Skrevet av Emne: Gerilja K og Vekttrening  (Lest 1285 ganger)

Utlogget KennethT

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Gerilja K og Vekttrening
« : 14. april 2004, 21:44 »
Heisan.
Jeg har nettopp begynt og kjøre Gerilja kardio om morgenen kl.0800 man-ons-fre. Jeg trener også vekter disse dagene, jeg trener vekter man tli fre. Mine treningsøkter begynner i 10 tiden og jeg lurer på om noen har erfaring md å kjøre Gerilja og vekter så tett ? Jeg kjører ikke bein på noen av kardio dagene.

KennethT

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

SV: Gerilja K og Vekttrening
« #1 : 14. april 2004, 23:48 »
Trener du vekter hver dag?! Shocked

Nå skal jeg ikke si det sikkert, men tror du ville ha hatt større utbytte av å kjøre de øktene seperat.
Hvis du absolutt må trene vekter hver dag kan du vel legge vekttreningsøktene til litt senere på dagen de dagene du har gk?
Hvis du nettopp har begynt å trene i det store og det hele syns jeg 5 dager i uken med vektrening + gk 3 ganger høres fryktelig mye ut uansett.... ikke vits å overdrive heller...

Utlogget KennethT

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

SV: Gerilja K og Vekttrening
« #2 : 15. april 2004, 08:52 »
Hei igjen
Jeg trener vekter 5 dager i uken men hver kroppsdel kun 1 gang pr . uke. Mine ukedager blir derfor slik :

Mandag...08.00 Gerilja K 10.00 Brysttrening
Tirsdag....10.00 Armer
Onsdag....08.00 Gerilja K 10.00 Rygg
Torsdag...10.00 Bein
Fredag.....08.00 Gerilja K 10.00 Skuldre
Trener magen rett etter Gerilja K.

Har trent vekter endel år..litt til og fra pga.skader men. Gerilja K har jeg nettopp begynt med da det har blitt litt vel mye flesk  Wink

Er dessverre nødt til å trene på disse tidspunktene pga. jobb o.l.

Tips på forandring/forbedring tas imot med takk

KennethT

Utlogget Eskimo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

SV: Gerilja K og Vekttrening
« #3 : 15. april 2004, 09:05 »
går ut ifra at hensikten din med å trene gerilja kardio er å forbenne fett.. syntes derfor det er mer hensiktsmessig å ta kardio treningen etter styrkeøkten og ikke før.

Utlogget larsern_4

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 405
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 405

  • Morn!
SV: Gerilja K og Vekttrening
« #4 : 15. april 2004, 11:04 »
jeg ville byttet om på rygg og bein slik at biceps får litt hvile..
Tren og vær glad for hver dag som går, så skal du se hvor store muskler du får:)

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: Gerilja K og Vekttrening
« #5 : 15. april 2004, 13:21 »
Det er alltid svært vanskelig å uttale seg med sikkerhet om en slik treningsplan, siden jeg ikke vet så mye om treningsbakgrunnen din, alder, restitusjon, kosthold etc.

Hvis jeg skal være ærlig; dette programmet vil før eller siden gi deg en skikkelig smell, med mindre du er et naturtalent hva gjelder å trene intensivt (jeg forutsetter at du trener styrke med en viss intensitet).

Når du trener geriljakardio, vil kroppen generere mye avfalls-stoffer som må renses i kroppens organer. Når du i tillegg trener styrke veldig ofte, vil SUMMEN av treninga gjøre at stress-hormoner og avfallsstoffer i kroppen vil hope seg opp. Derfor vil du etter en PERIODE oppleve manglende overskudd og symptomer på overtrening.

Jeg vil heller anbefaøe følgende (hvis du vil holde fast på styrkeprogrammet); tren heller rolig kardio i 30-40 minutter 2 ganger per uke, og gerilja kardio en gang i uka.

Personlig ville jeg i hvert fall ikke hatt nubbesjans til å følge ditt program, selv om jeg har trent i noen år...
Lykke til!

Utlogget KennethT

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

SV: Gerilja K og Vekttrening
« #6 : 16. april 2004, 11:48 »
Heisan
Takk for alle gode tips. Jeg følger noen av rådene og legger litt om på rutinene mine.
Slik ser de ut nå:
Mandag : Brysttrening etterfulgt av GK (rett etter trening)
Tirsdag :  Armrtrening
Onsdag : Morgen GK....ikke vekttrening
Torsdag : Ryggtrening
Fredag :   Skuldertrening etterfulgt av GK
Lørdag og Søndag : Fri

Som dere ser så har jeg utelatt beintrening i denne perioden da jeg tror de får kjørt seg nok av Geriljaen..Har ganske greie bein i utgangspunktet så tror det vil gå bra.

Planlegger å kjøre dette oppsettet i 8 uker i første omgang så får jeg se på resultatet.

KennethT

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: Gerilja K og Vekttrening
« #7 : 16. april 2004, 12:41 »
Ser bedre ut. Du kan også prøve å periodisere treninga, slik at kroppen lettere kan absorbere treninga. Kjør feks dette programmet i 2-3 uker, for deretter å ta en betydelig lettere uke. Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!