avstemning
Spørsmål: Kontrollert bulkstart 2. aug! Hvor mye veier jeg før deffstart i slutten av jan/feb?
91 >
92 >
93 >
94 >
95 >
96 |

Skrevet av Emne: Stian logger så smått  (Lest 263971 ganger)

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Stian trener 5/3/1 - Matplan for 6 mnd!
« #150 : 01. august 2010, 21:35 »
Fant ikke direkte svaret ditt, men fant ett par andre du kan se på som kanskje kan hjelpe deg.

http://www.bodyrecomposition.com/nutrition/how-many-carbohydrates-do-you-need.html

http://www.bodyrecomposition.com/index.php?s=insulin

http://www.bodyrecomposition.com/muscle-gain/macronutrient-intake-for-mass-gains-qa.html

Finner ellers bare informasjon om kreatin og karb (blir dratt inn i musklene) men det visste jeg vel egentlig fra før. Uansett så er det vel slik at når du spiser karb og protein så vil insulin nivåene øke, men kroppen suuuuger ikke etter å få næring på en måte. Så ser ikke helt overanalyseringen på protein, kun etter trening og da er studiene slik at 30-40g protein (ca 0.5g pr kg) har vist å gi 25% større økninger enn null protein. Styrketrening er ikke noe som forbruker mye karbohydrat, rett og slett og du trenger ikke sluuuke i deg karbohydrat. Dette kan du lese mer om på bodyrecomposision, men en lang økt på rundt 24 sett vil kun forbruke rundt 60g karb (om sett tiden er på ca 30-45 sek, som den som oftest er. Om du ikke har stopp i bunn da.) Så om du er en av de som fungerer best på high karb vil strengt tatt 120g (for å opprettholde godt humør, evt mindre om du ikke fungerer så bra på karb) + 60g være nok. I følge Lyle McD. Han anbefaler dog opptil 3.3 g protein pr kg.

Les litt rundt så finner du sikkert svar om du er så sugeeen. =P

Jeg vil nok si at 5g pr 2 sett + 0.5g protein er nok, men du trenger ikke skynde deg for så lenge kroppen har fått i seg karbohydratene før neste trening så er det ikke noe problem. (grunnlag for å ikke spise karb etter trening, insulinsensitiviten øker og den *suge inn* sensasjonen blir større)

http://www.bodybuilding.com/fun/bbinfo.php?page=Insulin

http://www.bodybuilding.com/fun/issa44.htm

http://www.bodybuilding.com/fun/matt56.htm

Utlogget sstians

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 103
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 103

  • Svak, småblid og dopingfri!
Sv: Stian trener 5/3/1 - Matplan for 6 mnd!
« #151 : 01. august 2010, 22:46 »
Husker ikke helt hvor jeg leste det. Var for et par dager siden. Skal se om jeg finner det igjen.

Takk for lesestoff for resten av uka.. Tongue
Styrkeløft.

190 - 122,5 - 207,5 (stevnepers med utstyr)
19 - 140 - 250 (raw stevnepers)
3x150 - 120 - 2x192,5 (raw treningspers)

Treningslogg i bildelogg

YouTube-kanal!

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Stian trener 5/3/1 - Matplan for 6 mnd!
« #152 : 01. august 2010, 22:59 »
Here to help, buddy!

Utlogget ggi3201

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 570
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 570

Sv: Stian trener 5/3/1 - Matplan for 6 mnd!
« #153 : 02. august 2010, 08:49 »
Den der ettertreningsshaken din ville jeg droppa helt, karboydratpulver er for utholdenhetstrening Smiley

Ville anbefalt deg å spise noe som har "tregere" karbohydrater om du vil som f.eks havregryn etter trening.

Er det noen grunn til at du gidder å dryle nedpå 8 måltid /dagen?? din tupperware elsker! Tongue
Mål for sommern:
Vedlikehold +-

Profile

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Sv: Stian trener 5/3/1 - Matplan for 6 mnd!
« #154 : 02. august 2010, 10:20 »
hm, mener jeg har lest i en eller annen artikkel nylig at en 60 minutters styrkeøkt forbrenner noe sånt som 25gr krabohydrat?

ER de tallene du skriver der riktige? Høres veldig mye ut med 60gr

Tror det var i en artikkel Av Fagerlie jeg så det.

Skal prøve å finne ut hvor…
Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Stian trener 5/3/1 - Matplan for 6 mnd!
« #155 : 02. august 2010, 13:11 »
hm, mener jeg har lest i en eller annen artikkel nylig at en 60 minutters styrkeøkt forbrenner noe sånt som 25gr krabohydrat?

ER de tallene du skriver der riktige? Høres veldig mye ut med 60gr

Tror det var i en artikkel Av Fagerlie jeg så det.

Skal prøve å finne ut hvor…

Det kommer an på antall sett, 2 sett = 5 g karb (om settene varer ca 30-45 sek)

(ifølge Lyle McD)
Den der ettertreningsshaken din ville jeg droppa helt, karboydratpulver er for utholdenhetstrening Smiley

Ville anbefalt deg å spise noe som har "tregere" karbohydrater om du vil som f.eks havregryn etter trening.

Er det noen grunn til at du gidder å dryle nedpå 8 måltid /dagen?? din tupperware elsker! Tongue

Er vel pga det blir for mye mat å sammensveise, er ikke alle som har vår mage av stål og kan spise en pose havregryn i en setting. Wink



Utlogget qwerty12345

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 122
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 122

Sv: Stian trener 5/3/1 - Matplan for 6 mnd!
« #156 : 02. august 2010, 13:24 »
Nå finner jeg ikke kilden, men det er visst sånn at å innta mye karb etter trening vil føre til mindre nivåer av veksthormoner i blodet. Blant annet børge fagerli, om jeg ikke tar feil, bruker å anbefale å ikke spise karb før lenge etter trening. Andre bare venter noen timer. Lyle McD anbefaler vel 5g karb pr 2 sett.

Nei, det stemmer ikke. Børge Fagerli anbefaler ikke å vente med å spise karb før lenge etter trening, og det stemmer heller ikke at Lyle Mcdonald anbefaler å spise 5g karb per 2 sett. Les om Børges Advanced Concept, feks. Du kan som regel ikke ta ting ut av kontekst og se på det som vedtatte sannheter.

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Sv: Stian trener 5/3/1 - Matplan for 6 mnd!
« #157 : 02. august 2010, 13:33 »
Han anbefaler ikke å vente lenge, men han anbefaler å minske mengden av inntaket umiddelbart etter, i forhold til tidligere antatt, for å beholde insulinfølsomheten i musklene. 10-20 gr er det vel han mener er nok.

Litt avhengig av målsetning, kan man, ifølge Advanced Consept av Fagerli, også begrense inntaket til rett før ELLER rett etter.

Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget qwerty12345

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 122
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 122

Sv: Stian trener 5/3/1 - Matplan for 6 mnd!
« #158 : 02. august 2010, 13:47 »
Det spiller jo ingen rolle. Les eksemplene i artikkelen igjen Smiley

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Sv: Stian trener 5/3/1 - Matplan for 6 mnd!
« #159 : 02. august 2010, 13:56 »
neida - jeg har nettopp lest dem. - igjen - Smiley

Følger det minimale anbefalte karbo inntaket, og tenker gjøre det helt til sideflesket er borte, og magerutene kommer fram…

Men jeg har et annet sporsmål til deg… dette bcaa som blir omtalt der. Er det virkelig noe jeg trenger å ta? Ser det er aminosyrer i TNs ProZyme - og trodde det var tilstrekkelige nivåer i Mye pulveret også.

Bør man ta bcaa før trening for å optimalisere?
Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget qwerty12345

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 122
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 122

Sv: Stian trener 5/3/1 - Matplan for 6 mnd!
« #160 : 02. august 2010, 14:07 »
neida - jeg har nettopp lest dem. - igjen - Smiley

Følger det minimale anbefalte karbo inntaket, og tenker gjøre det helt til sideflesket er borte, og magerutene kommer fram…

Men jeg har et annet sporsmål til deg… dette bcaa som blir omtalt der. Er det virkelig noe jeg trenger å ta? Ser det er aminosyrer i TNs ProZyme - og trodde det var tilstrekkelige nivåer i Mye pulveret også.

Bør man ta bcaa før trening for å optimalisere?

Ja, for en som er på deff akn det jo være interessant, men denne karen skal jo ligge på over 3000 kcal. Å foreslå at han skal begrense mengden karbo etter trening, høres veldig merkelig ut.

Så vidt jeg har skjønt er den største fordelen med BCAA at de blir tatt opp veldig raskt - så om førstemåltidet ditt er kort tid før trening, vil det være en fordel. Om du spiser et proteinrikt måltid et par timer før trening, skulle man jo tro at BCAA ikke hadde like mye for seg Smiley

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Sv: Stian trener 5/3/1 - Matplan for 6 mnd!
« #161 : 02. august 2010, 14:23 »
heh - det MÅÅÅÅ jeg jo sjekke ut nå… Jeg trener tidlig om morgenen ja 06:30, og spiser få minutter før  trening, så det kan vel ha noe for seg å prøve.

Det vill sikkert gi en VILL mental effekt Smiley

takker
Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Stian trener 5/3/1 - Matplan for 6 mnd!
« #162 : 02. august 2010, 16:13 »
Nei, det stemmer ikke. Børge Fagerli anbefaler ikke å vente med å spise karb før lenge etter trening, og det stemmer heller ikke at Lyle Mcdonald anbefaler å spise 5g karb per 2 sett. Les om Børges Advanced Concept, feks. Du kan som regel ikke ta ting ut av kontekst og se på det som vedtatte sannheter.

En akseptert sannhet er at du skal innta karbohydrater og protein rett etter trening for optimal restitusjon og oppbygging. Men er det virkelig optimalt å innta 100g+ hurtige karbohydrater når du bare har vært og trent benkpress og biceps? Nei, ikke nødvendigvis. Mye av forskningen på glykogenbehov og -oppfylling kommer fra studier på utholdenhetsutøvere, og ikke trening for styrke og muskelbygging. Ei vanlig styrketreningsøkt forbruker sjelden mer enn 50-100g glykogen, med mindre vi snakker om 2 timers økter med tonnevis av sett og reps som en del profesjonelle kroppsbyggere følger. Et anslag Lyle McDonald har gitt i flere av bøkene sine er ca 5g pr 2 sett trening, avhengig av størrelsen på muskelgruppen(e) du trener og repsområde.

Selv om det ikke er gunstig for styrke eller muskelvekst å tømme glykogenlagrene, er det heller ingenting som tilsier at vi må ha hastverk med å gjenoppfylle dem – så lenge de er gjenoppfylte til neste treningsøkt er det tilstrekkelig, og vi skal se at det kan være visse fordeler ved å utsette denne prosessen.

Jøss hvem har gitt deg bæsjebart, så sint du var idag da kompis. Smiley Noen trenger å spille litt starcraft 2 eller red dead redemption!

Utlogget Andyy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 299
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 299

Sv: Stian trener 5/3/1 - Matplan for 6 mnd!
« #163 : 02. august 2010, 16:19 »
Nå vil ikke jeg snakke for mye om studier jeg ikke har dokumentasjon på på jobb, men gjør det allikevell.

Dette studie viste til at man fint kan bytte ut karbohydratene etter trening med glutamin tilskudd. På studie viste de som inntok mellom 5 og 20g glutamin sammen med proteinene etter trening hadde like bra eller bedre resultater og raskere restitusjon enn de som bare tok inn karbohydrater etter trening.
Njoa

Utlogget sstians

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 103
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 103

  • Svak, småblid og dopingfri!
Sv: Stian trener 5/3/1
« #164 : 02. august 2010, 20:17 »
Dag 1, uke 3(11)

Militærpress
5 x 34 kg, 3 x 38 kg, 9 x 43 kg (fire uker siden: 8 x 41 kg)

Dips
1 x 15
1 x 11
3 x 10

En shake bestående av 50 g ppulver og 60 g karbs (pleier å ta 60 når jeg hr kjørt så lite - og sikkert interessant for The Confusing Storm som raser i loggen..  what )
Styrkeløft.

190 - 122,5 - 207,5 (stevnepers med utstyr)
19 - 140 - 250 (raw stevnepers)
3x150 - 120 - 2x192,5 (raw treningspers)

Treningslogg i bildelogg

YouTube-kanal!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!