Skrevet av Emne: Utesteder ditcher  (Lest 1845 ganger)

Utlogget Vadtrudne gîfr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 436

Utesteder ditcher
« : 09. februar 2010, 01:11 »
http://www.dagbladet.no/2010/02/08/nyheter/innenriks/diskriminering/10304961/

Greit at dørvaktene drar en segmentering, eller free 4 all?

Var på byen seinest Lørdag, og la merke til at på Source club i Oslo. Var det kun utlendinger på utsiden, noe som ikke fristet veldig å gå på. Når jeg dro til en av de mer attraktive klubbene, var det noen utlendinger men mest nordmenn. Og de utlendingene som hadde slept inn, hadde stil, var hyggelige og oppførte seg eksemplarisk. Kanskje det er en grunn til at noen klubber er bedre enn andre og folk vil dra ditt? Er det greit at klubbene selv velger målgruppen de vil ha? Er klubber jeg ikke hører "hjemme" på heller, og jeg gidder ikke engang dra ditt for å enten bli nektet inngang, eller finne ut at jeg har kommet til sprudlevann heaven.

Utlogget Profeten

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 389
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 389

Sv: Utesteder ditcher
« #1 : 09. februar 2010, 08:50 »
Det er selvsagt kjipt å ikke slippe inn pga etnistitet, som helt klart er grunnen her. Har hørt dørvakter i Oslo uttale seg før om at det generelt blir mer trøbbel med økt tetthet av innavndrerungdom, og når man først gjør en test som dette bør alle sider av saken komme frem, også dørvaktene sin. Men som sagt, hadde ikke likt det jeg heller om jeg ikke slapp inn fordi andre med samme hudfarge som meg laget kvalm, når jeg selv ikke gjør det

Utlogget Apelars!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 372
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 305

  • Smil!
Sv: Utesteder ditcher
« #2 : 09. februar 2010, 09:08 »
Det er en vanlig missforståelse at det er dørvaktene som dikterer utesteders policy angående hvem man slipper inn, oppførsel osv. De jobber for utestedets ledelse, og følgelig gjør de som de får beskjed om.
Grunnen til at det er så stor tryenefaktor ifht hvem som slipper inn, er selvsagt fordi dette er business!
De ønsker å tjene mest mulig penger, og for å lykkes med dette kreves bla: Deilige damer, kjøpesterke menn og minst mulig bråk.
Så som vakt, så siler man ut de som avviker for mye fra profilen.
Keep
It
Simple
Stupid!

If you would be a real seeker after truth, it is necessary that at least once in your life you doubt, as far as possible, all things.
—Rene Descartes


Vinglelogg

Lenja AK. Mosjonist.

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Utesteder ditcher
« #3 : 09. februar 2010, 09:16 »
Det er en vanlig missforståelse at det er dørvaktene som dikterer utesteders policy angående hvem man slipper inn, oppførsel osv. De jobber for utestedets ledelse, og følgelig gjør de som de får beskjed om.
Grunnen til at det er så stor tryenefaktor ifht hvem som slipper inn, er selvsagt fordi dette er business!
De ønsker å tjene mest mulig penger, og for å lykkes med dette kreves bla: Deilige damer, kjøpesterke menn og minst mulig bråk.
Så som vakt, så siler man ut de som avviker for mye fra profilen.

Dette er dessverre sant, spesielt på utesteder med høy champagne- og glitterfaktor.

Eierne tenker kun penger, og vil ha inn de mest kjøpesterke. Mange steder har også mye høyere idiotgrense for folk som bruker mye penger. Har selv hørt en "promotion manager" si om en kunde som har slått ned en ansatt utenfor, at "han var en bra fyr, han brukte over tolv tusen i baren".

 Tongue
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget spirrevipp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

Sv: Utesteder ditcher
« #4 : 09. februar 2010, 22:43 »
DEt er da ingenting å gråte over at man råder over hvem man vil slippe inn på sitt private område! HAr man en god grunn som ikke utspringer i diskriminering pga hudfarge så er man mer enn gjerne velkommen til å sile. At mange av disse da ikek slipper inn fordi klærne er feil får så være deres problem

Utlogget ouch

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 608
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 608

  • What i lack in skill i make upp fore in will
Sv: Utesteder ditcher
« #5 : 10. februar 2010, 17:58 »
Det er en vanlig missforståelse at det er dørvaktene som dikterer utesteders policy angående hvem man slipper inn, oppførsel osv. De jobber for utestedets ledelse, og følgelig gjør de som de får beskjed om.
Grunnen til at det er så stor tryenefaktor ifht hvem som slipper inn, er selvsagt fordi dette er business!
De ønsker å tjene mest mulig penger, og for å lykkes med dette kreves bla: Deilige damer, kjøpesterke menn og minst mulig bråk.
Så som vakt, så siler man ut de som avviker for mye fra profilen.

samme grunn at man ikke ønsker for unge folk, der jeg jobber har vi i utgangspunktet 25års grense av den enkle årsak at folk litt opp i årene er mere kjøpekraftige og oppfører seg generelt bedre. nå skal de sies at vi tøyer aldersgrensen  for folk som er ok kledd, er i selskaper med blandete aldere feks firmafester og/eller har lav promille.

grunnen til at så mange utesteder leier in vakter fra selskaper istedenfor å ha sine egne, er at ledelsen kan be  vaktene om å være strenge med utenlendinger og hvis stedet blir anmeldt for diskriminering, kan ledelsen enkelt å greit skylde på vaktselskapet og bytte til ett annet som ikke er "rasistisk"
he said he was god, i said lord your in the wrong place tonight

Utlogget Elvis

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 292
  • Honnør: 67
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 292

Sv: Utesteder ditcher
« #6 : 10. februar 2010, 18:30 »
Utestedene er vel dritt lei av drapstrusler mot ansatte og gjester for hver minste bagatell.
Alle som har jobbet på et utested vet jo hvor rause våre nye landsmenn er med drapstrusler.

Husker godt selv hvordan Somali gutta nesten hver eneste helg hadde nye beskrivelser av hvordan de skulle drepe meg den gangen jeg stod i døra.



Utlogget onakosano

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 607
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 607

  • "e d vilje, e d vei!!!"
Sv: Utesteder ditcher
« #7 : 10. februar 2010, 18:34 »
som tidligere dørvakt, akkurat nå bartender og medeier av bar (selger meg ut nuh), så kan jeg si og bekrefte at et utested kan selv velge hvem de vil ha inne hos seg, om jeg som utestedeier IKKE vil ha gangsters inne hos meg så kan jeg nekte pga løse bukser, store gensre, singletter, tattoo`s, luer, kepser osv... fin måte å slippe inn de med stil og unngå de andre.. og er jo samme reglene om du er norsk eller ny landsmann..

og som sagt ovenfor, utestedene er leie av drapstrusler... ikke for å være rasistisk men 90% av truslene er ifra innvandrere/2generasjons innvandrere... 100% av de som kommer tilbake for å faktisk sloss, dra kniv  (gamle rio i Tr.heim er et fint eksempel på dette , hvor en jugoslaver ble kasta ut pga slossing, drapstrua vaktene og etter stenging kom han tilbake og gikk løs på vaktene med kniv. )  er ikke norske..

desverre så er det slik at det alltid er noen som skal være tøffen og ødelegger for alle andre..

Hadde jeg fått viljen min så hadde vi gått 10-15år tilbake i tid (i døra), hvor de som drapstruet dørvaktene gjerne ble tatt med inn på et søppelrom eller i en bakgård og skamjult, samma om man er Norsk eller innvandrer eller what ever man er... eier man ikke selvinnsikt nok til å unngå trøbbel så burde man virkelig bli satt på plass.. men thats my 2 cents

blir jo faenmeg bøtlagt om man ser stygt på folk nå om dagen..
maks:                                    
benk: 150kg x 1 RAW              
markløft: 210 x 1 RAW           
knebøy: 160kg x 1 Bind          
Treningsveileder, NIH
Kettlebells instruktør
Kostholdsveileder

 Loggbok
 profil

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Utesteder ditcher
« #8 : 10. februar 2010, 18:46 »
Educated decision heter det. Ellers er jeg nesten overasket over at dørvaktene tørr å nekte pakistanere inngang, jeg mener, skal ikke så mye til før BMW karavanen kommer kjørende..

Utlogget ram

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 21
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 21

Sv: Utesteder ditcher
« #9 : 10. februar 2010, 18:59 »
Som sagt før, det eneste eierne tenker på er fortjeneste. Da nytter det ikke å slippe inn muslimer som ikke drikker alkohol. I eiernes øyne er de bare dead-meat som tar opp plass og att på til lager mer bråk.

Utlogget onakosano

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 607
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 607

  • "e d vilje, e d vei!!!"
Sv: Utesteder ditcher
« #10 : 10. februar 2010, 19:18 »
Som sagt før, det eneste eierne tenker på er fortjeneste. Da nytter det ikke å slippe inn muslimer som ikke drikker alkohol. I eiernes øyne er de bare dead-meat som tar opp plass og att på til lager mer bråk.

eventuelt vil de ikke ha på seg det at kunder lenger ikke vil komme tilbake pga at de stadig får trøbbel fordi de ser feil vei, er bort noen når de går forbi eller danser med feil dame og derfor velger å "slå " alle under en og samme kam?
maks:                                    
benk: 150kg x 1 RAW              
markløft: 210 x 1 RAW           
knebøy: 160kg x 1 Bind          
Treningsveileder, NIH
Kettlebells instruktør
Kostholdsveileder

 Loggbok
 profil

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!