Skrevet av Emne: Svindlet av Elixia!  (Lest 23007 ganger)

Utlogget metromeno

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 95
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 95

Svindlet av Elixia!
« : 29. januar 2010, 13:27 »
 Jeg ble nettopp rundlurt av elixia!
Jeg ble idag stoppet av en selger fra Elixia på Oslo S, jeg avfeide tilbudet hans umiddelbart. Men når han nevnte et kampanjetilbud med ti gratis og uforpliktende treningsdager, fanget han oppmerksomheten min.

Jeg forklarer hvordan jeg allerede er medlem på to andre sentre, og at et medlemskap derfor er uaktuelt. Jeg spør han tre ganger mens jeg fyller inn min kontaktinformasjon om det stemmer at jeg ikke binder meg opp til noe, og at dette ikke koster meg noe. Dette bekreftes hver gang. Og han sier han kommer til å ringe meg å spørre om jeg er fornøyd og eventuelt sette opp en treningsavtale etter dette hvis det er noe jeg ønsker.

Jeg får med meg en folder med div. papirer og han sier jeg kan lese om 10dagers kampanjen bakpå det ene arket. Jeg skynder meg avgårde for å rekke toget mitt. Mens jeg blar gjennom papirbunken, til min overaskelse finner jeg ingenting om denne kampanjen. Alt ser ut til at de har satt meg opp på en 1-årsavtale. Jeg velger å snu for å spørre de om dette, og rekker ikke toget mitt. Når jeg går tilbake ser jeg selgeren jeg snakket med står der, og han ser meg. Når jeg får brøytet meg vei gjennom folkemassen og når skranken deres er han tilfeldigvis borte. Jeg ber damen som nå står der om å vise meg hvor det står om denne 10-dagerskampanjen, hun peker på Elixias kvalititetsgaranti hvor det står at kunden har 10 dagers angrerett ved oppretting av treningsavtale.
Med andre ord har de satt opp en 12måneders avtale som jeg må si opp innen ti dager.
Jeg ber henne finne kontrakten min og rive den i stykker, men den har selvfølgelig den andre selgeren. Som ikke er der nå, hun henviser meg til mitt lokale elixia-studio for å si opp avtalen. . Eller så må jeg vente på den andre selgeren. Jeg forteller henne akkurat hva jeg synes om fremgangsmåten deres, og at selgeren har jugd meg rett opp i trynet flere ganger. Jeg er allerede kjempeforsinket pga svindelen så jeg må bare gå.

HVA FAEN?

neonX

  • Gjest
Sv: Svindlet av Elixia!
« #1 : 29. januar 2010, 13:30 »
Tror det er sånn som selgerene i elixia er opplært.
For når jeg selv skulle bli medlem på elixia lillehammer, var det jo ca likt. Jeg skulle ha 12mnd bindingstid. Men ingenting av dette ble jo nevnt. Sa bare jeg skulle bli medlem, men woops 12mnd bindingstid uten at det hadde vært snakk om det.

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Svindlet av Elixia!
« #2 : 29. januar 2010, 13:32 »
Jeg hadde banket opp fyren liksom, bare så det er klart haha:D

Men har du kontaktet politet? Det er jo ren svindel.
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Mr Melk

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 272
  • Honnør: 783
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 272

  • Smag på melkå fra mannapattane mine din ongkalv
Sv: Svindlet av Elixia!
« #3 : 29. januar 2010, 13:38 »
Jeg ble nettopp rundlurt av elixia!
Jeg ble idag stoppet av en selger fra Elixia på Oslo S, jeg avfeide tilbudet hans umiddelbart. Men når han nevnte et kampanjetilbud med ti gratis og uforpliktende treningsdager, fanget han oppmerksomheten min.

Jeg forklarer hvordan jeg allerede er medlem på to andre sentre, og at et medlemskap derfor er uaktuelt. Jeg spør han tre ganger mens jeg fyller inn min kontaktinformasjon om det stemmer at jeg ikke binder meg opp til noe, og at dette ikke koster meg noe. Dette bekreftes hver gang. Og han sier han kommer til å ringe meg å spørre om jeg er fornøyd og eventuelt sette opp en treningsavtale etter dette hvis det er noe jeg ønsker.

Jeg får med meg en folder med div. papirer og han sier jeg kan lese om 10dagers kampanjen bakpå det ene arket. Jeg skynder meg avgårde for å rekke toget mitt. Mens jeg blar gjennom papirbunken, til min overaskelse finner jeg ingenting om denne kampanjen. Alt ser ut til at de har satt meg opp på en 1-årsavtale. Jeg velger å snu for å spørre de om dette, og rekker ikke toget mitt. Når jeg går tilbake ser jeg selgeren jeg snakket med står der, og han ser meg. Når jeg får brøytet meg vei gjennom folkemassen og når skranken deres er han tilfeldigvis borte. Jeg ber damen som nå står der om å vise meg hvor det står om denne 10-dagerskampanjen, hun peker på Elixias kvalititetsgaranti hvor det står at kunden har 10 dagers angrerett ved oppretting av treningsavtale.
Med andre ord har de satt opp en 12måneders avtale som jeg må si opp innen ti dager.
Jeg ber henne finne kontrakten min og rive den i stykker, men den har selvfølgelig den andre selgeren. Som ikke er der nå, hun henviser meg til mitt lokale elixia-studio for å si opp avtalen. . Eller så må jeg vente på den andre selgeren. Jeg forteller henne akkurat hva jeg synes om fremgangsmåten deres, og at selgeren har jugd meg rett opp i trynet flere ganger. Jeg er allerede kjempeforsinket pga svindelen så jeg må bare gå.

HVA FAEN?
Tips en stor avis om saken. Etterpå kan du finne fyren som lurte deg og "pirke" litt i ham med en baseballkølle foreksempel.

Ser for meg ei lita sleip fitte når jeg leser dette. Blir faktisk sint på din vegne. Sad
240-190-240 og merræ kåmme



Pianuddsmørr og farsa...

Suveren magetrening:

http://www.youtube.com/watch?v=qZytVCs4fzI

http://www.bjorns-gym.no/

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=78721.0

Det er veldig relevant min gode mann da du kan gå inn for det med kropp og sjel og gnisten til Lance armstrong og likevel bare se ut som en liten unge som preller av bicepsen min.

Utlogget Espenc

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 837
  • Honnør: 278
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 837

  • It's All About The Aesthetics!
Sv: Svindlet av Elixia!
« #4 : 29. januar 2010, 13:39 »
Hadde klikket så sinnsykt! Sad
Men.. hadde vell ringt politiet om mannen ikke var å finne.
Alder: 1989
Vekt: 95kg~
Høyde: 1.83

Benk: 1x120kg
Bøy: 1*172.5kg 19.02.13
Frontbøy 1x130kg 05.03.13
Mark: 1*200kg 03.04.12
Militæpress: 1*80kg 16.02.13
Clean & Jerk: 1.90kg 26.02.12

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=76095.0 Treningslogg
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=81042.0#msg1154832 Bildelogg.

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: Svindlet av Elixia!
« #5 : 29. januar 2010, 13:41 »
Elixia suger - 210kr for dropin?!?!!

Utlogget metromeno

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 95
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 95

Sv: Svindlet av Elixia!
« #6 : 29. januar 2010, 13:44 »
Jeg hadde banket opp fyren liksom, bare så det er klart haha:D

Men har du kontaktet politet? Det er jo ren svindel.

Jeg fikk visittkortet hans, og det bor bare en ved det navnet i Oslo Wink

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Svindlet av Elixia!
« #7 : 29. januar 2010, 13:54 »
Jeg fikk visittkortet hans, og det bor bare en ved det navnet i Oslo Wink

Først ringer du politiet og så tipser du selvfølgelig VG, de er veldig glad i å  skrive om slike saker Cheesy

Du oppir seff fulle navnet på han fyren.
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Svindlet av Elixia!
« #8 : 29. januar 2010, 13:54 »
Jeg ble nettopp rundlurt av elixia!
Jeg ble idag stoppet av en selger fra Elixia på Oslo S, jeg avfeide tilbudet hans umiddelbart. Men når han nevnte et kampanjetilbud med ti gratis og uforpliktende treningsdager, fanget han oppmerksomheten min.

Jeg forklarer hvordan jeg allerede er medlem på to andre sentre, og at et medlemskap derfor er uaktuelt. Jeg spør han tre ganger mens jeg fyller inn min kontaktinformasjon om det stemmer at jeg ikke binder meg opp til noe, og at dette ikke koster meg noe. Dette bekreftes hver gang. Og han sier han kommer til å ringe meg å spørre om jeg er fornøyd og eventuelt sette opp en treningsavtale etter dette hvis det er noe jeg ønsker.

Jeg får med meg en folder med div. papirer og han sier jeg kan lese om 10dagers kampanjen bakpå det ene arket. Jeg skynder meg avgårde for å rekke toget mitt. Mens jeg blar gjennom papirbunken, til min overaskelse finner jeg ingenting om denne kampanjen. Alt ser ut til at de har satt meg opp på en 1-årsavtale. Jeg velger å snu for å spørre de om dette, og rekker ikke toget mitt. Når jeg går tilbake ser jeg selgeren jeg snakket med står der, og han ser meg. Når jeg får brøytet meg vei gjennom folkemassen og når skranken deres er han tilfeldigvis borte. Jeg ber damen som nå står der om å vise meg hvor det står om denne 10-dagerskampanjen, hun peker på Elixias kvalititetsgaranti hvor det står at kunden har 10 dagers angrerett ved oppretting av treningsavtale.
Med andre ord har de satt opp en 12måneders avtale som jeg må si opp innen ti dager.
Jeg ber henne finne kontrakten min og rive den i stykker, men den har selvfølgelig den andre selgeren. Som ikke er der nå, hun henviser meg til mitt lokale elixia-studio for å si opp avtalen. . Eller så må jeg vente på den andre selgeren. Jeg forteller henne akkurat hva jeg synes om fremgangsmåten deres, og at selgeren har jugd meg rett opp i trynet flere ganger. Jeg er allerede kjempeforsinket pga svindelen så jeg må bare gå.

HVA FAEN?

For det første er du en tulling om du skriver under på en kontrakt uten å ha lest den først, uansett hva selgeren sier. Selgeren kan ha misforstått instrukser og lignendes, eller kanskje han bare var ny og ikke visste helt hva han gjorde.

For det andre er det ikke så mye stress å ringe Elixia og si at du sier opp avtalen, alternativt sende de en mail. Mail er kanskje lettest, hvis du ringer kan det være at de sier de skal ha det skriftlig.

Utlogget metromeno

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 95
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 95

Sv: Svindlet av Elixia!
« #9 : 29. januar 2010, 13:56 »
Greia er at jeg hadde veldig lyst til å prøve tilbudet, synd det bare var løyn.

neonX

  • Gjest
Sv: Svindlet av Elixia!
« #10 : 29. januar 2010, 14:04 »
For det første er du en tulling om du skriver under på en kontrakt uten å ha lest den først, uansett hva selgeren sier. Selgeren kan ha misforstått instrukser og lignendes, eller kanskje han bare var ny og ikke visste helt hva han gjorde.

For det andre er det ikke så mye stress å ringe Elixia og si at du sier opp avtalen, alternativt sende de en mail. Mail er kanskje lettest, hvis du ringer kan det være at de sier de skal ha det skriftlig.
Sånn var det jo på lhmr også. Av en som har jobbet der i 8år.
Så tror ikke det er missforståelser nei. Men ja, dumt å ikke lese kontrakten.

Utlogget metromeno

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 95
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 95

Sv: Svindlet av Elixia!
« #11 : 29. januar 2010, 14:18 »
Sånn var det jo på lhmr også. Av en som har jobbet der i 8år.
Så tror ikke det er missforståelser nei. Men ja, dumt å ikke lese kontrakten.
Jeg innser i ettertid at jeg gjorde en litt korttenkt vurdering. Men selger forsikret meg hele veien om at jeg ikke bandt meg opp til noe. Og kontraktsarket er jo til alt slags bruk avhengig av hva selger krysser av på og skriver etter at jeg allerede har signert.

neonX

  • Gjest
Sv: Svindlet av Elixia!
« #12 : 29. januar 2010, 14:18 »
De som er selgere på elixia tjener jævlig bra pr abmng som blir solgt. Så når du har overivrige som dette her som sansynligvis har gjort dette med opp til flere uten konsekvenser så er det jo ikke rart det skjer.

neonX

  • Gjest
Sv: Svindlet av Elixia!
« #13 : 29. januar 2010, 14:19 »
Jeg innser i ettertid at jeg gjorde en litt korttenkt vurdering. Men selger forsikret meg hele veien om at jeg ikke bandt meg opp til noe. Og kontraktsarket er jo til alt slags bruk avhengig av hva selger krysser av på og skriver etter at jeg allerede har signert.
Jeg skjønte hva du mente. Er ganske sikker på det var det samme som skjedde meg. Om jeg husker rett. Ble bare litt sånn flashback når du skrev innlegget. For jeg sa ingenting om jeg ville binde meg for 12mnd eller ikke, og ble det. Selv om ja det var planen.

Utlogget metromeno

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 95
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 95

Sv: Svindlet av Elixia!
« #14 : 29. januar 2010, 14:22 »
Jeg skjønte hva du mente. Er ganske sikker på det var det samme som skjedde meg. Om jeg husker rett. Ble bare litt sånn flashback når du skrev innlegget. For jeg sa ingenting om jeg ville binde meg for 12mnd eller ikke, og ble det. Selv om ja det var planen.

Hadde jeg oppsøkt senteret for å melde meg inn, hadde jeg forventet dette.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!