Skrevet av Emne: Numero Uno to be - Josteins Bildelogg - BB 2012!  (Lest 43889 ganger)

Utlogget JosteinT.J.

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 370
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 370

  • Hulk to be
Hmm, hvis du sier det så. Får så god pump av roing med myo Tongue Prøver 5x5 på neste trening da. Kjører "selvfølgelig" nedtrekk foran, det gir meg bedre kontakt, mer kontroll og mindre skaderisiko Wink

Utlogget POSEN

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 79
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 79

Ang. militærpress bak hodet: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=7661.0

Og husk at å hvile er så utrolig viktig for fremgang. Du bør ha flere enn én hviledag i uka og du bør ta en uke med total treningsfri/bare lette vekter hver 8.-12. uke.
Dette vil ha positiv innvirkning på dine resultater både på kort og lang sikt. Du kommer til å angre dersom du skulle bli overtrent og blir sittende flere uker uten å kunne trene.

Utlogget JosteinT.J.

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 370
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 370

  • Hulk to be
Senker stanga kun til armene er i 90 grader, så har tro på at denne øvelsen kan fortsette på programmet mitt. Når det gjelder treningsmengde: Jeg hører hva du sier, men skal gi det nåværende programmet en sjanse i noen uker og se hvordan kroppen responderer først. Hvis jeg føler meg utmattet på trening eller ellers vil jeg naturligvis legge inn enda en hviledag Smiley

Utlogget JosteinT.J.

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 370
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 370

  • Hulk to be
Dagens økt så slik ut:

-Dips: 5x2,5+5x5+5x6,25+5x7,5+5x12,5kg @ 9 - Måtte prøve meg litt fram med belastningen ettersom dips er ganske nytt for meg, men 12,5kg var rimelig tungt, så øker til 15kg på toppsettet neste økt.

-Cable-cross: 27kg, 20+5+5+6 reps @ 8 - Tok korte pauser på ca. 3 sek her, har mer inne på disse. Fikk dog megapump av denne Smiley

-Skråbenk: 45kg, 17+5+5+5 reps @ 10 - Kjørte skikkelig strict, ble grisetungt på slutten. Triceps var helt klart det svake ledd her.

-Franskpress: 28kg, 20+5+5+5 reps @ 10 - Grei belastning, men siden triceps var så kjørt fra før reiv denne skikkelig mot slutten.

-Shrugs med hantler: 22kg, 20+5+5+5 reps @ 7 - Brant godt, men kan godt øke belastningen på denne.

-Shrugs med stang bak: 70kg, 20+5+5+7 reps @ 9 - God kontakt på denne også, men også her ble vektene for lett.

Alt i alt en knalløkt! Innser bare mer og mer hvor feil jeg har trent de siste ukene, de to siste treningene har vært helt fantastisk.

Utlogget JosteinT.J.

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 370
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 370

  • Hulk to be
Etter en natt med 13 timer søvn var det tid for en ny økt idag:

-Nedtrekk med bredt grep: 48kg, 20+5+5+5+5 reps @ 8 - God kontakt her, vekta var akkurat passe.

-Chins med smalt grep: 5x3,75kg + 5x5kg + 5x6,25kg + 5x7,5kg + 5x8,75kg @ 10 - Som vanlig var chins grisetungt, men klarte allikevel å holde god form.

-Markløft: 5x70kg + 5x80kg + 5x90kg + 5x100kg + 5x120kg! @ 10 - Dette har vært en milepæl, er skikkelig fornøyd. 120kgx5 er dobbelt av hva jeg tok da "før"-bildet ble tatt, altså for litt under 2 mnd siden. Konge!

-Seated Row: 48kg, 20+5+5+6 reps @ 8 - 3 sek pause og 1 ekstra rep på siste, litt for lett med andre ord.

Nå er målet 150kg markløft før skolen slutter. Digg økt idag Smiley

Utlogget JosteinT.J.

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 370
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 370

  • Hulk to be
Grisesein oppdatering, men her er dagens:

-Beinpress: 180kg i skiver pr. side på vogna, 20+5+5+5 reps @ 10 - Rimelig tung denne, skal unngå å øke neste gang så jeg får gått dypere.

-Frontbøy: 5x60kg + 5x62,5kg + 5x65kg + 5x67,5kg + 5x70kg @ 9 - Første gang jeg har kjørt frontbøy, men det gikk rimelig greit. Øker minst 5 kg til neste gang.

-Utfall: 40kg, 20+5+5+5 reps @ 8 - Første gang på utfall også, var ikke egentlig tungt nok. Øker minst 10 kg til neste gang.

-Leg extention: 82kg, 20+5+5+4,5reps @ 10 - Ikke vant til så høy reps på denne, så det var skikkelig tungt. Ga meg selv litt minus for formen her, gikk litt for eksplosivt opp. Ellers greit.

-Leggpress(sittende): 60kg, 20+5+5+5 reps @ 10 - For tung til å kjøre god form med så mange reps. Vil gå ned til 50 kg på "stanga" neste gang.

-Planke: 1x0kg +2x5kg på korsryggen @ 9 - Kjører planken slik: 20 sek på midten, 20 sek på ene siden, 20 sek på midten og 20 sek på andre siden. Ble veldig bra med ekstra belastning.

Mange 10'ere ute og gikk idag, mange nye øvelser. Alt i alt en god økt:)

Kan forøvrig melde at vekta viste 70kg blank i morges Cheesy

Utlogget JosteinT.J.

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 370
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 370

  • Hulk to be
Det er mandag idag, første dagen i min "vinterferie". I ferien jobber jeg fulle dager som murerassistent så jeg har ikke så sinnsykt med overskudd denne uka. Forventer med andre ord ikke store bragder verdig sang og eventyr...

Uansett, dagens:

-Sidehev: 10kg, 20+5+5+5 reps @ 9 - Ble litt lett, gikk ned på 3 sek pause på siste settet.
-Militærpress: 42,5-50kg, 5x5 reps @ 10 - Måtte la være å øke på siste, skulle egentlig til 52,5kg, men jeg kjente at det ble for tungt. Skylder på energinivået Tongue
-Skråbenk med hantler: 18kg (x2), 20+5+5+5 reps @ 8 - Klarer enkelt 20 kg pr. manual her neste gang.
-Flyes: 12kgx20reps, 14kgx5+5+5+5 reps @ 7 - Startet med for lav vekt på aktiveringssettet her, så måtte legge på et ekstra sett og mindre pauser. Begynner med 14kg neste gang.
-Benkpress: 50-60kg, 5x5 reps @ 8 - Rimelig enkelt. Ettersom jeg hadde spotter idag bestemte jeg meg for å makse selv om det var på slutten av økta. Tok ganske enkelt 67,5kg og tangerte rekorden min fra jeg veide 86 kg. Relativt fornøyd mtp. at jeg ikke klarte mer enn 45kgx1 for 2 mnd. siden. Har MYE mer inne.

Fornøyd med økta, selv om jeg er litt flat nå.

Utlogget JosteinT.J.

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 370
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 370

  • Hulk to be
Helt ok økt idag:

-Nedtrekk med bredt grep: 48kg, 20+5+5+5+5 reps @ 8 - Kjørte lett kun 3 sek. pause mellom settene, må øke neste gang.
-Chins med smalt grep: 5-10kg, 5+5+5+5+4 reps @ 10 - Ble litt for tungt på slutten her, så holder meg på denne vekten et par økter. Øker tross alt også i kroppsvekt.
-Markløft: 72,5-122,5kg, 5x5 reps @ 10 - Helt ok, har fått god teknikk etterhvert. Prøvde maksløft på 140kg, men det gikk ikke. Har nok noe med en lang arbeidsdag og nylig gjennomførte chins og markløft å gjøre. Vet jeg har det inne.
-Stangroing: 60-70kg, 5x5 reps @ 8 - Prøvde ut 5x5 her som anbefalt, og er egentlig usikker på hva jeg skal velge videre. Må teste litt mer...
-Curl med EZ-stang: 30,5kg, 20+5+5+5 reps @ 9 - Merker god framgang her! Økte i vekt OG det ble lettere. Flott!
-Hammercurl: 12kg DB, 20+5+5+5 reps @ 7 - Undervurderte meg selv her. Gikk ned på 1 sek pause mellom sett på slutten og det ble fortsatt ikke tungt nok.

Alt i alt en grei økt med tanke på at jeg jobber så mye. Merker god framgang i det nye programmet! Har fått ZMA-en min i posten nå, tester for første gang i kveld og er spent på om det gir noen effekt. Skal forøvrig få opp noen bilder om ikke så alt for lenge Smiley

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Holder en knapp på det de andre sier, prøv deg på RYP. Svært bra program egentlig, og du vil nok være så kjørt at du ikke vil være "rastløs" Wink

Baseøvelser all the way buddy, du gjør som du vil naturligvis - masse lykke til ser du har mye potensial! woot

Utlogget JosteinT.J.

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 370
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 370

  • Hulk to be
Takk, takk Smiley Vil kanskje prøve RYP en gang, men akkurat nå vil jeg som sagt se litt hva som skjer med mitt nåværende program, for det føles som om jeg har respondert veldig godt siden jeg begynte. Mer energi på trening og ellers, enda mer motivert osv. (er ikke "rastløs" lengre heller Wink )

Mitt nåværende program er da ganske godt bygd opp rundt baseøvelser er det ikke?

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Hvorfor frontbøy istedet for knebøy? Om du ikke mener benpress = knebøy eller mener du benpress som i at du ligger og presser opp i maskin?

Ville tatt med markløft / knebøy svært god øvelse det kan ingen nekte på. Frontbøy er et alternativ om du sliter med ryggen / er veldig høy, men vil sette en knapp på vanlig knebøy.

Utlogget JosteinT.J.

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 370
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 370

  • Hulk to be
Hvorfor frontbøy istedet for knebøy? Om du ikke mener benpress = knebøy eller mener du benpress som i at du ligger og presser opp i maskin?

Ville tatt med markløft / knebøy svært god øvelse det kan ingen nekte på. Frontbøy er et alternativ om du sliter med ryggen / er veldig høy, men vil sette en knapp på vanlig knebøy.

Jeg kjører jo både knebøy og markløft, frontbøyen er med i rotasjon med knebøy(begge en gang i uka) for variasjonens del. Mener du jeg burde legge om til kun vanlig knebøy? (Og ja, beinpress er sånn i maskin som du kan ta masse masse kilo på Tongue )

Utlogget iTrain

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 107
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 107

Hvis du trener både knebøy og frontbøy så vil det ikke ha noe nevneverdig betydning å ta bort frontbøy. Begger er flotte øvelser om man utfører de rett. Eneste negative jeg kan komme på er om du har det i samme økt. Da vil du være sliten i både bein- og coremusklaturen slik at du kan slurve med teknikken. Men det har du jo ikke, så er jo ikke et problem å tenke på. Men du har beinpress før knebøy på onsdag og før frontbøy på søndag. Her gjelder samme greia egentlig. Villa bytta om rekkefølgen på de to øvelsene. Ikke pga jeg tror du da vil få syk styrkeøkning, men med tanke på teknikk.

Utlogget JosteinT.J.

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 370
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 370

  • Hulk to be
Ok, har knebøy idag, og skal kjøre knebøy før beinpressen og se hva som skjer Smiley Har lest en del om teknikk i bøy, blant annet Sandviks artikkel (http://sandvikstraining.com/har-du-kontroll-pa-teknikk-i-kneb%C3%B8y/ ), og kjører dyp og strict form på både kne- og frontbøy Wink

Takker for svar og tilbakemelding!

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Hvis du trener både knebøy og frontbøy så vil det ikke ha noe nevneverdig betydning å ta bort frontbøy. Begger er flotte øvelser om man utfører de rett. Eneste negative jeg kan komme på er om du har det i samme økt. Da vil du være sliten i både bein- og coremusklaturen slik at du kan slurve med teknikken. Men det har du jo ikke, så er jo ikke et problem å tenke på. Men du har beinpress før knebøy på onsdag og før frontbøy på søndag. Her gjelder samme greia egentlig. Villa bytta om rekkefølgen på de to øvelsene. Ikke pga jeg tror du da vil få syk styrkeøkning, men med tanke på teknikk.

Merkelig, jeg er fulstendig uenig..

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!