avstemning
Spørsmål: Kontrollert bulkstart 2. aug! Hvor mye veier jeg før deffstart i slutten av jan/feb?
91 >
92 >
93 >
94 >
95 >
96 |

Skrevet av Emne: Stian logger så smått  (Lest 264415 ganger)

Utlogget qwerty12345

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 122
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 122

Sv: Stian trener 5/3/1 - Matplan for 6 mnd!
« #165 : 03. august 2010, 09:29 »
En akseptert sannhet er at du skal innta karbohydrater og protein rett etter trening for optimal restitusjon og oppbygging. Men er det virkelig optimalt å innta 100g+ hurtige karbohydrater når du bare har vært og trent benkpress og biceps? Nei, ikke nødvendigvis. Mye av forskningen på glykogenbehov og -oppfylling kommer fra studier på utholdenhetsutøvere, og ikke trening for styrke og muskelbygging. Ei vanlig styrketreningsøkt forbruker sjelden mer enn 50-100g glykogen, med mindre vi snakker om 2 timers økter med tonnevis av sett og reps som en del profesjonelle kroppsbyggere følger. Et anslag Lyle McDonald har gitt i flere av bøkene sine er ca 5g pr 2 sett trening, avhengig av størrelsen på muskelgruppen(e) du trener og repsområde.

Selv om det ikke er gunstig for styrke eller muskelvekst å tømme glykogenlagrene, er det heller ingenting som tilsier at vi må ha hastverk med å gjenoppfylle dem – så lenge de er gjenoppfylte til neste treningsøkt er det tilstrekkelig, og vi skal se at det kan være visse fordeler ved å utsette denne prosessen.

Jøss hvem har gitt deg bæsjebart, så sint du var idag da kompis. Smiley Noen trenger å spille litt starcraft 2 eller red dead redemption!

Når 90% av det du skriver er feil, så må jeg jo få lov til å svare Wink

Ja, han anslår at det krever ca 5g pr 2 sett trening, men det betyr ikke at man på død og liv skal begrense seg til å 'spise' kun 5g pr 2 sett trening etter trening. Ser du ikke forskjellen?

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Sv: Stian trener 5/3/1 - Matplan for 6 mnd!
« #166 : 03. august 2010, 09:52 »
haha - vi diskuterer i loggen til Stian.

sorry stian - site ord fra meg i denne anledning

føler det er litt definisjoner og flisespikkeri dog som er i bånn av diskusjonen…

dette er bare teorier, hvis man ser på det i det store bildet - men det er faktisk slik, at flere undersøkelser nå faktisk anbefaler å begrense inntaket rett etter trening. Hvor mange gr pr 2 sett trening føler jeg kanskje ikke er så mye å henge seg opp i - selv om det høres faktisk MYE ut, å gå over det…

Der - kameleonmannen kan ikke velge side. knegg knegg
Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Stian trener 5/3/1 - Matplan for 6 mnd!
« #167 : 03. august 2010, 12:48 »
Ser bare at du er en trollete tulling, og at vi ikke bør forsøple loggen til stian med gneldringen din. gl stian!

Utlogget qwerty12345

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 122
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 122

Sv: Stian trener 5/3/1 - Matplan for 6 mnd!
« #168 : 03. august 2010, 12:54 »
Ser bare at du er en trollete tulling, og at vi ikke bør forsøple loggen til stian med gneldringen din. gl stian!

Du sprer feilinformasjon - jeg korrigerer. Enkelt og greit Smiley

Utlogget sstians

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 103
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 103

  • Svak, småblid og dopingfri!
Sv: Stian trener 5/3/1 - Matplan for 6 mnd!
« #169 : 03. august 2010, 20:41 »
Synes det høres logisk ut at så lenge glykogenlagrene er fylt opp igjen til neste økt skal alt være bra. Synes også det høres logisk ut at en ikke trenger kjempemye karbohydrater etter trening, for høyst sannsynlig - hvertfall når det gjelder meg - spiser man 1,5-2 timer etter trening, og da vil man forhåpentligvis få i seg noe karbohydrater der. Og hvorhen leste jeg nå igjen at man muligens ikke trenger mer enn 0,6 g karbohydrater per kilo kroppsvekt - PER DAG? Men søren klype, holder på å lese meg blind :p
Styrkeløft.

190 - 122,5 - 207,5 (stevnepers med utstyr)
19 - 140 - 250 (raw stevnepers)
3x150 - 120 - 2x192,5 (raw treningspers)

Treningslogg i bildelogg

YouTube-kanal!

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Stian trener 5/3/1 - Matplan for 6 mnd!
« #170 : 03. august 2010, 20:49 »
Kjære Stian. Ikke overanalyser. Legg deg på et karbohydratinntak som du ser på som realistisk og jobb der ut i fra. All informasjon du finner må uansett bearbeides for å passe deg, så finn et karbohydratinntak du ser som tilfredsstillende - fra kilder som du ser som tilfredsstillende - og jobb der i fra!


Utlogget Steven Seagal

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 305
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 305

Sv: Stian trener 5/3/1 - Matplan for 6 mnd!
« #171 : 03. august 2010, 20:55 »
Synes det høres logisk ut at så lenge glykogenlagrene er fylt opp igjen til neste økt skal alt være bra. Synes også det høres logisk ut at en ikke trenger kjempemye karbohydrater etter trening, for høyst sannsynlig - hvertfall når det gjelder meg - spiser man 1,5-2 timer etter trening, og da vil man forhåpentligvis få i seg noe karbohydrater der. Og hvorhen leste jeg nå igjen at man muligens ikke trenger mer enn 0,6 g karbohydrater per kilo kroppsvekt - PER DAG? Men søren klype, holder på å lese meg blind :p

Du trenger strengt tatt ikke mer enn 0 gram karbohydrater per dag. Karbohydrater er ikke essensielt for den menneskelige kroppen.

Riktignok trenger fortsatt hjernen en del glucose, selv i ketose (det rimte!!!111!), men kroppen kan omgjøre protein til dette, så lenge protein inntaket er tilstrekkelig.
You know I like your style, I really do.

Utlogget sstians

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 103
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 103

  • Svak, småblid og dopingfri!
Sv: Stian trener 5/3/1 - Matplan for 6 mnd!
« #172 : 03. august 2010, 20:59 »
Dag 2, uke 3(11)

Markløft
5 x 105 kg, 3 x 119 kg, 4(3) x 133 kg (fire uker siden: 4 x 128)
4(3) betyr at jeg fikk opp vekta, men jeg rakk ikke lockout fordi grepet glapp. Jeg har styrken i kroppen til å dra vekta relativt ok, men det er det hersens grepet som sliter meg ut. Veldig mye av konsentrasjonen går med på å holde klypene knyttet, men den høyre begynner å miste taket. I dag lagde jeg nesten høl i gølvet (som forøvrig ikke hadde gjort noe siden det gulvet er så stygt at jeg ikke få plassert føttene godt nok under bøy Smiley )

Good mornings
5 x 12, 47,5 kg

Chins
9 x 4
1 x 3
Kom ikke helt opp på siste sett i 4-reppen. Skit fan - kjører på med 10 x 4 neste gang

Leggpress
5 x 5, 130 kg
Den stokken jeg lagde duger ikke. Den velter, så har tatt den med hjem for å modifisere.



Den der ettertreningsshaken din ville jeg droppa helt, karboydratpulver er for utholdenhetstrening Smiley

Ville anbefalt deg å spise noe som har "tregere" karbohydrater om du vil som f.eks havregryn etter trening.

Er det noen grunn til at du gidder å dryle nedpå 8 måltid /dagen?? din tupperware elsker! Tongue

Hva med byggmel? Selv om det smaker grÆvling skal det nok gå an å gulpe det ned på en eller annen måte Smiley

Hva har tupperware med å spise 8 x om dagen?? Tongue
Har ikke prøvd å spise tre ganger, og jeg er litt skeptisk til det. Går det an å bulke med IF-opplegget?


Hey guys, tenker jeg prøver å putte i meg 25-35 gram en periode jeg, så ser jeg hvordan det går. Går det i dass, så pytt, har et liv igjen Smiley Takk for bidrag og innspill, setter pris på det!
Styrkeløft.

190 - 122,5 - 207,5 (stevnepers med utstyr)
19 - 140 - 250 (raw stevnepers)
3x150 - 120 - 2x192,5 (raw treningspers)

Treningslogg i bildelogg

YouTube-kanal!

Utlogget sstians

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 103
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 103

  • Svak, småblid og dopingfri!
Sv: Stian trener 5/3/1 - Matplan for 6 mnd!
« #173 : 03. august 2010, 21:06 »
Kjære Stian. Ikke overanalyser. Legg deg på et karbohydratinntak som du ser på som realistisk og jobb der ut i fra. All informasjon du finner må uansett bearbeides for å passe deg, så finn et karbohydratinntak du ser som tilfredsstillende - fra kilder som du ser som tilfredsstillende - og jobb der i fra!

Kloke ord. Lest dagbladet i dag med Børge Fagerli? Den testen han la ut der var direkte interessant. Skal prøve ut den. Gikk ut på å spise ett måltid(1) med mye proteiner, en del fett og lite karb. Neste måltid(2) spiser man litt mindre protein, mindre fett, men mer karbo. Det måltidet man føler seg mest opplagt og våken av i 2-3 timer etter vil antageligvis være svaret. Fungerer man best etter måltidtype 1 vil sannsynligvis en lavkarbodiett være tingen. Etc.

Du trenger strengt tatt ikke mer enn 0 gram karbohydrater per dag. Karbohydrater er ikke essensielt for den menneskelige kroppen.

Riktignok trenger fortsatt hjernen en del glucose, selv i ketose (det rimte!!!111!), men kroppen kan omgjøre protein til dette, så lenge protein inntaket er tilstrekkelig.

Ja, dette hørte jeg seinest på trening i dag. Går for å teste ut hvor lite karbo jeg takler. MEN. Da må enten protein eller fettinntak opp, opp, opp!
Styrkeløft.

190 - 122,5 - 207,5 (stevnepers med utstyr)
19 - 140 - 250 (raw stevnepers)
3x150 - 120 - 2x192,5 (raw treningspers)

Treningslogg i bildelogg

YouTube-kanal!

Utlogget Steven Seagal

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 305
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 305

Sv: Stian trener 5/3/1 - Matplan for 6 mnd!
« #174 : 03. august 2010, 21:09 »
Hvis du skal veldig langt ned på karbohydrat inntaket vil jeg anbefale å øke fett inntaket først og fremst. For mye protein kan føre til forstoppelse ved en ketogen diett.

Men smart å teste det, ettersom det er mulig du fungerer bedre på lavkarbo.
You know I like your style, I really do.

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Stian trener 5/3/1 - Matplan for 6 mnd!
« #175 : 03. august 2010, 21:31 »
Stakkars stian.. forvirret som bare det. Cheesy Jeg vet iallefall at mitt karbohydrat inntak skal være greit på baren når lean gain begynner. Wink

Utlogget sstians

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 103
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 103

  • Svak, småblid og dopingfri!
Sv: Stian trener 5/3/1 - Matplan for 6 mnd!
« #176 : 03. august 2010, 21:47 »
Haha Tongue Hvordan kommer du til å gå frem da?
Styrkeløft.

190 - 122,5 - 207,5 (stevnepers med utstyr)
19 - 140 - 250 (raw stevnepers)
3x150 - 120 - 2x192,5 (raw treningspers)

Treningslogg i bildelogg

YouTube-kanal!

Utlogget lokey

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 635
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 635

  • Hey Crabman!
Sv: Stian trener 5/3/1 - Matplan for 6 mnd!
« #177 : 05. august 2010, 01:32 »
Mitt tips er å kjøre en periode med mye rask karbo etter trening, og en periode med bare vanlig prot. shake! Det du gainer best med både størrelse og styrkemessig er da det som fungerer best for deg! Prøv deg fram så lærer du å kjenne kroppen din, og du slipper å sitte og svette mens du leser fram og tilbake rundt en problemstilling! lykke til  Cheesy
Loggen: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99719.new

Status:
2x160 - 150 - 200
Bildeprofil: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=123729.msg1831570;topicseen#new

Mål:
Holde meg fri for skader, vokse godt, kose meg på trening!

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Stian trener 5/3/1 - Matplan for 6 mnd!
« #178 : 05. august 2010, 03:05 »
Nesh, karb inntaket vil bestå for det meste av frukt og ris og slikt. Har ikke kommet frem til noe, men rundt 300 på treningsdager og 250 på fridager kanskje? Samt en 230g protein og 100g fett for å begynne med. Mye animalske kilder, and so on. Begynner vel neste uke, men problemet blir at jeg ikke skal lage noe mat selv så må nesten bare tippe som faen :p

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Sv: Stian trener 5/3/1 - Matplan for 6 mnd!
« #179 : 05. august 2010, 09:15 »
ække det jævla mye a? Eller har jeg bare blitt keto-hekta… Smiley

Når jeg begynner på RYP etter deffen tenker  jeg tilføre 25 gr karb til hvert måltid - noe som vil resultere i overkant av 100 gr…

Haha - det er drit lite det!

men seriously, tror jeg må prøve i sånne doser, også kjøre mer hvis jeg ikke blir svær Cheesy Må holde fettprosenten nede, og liker heller ikke alt vannet som samler seg i kroppen ved store inntak.

Vet ikke om jeg orker å begynne å telle kalorier sånn med en gang

Skjønner hva du mener Stian, veldig forvirrende med ulike forslag og teorier og teknikker. Det er veikrllig bare å prøve seg fram, men hva skal en prøve seg frem utifra, tenkte jeg.

Jeg trenger et startpunkt, som ikke er helt random. jeg begynte vel fra RYP sin matplan - og modererte den etter hvert. 
Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!