Skrevet av Emne: Svindlet av Elixia!  (Lest 22973 ganger)

Utlogget metromeno

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 95
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 95

Sv: Svindlet av Elixia!
« #30 : 29. januar 2010, 18:13 »
Jeg trente på elixia i sommer og meldte meg inn på nettopp Colosseum. Der var jeg flere ganger i kontakt med salgssjefen og mitt inntrykk av han er en helt annen enn beskrivelsen du kommer med. Han virker som en veldig oppegående og forståelsesfull kar. Så selv om jeg er veldig enig i at dette er en lite flatterende måte å bringe inn nye kunder på, vil jeg bare påpeke at han har vært langt over gjennomsnittlig serviceminded og er en veldig hyggelig person å ha noe å gjøre med. Jeg ser frem til å trene der igjen!

(skulle bare ønske det var litt bedre plass der...)

Det var absolutt sånn han virket når jeg snakket med han også. Og det er en av grunnene til at jeg takket ja til tilbudet.

Utlogget bigg

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 0
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 0

Sv: Svindlet av Elixia!
« #31 : 29. januar 2010, 18:37 »
Du burde sende historien din på mail til vg og dagbladet, dette er totalt uakseptabelt og som salgssjef bør du ha lært at du skal informere kunden til til det ultimate. Dette er sånne saker journalister sikler etter vettu!
Leste jo nettopp en sak om ei skreppe som prøvde bli lurt av en fotograf, for at han skulle få nude pics lissom. Ble jo stor sak av det også Smiley
KJØR PÅ, ER SELGEREN SOM HAR GJORT FEIL, IKKE DU!  biggrin

Utlogget BLinGsTaR

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 86
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 86

  • http://rayallday.blogg.no/
Sv: Svindlet av Elixia!
« #32 : 29. januar 2010, 22:17 »
Opplevde noe av det samme på SATS, bare ikke så ille. Regga meg 1 uke før de plutselig reklamerer med 2 måneder gratis, og når jeg regga spurte jeg 4-5 ganger om det kom et slikt tilbud i nærmeste framtid..

Er det svindel??
Grunnen er vel at de ikke visste om det. Kjenner mange som jobber i sats og mange av kampanjene informeres 1-2 dager før.
Jeg har faktisk fått med meg denne kampanjen og såvidt jeg har fått med meg så er ikke alle sats ansatte så veldig glad over denne "plutselige" kampanjen siden da kommer det opp situasjoner som med deg feks. Det du burde gjøre er å gå på senteret og snakke med medlemsrådgiveren eller senterleder om dette. Er ganske sikker på de ordner et eller annet som kompensasjon. De er veldig greie sånn sett. IKKE SOM ELIXIA! Uansett så er ikke dette svindel:)

Utlogget Joz

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 796
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 796

  • Se opp!
Sv: Svindlet av Elixia!
« #33 : 29. januar 2010, 22:52 »
Jammen sa jeg ikke " NOE AV DET SAMME" da..? Dessuten ringte dama sjefen sin..
"Nå står det en kartong med fløte her som jeg ikke har brukt opp, så nå er det bare å bulke!!" - Mamma

 Nest sjukeste loggen på forumet!

~Joss~

Utlogget BLinGsTaR

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 86
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 86

  • http://rayallday.blogg.no/
Sv: Svindlet av Elixia!
« #34 : 29. januar 2010, 23:10 »
Jammen sa jeg ikke " NOE AV DET SAMME" da..? Dessuten ringte dama sjefen sin..

Ok, my bad. Uansett så ordnet de opp:)

Utlogget StianSv

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 67
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 67

Sv: Svindlet av Elixia!
« #35 : 08. februar 2010, 13:51 »
Elixia suger - 210kr for dropin?!?!!

Ja, noe så helt jævlig også! Jeg trener egentlig på Nautilus til vanlig, men skulle trene én gang sammen med en kompis som trener på Elixia, vanligvis får man jo en gratistime uten forpliktelser, men neida.... Hos Elixia må man ringe / bestille på nett på forhånd, så må man gjennom noe standard treningsprogram med trener. Så endte opp med å betale sure 210 kr for dropin! Jeg betaler 315 kr MND'EN hos Nautlius...

Elixia er aaaaltfor dyyyyrt!

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Svindlet av Elixia!
« #36 : 08. februar 2010, 15:03 »
Elixia er ikke interessert i droppins rett og slett fordi en droppin betyr at personen som betaler faktisk kommer å trener, noe som er akkurat den typen medlemmer de ikke ønsker. De ønsker medlemmer som binder seg til å betale i flere år, uten å faktisk trene.

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Sv: Svindlet av Elixia!
« #37 : 13. februar 2010, 22:41 »
1. Du har 14 dager angrerett ved kjøp utenfor fast utsalgssted. Har du ikke fått angrerettskjema er den lengere.

2. Min mening: Desperate selgere er elendige selgere (omtrent like effektivt som desperate menn på byn) derfor skal man være forsiktig med provisjonssalg.

3. ta opp problemet med bedriften før du går på nett. Dårlig PR og missfornøyde kunder er det ingen bedriftseiere som ønsker.

Utlogget usamanta

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11

Sv: Svindlet av Elixia!
« #38 : 13. mars 2010, 22:15 »
Ok folkens, jeg jobbet som selger på et av disse sentrene og kan si at det er ganske mye fishy ting som foregår. kan feks nevne at selgerne nesten dobler lønna si ved x antall solgte kontrakter. misledende markedsføring etc.  Jeg opplevde flere episoder hvor kolleger direkte lurte folk. blant annet hvor man sa det ikke var bindingstid, og hele presentasjonsmetoden hvor man nevner pris er til for å heve snitt prisen per medlemskap og spiller seg på medlemmers uvitenhet. det er mye som folk ikke vet om disse selgerne/kontraktene de skriver under på!

Hvis det er stort ønske om det kunne jeg lagd en veiledning til inngåelse av medlemskap på treningssentre etc...

Men jeg forstår frustrasjonen din, og dette burde du ikke tolerere! Ikke finn deg i det, det finnes gode mennesker i disse kjedene, ring til senteret, snakk med DL, jeg har hørt "av en venn av en venn" at DL skal være rimelig oppegående!

Utlogget gjedda

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 29

Sv: Svindlet av Elixia!
« #39 : 04. september 2014, 17:28 »
Blitt svindlet av sats elixia jeg og. Gammel tråd men fant den via google for å se om andre har vært borti lignende.

Tok en gratistime, det var intet problem. Ble oppringt av en super ivrig svenske mange ganger som lurte på om jeg ville tegne abonnement, noe jeg sa sikkert 15 ganger nei til. Jeg sa at jeg kanskje skulle bli medlem men det fikk jeg heller ta på senteret når jeg hadde bestemt meg. han sa da at han kunne ta opplysningene mine nå slik at jeg slapp å fylle ut skjemaer på senteret, noe jeg sa OK til. Han skrev opp personalia og sa at jeg fikk en epost jeg skulle svare "OK" på for å bekrefte at opplysningene var korrekte, noe jeg også gjorde. Nå plutselig fikk jeg et inkassokrav på over 1200 fra sats. Har ikke vært der siden prøvetimen og heller ikke hørt noe fra dem.

Jeg kontaktet kundeservice og forklarte alt, han sa at han ikke kunne se at jeg har skrevet under på noe og saken skulle avsluttes, jeg skulle også få en bekreftelse på dette via epost. Men eposten jeg fikk sa heller at den tidligere eposten som jeg svarte OK på var juridisk bindende, og at jeg var medlem.

Ren svindel, fy faen for noen latterlige folk. Kvalme parasitter. Skal aldri mer ha noe med de folka å gjøre. Har kontaktet forbrukerrådet, men regner med at disse sleipe svina har gjort alt for å sikre de skitne triksene sine. Hadde aldri trodd at en "profesjonell" kjede skulle gjøre noe slikt.

Drittsekker, hele gjengen. Jobber du for disse folk så er du bånn i bøtta.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Svindlet av Elixia!
« #40 : 04. september 2014, 19:03 »
Jeg hadde motsatt opplevelse på Sats for ca. 10 år siden. Jeg fikk et brev der det sto at månedsavgiften hadde blitt satt opp fra 300 kroner (husker ikke eksakt tall) og til null kroner. Etter det så kom det ikke regning før det kom et nytt brev noen år senere om at avgiften hadde blitt satt opp fra null kroner til 350 (eller noe sånt). Da gikk jeg lei og begynte med å ordne meg hjemmegym istedenfor. Det morsomme er jo at hvis IT folkene hos sats hadde sortert medlemmene på månedsavgift i oppadstigende rekkefølge så hadde de funnet ut av det i løpet av to sekunder. Men det gjorde de aldri.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget StenDA

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 230
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 230

Sv: Svindlet av Elixia!
« #41 : 09. september 2014, 23:07 »
Synd dette. Elexia er det værste senteret i Norge helt klart.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Sv: Svindlet av Elixia!
« #42 : 12. september 2014, 07:00 »
gjedda: Skjekk om du har angrerett. Jeg mener du skal ha det ut fra dette: http://www.forbrukerradet.no/forside/presse/pressemeldinger/treningstips-fra-forbrukerr%C3%A5det
 
Slik jeg forstår deg har du kun sagt "ok" via internett og ikke fysisk i skranken.

Og så regner jeg med at du har lært å aldri, aldri si "ok" til noe som helst over telefon til en selger. Helst bør du ikke besvare telefonen i det hele tatt hvis du mistenker at det er en selger i andre enden. Registrer gjerne nummeret på telefonterror.no også, slik at flere får med seg at dette nummeret dreier seg om telefonsalg.

Litt off topic, men dette viser litt hvordan telefonselgere omgår reservasjonen mange (inkl. undertegnede) har mot telefonsalg. Du "får en gratis" prøvetime, deltar i en spørreundersøkelse, er med i en konkurranse e.l., og vips er du på lovlig vis kommet i kunderegisteret. Da er du plutselig fritt vilt for telefonselgerne, og det er helt lovlig. Det beste er å takke nei til det som er "gratis", eller i det minste ikke benytte deg av det dersom du må oppgi en eller annen form for kontaktinfo. Husk at "there's no such thing as a free lunch" Smiley

Edit: I tillegg kaller telefonselgerne selvsagt ikke dette for telefonsalg, men "kundeoppfølging"...  :Smiley


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!