Skrevet av Emne: RYP for tungt etter 3 uker  (Lest 3093 ganger)

Utlogget dobbeltve

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 32
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 32

RYP for tungt etter 3 uker
« : 27. januar 2010, 18:25 »
Nå har jeg kommet hjem fra andre økta i tredje uke av RYP grunnprogramet. Jeg begynner å misstenke at progresjonen er for rask for meg. Dette merker jeg spesiellt på benkpress (jeg trener benk med maualer).

De to føreste settene går så vidt, men på siste settet klarer jeg kun 7 repetisjoner, ikke 10 slik jeg har forstått at jeg skal klare. Dette har skjedd to økter på rad nå, med samme vekta. Jeg skal etter programmet bruke samme vekta neste gang også, men så skal jeg øke. Noe som gjør meg litt bekymret. Dessuten klarte jeg bare 7 reps på siste settet med bicepscurl i dag også.

Hjelp!

Utlogget KenJ

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 309
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 309

  • Bedre sent enn aldri.
Sv: RYP for tungt etter 3 uker
« #1 : 27. januar 2010, 18:27 »
Sikker på at du spiser nok da?

Utlogget VP

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 119
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 119

Sv: RYP for tungt etter 3 uker
« #2 : 27. januar 2010, 18:33 »
Du har sikkert stilt 10reps for tungt. Det er snakk om 10 greie reps, ikke 10 reps du sliter opp så du sprenger trynet.  Prøv å still ned et par hakk på vektene. Når det er sagt er det ok å ikke klare 10 reps på siste settet i økt 2 og 3 i uke 3, men i ditt tilfelle virker det litt vel tungt.

Du sier du skal ha samme vekt neste økt for så og øke. Dette stemmer ikke. Første økta i uke 4 er lettere vekter enn siste i uke 3. Og i tillegg bare 5 reps Wink

Utlogget Doit!Doit!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 319
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 319

  • Ain't Nothing To It But To Do It
Sv: RYP for tungt etter 3 uker
« #3 : 27. januar 2010, 18:39 »
Du har sikkert stilt 10reps for tungt

dette tror jeg og kan være grunnen.

hvis ikke, så er det vel kosten eller restitusjons evenen din som ikke henger helt med..
er jo tungt program med mye progresjon, viktig med kraftkost og god hvile..
The best activities for your health are pumping and humping

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=93150.msg1376066;topicseen#new

Utlogget dobbeltve

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 32
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 32

Sv: RYP for tungt etter 3 uker
« #4 : 29. januar 2010, 00:49 »
Takk for gode svar, folkens!

Jeg stilte inn mine 10RM på blodsprengt tryne nivå, ja Tongue

VP: Fett! Så ikke at det var allerede neste uke at jeg skulle gå ned til 5 reps. Men, jeg skal fortsatt øke vektene da. Men det burde ikke være noe problem de første øktene i hvert fall. Mulig jeg bør justere ned litt allikevel, som dere andre foreslår her.

Kosthold: Jeg tror jeg er ganske flink. RYP sier at man fint kan begynne dagen med en shake, men blir så dritt i magen, så jeg spiser først en brødskive med to egg, og et glass melk til. Deretter tar jeg en shake med 40g proteiner og 20g trege karbohydrater. I tillegg til to omegakapsler (noe jeg tar til nesten alle måltider som ikke er fisk)

Så spiser jeg en middag med kjøtt og poteter på skolen. Hvis det tar lang tid før jeg kommer hjem, tar jeg en shake som mellommåltid. Når jeg kommer hjem drar jeg enten rett på trening, eller spiser en middag først. Etter trening tar jeg en shake (40g proteiner og 20g trege karbohydrater i alle shakene jeg tar. Jeg veier dessuten 85kg), før jeg spiser 3-4 middager til før jeg legger meg. Middag for meg består av poteter, og vekselvis laks, kylling, og forskjellige typer ytrefilet. Stort sett bestem av hva god helg tilbudet til Kiwi er (jeg hamstrer) Tongue

Også spiser jeg en knyttneve med grønnsaker også da, til minimum to av måltidene om dagen.

Ja... Det er stort sett slik matvanene mine er. Men så hender det at jeg får en fyllekule i en helg i ny og ne som fucker opp littegrann. Men jeg prøver å ro det inn igjen så godt det er mulig. Søvn og hvile er det værre med. Jeg lever stort sett på rundt 5 timer med søvn i døgnet. Men tar meg selvsagt flere timer på øyet hvis jeg har tid og anledning. Ytelsesmessig ellers i hverdagen har jeg ikke noe problem med trøtthet. Vet ikke i hvilken grad det påvirker treningsresultatet.

Så... Nok om meg selv for i dag!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!