Skrevet av Emne: Numero Uno to be - Josteins Bildelogg - BB 2012!  (Lest 43780 ganger)

Utlogget JosteinT.J.

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 370
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 370

  • Hulk to be
At biceps er overdrevet er jeg nå fullt klar over ja Wink Driver å setter sammen et nytt program allerede, og det vil ikke inneholde en armdag!

Utlogget wiLden

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 65
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 65

Bra;).. Det står veldig mye bra i den blekka om myo, så det kan være lurt å lese den både 1 og 2 ganger;)

Utlogget JosteinT.J.

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 370
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 370

  • Hulk to be
Dagens økt var ben og skuldre. Økta var bra, men skal jeg være helt ærlig med meg selv kjenner jeg at noe fusker i venstre skulder og albue. Etter 2 måneder er motivasjonen fortsatt på topp, og dagene mine kretser i det store og hele kun rundt treninga mi. Har i grunn aldri opplevd noe så givende! Cheesy

Men jeg har kommet til et punkt der jeg innser at de treningsøktene jeg har nå, og med den frekvensen jeg trener, så vil treningen virke mot sin hensikt. Jeg må altså kutte ned på treningsmengden Sad Spørsmålet er hvordan jeg skal gjøre det? Jeg vil aller helst fortsette å trene 7 dager i uka, men kan sikkert klare 6 eller 5 også. Noen som har forslag til hva jeg bør gjøre, hvordan jeg bør sette opp treninga mi for at jeg skal kunne holde det gående konstant uten å bli overtrent?

Har fortsatt mengder med energi hver dag, og sitter bare å sitrer etter å trene Smiley Så jeg klarer ikke et vanlig "mandag-onsdag-fredag"-opplegg, det blir for "slapt" for meg. Har sett veldig nøye på doggcrapp i det siste, men klarer rett og slett ikke tanken på å trene så få dager i uka! Noen som har vise råd?

Utlogget ralphern

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 521
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 521

At biceps er overdrevet er jeg nå fullt klar over ja Wink Driver å setter sammen et nytt program allerede, og det vil ikke inneholde en armdag!

Me like! Lykke til videre Smiley

Utlogget iTrain

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 107
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 107

Hvorfor trener du ikke det programmet som står i myo-reps artikklene? Er jo det som er optimalt og tilrettelagt etter myo-repsprinsippet Smiley

Utlogget JosteinT.J.

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 370
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 370

  • Hulk to be
Ok, noen burde egentlig smekke meg hardt for å sitte oppe så sent, men har skrevet et utkast til nytt program. Færre isolasjonsøvelser og 1 fridag:

NB: Øvelser med fet skrift kjøres 5x5 for styrke

Mandag: Bryst og skuldre
-Skråbenk med hantler
-Cable cross
-Benkpress
-Skråbenk
-Sidehev med hantler
-Militærpress bak hodet

Tirsdag: Rygg og biceps
-Nedtrekk med bredt grep
-Chins med omvendt, smalt grep (og vektbelte)
-Seated Row
-Markløft
-Stangroing
-Curl med EZ-stang
-Hammercurl

Onsdag: Bein og mage

-Beinpress
-Knebøy
-Utfall
-Leg extention
-Leggpress
-Planke

Torsdag: Fri:(


Fredag:Bryst, triceps og nakke

-Dips
-Cable cross
-Benkpress
-Skråbenk
-Franskpress
-Shrugs med hantler
-Shrugs med stang bak kroppen

Lørdag: Rygg

-Nedtrekk med bredt grep
-Chins med omvendt, smalt grep
-Nedtrekk med strake armer (som tricep-pushdown med stang bare med strake armer)
-Markløft
-Stangroing

Søndag: Bein og mage

-Beinpress
-Frontbøy
-Utfall
-Leg extention
-Leggpress
-Planke

Er ufattelig takknemlig for ALLE tilbakemeldinger på dette!

Utlogget LilleF0t

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 094
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 094

Det første "programmet" du kjørte var elendig. Det nye du har kommet opp med nå er betydelig bedre, men synes fortsatt du har litt mange øvelser på de forskjellig musklene. Du har f.eks. 4 bryst øvelser, og 5 rygg øvelser. Ta heller 2-3 øvelser pr muskelgruppe, og varier i steden øvelsene hver trening. Det vil gi deg bedre resultater langsiktig.

Utlogget JosteinT.J.

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 370
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 370

  • Hulk to be
Det første "programmet" du kjørte var elendig. Det nye du har kommet opp med nå er betydelig bedre, men synes fortsatt du har litt mange øvelser på de forskjellig musklene. Du har f.eks. 4 bryst øvelser, og 5 rygg øvelser. Ta heller 2-3 øvelser pr muskelgruppe, og varier i steden øvelsene hver trening. Det vil gi deg bedre resultater langsiktig.

Det første "programmet" jeg kjørte fikk jeg hos en kompis som trener, og slukte det rått... Nok om det Tongue
Skal se om jeg kan få slanket programmet mitt litt ned da, men bør jeg kutte ut noen beinøvelser? Har vel egentlig ikke så mange øvelser der og noen er jo fordelt på forskjellige muskler.

Utlogget JosteinT.J.

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 370
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 370

  • Hulk to be
Hva med dette da? Har kuttet ut noen øvelser pr. dag, noen har jeg satt til å rotere med andre øvelser i stedet for å ha dem hver trening. Har nå max 4 øvelser pr muskelgruppe hver trening. Begynner det å bli brukbart?

Mandag: Bryst og skuldre

-Skråbenk med hantler
-Flyes
-Benkpress

-Sidehev med hantler
-Militærpress bak hodet

Tirsdag: Rygg og biceps

-Nedtrekk med bredt grep
-Chins med omvendt, smalt grep (og vektbelte)
-Markløft
-Stangroing

-Curl med EZ-stang
-Hammercurl

Onsdag: Bein og mage
-Beinpress
-Knebøy
-Leg extention
-Leggpress

-Planke

Torsdag: Fri:(

Fredag:Bryst, triceps og nakke
-Dips
-Cable cross
-Skråbenk

-Franskpress

-Shrugs med hantler
-Shrugs med stang bak kroppen

Lørdag: Rygg
-Nedtrekk med bredt grep
-Chins med omvendt, smalt grep
-Markløft
-Seated row

Søndag: Bein og mage

-Utfall
-Frontbøy
-Leg extention
-Leggpress

-Planke



Utlogget LilleF0t

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 094
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 094

Nå ser det bedre ut ja Wink Med korrekt utførelese og pustepauser kombinert med Myo så trenger man ikke så mange øvelser. I forhold til det klassiske 10X3 osv og masse øvelser, så er det de "aktive" repitisjonene som er viktige. Noe du får utnytta godt med myoreps. Det står om det i artikkelen, mener jeg å huske.
Jeg kjører to til tre øvelser pr muskelgruppe, og det er mer enn nok for meg. Men prøv deg litt fram, blir det for lite stimulans får du heller endre:)

Utlogget JosteinT.J.

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 370
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 370

  • Hulk to be
Jess! Gleder meg til å komme igang, starter allerede fredag(eller, starter torsdag men det er jo en fridag da...). Kjører fortsatt 5x5 på de øvelsene jeg nevnte tidligere, og MYO på resten.

Utlogget POSEN

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 79
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 79

Hva mener du med militærpress bak hodet?
Hvis du mener det jeg tror du mener, må du passe på skuldrene dine Smiley

Utlogget JosteinT.J.

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 370
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 370

  • Hulk to be
Mener at jeg har stanga bak hodet ja. Gjør det ettersom jeg føler kontakten blir bedre. Men er det veldig farlig for skuldrene? Isåfall kommer jeg til å bytte, ettersom jeg allerede har litt vondt i en skulder.


Utlogget JosteinT.J.

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 370
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 370

  • Hulk to be
Jeg klarte ikke dy meg, så tjuvstartet på programmet mitt idag. Treninga var helt konge! Har begynt på en ny runde myoreps nå, og fikk pump i lats for første gang ever idag:) Har lagd en loggbok som jeg skriver i på trening, så kommer til å loggføre alle treninger her. (Prøve på det i alle fall)

Dagens:

Nedtrekk med bredt grep: 41 kg, 25+5+5+5+5 reps @ 7 - For lett vekt, måtte ned i 3 sek pause.
Chins med smalt grep: 2,5-7,5 kg, 5x5 reps @ 10 - Skikkelig tungt på siste sett, perfekt vekt.
Markløft: 60-100kg, 5x5 reps @ 7 - Kjørte lett ettersom jeg hadde rygg på mandag. Ingen bruk av straps.
Stangroing: 40kg, 20+5+5+5+5 reps @7 - Altfor lett vekt, måtte ned på 2 sek pause de 3 siste settene.
Curl med EZ-stang: 28kg, 20+5+5+5 @ 9 - Perfekt vekt, kjente det skikkelig på de siste settene.

Kjørte ikke hammercurl idag for å hvile albuen min litt.

Økta kjentes skikkelig god på kroppen, opplevde god kontakt. Tror det nye programmet vil være mye mer givende enn det forrige. Motivasjonen på topp!

Imorgen er det min første treningsfrie dag i 2010, er litt spent Tongue

Utlogget christar

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 528
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 528

Anbefaler deg å ikke kjøre myo-reps på stangroing, med tanke på korsryggen! Kjør heller 5x5 på den også Smiley Ellers ser alt bra ut! Kjører du nedtrekk med bredt grep forran eller bak?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!