Skrevet av Emne: DEFFING! trenger desperat svar!  (Lest 5591 ganger)

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
Sv: DEFFING! trenger desperat svar!
« #15 : 19. januar 2010, 17:02 »
Du MÅ opp på mer enn 1200 kcal.....snu heller at du har feks 150gram prot, 100gram karbs og feks 50 gram fett, blir kanskje mer på proteiner hvis du skal på ca 1800 kcal som burde være mer enn nok til å gå ned

Utlogget Daeemon

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 153
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 153

Sv: DEFFING! trenger desperat svar!
« #16 : 19. januar 2010, 22:20 »
Er jeg den eneste som reagerer på at han sier han har liggi på 1700 kcal over lenger tid, og trent cardio 5 dager i uka uten å gå ned i vekt?

Jeg nekter å tro at du har gjort dette lenge, fordi du ligger ganske høyt i kcal underskudd, og du skulle ha sett en vektnedgang.
18 år
BP 120
ML 180
KB 100x10 (ikke maksa enda)

Utlogget TeamDal

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 910
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 910

Sv: DEFFING! trenger desperat svar!
« #17 : 19. januar 2010, 22:50 »
enig. hvis man er så aktiv så burde man på et minimum ligge på 2000 kcal og da er man nok allikevel i et stort underskudd.

Inconvenient: hvis du vil beholde muskelmassen så må du ligge høyt på proteiner og trene med høye vekter og lave reps. beste som fins. pump er bare deilig Tongue

Utlogget F..Frank

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 416
  • Honnør: 263
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 416

  • Back on track...
Sv: DEFFING! trenger desperat svar!
« #18 : 20. januar 2010, 10:23 »
Virker som det er litt "farlig" å komme med tips her, men jeg tar sjansen Wink

Har tenkt på dette kostholdet:

Frokost:
80gram havregryn med vann.
En proteinshake
1 SS tran
2dl vann

Lunsj (skole):
Tunfisk i vann 150gram.
1banan
2dl vann.

lunsj:
Havregryn 80gram.
1 eple
2dl melk.

Middag:
Kylling filet med ris / kjøtt og poteter.
2dl vann

Før rening:
1 banan

TRENING

Ettertrening:
Proteinshake

Kveldsmat:
1brødskive + 2dl melk.

Ser dette greit ut?Huh?

Regnet litt på denne planen og fikk dette som svar:
1706 kalorier av dett er
    Proteiner G; 124,4      Fett G; 39,3     Karbohydrater; 263,9

er dette greit??

Det finnes jo så utrolig mange forslag på forskjellige dietter, men uten at jeg kjenner deg eller dine forutsetninger ordentlig, så kan jeg basert på det du skriver ihvertfall komme med noen forslag som du kan prøve ut om virker for deg hvis du gidder.
Noen forandringer på oppsettet ditt:

Lunsj (skole)
150 gr Tunfisk, 40 gr ris (målt før den kokes) og gjerne litt grønnsaker.

Lunsj 2
150 gr tunfisk/kyllingfilet/ torsk/laks, ris og grønnsaker som over.

Før trening
1 riskake med 1 liten spiseskje naturlig peanøttsmør. (gir deg litt ekstra energi til trening og det er bra fett)

Etter trening
proteinshake og 1banan/riskaker

Kvelds
Gjerne en brødskive, men legg til f. eks kokt skinke/kalkunpålegg/kylling/ fisk eller evt 50 gr proteinshake.

De måltidene du har skrevet opp melk, så bruk helst skummet eller ekstra lett.
Og drikk mer vann.

Prøv det ut en periode, og se om det virker for deg. Ikke heng deg opp bare i vekta, men bruk målebånd og følg med på midjemålet. F.eks ved navelen. Bruk også speilet/bilder.



Bruk tid på riktig teknikk og søk etter kontakt med musklene til enhver tid. Ikke tenk så mye på antall kg og reps, men sats heller på å få en god pump i musklaturen.
skjønner ikke helt åssen det skal hjelpe han.
Ikke jeg heller! Har du hatt en god økt fordi du har fått "pump"? Hva er "pump"?

Her skjønner jeg at du kan bli litt forvirra Wink

Men sånn som jeg leser det, så er jeg enig (dere andre trenger nødvendigvis ikke henge dere opp i "pump")
Det viktigste for deg er at du konsentrer deg om riktig teknikk i alle øvelser, og at du kjenner etter hele tiden at du har kontakt med den muskelgruppen du trener!
Når Elrey skriver at du ikke skal tenke så mye på antall kg og reps, leser jeg det sånn at han mener du ikke skal gjøre den klassiske "nybegynner"feilen, at du hele tiden skal øke og glemmer helt riktig teknikk. Da vil du fort bruke annen hjelpemuskulatur, og skader kan forekomme.
Du må fortsatt ha fokus på at du må øke vektene etterhvert, men ikke la det gå på bekostning av teknikk og muskelkontakt!
Hvis du tar deg helt ut i en øvelse, hvor du har hatt fokus på teknikk og muskelkontakt, vil du antageligvis oppleve det som omtales som pump.

Lykke til Smiley
" I firmly believe that any man`s finest hour, the greatest fulfillment of all that he holds dear, is that moment when he has worked his heart out in a good cause and lies exhausted on the field of battle - victorious"  Vince Lombardi

 2009 Year of the FAT

1. Plass Oslo Grand Prix Overall
1. Plass NM Overall
1. Plass NM Bodybuilding Veteran åpen klasse
1. Plass Nordisk Overall

1. Plass VM Masters Classic bodybuilding
WORLD CHAMPION BABY!

You can`t Flex FAT......



Play with nature..... www.proteinfabrikken.no  Team Ironcore

Utlogget F..Frank

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 416
  • Honnør: 263
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 416

  • Back on track...
Sv: DEFFING! trenger desperat svar!
« #19 : 20. januar 2010, 10:35 »
Og i tillegg:
Hvis du klare å holde en slik diett over en periode, så bør du ta en dag i uken hvor du øker matinntaket ditt. Helst med bra karbohydrater, men du kan også ta en dag helt fri fra å tenke diett, og spise noe av det du har lyst på.
Dette vil hjelpe deg psykisk til å orke å holde ett sånt matregime og antageligvis også hjelpe kroppen litt igang igjen med å øke forbrenningen (uten at jeg kan legge ved noen forskningsrapport på det)
" I firmly believe that any man`s finest hour, the greatest fulfillment of all that he holds dear, is that moment when he has worked his heart out in a good cause and lies exhausted on the field of battle - victorious"  Vince Lombardi

 2009 Year of the FAT

1. Plass Oslo Grand Prix Overall
1. Plass NM Overall
1. Plass NM Bodybuilding Veteran åpen klasse
1. Plass Nordisk Overall

1. Plass VM Masters Classic bodybuilding
WORLD CHAMPION BABY!

You can`t Flex FAT......



Play with nature..... www.proteinfabrikken.no  Team Ironcore

Utlogget TeamDal

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 910
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 910

Sv: DEFFING! trenger desperat svar!
« #20 : 20. januar 2010, 12:25 »
Her skjønner jeg at du kan bli litt forvirra Wink
Men sånn som jeg leser det, så er jeg enig (dere andre trenger nødvendigvis ikke henge dere opp i "pump")
Det viktigste for deg er at du konsentrer deg om riktig teknikk i alle øvelser, og at du kjenner etter hele tiden at du har kontakt med den muskelgruppen du trener!
Når Elrey skriver at du ikke skal tenke så mye på antall kg og reps, leser jeg det sånn at han mener du ikke skal gjøre den klassiske "nybegynner"feilen, at du hele tiden skal øke og glemmer helt riktig teknikk. Da vil du fort bruke annen hjelpemuskulatur, og skader kan forekomme.
Du må fortsatt ha fokus på at du må øke vektene etterhvert, men ikke la det gå på bekostning av teknikk og muskelkontakt!
Hvis du tar deg helt ut i en øvelse, hvor du har hatt fokus på teknikk og muskelkontakt, vil du antageligvis oppleve det som omtales som pump.

fortell oss andre hva vi ikke trenger å henge oss opp i, vær så snill? etter hva jeg har fått med meg så gjør ikke pump annet enn å gjøre musklene dine litt oppblåst i det tidsrommet du trener. og jeg har aldri lest noe troverdig kilde som hevder at pump forårsaker muskelhypertrofi, som mange internettsider hevder hvis man søker litt på google. og disse sidene kan man jo se rett igjenom som en bløff! ikke en eneste bit av forskningsmateriel, bare synsing på hva man TROR fungerer! det er nok en myte, hvis ikke du da kan forklare meg hva det er jeg overser...

Utlogget F..Frank

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 416
  • Honnør: 263
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 416

  • Back on track...
Sv: DEFFING! trenger desperat svar!
« #21 : 20. januar 2010, 13:03 »
fortell oss andre hva vi ikke trenger å henge oss opp i, vær så snill? etter hva jeg har fått med meg så gjør ikke pump annet enn å gjøre musklene dine litt oppblåst i det tidsrommet du trener. og jeg har aldri lest noe troverdig kilde som hevder at pump forårsaker muskelhypertrofi, som mange internettsider hevder hvis man søker litt på google. og disse sidene kan man jo se rett igjenom som en bløff! ikke en eneste bit av forskningsmateriel, bare synsing på hva man TROR fungerer! det er nok en myte, hvis ikke du da kan forklare meg hva det er jeg overser...

Jeg skrev at man ikke skal henge seg opp i ordet "pump" men desverre var det akkurat det du gjorde  Wink
Mulig jeg skrev litt for mye, men en av tingene jeg skrev (essensen) var at man skal fokusere på teknikk, muskelkontakt og å ta seg helt ut (periodisering må selvsagt inngå) og da vil man oppnå muskelhypertrofi som du kaller det.
Eller er du uenig i det også?

Så kan man benytte seg av 5x5, RYP, Myo eller andre av de mange tusen treningsprogram som finnes.

Hvis jeg tar så feil, kan du ikke heller beskrive for han som spør hva han skal gjøre istedet for å kverulere på andres forslag?
" I firmly believe that any man`s finest hour, the greatest fulfillment of all that he holds dear, is that moment when he has worked his heart out in a good cause and lies exhausted on the field of battle - victorious"  Vince Lombardi

 2009 Year of the FAT

1. Plass Oslo Grand Prix Overall
1. Plass NM Overall
1. Plass NM Bodybuilding Veteran åpen klasse
1. Plass Nordisk Overall

1. Plass VM Masters Classic bodybuilding
WORLD CHAMPION BABY!

You can`t Flex FAT......



Play with nature..... www.proteinfabrikken.no  Team Ironcore

Utlogget TeamDal

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 910
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 910

Sv: DEFFING! trenger desperat svar!
« #22 : 20. januar 2010, 13:26 »
nei du sa: at vi ikke skulle henge oss opp i "pump" ikke "ordet pump" som det er en viss forskjell på.

Mulig jeg skrev litt for mye, men en av tingene jeg skrev (essensen) var at man skal fokusere på teknikk, muskelkontakt og å ta seg helt ut (periodisering må selvsagt inngå) og da vil man oppnå muskelhypertrofi som du kaller det. Eller er du uenig i det også?
enig i dette. har aldri sagt noe annet.

Hvis jeg tar så feil, kan du ikke heller beskrive for han som spør hva han skal gjøre istedet for å kverulere på andres forslag?
så det å spørre om ting er RIKTIG har blitt en uting nå plutselig? hvis noen gir informasjon som jeg mener er feil så mener jeg de burde forklare seg skikkelig før de stikker av.

jeg har allerede sagt til trådstarter at jeg syns han burde trene tungt med blant annet baseøvelser for å hindre at muskelsvinn skjer, i og med at han skal ned i vekt.

mulig jeg missforsto ditt synspunkt. det jeg fikk ut av innlegget ditt var at du var enig med "elrey", som jeg også var til en viss grad, (angående fokusering på utførelse) men det elrey sa om pump reagerte jeg på siden det virker som om han tror at det er grunnen til at muskelhypertrofi skjer. kanskje han burde forklare seg litt bedre. etter ditt innlegg så virket det som om du ikke hadde noe å utsette på det han sa, så derfor reagerer jeg igjen. men hvis jeg misforsto deg og det du prøvde å få frem så ber jeg om unnskyldning. vil bare få frem hva som er riktig, så det ikke henger usanne ting igjen som en sanhet.

Utlogget HHHH

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 684
  • Honnør: 359
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 684

  • tjukk
Sv: DEFFING! trenger desperat svar!
« #23 : 20. januar 2010, 13:44 »
nei du sa: at vi ikke skulle henge oss opp i "pump" ikke "ordet pump" som det er en viss forskjell på.
enig i dette. har aldri sagt noe annet.
så det å spørre om ting er RIKTIG har blitt en uting nå plutselig? hvis noen gir informasjon som jeg mener er feil så mener jeg de burde forklare seg skikkelig før de stikker av.

jeg har allerede sagt til trådstarter at jeg syns han burde trene tungt med blant annet baseøvelser for å hindre at muskelsvinn skjer, i og med at han skal ned i vekt.

mulig jeg missforsto ditt synspunkt. det jeg fikk ut av innlegget ditt var at du var enig med "elrey", som jeg også var til en viss grad, (angående fokusering på utførelse) men det elrey sa om pump reagerte jeg på siden det virker som om han tror at det er grunnen til at muskelhypertrofi skjer. kanskje han burde forklare seg litt bedre. etter ditt innlegg så virket det som om du ikke hadde noe å utsette på det han sa, så derfor reagerer jeg igjen. men hvis jeg misforsto deg og det du prøvde å få frem så ber jeg om unnskyldning. vil bare få frem hva som er riktig, så det ikke henger usanne ting igjen som en sanhet.

Så fargerikt at du mener "ordet pump" er noe annet enn konseptet "pump" - og at det følgelig bør presiseres når man refererer til en av de. Resten av oss klarer å leve med tvetydigheten..

Børge Fagerli har nevnt mer om ulike treningsfilosofier i forhold til fiberaktivering; eksplosive lett løfting, tunge vekter (5-6rm) og lett til moderat vekt løftet til utmattelse (se her). Som han påpeker, så vil alt ha en effekt, og det er det han bygger sin myo-reps teknikk på. Han viser til en review av Wernbom om du vil lese mer (se nedenfor).

Selv liker jeg å både løfte tungt i baseøvelser samtidig som jeg trener for å få "pump" og utnytte okklusjoseffekten i de andre øvelsene - både på diett og utenom. For å si det bondsk så gjør jeg dette for å gi kroppen en grunn til å holde på musklene ved kaloriunderskudd.

mao.: Det Frank sier er selvsagt fornuftig...





Sports Med. 2007;37(3):225-64.

The influence of frequency, intensity, volume and mode of strength training on whole muscle cross-sectional area in humans.

Wernbom M, Augustsson J, Thomeé R.

mLundberg Laboratory for Human Muscle Function and Movement Analysis, Department of Orthopaedics, Sahlgrenska University Hospital, Göteborg University, Göteborg, Sweden. mathias.vernbom@orthop.gu.se

Strength training is an important component in sports training and rehabilitation. Quantification of the dose-response relationships between training variables and the outcome is fundamental for the proper prescription of resistance training. The purpose of this comprehensive review was to identify dose-response relationships for the development of muscle hypertrophy by calculating the magnitudes and rates of increases in muscle cross-sectional area induced by varying levels of frequency, intensity and volume, as well as by different modes of strength training. Computer searches in the databases MEDLINE, SportDiscus and CINAHL were performed as well as hand searches of relevant journals, books and reference lists. The analysis was limited to the quadriceps femoris and the elbow flexors, since these were the only muscle groups that allowed for evaluations of dose-response trends. The modes of strength training were classified as dynamic external resistance (including free weights and weight machines), accommodating resistance (e.g. isokinetic and semi-isokinetic devices) and isometric resistance. The subcategories related to the types of muscle actions used. The results demonstrate that given sufficient frequency, intensity and volume of work, all three types of muscle actions can induce significant hypertrophy at an impressive rate and that, at present, there is insufficient evidence for the superiority of any mode and/or type of muscle action over other modes and types of training. Tentative dose-response relationships for each variable are outlined, based on the available evidence, and interactions between variables are discussed. In addition, recommendations for training and suggestions for further research are given.

Utlogget veslekardia

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 669
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 669

  • Jeg er minst! Jeg er minst!
Sv: DEFFING! trenger desperat svar!
« #24 : 20. januar 2010, 14:12 »
Dessuten skulle man uten for mye argumentering tro at en verdensmester i alle fall har et snev av peiling. 
155.6 cm (går stadig nedover)
58 kg (går stadig oppover)
34 år (går bare én vei)
  innocent
Bedre å være liten og søt,
enn stor og stygg.


<a href="http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=113464.msg1696547#msg1696547> Logg [/url]

Utlogget TeamDal

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 910
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 910

Sv: DEFFING! trenger desperat svar!
« #25 : 20. januar 2010, 15:11 »
HHHH: der fikk jeg endelig et svar iallefall. grundig og. det som blir bra med et sånn type opplegg er vel variasjonen i seg selv og ikke en av delene?

angående kveruleringen min: ser bare ikke grunnen med å anbefale noen som har trent i 1 år å oppnå pump på øktene sine. særlig når det virker som at konseptet er litt bredere enn de fleste tror. ville heller anbefalt jevnelig progresjon. vekttrening trenger ikke å være komplisert.

Dessuten skulle man uten for mye argumentering tro at en verdensmester i alle fall har et snev av peiling. 
man skal da aldri tro blindt på noe! ikke for å kverulere, men det er min mening.

Utlogget F..Frank

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 416
  • Honnør: 263
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 416

  • Back on track...
Sv: DEFFING! trenger desperat svar!
« #26 : 20. januar 2010, 16:16 »
Det er helt greit at man ikke skal stole blindt på alt man leser, for her inne på forumet skrives det utrolig mye rart/vås, ofte tatt ut av en sammenheng.

Ofte kommer det masse tips fra folk som har trent 1-2 år og bare har lest masse på nettet, og ikke testet ut noen av konseptene selv. Ikke at det er en nødvendighet, men ofte kan det gi litt mer erfaring å enten prøve det man anbefaler selv eller å ha prøvd det på andre.

Nå skrev jeg desverre ingen referanser på innleggene mine (noe jeg heller ikke kan se at  Teamdal gjorde) men der kompleterte vel Håvard litt.

Jeg mener ihvertfall at det ligger litt fornuftige tips som det kan være mulig for trådstarter å plukke noe fra.

Som sagt ingen referanser, men noe har jeg fått med meg underveis også etter 25 års egentrening, ved å trene andre, ha lest de samme forskningsrapportene som mange andre her inne, litt anatomi har jeg faktisk også lært når jeg engang ble massør og siden fikk jeg noen tips når jeg tok personlig trener skolen, og har vel plukket opp litt både på egne og andres dietter. 
" I firmly believe that any man`s finest hour, the greatest fulfillment of all that he holds dear, is that moment when he has worked his heart out in a good cause and lies exhausted on the field of battle - victorious"  Vince Lombardi

 2009 Year of the FAT

1. Plass Oslo Grand Prix Overall
1. Plass NM Overall
1. Plass NM Bodybuilding Veteran åpen klasse
1. Plass Nordisk Overall

1. Plass VM Masters Classic bodybuilding
WORLD CHAMPION BABY!

You can`t Flex FAT......



Play with nature..... www.proteinfabrikken.no  Team Ironcore

Utlogget Gooby

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 91

  • Quit being a little bitch!
Sv: DEFFING! trenger desperat svar!
« #27 : 20. januar 2010, 16:21 »
Jeg mener ihvertfall at det ligger litt fornuftige tips som det kan være mulig for trådstarter å plukke noe fra.

Smart tips, men problemet blir da at jeg er relativt ny innen sånn type trening. Har alltid trent isolasjonsøvelser, og vet derfor ikke hva jeg faktisk bør plukke ut what

Så; om noen kunne skrivd en liten oppsummernig; hadde det vær strålende  Cheesy
20år - 86kg.

Utlogget Daeemon

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 153
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 153

Sv: DEFFING! trenger desperat svar!
« #28 : 20. januar 2010, 22:00 »
Smart tips, men problemet blir da at jeg er relativt ny innen sånn type trening. Har alltid trent isolasjonsøvelser, og vet derfor ikke hva jeg faktisk bør plukke ut what

Så; om noen kunne skrivd en liten oppsummernig; hadde det vær strålende  Cheesy

Her er oppsummeringen din; Markløft, knebøy, benkpress og militærpress.
Hvilken måte å trene på, som fungerer best for deg, er helt umulig å si. Det tar flere år å lære seg opp i optimal trening, og her spiller virkelig erfaring en større rolle en studering. Prøv deg ut med varierende set/reps, fokuser på baseøvelser, ha en god diett og få nok hvile.

Når det gjelder deffen din så er alt du trenger å ha i bakhodet; kalorier inn vs ut. Og oppretthold et nogenlunde høyt inntak proteiner for å miste minst mulig muskelmasse.

Lykke til Wink
18 år
BP 120
ML 180
KB 100x10 (ikke maksa enda)

Utlogget Gooby

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 91

  • Quit being a little bitch!
Sv: DEFFING! trenger desperat svar!
« #29 : 20. januar 2010, 23:09 »
Her er oppsummeringen din; Markløft, knebøy, benkpress og militærpress.
Hvilken måte å trene på, som fungerer best for deg, er helt umulig å si. Det tar flere år å lære seg opp i optimal trening, og her spiller virkelig erfaring en større rolle en studering. Prøv deg ut med varierende set/reps, fokuser på baseøvelser, ha en god diett og få nok hvile.

Når det gjelder deffen din så er alt du trenger å ha i bakhodet; kalorier inn vs ut. Og oppretthold et nogenlunde høyt inntak proteiner for å miste minst mulig muskelmasse.

Lykke til Wink

Takk! det hjalp utrolig mye! =D
Har trent militærpress og markløft før, men aldri noe tungt XD

TAKKfor svar alle sammen =D
20år - 86kg.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!