Skrevet av Emne: FST-7 og diettips for 2010  (Lest 60391 ganger)

Utlogget Mats_AA

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 74
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 74

Sv: FST-7 og diettips for 2010
« #30 : 28. januar 2010, 19:42 »
Dette blir for latterlig.. Her sitter Tommi som har enormt mye kunnskap og har svært bra resultater innen for kroppsbygging. Han tar seg tid til å skrive en artikkel om hva HAN mener kan være en bra treningsmetode. Men nei det finnes kanskje ikke forsking på denne metoden per dag dato(dette aner jeg ikke), men det er likevel opp til hver enkelt her inne om de ønsker å teste dette. Flere klager på at han reklamerer for produkter han selger. Er dette så rart når en del av jobben hans går ut på å selge disse kosttilskuddene?? Litt må han ha igjen for å skrive artikkelen også.

Håper du fortsetter å skrive artikler videre!!

Utlogget Tommi Thorvildsen

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 43
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 43

Sv: FST-7 og diettips for 2010
« #31 : 28. januar 2010, 20:17 »
Siterer det du sa Celdiir: "Men jeg har fortsatt ingen mulighet for å si noe om fascia utvides"!

Fascia utvides pga vekt trening øker blod gjennomstrømningen til muskulaturen, da øker volumet på muskelen du trener og facian rundt muskulaturen utvides.

Fst-7 forårsaker en enorm pump i muskulaturen mens du gjør en isolasjons øvelse som generelt er "stretch" øvelse.
FST-7 kommer ikke til å være løsningen til å bli i verdens mester i kroppsbygging, mange faktorer spiller inn ellers ville vi alle se ut som Jay Cutler!

Ha en god kveld!
Tommi Thorvildsen

Besøk meg på www.tomminutrition.com



Utlogget Espenc

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 837
  • Honnør: 278
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 837

  • It's All About The Aesthetics!
Sv: FST-7 og diettips for 2010
« #32 : 28. januar 2010, 20:44 »
Fascia utvides pga vekt trening øker blod gjennomstrømningen til muskulaturen, da øker volumet på muskelen du trener og facian rundt muskulaturen utvides.

Sier hvem?
Alder: 1989
Vekt: 95kg~
Høyde: 1.83

Benk: 1x120kg
Bøy: 1*172.5kg 19.02.13
Frontbøy 1x130kg 05.03.13
Mark: 1*200kg 03.04.12
Militæpress: 1*80kg 16.02.13
Clean & Jerk: 1.90kg 26.02.12

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=76095.0 Treningslogg
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=81042.0#msg1154832 Bildelogg.

Utlogget Stoned

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 177
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 177

  • Just another star
Sv: FST-7 og diettips for 2010
« #33 : 28. januar 2010, 20:49 »
Sier hvem?

SIer tommI såklart !!111111111 lol noob ser du ikke at fascia utvides?
20år
høyde: 182cm
vekt : 94 kg

150x6 Benkpress og 170kg x 1(mer inne) Smiley
155 kg i Smalbenk
100 kg i Militærpress(vending fra bakken)
170x7 i Markløft
170 kg i knebøy(ca)

Utlogget Espenc

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 837
  • Honnør: 278
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 837

  • It's All About The Aesthetics!
Sv: FST-7 og diettips for 2010
« #34 : 28. januar 2010, 21:34 »
SIer tommI såklart !!111111111 lol noob ser du ikke at fascia utvides?

Jo.. herregud hvor dum jeg er da!  Ops

Alder: 1989
Vekt: 95kg~
Høyde: 1.83

Benk: 1x120kg
Bøy: 1*172.5kg 19.02.13
Frontbøy 1x130kg 05.03.13
Mark: 1*200kg 03.04.12
Militæpress: 1*80kg 16.02.13
Clean & Jerk: 1.90kg 26.02.12

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=76095.0 Treningslogg
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=81042.0#msg1154832 Bildelogg.

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: FST-7 og diettips for 2010
« #35 : 28. januar 2010, 21:42 »
Tommi,

Skal du presentere en "ny" eller anderledes treningsmetode, lønner det seg å kunne backe opp med valide studier og forskning, og ikke referere til fremgangen til pro-byggere, om du er ute etter å bli tatt seriøst da selvfølgelig Wink 
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget Arilhr

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 968
  • Honnør: 60
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 968

  • .
Sv: FST-7 og diettips for 2010
« #36 : 28. januar 2010, 21:58 »
Likte artikkelen jeg Smiley

Og jeg er en som prøver treningsprogram,  istedenfor å måtte kreve studier som sier noe om programmet før jeg skal vurdere å prøve det.

Blir for dumt.

Utlogget [TK]

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 392
  • Honnør: 110
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 392

  • There can be only one!
Sv: FST-7 og diettips for 2010
« #37 : 28. januar 2010, 23:29 »
Har du lest innleggene til Celdir eller? Det står temmelig klart å tydelig hva det er ved artikkelen han ønsker referanser på, nemlig det med utvidelse av fascia.
Facts:
- 77\' modell,
- Trent siden mars 2003
- Morgenvekt: 104.5kg
- Høyde 180cm
- Bøy - Benk - Mark: 200 - 170 - 225 (belte + surringer)

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=4800.new#new

Utlogget Arilhr

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 968
  • Honnør: 60
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 968

  • .
Sv: FST-7 og diettips for 2010
« #38 : 29. januar 2010, 00:12 »
Har du lest innleggene til Celdir eller? Det står temmelig klart å tydelig hva det er ved artikkelen han ønsker referanser på, nemlig det med utvidelse av fascia.

har du sett at jeg har skrevet noe som helst om Celidir? Nei det har du ikke.  Og ja jeg har lest mesteparten og er fulstendig klar over hva han prøver å påpeke.  

Men har du lest resten av postene? Feks RETT OVER MEG?


Utlogget Pumpaholic!

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 544
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 544

  • You want something? GO AND GET IT!
Sv: FST-7 og diettips for 2010
« #39 : 29. januar 2010, 00:30 »
har du sett at jeg har skrevet noe som helst om Celidir? Nei det har du ikke.  Og ja jeg har lest mesteparten og er fulstendig klar over hva han prøver å påpeke. 

Men har du lest resten av postene? Feks RETT OVER MEG?

og

Dette blir bare latterlig etter min mening , og det var det jeg påpekte. Hadde ingenting med celidir å gjøre.

Tror nok ikke det er du som er temaet her.. Han mente sikkert Tommi
Personlig Trener
- Akademiet For Personlig Trening AFPT
- American College Of Sports Medicine

Bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=87895.new#new

Hjemmeside www.martinnorum.no

Utlogget Tommi Thorvildsen

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 43
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 43

Sv: FST-7 og diettips for 2010
« #40 : 29. januar 2010, 01:00 »
Dette er ikke et prinsipp jeg har funnet på om noen trodde det ,og ikke helt nytt, har blitt brukt før med forskjellig antall set for FST, Haney Rambod har satt navn på dette til FST-7.  Dette er et treningsprinsipp. hvor stor forskning har det vært på : super set, drop set, force set, dog crap, half reps, pyramide set, 21's etc? Men sannheten er at en del mennesker som trener bruker dem uansett proff eller ikke! Mange av disse trenings prinsippene ble samlet inn og promotert av selveste Joe Weider for mange år tilbake. og selv i dag går noen av disse prinsippene under navnet The Weider Pinciples. Weider firmaet har vært ledene innen  kosttilskudd og muskel blader i verden. Weider samlet inn disse prinsippen og markesførte dem slik at folk kunne prøve ut dem om dem ville. Weider/ flex magazine har også skrevet om FST-7 og meget positiv omtale. Dette som kommer nå har ikke noe med FST-7 å gjøre men jeg jobbet selv for Weider i 3 år i usa og det var en grunn for at jeg ble hånd plukket for å bo i usa og jobbe for Weider og være et forbilde for sporten. Uansett til nå er jeg den eneste mannlige kroppsbyggeren i norge med 3 års kontrakt med Weider som profesjonell rådgiver og kroppsbygger og valgte selv å flytte hjem. 55 konkurranser og 35 proff show under belte. Jeg har prøvd mange forskjellige dietter og trenings prinsipper og har levd ut gutte drømmen min med å jobbe for Weider og bodd i USA venice beach. Det har vært enormt tøft med diett/ trening osv. men har vært utrolig lærerikt og morsomt og også sett mye av verden! Ingen kan ta fra meg det og jeg har store gode minner for livet! Takker for oppmerksomheten for innleggene, artig, all pr. er god pr!




Ha en god kveld!

For dere som ønsker å lese igjen:

Last month we outlined the training aspects of my FST-7 (Fascia Stretch Training 7) system. The discussion included the need for both strength gains and a fascia-stretching maximum pump to induce optimal gains, and how to incorporate the ‘seven' sets into your workouts for best results. Ideal exercises for ‘sevens' were listed for each bodypart, and instructions were given as to how to perform the series of pumping sets properly. Finally, several suggested bodypart routines incorporating both standard sets and sevens were given. This month, we wrap up the two-part series by explaining how to structure your nutritional intake around your workouts to ensure that your muscles will have all the necessary nutrients to fuel a superior pump, thus stretching out your fascia tissue and permitting growth to occur. Bodypart routines for the rest of your muscle groups will also be provided so that you can get started immediately on your own FST-7 growth experience.

Pre-workout nutrition: Priming the pump

Hopefully most of you grasp the importance of solid pre-workout nutrition. This provides the body with all the raw materials it will need to fuel an intense and productive weight training session. I like to see my clients get in a minimum of two solid-food meals containing both lean proteins and complex carbohydrates prior to training. The protein source can be chicken or turkey breast, white fish, or even leaner cuts of red meat such as filet or top sirloin if one is training later in the day. Good carbohydrate sources would be oatmeal, sweet potatoes, or brown rice. These are all slow-burning carbs that will deliver time-released energy, as opposed to fruits and other simple sugars that digest too quickly and can leave you with an insulin crash while training. Equally important to the food intake is adequate hydration. This is particularly applicable to anyone using thermogenic products. Most of these have a diuretic effect, which means you need to take care to drink a bit more water to compensate for the fluid loss. Notice that I said water and not diet soda. Carbonated drinks tend to be too filling and hence you don't drink enough. A common question I get is, how soon before the workout should my last meal be? Generally speaking, you want your last meal to end about one hour before your workout begins. The exception would be legs. Since heavy leg training is so metabolically demanding, the last meal should be a bit earlier - say ninety minutes. These are just guidelines. If you are the type of person that is starving an hour and a half after a clean meal, you probably don't ever want to let more than an hour go by from the end of the pre-workout meal to the workout. If you seem to digest your food more slowly and get nauseous when you eat too close to the workout, adjust your meal timing accordingly. Staying away from high-fat foods or sugary items should help stave off feelings of nausea while training.




During the workout

While training, most people will only need plenty of water - roughly a liter. This also depends on your size, how much you tend to sweat while training, and the season. Obviously you need more water in the summer, particularly if you train at a place like MetroFlex Gym that doesn't believe in air conditioning, or if you work outdoors. You can sip a carb drink or a thermogenic drink if you tend to ‘run out of gas' while training, but neither takes the place of water. If you choose to have one of these beverages during your workout, you should also have a water bottle and alternate between the two to ensure proper hydration. I can't emphasize this strongly enough - there is simply no way you can achieve a great pump if you aren't drinking enough water before and during the workout. As you know, the human body and especially our blood supply is comprised of over seventy percent water, so you need to have a steady supply to stay hydrated.




Post-workout nutrition

Within 15-20 minutes of the end of your workout if not immediately, it's important to drink a shake to start the re-compensation and recovery process that ultimately leads to muscle growth. There are several different recovery powders I am currently testing with my clients, and I will have the results soon. But in the meantime, you can't go wrong with a highly bio-available protein source such as whey protein isolate along with a rapidly-assimilated carbohydrate source like dextrose, waxy maize, or maltodextrin. If you are a hardgainer ectomorph type, don't be afraid to mix two or more carb sources together. You can even add in something like fruit juice for flavor and additional simple carbs. If you are trying to lean out or you are simply a person that gains fat very easily, you will want to take it easy on the amount of carbs in this shake. You still want to always include at least some carbs in this shake, except in the case of the final stages of a pre-contest diet for those that are striving to lose the last vestiges of bodyfat.




Roughly an hour or two later, you want to have another solid-food meal that should be similar in composition to the pre-workout meal. For the purpose of better absorption, you want to keep the fat content low, particularly saturated fats. The timing of this meal will depend on the size of your shake as well as your appetite. Obviously you can't eat until you are hungry again. If you are drinking a large shake that is very filling for you, it might take two hours for your appetite to return substantially enough to allow you to eat a solid meal. Conversely, a lighter shake should digest faster and you should theoretically be ready to eat just an hour later. Also note that there tends to be more bloating and gas associated with lower-quality grades of protein powder. They tend to taste good, but contain large amounts of lactose. Do yourself and your loved ones a favor and spring for the good stuff.




A note on sodium

Many bodybuilders have it in their heads that sodium is bad for them and should be avoided. They intentionally remain on very low-sodium diets year-round when the fact of the matter is, you only need to be concerned about sodium intake in the final few days before a contest when you are attempting to shed subcutaneous water. Without proper amounts of dietary sodium, you simply won't be able to get a pump. Some of you may have experienced this when competing. If you are trying to pump up and haven't had more than trace amounts of sodium for a couple days, your muscles will be totally flat and unresponsive, even if you are eating carbs and drinking some water. Then, if you go out and have a burger and fries after the judging, your muscles seem to magically inflate, and you are able to generate an excellent pump for the night show! Sodium helps transport carbs into the muscles, so by all means don't be afraid to put a bit of salt on your food. I actually encourage my clients to get their sodium from condiments like ketchup, mustard, and barbecue sauce in the off-season. It should be noted that for any of you with medical conditions such as hypertension or diabetes that require you to adhere to strict low-sodium diets, always observe the guidelines set forth by your physician or your dietician.




Additional research

If it seems odd that this discussion of nutrition as it applies to the FST-7 training system isn't discussing supplements, that's because I am currently in the process of experimenting with various types of products to see which ones enhance the pump, reduce soreness, speed up recovery, and other effects that would be beneficial. One of the major side effects of this type of training is extreme muscle soreness, so this in particular needs to be addressed. All I can say at this point is that even though all the results aren't in and there is still more research to be done; we have already witnessed some intriguing and exciting effects. Stay tuned here in the coming months for my findings in this area.




Success stories - in progress!

Although I have been developing the FST-7 system for several years and have been recommending it to my clients, only recently have I insisted that they consistently incorporate it into their own training. In the near future, I will have some impressive success stories to report. In the meantime, you will be seeing some of the results of FST-7 on the pro stages this year. Phil Heath has used it to improve his shoulder and back width, his chest, and even his legs. Larger bodyparts like back and legs typically need more time to show changes, of course. Charles Ray Arde has used FST-7 over this past off-season to bring up his chest, delts, and back for his rookie pro season this spring. And Bill Wilmore has just started using FST-7 for his arms, and will soon be showing the results of his hard work. I also encourage those of you that experience success with FST-7 to send me before and after photos and tell me how you used it to improve stubborn bodyparts.



Tommi Thorvildsen

Besøk meg på www.tomminutrition.com



Celdiir

  • Gjest
Sv: FST-7 og diettips for 2010
« #41 : 29. januar 2010, 16:55 »
Faren min er død..



Wow... leser jeg dette rett?

Bruker du virkelig faren din sin død til å lage et billig poeng i en diskusjon du ikke har evne til å føre? Kvalmende.

Dette er ikke et prinsipp jeg har funnet på om noen trodde det ,og ikke helt nytt, har blitt brukt før med forskjellig antall set for FST, Haney Rambod har satt navn på dette til FST-7.  Dette er et treningsprinsipp. hvor stor forskning har det vært på : super set, drop set, force set, dog crap, half reps, pyramide set, 21's etc? Men sannheten er at en del mennesker som trener bruker dem uansett proff eller ikke! Mange av disse trenings prinsippene ble samlet inn og promotert av selveste Joe Weider for mange år tilbake. og selv i dag går noen av disse prinsippene under navnet The Weider Pinciples. Weider firmaet har vært ledene innen  kosttilskudd og muskel blader i verden. Weider samlet inn disse prinsippen og markesførte dem slik at folk kunne prøve ut dem om dem ville. Weider/ flex magazine har også skrevet om FST-7 og meget positiv omtale. Dette som kommer nå har ikke noe med FST-7 å gjøre men jeg jobbet selv for Weider i 3 år i usa og det var en grunn for at jeg ble hånd plukket for å bo i usa og jobbe for Weider og være et forbilde for sporten. Uansett til nå er jeg den eneste mannlige kroppsbyggeren i norge med 3 års kontrakt med Weider som profesjonell rådgiver og kroppsbygger og valgte selv å flytte hjem. 55 konkurranser og 35 proff show under belte. Jeg har prøvd mange forskjellige dietter og trenings prinsipper og har levd ut gutte drømmen min med å jobbe for Weider og bodd i USA venice beach. Det har vært enormt tøft med diett/ trening osv. men har vært utrolig lærerikt og morsomt og også sett mye av verden! Ingen kan ta fra meg det og jeg har store gode minner for livet! Takker for oppmerksomheten for innleggene, artig, all pr. er god pr!

Fortsatt evner du ikke se hva kritikken går ut på.

Spar med for ditt pathos. Dette fungerer ikke på meg. Gi meg noe håndfast eller endre dine påstander.

Og hva så at det ikke var du som har funnet på disse prinsippene? Påstanden om fascia like drøy uansett hvem som har pønsket det ut! I dette tilfellet er det faktisk din artikkel og innholdet som presenteres er ditt ansvar.

doomapple

  • Gjest
Sv: FST-7 og diettips for 2010
« #42 : 29. januar 2010, 17:07 »
Hva med å skrive at du ikke forstår det Celdiir prøver å formidle Tommi? Beklager, men det gjør vondt å se deg gå rundt grøten på den måten, du besvarer ikke spørsmålet;)

Utlogget Le shrimp

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 262
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 262

Sv: FST-7 og diettips for 2010
« #43 : 29. januar 2010, 18:26 »


Sitat fra: Tommi Thorvildsen på I dag kl. 01:00
når trener hardt med vekter fyller muskulaturen seg med blod og facian rundt muskulaturen strekker seg...det er du ening i....ellers ville ikke muskulaturen bli større i volum under trening! muskelen blir større når du får pump..eller....det er dette du vill blant annet ha savar på!
og FST-7 trening stimulere muskel tilvekst , fordu du skal trene hardt når utfører trenings prinsippet. Og når muskelen vokser pga treningen vil da facian.....strekke seg....tro hva du vil....god helg![/b]

Lurer bare på noe, styrkeløftere som Bo for eksempel, han er jo greit stor, men han har vel sjelden pump i brystet som er styrkeløfter? Sliten, ja, men ikke den sprengte pump følelsen. Hvordan har han da blitt så stor?

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: FST-7 og diettips for 2010
« #44 : 29. januar 2010, 18:43 »
Jeg tror fst-7 kan være et effektivt program for mennesker med veldig god restitusjonsevne. Utifra det jeg har lest på bodyrecomposition responderer slike folk bedre på trening med sikte på sarkoplastisk hypertrofi(økning av glykogenlagrene i muskulaturen) en trening med sikte på myofibrell hypertrofi(økning av proteinmengden).

Mens vanlige folk ikke gjør det, fordi det tærer mye på kroppens ressurser.

Om korte pauser og pump stimulerer sarkoplastisk hypertrofi mer enn vanlige lange sett med middels lange pauser vet jeg ikke. Men kan godt hende.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!