Skrevet av Emne: Jørgen - Halverfaren treningsnarkoman  (Lest 2689 ganger)

Utlogget Jørgen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Jørgen - Halverfaren treningsnarkoman
« : 09. november 2012, 18:55 »
Hei.

Tenkte det var på tide å lage en profil for å både loggføre min egen progresjon og dele med andre mine metoder å trene på. Forhåpentligvis også plukke opp noen tips og triks på veien.

Mitt navn er Jørgen, er 27 år og har de siste månedene tatt opp treningen som jeg har prøvet å starte mange ganger før, men nå har jeg virkelig gått inn for det og endelig kan jeg se noen resultater fra alt strevet.

Trener 6-7 dager i uken hos EVO i Lillestrøm, og er faktisk på utkikk etter en treningspartner som deler de samme mål og dedikering som jeg gjør.

Begynnte smått å trene i starten av august 2012 med mål om å gå ned i vekt, vekten stod da på 92kg med en god del kroppsfett da jeg ikke var spesiellt sterk for å si det mildt.
Noe muskler var det såklart, men følte meg svak og tiltaksløs til å gjøre den minste ting.
Husker veldig godt første gangen jeg gikk opp trappen til senteret som ligger i 4. etasje og jeg følte meg totalt ustlitt bare av den lille turen.

Nå, 3 måneder senere er kondisjonen mye bedre, men dog ikke på topp da jeg desverre stadig er en litt for aktiv røyker. Prøver å slutte men det er faen ikke lett!

Gjennomførte en kroppsanalyse for morro skyld på treningssenteret den 18.09.2012 og lå på 21% kroppsfett på det tidspunket, testet igjen her den 08.11.2012 og har gått ned til 19.3% kroppsfett! Nedgang på 1.7% (1.4kg tatt ut ifra kroppsvekt) på 6 uker!
Er veldig fornøyd med fremgangen, men langt ifra totalt fornøyd.
Har ett mål om å komme meg ned i 13-14% kroppsfett, vet veien er lang men om jeg fortsetter som jeg har gjort nå de siste ukene burde det gå i boks innen mars / april neste år.

Kosthold:

Har faktisk ikke et fast kosthold jeg holder meg til, foruten at jeg holder meg til proteinrik mat, unngår så mye flytende karbohydrater jeg har mulighet til og får tilskudd av kreatin og protein i pulverform.
Prøver også så godt jeg kan å unngå poteter, ris og pasta fordi jeg vil ned i vekt. Dog noen ganger er ikke det alltid like lett å overholde pga økonomi og man må handle inn billige produkter.

Trening:

Inntil videre har jeg heller ikke hatt et fast treningsprogram, og har ikke fått maksimalt ut av treningen pga dette. Det er jeg fullstendig klar over og er igang med å sette opp et program som kommer i løpet av kort tid jeg vil følge.
Kommer til å kjøre en 3-dagers syklus hvor jeg gjør følgende:
Dag 1: Ben
Dag 2: Bryst og Triceps
Dag 3: Rygg og Biceps
Dag 4: Ben
Dag 5: Bryst og Triceps
osv osv

Kondisjonsøkter tar jeg som det passer meg, i forhold til overskudd og energi. Er VELDIG glad i å ta en time eller to på sykkelen / tredemølla imens jeg ser en fotballkamp fks.



Oversikt som vil oppdateres hver gang jeg tar en kroppsanalyse:



Dato: 18.09.2012

Høyde: 180cm
Vekt: 90kg
Kroppsfett: 21.0% - 18.9kg
Visceralt fett: Level 6
Fettfri masse: 71.1kg
Muskelmasse: 67.9kg

Dato: 08.11.2012

Høyde: 180cm
Vekt: 90.4kg (+0.4kg)
Kroppsfett: 19.3% - 18.9kg (-1.7% / 1.4kg)
Visceralt fett: Level 5
Fettfri masse: 73.0kg (+1.9kg)
Muskelmasse: 69.6kg (+1.7kg)

Dato:

Høyde: 180cm
Vekt:
Kroppsfett:
Visceralt fett:
Fettfri masse:
Muskelmasse:

Utlogget Jørgen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Sv: Jørgen - Halverfaren treningsnarkoman
« #1 : 09. november 2012, 18:56 »
Reservert for treningsprogram

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!