Skrevet av Emne: FST-7 og diettips for 2010  (Lest 60502 ganger)

Utlogget gel

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 24

Sv: FST-7 og diettips for 2010
« #60 : 04. februar 2010, 13:52 »
Jo, man blir faktisk stor av å sitte i sofaen når man boler. Husker jeg leste en studie på bodyrecomposition som viste at bol+ingen trening var bedre enn ingen bol+trening. Bol+trening var best da selvsagt best.

Noe av det dummeste jeg noen gang har hørt!!!  Ikke mer å si her faktisk

The effects of supraphysiologic doses of testosterone on muscle size and strength in normal men.

Bhasin S, Storer TW, Berman N, Callegari C, Clevenger B, Phillips J, Bunnell TJ, Tricker R, Shirazi A, Casaburi R.

Department of Medicine, Charles R. Drew University of Medicine and Science, Los Angeles, CA 90059, USA.

Comment in:

    * N Engl J Med. 1996 Jul 4;335(1):52-3.

BACKGROUND: Athletes often take androgenic steroids in an attempt to increase their strength. The efficacy of these substances for this purpose is unsubstantiated, however. METHODS: We randomly assigned 43 normal men to one of four groups: placebo with no exercise; testosterone with no exercise; placebo plus exercise; and testosterone plus exercise. The men received injections of 600 mg of testosterone enanthate or placebo weekly for 10 weeks. The men in the exercise groups performed standardized weight-lifting exercises three times weekly. Before and after the treatment period, fat-free mass was determined by underwater weighing, muscle size was measured by magnetic resonance imaging, and the strength of the arms and legs was assessed by bench-press and squatting exercises, respectively. RESULTS: Among the men in the no-exercise groups, those given testosterone had greater increases than those given placebo in muscle size in their arms (mean [+/-SE] change in triceps area, 424 +/- 104 vs. -81 +/- 109 square millimeters; P < 0.05) and legs (change in quadriceps area, 607 +/- 123 vs. -131 +/- 111 square millimeters; P < 0.05) and greater increases in strength in the bench-press (9 +/- 4 vs. -1 +/- 1 kg, P < 0.05) and squatting exercises (16 +/- 4 vs. 3 +/- 1 kg, P < 0.05). The men assigned to testosterone and exercise had greater increases in fat-free mass (6.1 +/- 0.6 kg) and muscle size (triceps area, 501 +/- 104 square millimeters; quadriceps area, 1174 +/- 91 square millimeters) than those assigned to either no-exercise group, and greater increases in muscle strength (bench-press strength, 22 +/- 2 kg; squatting-exercise capacity, 38 +/- 4 kg) than either no-exercise group. Neither mood nor behavior was altered in any group. CONCLUSIONS: Supraphysiologic doses of testosterone, especially when combined with strength training, increase fat-free mass and muscle size and strength in normal men.

http://content.nejm.org/cgi/content/full/335/1/1#T2

Utlogget 1simen1

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 55
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 55

Sv: FST-7 og diettips for 2010
« #61 : 04. februar 2010, 14:04 »
Tommi skriver:

"FST-7 var selvfølgelig bare en av flere elementer som fikk henne opp i vekt."

Sånn da var det ute av verden FST-7 var en av flere elementer.

Hva var de andre elementene? Kan du komme med en plausibel forklaring på hvordan du fikk en jente til å gå opp 10kg muskler og ned 4% fett på 3 mnd?

Med mindre du gjør dette fremstår du som totalt useriøs og strippet for enhver troverdighet.

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: FST-7 og diettips for 2010
« #62 : 04. februar 2010, 14:05 »
Jeg leser her litt innimellom og pleier ikke å skrive noe, men føler jeg for å si noen ord.

Tommy skriver:

"Her er en person jeg blant annet hjalp med å gå opp 10kg på 3 månder og ned 4 % i kropps fett. Hun kjørte FST-7 de 3 månden og fikk 2 plass på blant annet Nordisk i fitness 2009!"

Tommy du kaller deg coach og treningsveileder og prøver å fremstå som seriøs.

Hvis du hadde hatt mot nok til å skrive den hele "dietten" denne jenta gikk på i de 3mnd hun gikk opp 10kg og ned 4% i fettprosent, skulle jeg gitt deg litt honnør for å spille med åpne kort.

Du har ett ansvar som coach/veileder å være en rollemodell for unge som liker å trene. Med din bakgrunn og med utsagn som dette faller du helt igjennom på dette området.

Jeg har ett ønske og det er at dere, de store bygge gutta (og jentene) hadde vært 100% ærlige med hva dere stapper i dere, og slutter å late som om det er kreatin, proteinpulver o.l og ett nytt treningsprogram som kan få en jente til f.eks å legge på seg 10 kg muskler på 3 mnd.....

Men det er vel ingen i dette miljøet som har baller eller pupper nok til å være ærlige om dette før en 20 år etter at de har lagt opp...

Setningen jeg siterer over er jo egentlig bare en liten dop reklame. Kom til meg og jeg skaffer deg du trenger for å bli svær fort....
Dette er et bra innlegg, og honnør er avgitt!

Dersom en kroppsvektsøkning på 10kg og samtidig en nedgang på 4% i kroppsfett virkelig er oppnådd av ei jente i løpet av bare tre måneder, så finnes det såvidt jeg kan se bare tre muligheter:
 * Det dreier seg om et ekstremt tilfelle av kroppsminne, der utøveren har hatt f.eks. 15 eller 20 kilo mer muskelmasse tidligere, og utøveren finner tilbake til en tidligere form.
 * De er brukt midler og metoder som ligger utenfor Norges Idrettsforbunds regelverk.
 * Det dreier seg om en treningsmetodikk som er så fantastisk effektiv og revolusjonerende at det venter en Nobelpris i medisin like rundt hjørnet.  F.eks. vil behandling av kreftpasienter kunne trekke gode veksler på en metodikk som vil kunne gjøre ei vanlig jente om til Jarmila Kratotsjvilova i løpet av et par år.

Tommi Thorvildsen burde kontakte ledende treningsfysiologer og medisinere i Norge, og forklare hvordan dette egentlig forholder seg.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget HHHH

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 684
  • Honnør: 359
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 684

  • tjukk
Sv: FST-7 og diettips for 2010
« #63 : 04. februar 2010, 14:20 »
For å presisere så ser jeg at forskjellen mellom gruppen med testo og uten trening ikke viste signifikante forskjeller ift treningsgruppen i andre ting enn muskeltverrsnitt. I styrke så hjalp det jo naturligvis å trene i stedet for å sitte i sofaen, uansett om du fikk testo. Legger ved figuren, forklaringer for hva som er signifikant vises under.

Altså ikke noe revolusjonerende at du blir oppblåst men ikke nødvendigvis sterk av å sitte i sofaen og få 600mg testosteron enanthate i uka....

Sitat
The mean cross-sectional areas of the arm and leg muscles did not change significantly in the placebo groups, whether the men had exercise or not (Table 4 and Figure 1). The men in the testosterone groups had significant increases in the cross-sectional areas of the triceps and the quadriceps (Table 4); the group assigned to testosterone without exercise had a significantly greater increase in the cross-sectional area of the quadriceps than the placebo-alone group, and the testosterone-plus-exercise group had greater increases in quadriceps and triceps area than either the testosterone-alone or the placebo-plus-exercise group (P<0.05).


Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: FST-7 og diettips for 2010
« #64 : 04. februar 2010, 15:44 »
Jeg kikket igjennom hele tråden, og i et av de tidligste innleggene fant jeg denne splitten presentert:
Generally speaking, this type of training is too traumatic on the larger muscle groups to use more than once a week. Due to the sheer volume of muscle cells, soreness tends to linger too long to allow for more frequent workouts. For instance, Phil Heath recently completed a back workout and was sore for four days. Since he is supposed to be training back and chest twice a week in preparation for the Arnold Classic, this threw him off his schedule somewhat. The higher than normal amount of microscopic tears in the muscle caused by FST-7 training necessitates a bit more recovery time than standard training protocols. However, smaller bodyparts like arms and calves certainly can and should be trained twice a week. This gives you twice as many opportunities to stretch the fascia in what are often exceedingly stubborn bodyparts. Here's a sample split that displays how you could arrange this:

Day one: Biceps and triceps, calves

Day two: Legs

Day three: OFF

Day four: Chest and triceps

Day five: Back and calves

Day six: Shoulders and biceps

Day seven: OFF

This is a split geared toward someone with the goal of improving stubborn arms. There are many other variations depending on what the individual's goals might be.
Dette stemmer overens med den typen opplegg som presenteres i kroppsbyggerblader, på Testosterone Nation og andre steder som er dominert av kroppsbygging.  Hva kommer det av at treningsprogrammer som retter seg mot kraftidretter der Norges Idrettsforbund har et ord med i laget, ser helt anderledes ut?  Riktignok handler styrkeløft, vektløfting, kast, sprint, boksing og bryting om mer enn bare hypertrofi, men avstandene mellom hver muskelgruppe en gang i uka og Sheiko, Bill Starrs 5x5, Westside og Dietmar er helt bemerkelsesverdig stor.  Jeg spør meg hvilke forutsetninger som må være til stede for at f.eks. FST-7 skal kunne gi resultater på toppnivå.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Tommi Thorvildsen

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 43
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 43

Sv: FST-7 og diettips for 2010
« #65 : 04. februar 2010, 17:29 »
Husk at artikkelen FST-7 ble skrevet som opplysning om et trenings prinsipp som kan brukes av eget valg for å bidra til å få maximalt med muskler/muskel volum!. Svar til han som venter på hvordan hun gikk opp 10kg på 3 månder og ned 4% i kroppsfett: Beklager å måtte skuffe deg fordi jeg vil ikke gi fra med å si her akuratt hva hun gjorde med kosten, treningen og blant annet motivasjons teknikker hun brukte for å gå opp 10kg. Det er en yrkeshemmelighet, basert på 18 års erfaring og utdannelse innen fage. Skal du få hjelp av en god profesjonell trener innen styrke trening i usa kan det koste deg skjorta..Diett hjelp av en profesjonell trener før blant annet en konkurranse kan det koste deg opp til 10000,-  norske kroner eller mer for 3 månders oppfølging.
Jeg betalte selv en gang 6000 norske kroner til en meget enerkjent profesjonell kost ekspert i USA for å hjelpe meg de siste 3 uken av en diett før en av mine konkurranser.
Siterer Rulatoren: Hva kommer det av at treningsprogrammer som retter seg mot kraftidretter der Norges Idrettsforbund har et ord med i laget, ser helt anderledes ut? kansje fordi NKF norges kroppsbygger forbund ikke er med i Norges idrettsforbund. "Pella" en storartet mann og motiavator med utrolig kunnskap innen trening jobbet for olympiatoppen i Norge mange år, han døde desverre i fjord. Han kontaktet meg i fjord før han døde og ville jeg skulle holde foredrag ang hvordan trene/spise for maxsimal muskeltillvekst. Han mente de kunne lære litt av kroppsbyggere!
Tommi Thorvildsen

Besøk meg på www.tomminutrition.com



Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: FST-7 og diettips for 2010
« #66 : 04. februar 2010, 17:36 »
Vet du egentlig hva et treningsprinsipp er?

Jeg kan nevne noen:

-Belastning og tilpasning
-Variasjon
-individualisering
-spesifisitet
-periodisering
-kontroll
-restitusjon

Med andre ord, Fst-7 er ikke et treningsprinsipp, det er en metode.

Om jeg hadde vært en som var på utkikk etter pt eller coach, hadde jeg gått til en som iallefall hadde grunnleggende kunnskap om elementære ting når det kommer til treningsplanlegging.
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Celdiir

  • Gjest
Sv: FST-7 og diettips for 2010
« #67 : 04. februar 2010, 18:55 »
Første innlegget mitt noensinne, men Celdiir:
Husk at all teori begynner i en del av vitenskapshjulet, og enten prøves den ut kvalitativt eller kvantitativt.
Fst-7 er tydeligvis i stadiet hvor det testes ut kvalitativt og her kreves færre respondenter og dataene er som regel ikke tallfestet. Altså i form av setninger og utsagn. Det vil nok da til en viss grad kunne sies, ikke påstås, at det faktisk er forsket på. Artiklene i viktige tidsskrift har bare ikke blitt skrevet ennå.
Og dessuten tror jeg faktisk at en som har testet prinsippet ut i over TO ÅR på sine athleter har litt mer peiling enn en datarotte som kun har lært seg kunsten å argumentere og bruke fancy akademiske ord...




Her kommer enda et: argumentum ad hominem.

Kjedelig.

Til det du ellers sier - hva så? Kjernen i denne debatten er fortsatt den samme. Den handler ikke om jeg har venner, om jeg er datarotte, om Tommi har levd "gutte drømmen" [sic] i USA og er verdensmester i å stå på ei scene i ei truse og vise fram bra bygd kropp eller om FST-7 fungerer bra/dårlig/akkurat passe. Poenget er rett og slett at hypotesen bak fascia stretching ikke er påvist, og den påvises ikke gjennom å la x antall klienter trene etter metoden og kun observere framgang i muskelmassen. Alt man beviser av dette er at dette er en måte å trene på som fungerer. Inntil bevisene foreligger og er peer reviewed så kan man være såpass ydmyk at man moderer påstandene sine. Det er alt jeg vil fram til her. Smiley

Ser også at Tommi har snudd på flisa nå: når musklene vokser, så utvides fascia. Dette er derimot ikke hva FST-7 artiklene sier. De sier at fascia stretches under trening pga pumpen slik at musklene lettere kan vokse inni det slappe pølseskinnet etter trening. Med dette er debatten over for min del, for det var en slik eller liknende innrømmelse jeg ville fram til. Smiley

Jeg skjønner seriøst ikke hva greia her er. Alt jeg sa var at vi ikke har bevis for den ene påstanden, og dette blir det 5 sider ut av. Underveis i prosessen må jeg skifte signatur, har mistet vennene mine og blitt ei datarotte. Tongue

Utlogget VP

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 119
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 119

Sv: FST-7 og diettips for 2010
« #68 : 04. februar 2010, 19:20 »
Digger deg Celdiir Grin headbang

Utlogget Lille trille 86

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 952
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 952

Sv: FST-7 og diettips for 2010
« #69 : 04. februar 2010, 20:51 »
Hmmm.... vet ikke om jeg bør si noe som helst her da jeg sikkert får kappet av meg armer og bein Tongue Folk her inne er jo utrolig kverrulerende. Men nok om det Cheesy
Jeg har personlig hatt god effekt av FST-7, og alle viderekommende jeg setter opp programm til inneholder FST-7 (populært kalt ballongtrening i mine kretser) Cheesy Bevis for påstand om at fascia stretches under trening har jeg dessverre ikke. Men musklene vokser bedre en noen gang. Så noe gjør det nå Cheesy
Og ja jeg har trent Sheiko, 5x5, HST og myo-reps. Brydde meg en gang om styrken jeg også Wink hehe

Utlogget Daniel Myrvold

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 914
  • Honnør: 141
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 914

  • Fat and Happy
Sv: FST-7 og diettips for 2010
« #70 : 04. februar 2010, 21:51 »
Hmmm.... vet ikke om jeg bør si noe som helst her da jeg sikkert får kappet av meg armer og bein Tongue Folk her inne er jo utrolig kverrulerende. Men nok om det Cheesy
Jeg har personlig hatt god effekt av FST-7, og alle viderekommende jeg setter opp programm til inneholder FST-7 (populært kalt ballongtrening i mine kretser) Cheesy Bevis for påstand om at fascia stretches under trening har jeg dessverre ikke. Men musklene vokser bedre en noen gang. Så noe gjør det nå Cheesy
Og ja jeg har trent Sheiko, 5x5, HST og myo-reps. Brydde meg en gang om styrken jeg også Wink hehe

Har faktisk hatt gode resultater med og periodisere "ballong-trening" jeg også, så da har vi noe felles da Smiley
Jeg er vel av typen som liker og prøve og se om forskjellige treningsopplegg/dietter fungerer, istedenfor og lete etter forskningsresultater før man prøver. Men godt at folk er forskjellige, kjedelig om vi alle reagerte dønn likt på alle typer programmer. Smiley

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: FST-7 og diettips for 2010
« #71 : 04. februar 2010, 22:01 »
Husk at artikkelen FST-7 ble skrevet som opplysning om et trenings prinsipp som kan brukes av eget valg for å bidra til å få maximalt med muskler/muskel volum!. Svar til han som venter på hvordan hun gikk opp 10kg på 3 månder og ned 4% i kroppsfett: Beklager å måtte skuffe deg fordi jeg vil ikke gi fra med å si her akuratt hva hun gjorde med kosten, treningen og blant annet motivasjons teknikker hun brukte for å gå opp 10kg. Det er en yrkeshemmelighet, basert på 18 års erfaring og utdannelse innen fage. Skal du få hjelp av en god profesjonell trener innen styrke trening i usa kan det koste deg skjorta..Diett hjelp av en profesjonell trener før blant annet en konkurranse kan det koste deg opp til 10000,-  norske kroner eller mer for 3 månders oppfølging.
Jeg betalte selv en gang 6000 norske kroner til en meget enerkjent profesjonell kost ekspert i USA for å hjelpe meg de siste 3 uken av en diett før en av mine konkurranser.
Siterer Rulatoren: Hva kommer det av at treningsprogrammer som retter seg mot kraftidretter der Norges Idrettsforbund har et ord med i laget, ser helt anderledes ut? kansje fordi NKF norges kroppsbygger forbund ikke er med i Norges idrettsforbund. "Pella" en storartet mann og motiavator med utrolig kunnskap innen trening jobbet for olympiatoppen i Norge mange år, han døde desverre i fjord. Han kontaktet meg i fjord før han døde og ville jeg skulle holde foredrag ang hvordan trene/spise for maxsimal muskeltillvekst. Han mente de kunne lære litt av kroppsbyggere!


Det oppleves som litt malplassert og "USA" aktig at enkelte her inne forsøker å overbevise oss andre om at det er mange hemmeligheter og avansert viten bak det å bygge muskler og kutte fett. Vi som har litt over middels interesse ser jo at de fleste teorier springer ut fra samme basiskunnskap-og resirkuleres gjerne med gjevne mellomrom med nye navn.

Den eneste hemmeligheten jeg kjenner til når det gjelder PTer er det lille ekstra de måtte selge til klientene sine fra rumpetaska si.

Jeg må presisere at jeg ikke snakker om noen i denne debatten, men det er bare min subjektive oppfatning.


Utlogget 1simen1

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 55
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 55

Sv: FST-7 og diettips for 2010
« #72 : 04. februar 2010, 22:31 »
Tommi skriver:

Sitat
Svar til han som venter på hvordan hun gikk opp 10kg på 3 månder og ned 4% i kroppsfett: Beklager å måtte skuffe deg fordi jeg vil ikke gi fra med å si her akuratt hva hun gjorde med kosten, treningen og blant annet motivasjons teknikker hun brukte for å gå opp 10kg. Det er en yrkeshemmelighet, basert på 18 års erfaring og utdannelse innen fage. Skal du få hjelp av en god profesjonell trener innen styrke trening i usa kan det koste deg skjorta..Diett hjelp av en profesjonell trener før blant annet en konkurranse kan det koste deg opp til 10000,-  norske kroner eller mer for 3 månders oppfølging.
Jeg betalte selv en gang 6000 norske kroner til en meget enerkjent profesjonell kost ekspert i USA for å hjelpe meg de siste 3 uken av en diett før en av mine konkurranser.

Tommi du lever av å selge deg selv som treningsguru og "kostholds expert".
Fair enough. Det som ikke er fair er at det du farer med løgn om hvordan du oppnår resultatene dine.

At en person med 18 års erfaring og utdannelse innen "faget" hevder at det er "kost trening og motivasjonsteknikker (sic)" som gjorde at en jente gikk opp 10kg muskelmasse og ned 4% fett på 3 mnd bør fortele noen og enhver at du er en person man ikke bør ta i mot veiledning fra om man er glad i egen helse.

Jeg bestrider ikke at du sitter med masse kunskap om trening eller kosthold Tommi. Det jeg bestrider er hvordan du har oppnådd disse resultatene.

Det som er synd er at du ikke er mann nok til å være ærlig på dette. Det som er enda mer synd er at mange unge og naive lett påvirkelige gutter og jenter lar seg lure inn din verden.

Det er på tide å kalle en spade for en spade Tommi.

Utlogget qwerty12345

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 122
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 122

Sv: FST-7 og diettips for 2010
« #73 : 04. februar 2010, 22:40 »
Om en bruker steroider er selve treningen sekundær. Du vokser uansett. Det er en grunn til at mange kroppsbyggere snakker varmt om retarderte treningsopplegg - det har jo fungert for dem. Gode resultater som ren krever mye mer treningsmessig Smiley

Utlogget Rez

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 396
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 396

  • KALLISTI
Sv: FST-7 og diettips for 2010
« #74 : 04. februar 2010, 22:56 »
Tommi skriver:

Tommi du lever av å selge deg selv som treningsguru og "kostholds expert".
Fair enough. Det som ikke er fair er at det du farer med løgn om hvordan du oppnår resultatene dine.

At en person med 18 års erfaring og utdannelse innen "faget" hevder at det er "kost trening og motivasjonsteknikker (sic)" som gjorde at en jente gikk opp 10kg muskelmasse og ned 4% fett på 3 mnd bør fortele noen og enhver at du er en person man ikke bør ta i mot veiledning fra om man er glad i egen helse.

Jeg bestrider ikke at du sitter med masse kunskap om trening eller kosthold Tommi. Det jeg bestrider er hvordan du har oppnådd disse resultatene.

Det som er synd er at du ikke er mann nok til å være ærlig på dette. Det som er enda mer synd er at mange unge og naive lett påvirkelige gutter og jenter lar seg lure inn din verden.

Det er på tide å kalle en spade for en spade Tommi.

Hva mener du med kalle en spade for en spade?

Og hva er galt med "Tommi's Verden" ?

Klart noen som lever av dette ønsker å dele suksesshistorier, det sier seg selv, er vel ingenting galt i det. Det er noe alle PT'er og coacher gjør. Alle som driver butikk ønsker å selge produktene sine. Og de som handler der ønsker ofte ekspertise og veiledning. No harm there either.

Skjønner ikke hvorfor folk går til personangrep her. At noen påpeker at det ikke finnes vitenskapelig bevis for at en metode/prinsipp fungerer er en ting, men dra den videre til at noen farer med løgn om hvordan de oppnår resultatene sine er vel litt drøyt.
Du kommer faktisk ganske langt med dedikert og disiplinert trening og kosthold. Ingenting galt i det heller, om noen gjør det raskere/bedre enn andre er det heller ingenting galt i.

Og for å dra'n enda litt lenger: Skal du be alle som oppnår resultater her i verden å "kalle en spade for en spade" ? Alle som har brukt mer en 2 timer i et gym skjønner hva du mener her, men det er en diskusjon for moralens voktere og andre som stiller spørsmålstegn ved noen som har bedre fremgang enn andre.

Vi har lov til å ta egne valg, og vi har lov til å gjøre som vi vil.

Drikker du deg full i helgene? Bruker du andre ting enn alkohol for å holde festen gående?
Hvor mange uskyldige er det ikke som blir dratt inn i DEN verden, å for et potensiellt fruktbart treningsopplegg ødelagt av fyll og vrøvl fremfor god søvn og "ubesudlet restitusjon" ?

Hvorfor skal noen absolutt være ærlige om hvordan de bruken den nevnte spaden sin? Er ikke det en privatsak? Ingen vits i å hverken skryte av sånt eller nevne det i forbifarten for den saks skyld.

Noen oppnår resultater andre ikke får. Er det gener? Er det dop? Er det avansert treningsprogrammering og inntak av riktig næring til riktig tid? Er det en kombinasjon?
Who the fuck cares.  Noen velger å få hjelp av folk med både utdanning og erfaring, og de betaler for det og får ditto resultater om de står på. Andre gjør ikke det. Og majoriteten av de som IKKE gjør det, ser rimelig dvaske ut i forhold.

My 2c

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!