Skrevet av Emne: Marthe`s logg: lader opp.  (Lest 177550 ganger)

Utlogget steele

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 522
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 522

  • Morrapose
Sv: Marthe`s logg: Ny video s.61.
« #870 : 30. november 2011, 12:40 »
Er du hoven i øvre del av brystet?

Jeg er også plaget med tungpusthet, føler at lungene skal sprenge enkelte ganger.

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s logg: Ny video s.61.
« #871 : 30. november 2011, 12:59 »
Er du hoven i øvre del av brystet?

Jeg er også plaget med tungpusthet, føler at lungene skal sprenge enkelte ganger.

Nei, jeg er ikke hoven eller vondt i lungene.
Jeg har smerter i området hjerte ligger (som forsåvidt dundrer i en fart som det ikke skal når jeg er rolig Tongue ) , jeg er klam, skjelven, tungpustet (noe jeg selv ikke har lagt merke til før hun sa det),vondt i halsområdet og svimmel. Såe de sjekker meg bl.a for høyt stoffskifte nå.
Prøvene de tok idag som jeg fikk svar på med en gang, ser rimeli bra ut, blodtrykk osv.
Som legen min sier, jeg er i toppform, men jeg er samtidig i en form som om jeg har løpt 3 mil og endeli kom over mållinja når jeg har gått opp noen få trappetrinn Tongue

såe medisinen nå er å holde meg i ro, null jobb, og blir jeg så dårlig at hjertet vil ut av brystet (som jeg fikk igår) og jeg ramler om, så er det legevakta med en gang, og ikke ligge å vente på at det skal gå over som jeg gjorde Cheesy haha

Utlogget steele

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 522
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 522

  • Morrapose
Sv: Marthe`s logg: Ny video s.61.
« #872 : 30. november 2011, 13:14 »
God bedring! Smiley

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s logg: Ny video s.61.
« #873 : 30. november 2011, 13:15 »
God bedring! Smiley

Thx Cheesy Action, brus, snop og strikketøy = jeg skal bli fort frist, hihi

Utlogget steele

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 522
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 522

  • Morrapose
Sv: Marthe`s logg: Ny video s.61.
« #874 : 30. november 2011, 13:17 »
...ikke frist for mye... Wink

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s logg: Ny video s.61.
« #875 : 03. desember 2011, 18:32 »
Lørdag 03. desember. 2011:

fy faen! Snakk om uflaks!  Cool

Låge som et slakt i flere dager her nå, idag klødde det som FAEN etter å dra på gymmen....
Tenkte på hva legen sa til meg, og hun sa "ikke tren noe denne uka, men å gå turer med hunden kan du jo". Såe da tenkte jeg at en "svipptur" opp på Keiservarden ikveld ikke kunne skade Tongue
folk som er som meg skjønner dette, vi blir stressa av å ligge for lenge på sofaen, og vi slapper av når vi får brukt oss. Så det var helt logisk i mitt hode å dra ut på tur nå ikveld.

Bekkmørt, og iskaldt var det. Og jeg klarte ikke finne en skikkelig lykt, så ble en tafatt lommelykt, "funker vel fjell detta" Tongue.  Tatt formen min i betraktning tenkte jeg også at det var lurt å ta på musikk (går aldri med musikk på ørene om kveldene ellers), og la i vei.
Formen var bra den Smiley og jeg kom langt opp igjennom med Tarek, ante fred og ingen fare  woot
Såe, ser jeg Tarek tar fullstendig stand, fomla med lommelykta (så jo ikke en dritt, ikke lys fra månen var det engang ikveld) og rett attmed gutten min står det fire gigantiske hvite bein! Jeg skalv når jeg tok lykta lengre opp og så rett i øynene på en svær helvettes elgokse...... jeg har møtt elg mange ganger før., men når jeg kalkulerte at lina til Tarek er 2,5 meter, så var elgen 3 meter unna meg, og det er NÆRT dere! Det er så nært at jeg var så redd at jeg klarte ikke pisse på meg selv engang! Og jeg er sjelden redd eller nervøs ute i naturen, selv etter møte med bjørn osv. men dette var så latterli nært, og den var så insane svær, et slag med enten gevir eller frambein og jeg ville vært long gone Tongue
Ble sssyyyyykt rolig bevegelser bort fra den, mens jeg kikka steinnervøs for at den ikke skulle legge på sprang etter oss (for det har jeg blitt engang før av en elg).
Når jeg kom litt lengre ned i lia, så begynte jeg bare å le.... fy faen for et liv liksom! haha  Alt er jo bare helt på hau, og for første gang tenkte jeg "kunne faen meg tenkt meg en sterk en NÅH",haha.
Kommer ned til bilen omsider, og da har det værste lagt seg. Det jeg la merke til var at jeg hverken skalv, var gjennomblaut av svette, eller kjente hjertebank..... så formen er blitt bedre idag Cheesy

Utlogget veslekardia

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 669
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 669

  • Jeg er minst! Jeg er minst!
Sv: Marthe`s logg: Ny video s.61.
« #876 : 03. desember 2011, 19:17 »
Elgoksen skremte vettet av deg så du ikke har vett til å bli vettskremt!!!
155.6 cm (går stadig nedover)
58 kg (går stadig oppover)
34 år (går bare én vei)
  innocent
Bedre å være liten og søt,
enn stor og stygg.


<a href="http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=113464.msg1696547#msg1696547> Logg [/url]

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s logg: Ny video s.61.
« #877 : 03. desember 2011, 19:19 »
Elgoksen skremte vettet av deg så du ikke har vett til å bli vettskremt!!!

hæhæ, blir bare mer og mer hardfør jeg Wink

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s logg: Ny video s.61.
« #878 : 04. desember 2011, 23:44 »
Søndag 04. desember. 2011:

Peisa på med en trekketur med Tarek idag, som varte i 2 timer, formen føltes helt grei ut. Jeg føler meg litt "slapp" og svak, men det er nok bare fordi jeg har mer eller mindre sittet i ro i mange dager, og ikke har noe særlig "pump" i kroppen.

Er vel i teorien sykemeldt i minimum en uke, men dro avgårde på jobb idag, og skal på jobb imorgen også, hehe. Gidder ikke sitte hjemme og glo, jeg blir bare rar i hode av det og sjuk av det ! Skal kutte ned på å ikke jobbe mer i helger nå. Og prøve å bare jobbe 5 dager i uka, og ingen dobbeltvakter. men å kutte ut å jobbe itillegg til trening blir for drøyt for meg.... Jeg går på veggene og blir deppa; ingen bra kombo...Så har jeg satt på vekkeklokka til 10.00 imorgen, og skal prøve å snu døgnet igjen, og ta kontroll over mitt eget liv igjen, hehe  Tongue

http://www.youtube.com/watch?v=xgvK78jHUnA

http://www.youtube.com/watch?v=Y7AVJ8s3Snw

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s logg: Ny video s.61.
« #879 : 05. desember 2011, 12:58 »
Mandag 05. desember. 2011:

Vekkeklokka gikk av klokka 10.00, og æ presterte å sleng den på slumring 2 ganga, så kom mæ omsider opp klokka 10.30 Cheesy Men det e bra det når man e vant å våkn dautrøtt i 13 - 14 tia.
Fikk i mæ monsterfrokost som æ bynte på me igjen når æ bei sjuk (7-8 skiva bacon og 3 brødskiva me egg), og gikk så ut på trekketur med Tarek. Idag va det skyfrihimmel og LYST ute, fy faen det va godt for kropp og sjel å få gå ute og klar å se rundt sæ Cheesy Mørketia e tung for mæ som e vant me lys og ikke minst kunne se sola på dagen når æ bodde sørpå. Vi gikk i 1 time, kjente mæ litt febervarm og veldig tungpusta når æ kom halveis, men nu e æ jo forkjøla itillegg, så va nok ikke værre enn det Smiley

Nu e det mat igjen, og så stekk æ på akuttn å jobba litt ikveld.

http://www.youtube.com/watch?v=NevmJ2uZ-rQ

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s logg: Ny video s.61.
« #880 : 08. desember 2011, 00:18 »
Onsdag 07. desember. 2011:

Ahh, for en herlig dag altså!
Idag bei æ videre sykemeldt, men fikk svar på prøvan mine, og det e ikke noe galt me hode mitt pga. overarbeid osv  Grin Æ har fått feil me stoffskifte mitt, og har ramla om og besvimt fordi æ har alt for lite b-vitamin itillegg, hihi. Og det va en BEFRIELSE å kjenn at  Æ enda har grepe om å klar å ha flere jern i ildn og likevel ikke mist forstand Cheesy

Sto opp halv ni idag (nok en forbedring), og har virkelig vært i gang hele dagen, som starta me å pussel me biln min i minusgrader Cheesy og æ digga det!!! det e lenge sia æ har følt mæ som idag, og det e en befrielse.

Etter trening idag la æ mæ på sofaen for se en komedie, og for første gang har æ ikke pc på, ikke tlf på, og æ kjenn NULL stress me å måtte strikke eller hold på me noe MENS æ ser på filmen. Æ bare lå der, og smila og kjente mæ lykkeli, hihi. Marthe is back again!

Bryst + mage:

Pin press:                    2 sets X 8 reps X 40 kg.
                                   1 set  X 8 reps X 45 kg.
                                   1 set  X 8 reps X 47,5 kg <-- økning på 2,5 kg.
                                   1 set  X 5 reps X 50 kg <-- sammenlagt økning på 5 kg.

Triangel pushup:          3 sets X 15 reps X kroppsvekt.

Brystpress m/hantler:   1 set  X 8 reps X 14 kg, 16 kg.
                                 2 sets  X 8 reps X 18 kg <-- økning på 2 kg.

Foroverbøyd dips:       -- Utgikk idag ---

Pulover m/vaier:          1 set  X 12 reps X 20 kg, 30 kg.
                                  1 set  X 8  reps X 35 kg <-- økning på 5 kg.

Pec dec i beinapp:        1 set  X 15 reps X 10 kg, 20 kg.
                                 3 sets  X 12 reps X 30 kg.




Kapteins stol på benk:  1 set X 50 reps.

Sit-ups:                       1 set X 50 reps.

Side crunch på pilatesball:  -- Utgikk --




Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s logg: Ny video s.61.
« #881 : 08. desember 2011, 21:04 »
Torsdag 08. desember. 2011:

Bei en lang og kunnskapsgivende dag på gymmen idag!
For det første så kjørte æ på me knebøy, og det va latterli lett idag!! Peisa på rett opp til 85 kg med stopp på benk, og æ sett inne me mye mye mer. E nok psyken min som gjør at æ ikke har peisa mer på. Når æ har en spott bak, så går æ jo opp lett som bare det.... Så det va kjempearti og æ ville ikke stopp!

Etter knebøyen satt vi noen støkka å prata om baksia av lårne mine (som e min store svakhet), da kom Truls (en fysioterapeut som jobba i samme bygg og trena der). Han beordra mæ på magen og vips så lå æ me ræva rett opp og alle fulgte nøye me på ka Truls sa og gjor me mæ, haha
MEN æ lærte ufatteli mye av Truls idag, og vi fant ut flere ting som gjør det mer problematisk for mæ å bygg der enn andre, så da bi det noen tima på benken til Truls snart, for å sett litt på plass. hehe
Så gleda æ mæ til å skift program igjen, og nu blir det jaggu storfokus på Hamstring, og få reps og full fokus på det! Truls kom me goe tips på øvesa som vil pass mæ bedre, og hjalp mæ me plassering osv. Meget bra dag! Vi holdt på lenge me ført testa og kontrollering på funksjon min når æ lå på gulve, så snakka vi lenge, før æ så fikk endel hjelp underveis i ulike øvelsa som æ ska sats på videre. ERGO: æ fikk ikke gjort no særlig på programme mitt, men her e det æ gjennomførte:

Lår + legger:

Knebøy m/stopp på benk:    1 set X 20 reps X 40 kg.
                                         1 set X 12 reps X 60 kg, 70 kg, 75 kg
                                         1 set X 8 reps   X 80 kg.
                                         1 set X 8 reps   X 85 kg <-- økning på 5 kg.

Nordic Hamstring:             3 sets X 8 reps <-- her fikk jeg spott til å holde meg når jeg var 50% nede. Tungt som bare faen!!

Tåhev i beinpressapp:      3 sets X 12 reps X 70 kg.



Dagens sang:

http://www.youtube.com/watch?v=Rl6fyhZ0G5E&ob=av2e

http://www.youtube.com/watch?v=fGVpGoKpir4

pingle70

  • Gjest
Sv: Marthe`s logg: Ny video s.61.
« #882 : 09. desember 2011, 03:20 »
Ikke rart du har monsterlår! Lille Pia peiser påmed 85 kg knebøy...?  woot

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s logg: Ny video s.61.
« #883 : 09. desember 2011, 11:01 »
Ikke rart du har monsterlår! Lille Pia peiser påmed 85 kg knebøy...?  woot

hehe, nei det er ikke rart Tongue
Jeg trener møkktungt iforhold til min egen kroppsvekt. Kjører så jeg ikke klarer å gå ut av gymmen til vanlig på beinøkter.
Igår ble det jo ikke særlig mye trening, satte meg på bakken å snakka med noen kompiser etter jeg nettopp hadde tatt 85 kg, og jeg var ikke svett engang, haha
Så tydelig at formen er på tur opp igjen nå Grin

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s logg: Ny video s.61.
« #884 : 09. desember 2011, 21:07 »
Fredag 09. november. 2011:

Effektiv dag idag, så rakk ikke skikkelig middag til rett tid idag, men spiste ulike måltida for å ha nok å gå på fram til trening. Men kjente at etter å ha gått i ett idag, og ikke hatt skikkelig middag så va det ikke full guff på treninga, og stakkars dem som snakka til mæ etter treninga  :Smiley Da va blosukkre lavt selv om æ prøvde å hold det oppe me rosiner, og æ glæfsa til de fleste som snakka til mæ, haha
Real BITCH idag, som kjefta å smalt for alt og ingenting. På en måte gla æ ikke kom hjem til noen, men på en anna måte irritert for at æ ikke hadde noen æ kunne gyv laus på for å få boosta ifra mæ litt  rofl
Humøre kom sæ fort me litt carb, så ska nyt kveldn me noen hamburgera, tenke æ Smiley

Biceps + triceps:

Supersett:

1. Dips mellom benker:        3 sets X 8 reps X 35 kg.
1. Bi.curl m/z-stang:            3 sets X 8 reps X 25,75 kg.  dropset: 3 sets X 12 reps m/treg negativ X 8,25 kg.



2. Liggende pushdown:         1 set X 8 reps X 25 kg, 30 kg, 32 kg <-- økning på 2 kg.
2. En arms bi.curl m/vaier:   1 set X 8 reps X 15 kg, 17 kg
                                          1 set X 5 reps X 20 kg <-- økning på 2 kg.


3. Kickback:                       3 sets X 8 reps X 10 kg.
3. Hammercurl m/hantel:    3 sets X 8 reps m/treg negativ X 12 kg.


4. Sittende pushdown:          1 set X 8 reps X 25 kg, 30 kg, 35 kg <-- økning på 5 kg.
4. Kroppshev i smith:          3 sets X 12 reps m/ veldig treg negtiv Tongue

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!