ut galle over utstyret og sier det er utstyret som gjør at de ikke deltar. At det ikke er egne utstyrsfrie stevner er et pingleargument for å ikke delta, man må tåle å løfte i stevne sammen med de som løfter med utstyr og dermed mer. Kan man ikke løfte i et stevne uten å få medalje, må det være noe alvorlig galt med motivasjonen. Dessuten, selv om man hadde ment at egne utstyrsfrie stevner hadde vært ønskelig, er det ikke der man starter. Først får man vise at det finnes interresse for utstyrsfri løfting ved å løfte utstyrsfritt, så får man begynne å diskutere behovet for egne utstyrsfrie stevner. Antall registrerte resultater på rankingen så langt tilsier ikke at det skal være noe behov for egne stevner.

"vi ønsker å følge IPF og verden."

Å dæven... jeg trodde Dere lagde deres egne regler jeg;)


3xNSM 2000-2001-2002
2xIPF World Champion Benchpress
IPF European Champion Benchpress
IPF Nordic Benchpress Overall Champion
5x Norweigian Benchpress Champion

EX-IPF World Benchpress record holder-125kg Powerlift with 326kg
EX-IPF World Bencpress record holder-125kg-singellift with 327kg

EX-Strongman
EX-Powerlifter
EX-Benchpresser

www.strongmanroyholte-webshop.no
www.strongmanroyholte.no


Give them nothing...but take from them everything!

I`ll be back........I`ll raise again!and again...and again...my spirit they never get!

May GOD have mercy upon my enemies
......because I won`t!

Utlogget mamma

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 323
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 323

Sv: Raw-løfting i Sverige
« #77 : 20. januar 2010, 16:06 »
Denne tråden handlet faktisk ikke om deg og din misnøye med verden, Roy. Du har ikke vurdert å la en og annen tråd her inne handle om det den opprinnelig var ment å handle om?


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Verdensmester 2006

Utlogget Roy Holte

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 348
  • Honnør: 406
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 348

  • I`ll see you when Ragnarok begins.....
Sv: Raw-løfting i Sverige
« #78 : 20. januar 2010, 16:31 »
Denne tråden handlet faktisk ikke om deg og din misnøye med verden, Roy. Du har ikke vurdert å la en og annen tråd her inne handle om det den opprinnelig var ment å handle om?

Artig å se at Dere ønsker å følge IPF og verden: det var bare noe nytt som jeg ikke visste før: ikke annet;) Dette hører vel til Raw-løftingen i NSF som jeg forstår det så hold deg til topic du også nå;)


3xNSM 2000-2001-2002
2xIPF World Champion Benchpress
IPF European Champion Benchpress
IPF Nordic Benchpress Overall Champion
5x Norweigian Benchpress Champion

EX-IPF World Benchpress record holder-125kg Powerlift with 326kg
EX-IPF World Bencpress record holder-125kg-singellift with 327kg

EX-Strongman
EX-Powerlifter
EX-Benchpresser

www.strongmanroyholte-webshop.no
www.strongmanroyholte.no


Give them nothing...but take from them everything!

I`ll be back........I`ll raise again!and again...and again...my spirit they never get!

May GOD have mercy upon my enemies
......because I won`t!

Utlogget BøyBenkMark

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 92
  • Honnør: 116
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 92

Sv: Raw-løfting i Sverige
« #79 : 20. januar 2010, 20:59 »
Det kan da umulig være interessant å diskutere argumentene for å innføre utstyr i styrkeløft  what Utstyr i styrkeløft ER innført. Argumentasjonen er historie. Get over it!

Argumenter for å avskaffe utstyr i styrkeløft derimot, det kan man jo diskutere hvis man vil. Men også det har jo ganske liten hensikt hvis man ikke har noen strategi eller plan for å arbeide for å få endret regelverket. Endring bare i Norge er lite interessant for de fleste, vi ønsker å følge IPF og verden.

Protokollføring og ranking av utstyrsfrie løft burde være en gavepakke til alle som øser ut galle over utstyret og sier det er utstyret som gjør at de ikke deltar. At det ikke er egne utstyrsfrie stevner er et pingleargument for å ikke delta, man må tåle å løfte i stevne sammen med de som løfter med utstyr og dermed mer. Kan man ikke løfte i et stevne uten å få medalje, må det være noe alvorlig galt med motivasjonen. Dessuten, selv om man hadde ment at egne utstyrsfrie stevner hadde vært ønskelig, er det ikke der man starter. Først får man vise at det finnes interresse for utstyrsfri løfting ved å løfte utstyrsfritt, så får man begynne å diskutere behovet for egne utstyrsfrie stevner. Antall registrerte resultater på rankingen så langt tilsier ikke at det skal være noe behov for egne stevner.

Her klarer jeg ikke å følge logikken. Skal man ”frede” diskusjon av utstyr bare fordi det en gang ble innført. Det må da være legitimt, og ikke minst ”sunt” å ha en løpende dialog. Tross alt, jeg tror ikke de som en gang i tiden vedtok bruk av utstyr så for seg den utviklingen som har vært.

Det er jo merkverdig at man ikke skal argumentere/diskutere bare fordi ”det er sånn”. Det finnes da nok av eksempler fra politikk og næringsliv der vedtak blir fattet, for så å bli endret eller reversert ved en senere anledning. Dersom man skulle overført den type logikk til samfunnslivet for øvrig, ville vi jo hatt en type ”sosial kontroll” som jeg neppe tror er ønskelig i dagens samfunn. Det er jo fanatisme dersom man skal følge den kursen som er staket for enhver pris – og kun ut i fra logikken at det er kursen som er staket. Fremdeles er jeg like forundret over at det tviholdes ved et ”regime” der ingen kan oppdrive en god grunn til at det er/bør være slik. Eneste grunnen er at det er slik?Huh Skulle man brukt samme argument i forbindelse med dopingreglementet?

Jeg skjønner jo at du/dere som enkeltløftere må forholde dere til gjeldende regler, men jeg har da truffet mange styrkeløftere som samtidig klarer å tenke en reflektert tanke. Du/dere må da være lei av å forsvare deg/dere. Kanskje det er en grunn til at dere til stadighet må i skyttergraven – bortsett fra når dere samles. At dere stadig må forsvare dere – hvilket tilsier at dere tydeligvis ikke når ut med argumentene deres – skyldes kanskje mangel på gode argumenter…

Selvsagt skal dere forholde dere til IPF og verden, men det er vel ikke ensbetydende med at man ikke har eller skal benytte seg av sin medlemsrett og -plikt. Det virker jo nærmest som om du ikke har forstått hva slags organisasjon IPF er – og hvem den består av, og hvem den er til for… Det er ikke et diktatur man bare skal underlegge seg. NSF er faktisk en del av IPF – og har mulighet til å være med å influere den fremtidige utviklingen – de vedtak som fattes. Hvis du representerer en type holdning som er gjengs i NSF, så synes jeg det er både urovekkende og oppklarende. Er alt som kommer fra IPF det mest fornuftige? Har du ingen egen formening om utstyr e.l? Hva hvis det innføres dobbel-ply drakter etc – er alt ok bare det kommer fra IPF?

Fra min side, og sikkert de flestes, så er jo ikke slike diskusjoner noe angrep på de individene som løfter med drakter. Det er jo en prinsipiell diskusjon som det bør være mer enn takhøyde for i en liten organisasjon som NSF. Det er jo litt fortvilende å bli kalt sutrer hver gang en fremsetter argumenter, og viser oppriktig engasjement for styrkeløft. 

Som jeg skrev til Slux, så synes jeg det er tåpelig å konkludere bastant ut i fra dagens situasjon. Registrering av utstyrsfritt løft må da kunne sies å være relativt nytt. La oss se om et år eller tre, først da kan man se tendensene. Styrkeløftmiljøet er et så lite miljø at det ikke er lett å frembringe noe ”nytt” uten styrets velsignelse. Å bygge opp, eller endre, en organisasjon som NSF tar svært lang tid og det er betydelige ”tregheter” innad i slike organisasjoner. Man kan ikke forvente endringer over natten. Jeg vil igjen understreke at jeg synes det er klare tendenser til at noe skjer i den retningen flere steder. Jeg har også pratet med seriøse løftere som nå gjerne vil stille på klubbstevner og løfte utstyrsfritt.

Og for øvrig så er du en særdeles god løfter.

Utlogget DannY GuettA

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 426
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 426

  • Raw power & Natural Strength
Sv: Raw-løfting i Sverige
« #80 : 20. januar 2010, 21:08 »
Svømming:

Skaffet super-drakter, ble innført, folk brukte det.

Nå: Bortevekk med driten! fordi det gav latterlige fordeler, og prestasjonene ble voldsomt mye bedre. Akkurat som med drakter.
Stats:                      
Høyde - 176cm         
Vekt - 180 pounds of muscle, steel and sex appael! ^^
Alder - 26.08.89

Beste løft: (film - "Danielsel" youtube)
Benkpress: 145kg (@ 82kg, 19år -skade) (137,5@17år)
Styrkevending: 125kg
Frontbøy: 150kg
Markløft: 200kg
Push press: 106kg*2 (fra bakken og opp)

TRENINGSLOGG: Litt av alt.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=89118.0

Utlogget mamma

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 323
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 323

Sv: Raw-løfting i Sverige
« #81 : 20. januar 2010, 21:32 »
Her klarer jeg ikke å følge logikken. Skal man ”frede” diskusjon av utstyr bare fordi det en gang ble innført. Det må da være legitimt, og ikke minst ”sunt” å ha en løpende dialog. Tross alt, jeg tror ikke de som en gang i tiden vedtok bruk av utstyr så for seg den utviklingen som har vært.

Det er jo merkverdig at man ikke skal argumentere/diskutere bare fordi ”det er sånn”. Det finnes da nok av eksempler fra politikk og næringsliv der vedtak blir fattet, for så å bli endret eller reversert ved en senere anledning. Dersom man skulle overført den type logikk til samfunnslivet for øvrig, ville vi jo hatt en type ”sosial kontroll” som jeg neppe tror er ønskelig i dagens samfunn. Det er jo fanatisme dersom man skal følge den kursen som er staket for enhver pris – og kun ut i fra logikken at det er kursen som er staket. Fremdeles er jeg like forundret over at det tviholdes ved et ”regime” der ingen kan oppdrive en god grunn til at det er/bør være slik. Eneste grunnen er at det er slik?Huh Skulle man brukt samme argument i forbindelse med dopingreglementet?

Jeg skjønner jo at du/dere som enkeltløftere må forholde dere til gjeldende regler, men jeg har da truffet mange styrkeløftere som samtidig klarer å tenke en reflektert tanke. Du/dere må da være lei av å forsvare deg/dere. Kanskje det er en grunn til at dere til stadighet må i skyttergraven – bortsett fra når dere samles. At dere stadig må forsvare dere – hvilket tilsier at dere tydeligvis ikke når ut med argumentene deres – skyldes kanskje mangel på gode argumenter…

Selvsagt skal dere forholde dere til IPF og verden, men det er vel ikke ensbetydende med at man ikke har eller skal benytte seg av sin medlemsrett og -plikt. Det virker jo nærmest som om du ikke har forstått hva slags organisasjon IPF er – og hvem den består av, og hvem den er til for… Det er ikke et diktatur man bare skal underlegge seg. NSF er faktisk en del av IPF – og har mulighet til å være med å influere den fremtidige utviklingen – de vedtak som fattes. Hvis du representerer en type holdning som er gjengs i NSF, så synes jeg det er både urovekkende og oppklarende. Er alt som kommer fra IPF det mest fornuftige? Har du ingen egen formening om utstyr e.l? Hva hvis det innføres dobbel-ply drakter etc – er alt ok bare det kommer fra IPF?

Fra min side, og sikkert de flestes, så er jo ikke slike diskusjoner noe angrep på de individene som løfter med drakter. Det er jo en prinsipiell diskusjon som det bør være mer enn takhøyde for i en liten organisasjon som NSF. Det er jo litt fortvilende å bli kalt sutrer hver gang en fremsetter argumenter, og viser oppriktig engasjement for styrkeløft. 

Som jeg skrev til Slux, så synes jeg det er tåpelig å konkludere bastant ut i fra dagens situasjon. Registrering av utstyrsfritt løft må da kunne sies å være relativt nytt. La oss se om et år eller tre, først da kan man se tendensene. Styrkeløftmiljøet er et så lite miljø at det ikke er lett å frembringe noe ”nytt” uten styrets velsignelse. Å bygge opp, eller endre, en organisasjon som NSF tar svært lang tid og det er betydelige ”tregheter” innad i slike organisasjoner. Man kan ikke forvente endringer over natten. Jeg vil igjen understreke at jeg synes det er klare tendenser til at noe skjer i den retningen flere steder. Jeg har også pratet med seriøse løftere som nå gjerne vil stille på klubbstevner og løfte utstyrsfritt.

Og for øvrig så er du en særdeles god løfter.


Hvis du leser innlegget mitt en gang til vil du se at jeg slett ikke sa at utstyrsdiskusjonen skulle fredes. Jeg sa at det ikke nyttet å diskutere/spekulere i hvorfor utstyr ble innført. Det er historie. Derimot kan man diskutere argumenter for og i mot å fjerne utstyret, og hvordan man i så fall bør gå frem for å arbeide for det. Å bare skrive med repeat-knappen på om hvor skrekkelig dette utstyret er fører ikke noe sted, man bør komme med noen forslag om strategi. Tror du skal slite med å vise til noe historie som plasserer meg i kategorien fanatisk utstyrstilhenger og -forsvarer. Men jeg liker ikke evig sutring. Alle som har skyldt på utstyret for å ikke stille på stevner burde nå pelle seg på stevne og få protokollert utstyrsfri løfting. ASAP.


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Verdensmester 2006

Utlogget Roy Holte

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 348
  • Honnør: 406
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 348

  • I`ll see you when Ragnarok begins.....
Sv: Raw-løfting i Sverige
« #82 : 21. januar 2010, 00:41 »
Nå mamma bli ikke redd nå;)

Hvorfor man har drakter i styrkeløft...?

1.Det er folk som tjener penger på å selge drakter og utstyr som sponser eller betaler avgifter til IPF og NSF mm.
Dvs som alt annet i verden: money rules;)

2. inntil en rik onkel kommer med en mega beløp til IPF for å sponse utstyrfri løfting så kommer nok drakter mm. til å bestå.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dette hadde ikke engang jeg trodd hadde kommet ut av min egen munn men men som sagt tidligere: ting har en tendens til å forandre seg over tid:

a. utstyrfri løfting:Trinn 1: mere ærlig, enklere og billigere å bedrive. Lett å sammenligne løft over hele linja. Mere back to basic. RAW-plain and simple!

b. utstyrsløfting: Trinn 2: mye vanskeligere, mye mere utfordrende-både fysisk og psykisk, mere smerte-like det;), Mye mere uærlig-noen får mye andre lite på utstyr, vanskelig å sammenligne med vanlige løft, Dyrt! Blir litt sånn teknologisk spaceløfting for de som kan håndtere utstyr: det er jaggu ikke lett nei..

Jeg elsker å løfte: både RAW og med utstyr, men må nesten si det å sammenligne feks benkpress 250 i raw benk med 327 m/drakt så er det i min egen gale verden iallefall det siste som har krevd mest av meg.

Folk er forskjellige og derav burde kanskje NSF hatt ett RAW-NM...




3xNSM 2000-2001-2002
2xIPF World Champion Benchpress
IPF European Champion Benchpress
IPF Nordic Benchpress Overall Champion
5x Norweigian Benchpress Champion

EX-IPF World Benchpress record holder-125kg Powerlift with 326kg
EX-IPF World Bencpress record holder-125kg-singellift with 327kg

EX-Strongman
EX-Powerlifter
EX-Benchpresser

www.strongmanroyholte-webshop.no
www.strongmanroyholte.no


Give them nothing...but take from them everything!

I`ll be back........I`ll raise again!and again...and again...my spirit they never get!

May GOD have mercy upon my enemies
......because I won`t!

Utlogget DannY GuettA

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 426
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 426

  • Raw power & Natural Strength
Sv: Raw-løfting i Sverige
« #83 : 21. januar 2010, 00:50 »
Bra og ærlig skrevet Roy Wink

En som konkurrer og innehar verdensrekord i benk med drakt, mener til og med at det burde være raw-stevner. Så sier det det meste.
Stats:                      
Høyde - 176cm         
Vekt - 180 pounds of muscle, steel and sex appael! ^^
Alder - 26.08.89

Beste løft: (film - "Danielsel" youtube)
Benkpress: 145kg (@ 82kg, 19år -skade) (137,5@17år)
Styrkevending: 125kg
Frontbøy: 150kg
Markløft: 200kg
Push press: 106kg*2 (fra bakken og opp)

TRENINGSLOGG: Litt av alt.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=89118.0

Utlogget Roy Holte

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 348
  • Honnør: 406
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 348

  • I`ll see you when Ragnarok begins.....
Sv: Raw-løfting i Sverige
« #84 : 21. januar 2010, 00:51 »
Bra og ærlig skrevet Roy Wink

En som konkurrer og innehar verdensrekord i benk med drakt, mener til og med at det burde være raw-stevner. Så sier det det meste.

Inkluderende idrett;)


3xNSM 2000-2001-2002
2xIPF World Champion Benchpress
IPF European Champion Benchpress
IPF Nordic Benchpress Overall Champion
5x Norweigian Benchpress Champion

EX-IPF World Benchpress record holder-125kg Powerlift with 326kg
EX-IPF World Bencpress record holder-125kg-singellift with 327kg

EX-Strongman
EX-Powerlifter
EX-Benchpresser

www.strongmanroyholte-webshop.no
www.strongmanroyholte.no


Give them nothing...but take from them everything!

I`ll be back........I`ll raise again!and again...and again...my spirit they never get!

May GOD have mercy upon my enemies
......because I won`t!

Utlogget Solvang

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 134
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 134

Sv: Raw-løfting i Sverige
« #85 : 21. januar 2010, 09:54 »
Må man være i et forbund får å delta? Eller kan hvemsomhelst prøve seg?

Utlogget Roy Holte

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 348
  • Honnør: 406
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 348

  • I`ll see you when Ragnarok begins.....
Sv: Raw-løfting i Sverige
« #86 : 21. januar 2010, 15:17 »
Må man være i et forbund får å delta? Eller kan hvemsomhelst prøve seg?

I Norge NSF i Sverige SSF som jeg forstår..dvs i styrkeløft-forbund..korriger meg gjerne om noen mener dette er feil..

..ellers er det jo WPC eller AWPC..De har mange raw-stevner rundt om i verden:-o


3xNSM 2000-2001-2002
2xIPF World Champion Benchpress
IPF European Champion Benchpress
IPF Nordic Benchpress Overall Champion
5x Norweigian Benchpress Champion

EX-IPF World Benchpress record holder-125kg Powerlift with 326kg
EX-IPF World Bencpress record holder-125kg-singellift with 327kg

EX-Strongman
EX-Powerlifter
EX-Benchpresser

www.strongmanroyholte-webshop.no
www.strongmanroyholte.no


Give them nothing...but take from them everything!

I`ll be back........I`ll raise again!and again...and again...my spirit they never get!

May GOD have mercy upon my enemies
......because I won`t!

Utlogget Electra

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 355
  • Honnør: 177
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 355

Sv: Raw-løfting i Sverige
« #87 : 22. januar 2010, 10:27 »
Må man være i et forbund får å delta? Eller kan hvemsomhelst prøve seg?

Om du mener det svenske stevnet det er snakk om her i tråden så må man selvsagt ha lisens i SSF.
"Gorau adnabod, d'adnabod dy hun."

Utlogget Vadtrudne gîfr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 436

Sv: Raw-løfting i Sverige
« #88 : 23. januar 2010, 00:38 »
Honnør til Holte.

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Raw-løfting i Sverige
« #89 : 23. januar 2010, 02:10 »
I Norge NSF i Sverige SSF som jeg forstår..dvs i styrkeløft-forbund..korriger meg gjerne om noen mener dette er feil..

..ellers er det jo WPC eller AWPC..De har mange raw-stevner rundt om i verden:-o

I Finland f.eks er det et kobbel med forskjellige forbund og stevner, der har de ett eget rawforbund med IPF-type løfteutstyr,  man har WPC/AWPC som kjører multiply og rawstevner.  Samme finnes i Latvia, Russland osv! Så om noen strongmenn i Norge vil prøve seg i styrkeløft kreves det bare en tur ut av landet eller melde seg inn i NSF. Good times guaranteed!
Non Plus Ultra

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!