Skrevet av Emne: FST-7 og diettips for 2010  (Lest 60386 ganger)

Utlogget Rez

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 396
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 396

  • KALLISTI
Sv: FST-7 og diettips for 2010
« #45 : 29. januar 2010, 18:47 »
  Muscle Fascia Stretching
September 21st, 2007 by Paul Johnson

You may have heard of the idea of muscle fascia stretching to help increase muscle growth. What is the muscle fascia and is there any scientific evidence these help support muscle growth?

What is the muscle fascia?

Muscle fascia is a very tough material that surrounds individual muscles and muscle groups. It hugs the muscles very tightly.

Research on muscle fascia helping muscle growth:

I could not find any studies, where it directly supported that muscle fascia stretching increases muscle growth. Right now it is mostly based on indirect scientific studies, anatomy, and ancedotal evidence. The theory seems to have got started because people who used to have muscle (or were even fat), had a easier time putting back on muscle, called “muscle memory”.

Other supporting evidence, is that bodybuilders who spot inject site enhancement oil. This is where they inject a oil into a muscle in order to bring up a lagging muscle. The most notorious user of this was Greg Valentino, who went overboard and has made his body look ridiculous. Many people assume that the oil is causing temporary muscle gain, but in fact based on user experience it appears to cause actual long term muscle gain as the result of stretching the muscle fascia. Many pro-bodybuilders, such as Olympia winners Jay Cutler and Arnold Schwarzennegar, do forms of weighted fascia stretching as part of their workouts.

It is reasonable to assume from all this, that muscle fascia should help make muscle gains easier. If you are looking for scientific research, surprisingly there is another reason why muscle fascia may help muscle growth. You can read more about it in a previous article I wrote:Does hyperplasia cause growth in human skeletal muscle?

With the evidence on hyperplasia and muscle fascia, I have no doubt that muscle fascia stretching will help boost your muscle growth. I recently started incorporating it into my workouts.

How to stretch the muscle fascia tissue:

Muscle fascia stretching should be done after a good muscle pump from your workout. All fascia stretching is done at the bottom of the negative rep for a good long stretch of 30 seconds to one minute. For example if your doing chest, after your chest workout sets, hold a good long weighted fascia stretch with a chest flye at the bottom. Make sure you don’t lower the weight to the point of pain. You should feel a stretch and it should be tough to hold, but it should not be excessive as it will cause injury.

Muscle fascia stretching automatically grow muscle?

No. You will still need to train hard and increase calories and protein. The muscle fascia tissue is stretched which allows the opportunityof muscle growth to happen. If you don’t stimulate it by bulking and weight training, you won’t notice any gains.


Jeg synes allikevel anekdoter og educated guesses er bevis nok til å prøve det ut selv...selv om det virker litt kjedelig med 7 set på slutten av hver muskel...
Men, FST-7 promoteres først og fremst som et verktøy for å få frem det man henger litt etter med...naiv og uskolert som logikken min er, så synes jeg faktisk det høres riktig ut. Problemer med Posterior Deltoid? FST-7 får de back on track Smiley Minner litt om German Volume Training og 5x5 programmet til Kaliber, med 5x10 på smalbenk etc etc....bare modifisert...disse programmene blir hyllet som massebyggere, så jeg kan ikke fårstå at om du løfter tungt nok, så vil FST-7 gjøre akkurat det samme...

 

Utlogget Tommi Thorvildsen

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 43
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 43

Sv: FST-7 og diettips for 2010
« #46 : 29. januar 2010, 18:50 »
Wow... leser jeg dette rett?

Bruker du virkelig faren din sin død til å lage et billig poeng i en diskusjon du ikke har evne til å føre? Kvalmende.


Sitat fra: Tommi Thorvildsen på I dag kl. 01:00
Dette er ikke et prinsipp jeg har funnet på om noen trodde det ,og ikke helt nytt, har blitt brukt før med forskjellig antall set for FST, Haney Rambod har satt navn på dette til FST-7.  Dette er et treningsprinsipp. hvor stor forskning har det vært på : super set, drop set, force set, dog crap, half reps, pyramide set, 21's etc? Men sannheten er at en del mennesker som trener bruker dem uansett proff eller ikke! Mange av disse trenings prinsippene ble samlet inn og promotert av selveste Joe Weider for mange år tilbake. og selv i dag går noen av disse prinsippene under navnet The Weider Pinciples. Weider firmaet har vært ledene innen  kosttilskudd og muskel blader i verden. Weider samlet inn disse prinsippen og markesførte dem slik at folk kunne prøve ut dem om dem ville. Weider/ flex magazine har også skrevet om FST-7 og meget positiv omtale. Dette som kommer nå har ikke noe med FST-7 å gjøre men jeg jobbet selv for Weider i 3 år i usa og det var en grunn for at jeg ble hånd plukket for å bo i usa og jobbe for Weider og være et forbilde for sporten. Uansett til nå er jeg den eneste mannlige kroppsbyggeren i norge med 3 års kontrakt med Weider som profesjonell rådgiver og kroppsbygger og valgte selv å flytte hjem. 55 konkurranser og 35 proff show under belte. Jeg har prøvd mange forskjellige dietter og trenings prinsipper og har levd ut gutte drømmen min med å jobbe for Weider og bodd i USA venice beach. Det har vært enormt tøft med diett/ trening osv. men har vært utrolig lærerikt og morsomt og også sett mye av verden! Ingen kan ta fra meg det og jeg har store gode minner for livet! Takker for oppmerksomheten for innleggene, artig, all pr. er god pr!


Fortsatt evner du ikke se hva kritikken går ut på.

Spar med for ditt pathos. Dette fungerer ikke på meg. Gi meg noe håndfast eller endre dine påstander.

Og hva så at det ikke var du som har funnet på disse prinsippene? Påstanden om fascia like drøy uansett hvem som har pønsket det ut! I dette tilfellet er det faktisk din artikkel og innholdet som presenteres er ditt ansvar.

Svar:

Har du prøvd FST-7...NEI er svaret ditt, og jeg respekterer dette selvfølgelig, har det vært stor forskning på FST-7, nei, jeg er enig i det, og har det vært stor forskning på at facian strekker seg etter FST-7 trening. Nei enig i det!

Men følg med her:
når man trener hardt med vekter uansett FST eller ikke fyller muskulaturen seg med blod og facian rundt muskulaturen strekker seg...det er du enig i....ellers ville ikke muskulaturen bli større i volum under trening! muskelen blir større når du får pump..eller....det er blant annet noe du ville ha svar på!
FST-7 trening stimulere muskel tilvekst , fordi du skal trene hardt når utfører trenings prinsippet. Og muskelen vokser over tid .om du er flink med kosten også selvfølgelig. pga treningen vil da facian.....strekke seg/ utvide seg? Tro hva du vil for meg er det logikk....!


Jeg presiserer at dette er et trenings prinsipp og ikke en trenings fasit!
FST-7 er jo en forbedring og utvikling av tidligere trenings prinsipper hvor man får frem de elementene som gir best mulig målbart resultat.

Her er en person jeg blant annet hjalp med å gå opp 10kg på 3 månder og ned 4 % i kropps fett. Hun kjørte FST-7 de 3 månden og fikk 2 plass på blant annet Nordisk i fitness 2009! Og hun er ikke noen kroppsbygger og fikk god fremgang ved bruk av FST-7. Et av de eldste treningsprinsippene er mengde trening , De fleste har en eller annen gang hatt for seg at jo mer dem trener jo bedre blir dem og altid jo mer du trener jo bedre form blir du, hva er best? Poenge er inviduellt! Uansett trening kan du aldri forutsi 100% resultatet, det er jo sant, Uansett hvor hardt og lenge du holder på med dama....så vil du aldri vite eksakt hva resultatet blir på forhånd Smile.Alt er rellativt he he ::smile::God Helg!

Før:



Etter:

Tommi Thorvildsen

Besøk meg på www.tomminutrition.com



Utlogget gel

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 24

Sv: FST-7 og diettips for 2010
« #47 : 31. januar 2010, 15:18 »
la oss si at fascien faktisk strekkes ut slik som du påstår, tommi, er det ikke også logisk at den trekker seg inn igjen til normalen etterpå? har den noen grunn til å forbli strekt? henge som et slapt pølseskinn utenpå muskelen?

sett bort i fra fascie strekken, så vil antall sets, reps, de korte pausene osv gå mer over til utholdenhetstilpasninger pga energitømmingen, aka sarkoplasmisk hypertrofi (som wannabe nevnte). ifølge lyle mcdonald er de aller fleste dårlige til å gjøre to ting samtidig, og i dette tilfellet så vil den sarkoplasmiske hypertrofien være prioritert foran den myofibrillære, man tror det kan være pga ampk signalets effekt på mtor.

tømmer man lagrene så vil man ha langvarig, høy aktivering av ampk, og derfor lite proteinsyntese. og nei, det hjelper ikke å peise på med karb etter trening fordi det tar ca 24 timer å fylle et tomt glykogenlager.
en visuell effekt vil det uansett ha pga økt vanninnlagring, og en indirekte effekt på muskelvekst pga større/mer effektive energilagre, fettforbrenning osv.

det er egentlig ikkeno annet enn god gammel pompetrening med en påstått ekstra effekt som ikke kan bevises. Smiley

ha en fin dag!

Utlogget cellmax29

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 167
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 167

Sv: FST-7 og diettips for 2010
« #48 : 02. februar 2010, 13:25 »
Viss du er like kverrulerende med dine virkelige venner, om du da har noen, så ville jeg virkelig spurt om noen av di virkelig liker deg som person. Men mulig du bare gjør dette fordi du kjeder deg, har lite og gjøre , eller rett og slett ikke har noe annet og finne på i mangel på venner... Huske på at du kan veldig godt bruke cutler som en referanse her, selv om han mulig er full i steroider....  Du blir ikke stor av å ta steroider og sitte i sofaen eller her inne på tf og argumentere, du må faktisk trene vel så hardt for å få ønsket resultat, men ja, det vil gå litt fortere........  Jeg prøver selv ut denne treningsmetoden nå, å den funker helt klart for meg. jeg får mer volum i muskulaturen min av dette, men dette ble vel helt urelevant for deg, da jeg ikke kan bevise utvidelse av muskel hinne........
Oi, jeg glemte visst å svare på et urelevant spørsmål.

La det være sagt - jeg har ikke på noen måte kritisert FST-7 som treningsmetode. Nå som vi har fått det unnagjort at de syv settene ikke medfører noe spesielt, så kan jeg si at ja slik har jeg trent mange ganger og liker det. Mange sett (5-8), 8-12'ish reps og korte pauser. Får fin framgang av det, men helt ærlig ikke noe merkbart annerledes fra andre ganger jeg varierer treningen med solide treningsprinsipper. Dette er dog basert på mine subjektive oppfatninger og ikke noe objektivt. Trening funker som regel. Noe så klart bedre enn annet.

Jeg snakker ikke om FST-7 funker eller ei. Det er bra å få bekreftet dette rent objektivt, men jeg går med på at anekdoter fra gymmiljøet i slike sammenhenger kan være langt foran hva vitenskapen har å si om fenomenet. I mange sammenhenger kommer vitenskapen senere, tester hypen og bekrefter hva byggerne alltids har visst. Jeg må derimot påpeke de mange mytene og falske årsaksforklaringene kroppsbyggere (og andre mennesker) har kommet med i gjennom tidene som vitenskapen har avslørt. Dette er også verdt å påpeke, og ikke bare fokusere på at labrottene bare sier hva vi alltid har visst.

Jeg snakker ikke om FST-7 er blant de beste programmene som finnes eller ei. Nok engang kan anekdoter faktisk være greie her. Det funker fint for Tommi og Jay Cutler. Kanskje det gjør det for meg? Kanskje ikke best i verden, men det er vel verdt et forsøk i allefall! Tror mange av oss tenker slik når vi velger treningsprogrammer. Vi lytter på erfaringene til de store gutta, og kanskje modifiserer etter egne behov o.l.

Det jeg derimot snakker om er å utvide fascia, og kun det. Ikke noe som helst annet. Dette kan man ikke snakke av erfaring, vise til pall-resultater eller noe liknende tøys. Dette er en påstand som krever objektive observasjoner og målinger. Jeg har allerede nevnt dette med falsk kausalitet. Kanskje mange opplever god framgang fordi dette er en måte å trene på som de ikke har gjort før, og dermed gir musklene noe nytt å bryne seg på? Kanskje denne framgangen begynner å slakke om noen måneder/år og noe nytt gir like god framgang? Kanskje FST-7 (eller liknende høyvolums-metoder) i kombinasjon med tunge løft er svært mye mer effektivt enn enten/eller-tendensene mange forholder seg til? Kanskje fascia utvides? Det er mange baller i luften å holde styr på. Hva stemmer? Objektive undersøkelser er veien å gå for å finne ut dette, hvit labfrakk eller ei. Ikke trene på gymmet og tenke: "Hmm, ja. Det må jo være akkurat sånn ja siden jeg og mine atleter får framgang."

Du skal ikke se bort i fra at jeg gjør dette neste gang jeg blir sugen på å trene med mer volum. Jeg er en sucker på å teste ut nye trender. Tongue

Men jeg har fortsatt ingen mulighet for å si noe om fascia utvides!

Ja, dette er faktisk dårlig argumentasjon.

Så Team 24fitness ble beste klubb fordi mange, men ikke alle av atletene trente FST-7 og... ett eller som kobler deltagerliste med fascia?
Jeg beklager - det er vanskelig for meg å klare å ordlegge alle disse logiske krumspringene. Jeg er ikke anlagt til å tenke slik. Gratulerer med suksessen uansett, selv om dette selvfølgelig er høyst urelevant.

Til sist vil jeg si at jeg har problemer med idiomet "du skal ikke lære faren din å knulle". Vel, åpenbart har faren din klart å få fart i kjøttøksa ved minst én anledning tidligere, men hvis han er the original one pump chump, så har han nok noe å lære. Dette kan selvfølgelig sønnen stå for, selv om det kan bli noe pinlig. Grin
ørjan frøiland
benk: 190kg
skrå hantler: 8X72kg
hantlepress skuldre: 5x62kg hantler

2plass stavanger open 07 cbb+180
3plass NM 07 cbb+180
2008- -100kg... 6 plass

Utlogget [TK]

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 392
  • Honnør: 110
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 392

  • There can be only one!
Sv: FST-7 og diettips for 2010
« #49 : 02. februar 2010, 13:33 »
Her var det mye personangrep gitt...
Facts:
- 77\' modell,
- Trent siden mars 2003
- Morgenvekt: 104.5kg
- Høyde 180cm
- Bøy - Benk - Mark: 200 - 170 - 225 (belte + surringer)

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=4800.new#new

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: FST-7 og diettips for 2010
« #50 : 02. februar 2010, 14:13 »
Jo, man blir faktisk stor av å sitte i sofaen når man boler. Husker jeg leste en studie på bodyrecomposition som viste at bol+ingen trening var bedre enn ingen bol+trening. Bol+trening var best da selvsagt best.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: FST-7 og diettips for 2010
« #51 : 02. februar 2010, 14:16 »
Viss du er like kverrulerende med dine virkelige venner, om du da har noen, så ville jeg virkelig spurt om noen av di virkelig liker deg som person. Men mulig du bare gjør dette fordi du kjeder deg, har lite og gjøre , eller rett og slett ikke har noe annet og finne på i mangel på venner... Huske på at du kan veldig godt bruke cutler som en referanse her, selv om han mulig er full i steroider....  Du blir ikke stor av å ta steroider og sitte i sofaen eller her inne på tf og argumentere, du må faktisk trene vel så hardt for å få ønsket resultat, men ja, det vil gå litt fortere........  Jeg prøver selv ut denne treningsmetoden nå, å den funker helt klart for meg. jeg får mer volum i muskulaturen min av dette, men dette ble vel helt urelevant for deg, da jeg ikke kan bevise utvidelse av muskel hinne........

Jeg tror ikke engang du skjønner hva Celdiir prøver å formidle ut i fra at du tror du må forsvare fst-7..
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Power from Hell (Jesus-man)

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 638
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 638

Sv: FST-7 og diettips for 2010
« #52 : 02. februar 2010, 14:32 »
Jo, man blir faktisk stor av å sitte i sofaen når man boler. Husker jeg leste en studie på bodyrecomposition som viste at bol+ingen trening var bedre enn ingen bol+trening. Bol+trening var best da selvsagt best.

Godt poeng. Man kan jo også bare se på forskjellen mellom en vanlig utrent mann og en vanlig utrent kvinne.

Celdiir

  • Gjest
Sv: FST-7 og diettips for 2010
« #53 : 02. februar 2010, 22:24 »
Viss du er like kverrulerende med dine virkelige venner, om du da har noen, så ville jeg virkelig spurt om noen av di virkelig liker deg som person. Men mulig du bare gjør dette fordi du kjeder deg, har lite og gjøre , eller rett og slett ikke har noe annet og finne på i mangel på venner... Huske på at du kan veldig godt bruke cutler som en referanse her, selv om han mulig er full i steroider....  Du blir ikke stor av å ta steroider og sitte i sofaen eller her inne på tf og argumentere, du må faktisk trene vel så hardt for å få ønsket resultat, men ja, det vil gå litt fortere........  Jeg prøver selv ut denne treningsmetoden nå, å den funker helt klart for meg. jeg får mer volum i muskulaturen min av dette, men dette ble vel helt urelevant for deg, da jeg ikke kan bevise utvidelse av muskel hinne........

rofl 

Fullstendig urelevant, men jeg har mange gode venner jeg. Smiley
Jeg henger derimot med rimelig intelligente og oppegående mennesker som ser nytten av hva du kaller for kverulering, men som snarere handler om å bruke hodet litt. Kan være vanskelig for deg å forstå med tanke på hvor retardert innlegget ditt er.

Så... gir vi oss med pissekonkurransen nå? Tror det. Wink

Edit: måtte redigere innlegget noe, da jeg var for upresis. Hovedessensen er den samme.

Utlogget 1simen1

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 55
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 55

Sv: FST-7 og diettips for 2010
« #54 : 03. februar 2010, 23:46 »
Jeg leser her litt innimellom og pleier ikke å skrive noe, men føler jeg for å si noen ord.

Tommy skriver:

"Her er en person jeg blant annet hjalp med å gå opp 10kg på 3 månder og ned 4 % i kropps fett. Hun kjørte FST-7 de 3 månden og fikk 2 plass på blant annet Nordisk i fitness 2009!"

Tommy du kaller deg coach og treningsveileder og prøver å fremstå som seriøs.

Hvis du hadde hatt mot nok til å skrive den hele "dietten" denne jenta gikk på i de 3mnd hun gikk opp 10kg og ned 4% i fettprosent, skulle jeg gitt deg litt honnør for å spille med åpne kort.

Du har ett ansvar som coach/veileder å være en rollemodell for unge som liker å trene. Med din bakgrunn og med utsagn som dette faller du helt igjennom på dette området.

Jeg har ett ønske og det er at dere, de store bygge gutta (og jentene) hadde vært 100% ærlige med hva dere stapper i dere, og slutter å late som om det er kreatin, proteinpulver o.l og ett nytt treningsprogram som kan få en jente til f.eks å legge på seg 10 kg muskler på 3 mnd.....

Men det er vel ingen i dette miljøet som har baller eller pupper nok til å være ærlige om dette før en 20 år etter at de har lagt opp...

Setningen jeg siterer over er jo egentlig bare en liten dop reklame. Kom til meg og jeg skaffer deg du trenger for å bli svær fort....

Utlogget jahrern

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Sv: FST-7 og diettips for 2010
« #55 : 04. februar 2010, 06:41 »
Første innlegget mitt noensinne, men Celdiir:
Husk at all teori begynner i en del av vitenskapshjulet, og enten prøves den ut kvalitativt eller kvantitativt.
Fst-7 er tydeligvis i stadiet hvor det testes ut kvalitativt og her kreves færre respondenter og dataene er som regel ikke tallfestet. Altså i form av setninger og utsagn. Det vil nok da til en viss grad kunne sies, ikke påstås, at det faktisk er forsket på. Artiklene i viktige tidsskrift har bare ikke blitt skrevet ennå.
Og dessuten tror jeg faktisk at en som har testet prinsippet ut i over TO ÅR på sine athleter har litt mer peiling enn en datarotte som kun har lært seg kunsten å argumentere og bruke fancy akademiske ord...



Utlogget Tommi Thorvildsen

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 43
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 43

Sv: FST-7 og diettips for 2010
« #56 : 04. februar 2010, 12:50 »
Når muskelen vokser etter for eksemple 3 månder med trening. Uansett type trening bare den har vokst en del, da vi hinna rundt muskulaturen bli presset utover pga muskelen har blitt større.  Du kan ikke stappe en fotball inn i en tennis ball...!  biggrin
Tommi Thorvildsen

Besøk meg på www.tomminutrition.com



Utlogget 1simen1

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 55
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 55

Sv: FST-7 og diettips for 2010
« #57 : 04. februar 2010, 13:08 »
Tommi:

Jeg venter forsatt i spenning på full "diett" på jenta du fikk opp 10 kg muskler og ned 4% i fett på 3 mnd......

Eller prøver du i fullt alvor å påstå at FST-7 programmet ditt gjorde jobben alene?


Utlogget cellmax29

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 167
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 167

Sv: FST-7 og diettips for 2010
« #58 : 04. februar 2010, 13:14 »
Jo, man blir faktisk stor av å sitte i sofaen når man boler. Husker jeg leste en studie på bodyrecomposition som viste at bol+ingen trening var bedre enn ingen bol+trening. Bol+trening var best da selvsagt best.

Noe av det dummeste jeg noen gang har hørt!!!  Ikke mer å si her faktisk
ørjan frøiland
benk: 190kg
skrå hantler: 8X72kg
hantlepress skuldre: 5x62kg hantler

2plass stavanger open 07 cbb+180
3plass NM 07 cbb+180
2008- -100kg... 6 plass

Utlogget Tommi Thorvildsen

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 43
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 43

Sv: FST-7 og diettips for 2010
« #59 : 04. februar 2010, 13:39 »
FST-7 var selvfølgelig bare en av flere elementer som fikk henne opp i vekt. Et eksempel: Men er dere enig i at om man trener i eksempel 6 månder uansett trenings prinsipp bare utfalle er at armene vokste i totalt 2 nye centimeter i omkrets, å fett % er den samme.  Og biceps og triceps vokste ca like mye hver i volum. Utfalle vil bli at muskel hinna rund biceps/ triceps ha strekt seg og blitt større.. Smile
Tommi Thorvildsen

Besøk meg på www.tomminutrition.com



Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!