Skrevet av Emne: FST-7 og diettips for 2010  (Lest 60369 ganger)

Utlogget Daniel Myrvold

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 914
  • Honnør: 141
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 914

  • Fat and Happy
Sv: FST-7 og diettips for 2010
« #120 : 06. februar 2010, 10:55 »
http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=1035

Legger til artikkelen fra ifjor om JoakimL her på forumet. Han hadde Thorvildsen som veileder igjennom dietten, og formen han kom i var jo bra, så helt forferdelig kan han da ikke være som coach.

Et innspill fra Joakim om hvordan han syntes det såkalte FST-7 treningen funket, er meget ønskelig igrunn, siden den gutten der er så rein som det kan bli Smiley

 

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: FST-7 og diettips for 2010
« #121 : 06. februar 2010, 10:58 »
http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=1035

Legger til artikkelen fra ifjor om JoakimL her på forumet. Han hadde Thorvildsen som veileder igjennom dietten, og formen han kom i var jo bra, så helt forferdelig kan han da ikke være som coach.

Et innspill fra Joakim om hvordan han syntes det såkalte FST-7 treningen funket, er meget ønskelig igrunn, siden den gutten der er så rein som det kan bli Smiley

 

Det er vel ingen som betviler at Tommy T er en god trener, sikkert en av de bedre. Og få noen NED 12kg på tre måneder er det vel de ferreste som ser på som en umulighet. Imidlertid, og få ei jente OPP 10kg i muskelmasse og ned i fettprosent i samme tidsrom, det blir noe helt annet.
Sa brura

Utlogget gnist

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Sv: FST-7 og diettips for 2010
« #122 : 11. februar 2010, 23:18 »
1simen1 får honnør for flere bra innlegg gjennom denne tråden, spesielt fordi han tar opp et svært viktig tema; forventninger til unge utøvere, doping og folk som kommer med ”ville” påstander.

At Tommi får herje på TF på den måten han gjør, med de stadig lite gjennomtenkte "profesjonelle synsingene" sine, og selvfølgelig udokumenterte påstander i hytt og pine, klarer jeg ikke å forstå. Dere må gjerne slippe han til som artikkelforfatter, ukritiske og bedrevitende innlegg finner man på alle treningsforumer. Det som er spesielt ille, er at han fremhever sine "kunnskaper" blant annet med å henvise til den (stakkars) jenta som gikk opp 10 kg i muskler på 3 mnd, samtidig som hun gikk ned 4% i fettprosent. Stakkars, for nå vet jo alle hvem hun er, og hvordan hun oppnådde (de gode?) resultatene sine.

Til tvilerne, så trenger faktisk ikke Tomme å bevise noe som helst, og han trenger ikke bære bevisbyrden i denne debatten. Det er ikke nødvendig, for det er ikke mulig å gjennomføre noe slikt uten bruk av anabole steroider. Det hjelper ikke hvor motivert man er, motivasjon bidrar dessverre ikke til fysisk muskelbygging.

Så hva er da mulig? Olympiatoppen har heldigvis skrevet en artikkel om nettopp dette, det var flaks!

Hensikten med denne artikkelen er å gi innsikt i optimal styrketrening og ernæring for idrettsutøvere som ønsker å øke muskelmasse. Rådene tar utgangspunkt i forskningsbasert kunnskap og praktisk erfaring med oppfølging av toppidrettsutøvere ved Olympiatoppen.
Ifølge artikkelen er 0,25-0,5 kg pr uke en realistisk vektøkning, og dette avhenger selvfølgelig av hvor mye man har trent og av hvor velsignet man har vært med genene. Dersom vektøkningen skjer raskere vil fettvev utgjøre en større andel av økningen. Utøvere som har trent systematisk styrketrening over flere år kan ikke forvente en vektøkning på 0,5 kg pr. uke, da store deler av potensialet for muskelvekst allerede er oppbrukt.

Styrketrening er selvfølgelig avgjørende for hvor stor del av vektøkningen som faktisk er muskler, og her ligger det på 75-100%. En samtidig økning i muskelmasse og reduksjon i fettmasse lar seg vanskelig gjøre da en reduksjon i fettmasse innebærer en negativ energibalanse (energiforbruket er høyere enn energiinntaket) og muskelvekst stimuleres av en positiv energibalanse (energiforbruket er lavere ennenergiinntaket). En slik endring kan muligens skje dersom utøveren har en høy fettprosent i utgangspunktet og ikke har erfaring med styrketrening. Artikkelen i sin helhet finner dere her: http://www.olympiatoppen.no/fagavdelinger/trening/styrke/fagstoff/page4051.html

Videre, fra Olympiatoppens fagdag i idrettsernæring oktober 2008: Forutsetter vi at vi kan klare å bygge 15-20 kg /år (ekstremt mye). Musklene består av 20 % protein dvs at 20 kg muskelmasse på et år tilsvarer 4 kg protein dvs 11 gr pr dag og det tilsvarer proteinet i 1,5 glass melk. De fleste øker i beste fall med 5 kg pr år og da er vi nede i ca 3 gr protein pr dag.

Link til hele presentasjonen (utdraget over er hentet fra Kosthold for styrke og spenst - protein av
Alexander Wisnes, Førsteamenuenis HIB og fysiolog Olympiatoppen: http://www.olympiatoppen.no/fagavdelinger/ernaring/Fagstoff/fagseminar/page2780.html

Faktaark om muskelvekst: http://www.olympiatoppen.no/fagavdelinger/ernaring/faktaark/muskelvekst/page465.html

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: FST-7 og diettips for 2010
« #123 : 11. februar 2010, 23:35 »

Videre, fra Olympiatoppens fagdag i idrettsernæring oktober 2008: Forutsetter vi at vi kan klare å bygge 15-20 kg /år (ekstremt mye). Musklene består av 20 % protein dvs at 20 kg muskelmasse på et år tilsvarer 4 kg protein dvs 11 gr pr dag og det tilsvarer proteinet i 1,5 glass melk. De fleste øker i beste fall med 5 kg pr år og da er vi nede i ca 3 gr protein pr dag.




Så du mener at en som er ekstremt heldig med genene sine kan legge på seg 20kg muskler på et år med og kun innta 11gram protein pr dag?

Dette må være noe av det dummeste jeg har lest.og det sier ikke lite.

Når det gjelder denne "stakkars" jenta som du skriver om,så skjønner jo de fleste at hun var modell i en reklame for 24fitness. Det som er vanlig i reklame er og fremstille ditt "produkt" i et svært positivt lys. at hun gikk opp 10kg i muskelmasse og ned 4% i fett tror jeg ikke på,men at hun hadde en stor forbedring er helt sikkert. reklame er laget for og selge,ikke for og være 100% korrekt.


Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: FST-7 og diettips for 2010
« #124 : 11. februar 2010, 23:47 »
Så du mener at en som er ekstremt heldig med genene sine kan legge på seg 20kg muskler på et år med og kun innta 11gram protein pr dag?

Dette må være noe av det dummeste jeg har lest.og det sier ikke lite.

Når det gjelder denne "stakkars" jenta som du skriver om,så skjønner jo de fleste at hun var modell i en reklame for 24fitness. Det som er vanlig i reklame er og fremstille ditt "produkt" i et svært positivt lys. at hun gikk opp 10kg i muskelmasse og ned 4% i fett tror jeg ikke på,men at hun hadde en stor forbedring er helt sikkert. reklame er laget for og selge,ikke for og være 100% korrekt.

Nå leser du innlegget til gnist i overkant bokstavelig.  Den proteinmengden han eller hun viser til, er den proteinmengden som ender opp i netto økt muskelmasse.  gnist påstår såvidt jeg kan se ikke noe sted at dette er alt det proteinet som man trenger å spise for å oppnå denne økningen.

Kall meg en pedant og puritaner, men jeg synes faktisk at reklame skal være 100% korrekt i sine faktaopplysninger.  Påstanden til gnist, 1simen1 og meg står ved lag: 10 kg opp i muskelmasse på ei dame i løpet av tre måneder, samtidig med 4% reduksjon i fettprosent er helt borti staur og vegger.  Tommi Thorvildsen får enten legge alle betingelsene for denne astronomiske framgangen på bordet, eller trekke påstanden tilbake.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: FST-7 og diettips for 2010
« #125 : 12. februar 2010, 00:03 »
Nå leser du innlegget til gnist i overkant bokstavelig.  Den proteinmengden han eller hun viser til, er den proteinmengden som ender opp i netto økt muskelmasse.  gnist påstår såvidt jeg kan se ikke noe sted at dette er alt det proteinet som man trenger å spise for å oppnå denne økningen.

Kall meg en pedant og puritaner, men jeg synes faktisk at reklame skal være 100% korrekt i sine faktaopplysninger.  Påstanden til gnist, 1simen1 og meg står ved lag: 10 kg opp i muskelmasse på ei dame i løpet av tre måneder, samtidig med 4% reduksjon i fettprosent er helt borti staur og vegger.  Tommi Thorvildsen får enten legge alle betingelsene for denne astronomiske framgangen på bordet, eller trekke påstanden tilbake.

Da var det ikke så ille altså,begynte og lure litt når jeg leste det.

Når det gjelder reklamen så kan det godt være at hun er blitt målt til +10kg og ned 4%fett.
at målingene lyver er nok meget sannsynlig,har selv blitt målt hos tommi og stoler ikke mye på kalipermålingene.

kan nevne et annet eksempel. Så for noen år tilbake et tv-program med kari jaqueson skulle hjelpe overvektige(veldig feite) barn med og gå ned i vekt.
en gutt klarte og gå ned 6% i fettmasse på 1 uke ifølge kalipermålingene deres,mye av dette skyldes vell at vann forsvinner fra fettet og at musklene blir mer fylt av treningen.

som sagt så er dette bare en reklame,ikke et vitenskapelig prosjekt.
og tviler veldig mye på at tommi har pushet dopingmidler på folk,dette er veldig alvorlige beskyldninger som folk burde holde seg for gode til og komme med. kom heller med spørsmål om hvilke målinger og tall som står bak reklamen og deretter hvordan han oppnådde dette resultatet på henne,treningsmetoder og kosthold osv.

Utlogget Riggs

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 141
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 141

  • ynwa
Sv: FST-7 og diettips for 2010
« #126 : 12. februar 2010, 00:28 »

Så hva er da mulig? Olympiatoppen har heldigvis skrevet en artikkel om nettopp dette, det var flaks!

Hensikten med denne artikkelen er å gi innsikt i optimal styrketrening og ernæring for idrettsutøvere som ønsker å øke muskelmasse. Rådene tar utgangspunkt i forskningsbasert kunnskap og praktisk erfaring med oppfølging av toppidrettsutøvere ved Olympiatoppen.
Ifølge artikkelen er 0,25-0,5 kg pr uke en realistisk vektøkning, og dette avhenger selvfølgelig av hvor mye man har trent og av hvor velsignet man har vært med genene. Dersom vektøkningen skjer raskere vil fettvev utgjøre en større andel av økningen. Utøvere som har trent systematisk styrketrening over flere år kan ikke forvente en vektøkning på 0,5 kg pr. uke, da store deler av potensialet for muskelvekst allerede er oppbrukt.

Styrketrening er selvfølgelig avgjørende for hvor stor del av vektøkningen som faktisk er muskler, og her ligger det på 75-100%. En samtidig økning i muskelmasse og reduksjon i fettmasse lar seg vanskelig gjøre da en reduksjon i fettmasse innebærer en negativ energibalanse (energiforbruket er høyere enn energiinntaket) og muskelvekst stimuleres av en positiv energibalanse (energiforbruket er lavere ennenergiinntaket). En slik endring kan muligens skje dersom utøveren har en høy fettprosent i utgangspunktet og ikke har erfaring med styrketrening. Artikkelen i sin helhet finner dere her: http://www.olympiatoppen.no/fagavdelinger/trening/styrke/fagstoff/page4051.html

Videre, fra Olympiatoppens fagdag i idrettsernæring oktober 2008: Forutsetter vi at vi kan klare å bygge 15-20 kg /år (ekstremt mye). Musklene består av 20 % protein dvs at 20 kg muskelmasse på et år tilsvarer 4 kg protein dvs 11 gr pr dag og det tilsvarer proteinet i 1,5 glass melk. De fleste øker i beste fall med 5 kg pr år og da er vi nede i ca 3 gr protein pr dag.

Link til hele presentasjonen (utdraget over er hentet fra Kosthold for styrke og spenst - protein av
Alexander Wisnes, Førsteamenuenis HIB og fysiolog Olympiatoppen: http://www.olympiatoppen.no/fagavdelinger/ernaring/Fagstoff/fagseminar/page2780.html

Faktaark om muskelvekst: http://www.olympiatoppen.no/fagavdelinger/ernaring/faktaark/muskelvekst/page465.html


Det jeg har et inntrykk av, er at Olympiatoppen er veldig flinke til å komme med teorier utarbeidet av skinny'e proffessorer fra et labratorium, men når det kommer til å ha faktiske resultater og backe opp teoriene med, er de på tynn is. Var det ikke ei fra olympiatoppen som dro rundt i millitæret og holdt foredrag om at alt du trengte for å bygge muskler var ett glass melk og en banan etter trening? Lurer på om noen faktisk har prøvd dette og lyktes. Hvis ja, rop ut. Hadde vært kurant og brukt alle de pengene jeg svir av på mat til noe annet. Men til det skjer, følger jeg rådene til de som faktisk har fått virkelige resultater av det de preiker om.
Cred til Tommi for at han driver forskningen sin på et treningsstudio og ikke på et labratorium. Om alt han sier er 100% sant, driter jeg i. Svær er karen, noe gjør han iallfall rett. Ikke si at du kan bli så svær bare av å bole heller, prøv selv.
87kg
91-mod

Beste Løft:

Raw

Bøy: 165kg
Benk: 120kg
Markløft: 220kg
Militærpress: 5x 75kg
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=93407.msg1384134

mad hoes, ask Beavis I get nuthin Butt-head

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: FST-7 og diettips for 2010
« #127 : 12. februar 2010, 01:22 »
Det jeg har et inntrykk av, er at Olympiatoppen er veldig flinke til å komme med teorier utarbeidet av skinny'e proffessorer fra et labratorium, men når det kommer til å ha faktiske resultater og backe opp teoriene med, er de på tynn is. Var det ikke ei fra olympiatoppen som dro rundt i millitæret og holdt foredrag om at alt du trengte for å bygge muskler var ett glass melk og en banan etter trening? Lurer på om noen faktisk har prøvd dette og lyktes. Hvis ja, rop ut. Hadde vært kurant og brukt alle de pengene jeg svir av på mat til noe annet. Men til det skjer, følger jeg rådene til de som faktisk har fått virkelige resultater av det de preiker om.
Cred til Tommi for at han driver forskningen sin på et treningsstudio og ikke på et labratorium. Om alt han sier er 100% sant, driter jeg i. Svær er karen, noe gjør han iallfall rett. Ikke si at du kan bli så svær bare av å bole heller, prøv selv.

Nå har vel ALDRI, meg bekjent, olympiatoppen sagt at et glass melk inneholder alle proteinene du trenger for og oppnå maksimal muskelmasse. De opererer vel imidlertid med de nokså konservative tallene 1,4-1,7g proteiner pr kg pr dag. Personlig mener jeg disse tallene er utdaterte, og vi er jo flere her som har postet innlegg som har inneholdt massiv forskning, meta-rapporter som konkluderer med at økt størrelse/muskelmasse trenger økt proteininntak. Jeg tror neppe Olympiatoppen først og fremst har tenkt på topp-bodybuildere når de har laget sine anbefalinger. At 1,5 gram proteiner holder for Bjørn Dæhli er sikkert mulig, men det holder ikke for en kroppsbygger i 100kgs klassen. Det finnes forskning hvor det antydes at opp til 2,7gram proteiner hos enkelte trente byggere/styrkefolk har gitt negativ nitrogenbalanse (dvs at proteinene, til tross for det høye inntaket ikke har blitt gjort om til energi og da følgelig brukes i proteinsyntese). For kroppsbyggere, på, la oss si, Tommys nivå, finnes det lite forskning, men trenden kan antyde at enda høyere inntak er fornuftig.

At du trenger slike inntak er derimot 100% usannsynlig. Tommy kan av ulike årsaker, bla muskelstørrelse innta slike mengder hensiktsmessig.

Dessuten må man skille mellom forskning og empiri. Ja, det er flott at Tommy er en god trener, god motivator og har god erfaring. Men forskning er forskning, og forskningen er nermest fakta, uansett hva verdens største mann har å si om emnet.

Det er helt uvesentlig hva f.eks Ronnie Coleman, eller andre topp-byggere sier om treningsmetode og proteininntak når de bruker anabole steroider. Forskning kan si noe om ulike menneskers evne til å bygge muskler ved forskjellige treningsprogram og proteininntak (mm.) basert på kriterier som settes. At Ronnie C sier at ditt og datt funker fordi HAN gjør det, betyr ikke at det funker for deg, da hans forutsetninger er totalt forskjellige fra dine.

Nå er det imidlertid ikke forsket så innmari mye på treningsmetoder for maksimal hypertrofi, da det tross alt ikke er særlig betydningsfullt for verden. Så man burde til en viss grad høre på erfarne folk. Proteininntak derimot har det blitt forsket mye på, så da hører man på det. Personlig har jeg dog litt problemer med å ta Tommy seriøst, da han skriver som en fjortis, oppfører seg overlegent og lite sympatisk, og skryter uhemmet av sine egne prestasjoner, som et slags forsvar mot gode argumenter. 
Sa brura

taraquin

  • Gjest
Sv: FST-7 og diettips for 2010
« #128 : 12. februar 2010, 08:33 »
Litt på sidelinjen men ift behov for proteiner, bruk av steroider, hvor mye treninga har å si kontra bruk av steroidene: http://content.nejm.org/cgi/content/full/335/1/1 Den har sikkert blitt postet endel ganger før, beklager hvis jeg gjentar den i denne diskusjonen Wink

"Fat-free mass did not change significantly in the group assigned to placebo but no exercise (Table 4 and Figure 1). The men treated with testosterone but no exercise had an increase of 3.2 kg in fat-free mass, and those in the placebo-plus-exercise group had an increase of 1.9 kg. The increase in the testosterone-plus-exercise group was substantially greater (averaging 6.1 kg). The percentage of body fat did not change significantly in any group (data not shown). "

"Two weeks before day 1, the men were instructed to begin following a standardized daily diet containing 36 kcal per kilogram of body weight, 1.5 g of protein per kilogram, and 100 percent of the recommended daily allowance of vitamins, minerals, and trace elements. Compliance with the diet was verified every four weeks by three-day records of food consumption. The dietary intake was adjusted every two weeks on the basis of changes in body weight. "

Hadde vært interessant å se om de som la på seg mest muskler hadde økt like mye om man hadde justert proteininntaket opp eller ned. Samtidig skremmende å se at du øke vesentlig mer i muskelmasse av å ikke trene men bruke steroider kontra å faktisk trene men la være å bruke.

Synes kanskje Tommis påstander ift den nevnte jenta blir drøye når man ser at godt voksne menn som trener styrke og bruker steroider "bare" legger på seg litt over 6 kg muskler på 10 uker.

Om denne damen hadde vært en mann hadde det selv da vært helt eksepsjonelt! Tommi er sikkert en dyktig coach og har jo gode resultater å vise til for både for sin egen del og flere av de han coacher, men ble i drøyeste laget den påstanden.

EDIT: Fjernet punktet om fettprosenten etter bra innspill fra nautern900 Smiley

Utlogget Nautern900

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 53
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 53

Sv: FST-7 og diettips for 2010
« #129 : 12. februar 2010, 10:24 »
Bare for å klargjøre en ting:

Dersom man øker sin fettfrie masse (legger på seg muskler)  uten å legge på seg et gram fett, så vil jo fettprosenten minke! Veier du 100 kilo med 50/50 fett og fettfri masse, legger på deg 10 kilo muskler, så vips har du en 50/110=0,45, altså fettprosent på 45!

Ergo, opp ti kilo i muskler og 5 ned i fett-%.

Hadde fettmassen til utøverne, enten denne jenta eller deltakerne i forsøket beskrevet ovenfor, minket parallellt med økt muskelmasse hadde bragden vært vesentlig større.

Utlogget Treningsvitenskap

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 692
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 692

  • Treningsvitenskap.com
Sv: FST-7 og diettips for 2010
« #130 : 12. februar 2010, 11:03 »
Folk kan prøve å disse Tommi så mye de vil her men her er mine fakta ihvertfall:

Etter et par mnd hvor jeg la inn fst-7 på slutten av de fleste treningene har jeg aldri hatt så mye strekkmerker rundt omkring, og jeg er til og med på diett. Jeg liker det fordi det fungerer for meg!
Trenings og ernærings elsker. Driver www.treningsvitenskap.com

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: FST-7 og diettips for 2010
« #131 : 12. februar 2010, 11:27 »
Folk kan prøve å disse Tommi så mye de vil her men her er mine fakta ihvertfall:

Etter et par mnd hvor jeg la inn fst-7 på slutten av de fleste treningene har jeg aldri hatt så mye strekkmerker rundt omkring, og jeg er til og med på diett. Jeg liker det fordi det fungerer for meg!

Jeg tror at hvis jeg ikke bæsjer litt utafor doen, så går det dårlig i livet mitt. Jeg har aldri hatt det så bra i livet som etter at jeg begynte å bæsje litt utafor doen. Jeg liker det fordi det fungerer for meg!
Sa brura

Utlogget Treningsvitenskap

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 692
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 692

  • Treningsvitenskap.com
Sv: FST-7 og diettips for 2010
« #132 : 12. februar 2010, 12:06 »
hva er galt med å dele meningene sine om programmer her? om noe funker så kan man si fra om det. Om du er en keyboard warrior som vil drite ut folk så go ahead men det her er et treningsforum, og der deler man gjerne erfaringene sine. Beklager så mye at jeg ikke har fått utført en forsknings rapport på resultatene mine.
Trenings og ernærings elsker. Driver www.treningsvitenskap.com

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: FST-7 og diettips for 2010
« #133 : 12. februar 2010, 12:11 »
hva er galt med å dele meningene sine om programmer her? om noe funker så kan man si fra om det. Om du er en keyboard warrior som vil drite ut folk så go ahead men det her er et treningsforum, og der deler man gjerne erfaringene sine. Beklager så mye at jeg ikke har fått utført en forsknings rapport på resultatene mine.

Det ser jo ut til å funke bra for deg. Men ja, for at du skal kunne påstå at det er den beste metoden krever jeg faktisk forskningsresultater. Beklagelse godtatt! Smiley
Sa brura

Utlogget Treningsvitenskap

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 692
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 692

  • Treningsvitenskap.com
Sv: FST-7 og diettips for 2010
« #134 : 12. februar 2010, 12:14 »
Jeg har funnet den. Den ligger midt i Afrika. Bare å hente den;)
Trenings og ernærings elsker. Driver www.treningsvitenskap.com

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!