Skrevet av Emne: Trene bare bein?  (Lest 1884 ganger)

Utlogget Micro Midas

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 27
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 27

Trene bare bein?
« : 09. februar 2010, 17:09 »
Har pådratt meg senebetennelse i høyre arm, så istedenfor å kjøre bare èn av tre dager i uka bein ser det ut til at jeg må kjøre 2 av 3 en stund framover!

Mandag: Nada!
Tirsdag: Bein
Onsdag: Volleyball
Torsdag: Bein eller Rygg Mage
Fredag: Mulig snøscooterkjøring evnt absolutt ingenting av fornuft!
Lørdag: Volleyball
Søndag: Bein

Ja, jeg kommer nok til å bli godt trent i beina, men what to do? Mulig å kjøre rygg/mage på f.eks Torsdag da!:)
Noen tips når det kommer til gode ben og rygg øvelser jeg kan lære meg og utføre så det ikke bare blir knebøy og benpress?Smiley

Tidligere har jeg kjørt litt hipp som happ: Knebøy, benpress, liggende i "lår maskin", sittende i "lår maskin" og tåhev med kiloene på skuldrene i maskin.
Kan ikke navnene på de forskjellige maskinene, så ble litt svirr på forklaringsfronten:p

Utlogget Jamenfy

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 187
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 187

Sv: Trene bare bein?
« #1 : 11. februar 2010, 09:11 »
Kjører du mye ben i forhold tid armer, vil det bli ujevn symmetry, unngå dette! Vil råde deg til å ta noen joggeturer istedet for. Eller rett og slett å bare ta en pause, helt du kan begynne å trene normalt igjen.

Utlogget stutt-tjukken

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 24

Sv: Trene bare bein?
« #2 : 11. februar 2010, 09:45 »
Kjører du mye ben i forhold tid armer, vil det bli ujevn symmetry, unngå dette! Vil råde deg til å ta noen joggeturer istedet for. Eller rett og slett å bare ta en pause, helt du kan begynne å trene normalt igjen.

Det er bare tull. For det første vil tung knebøy være med på å øke testosteron i hele kroppen, noe som også vil komme andre muskler til gode. For det andre, så er vel dette snakk om en kortere periode, det skal litt til å klare å skape usymmetri i løpet av den tiden. Vanligvis så er usymmetri den andre veien, så hvis du nå klarte å jobbe opp stor rumpe og svære lår, så har du litt å gå på fremover.

Sist, men ikke minst, det er ikke alle som trener for å bli mest mulig symmetrisk til badesesongen. Du vil alltid ha igjen for å prioriterere sterke og eksplosive ben.

Utlogget NullFokus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 266
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 266

Sv: Trene bare bein?
« #3 : 11. februar 2010, 10:08 »
Knebøy 3 ganger i uken er ikke noe problem, tvert imot det er noe av det smarteste du kan gjøre. Jeg har selv prøvd å feks kutte benkpress i ca 1 år og kjørt knebøy jevnt 3 ganger i uken. Mistet ikke 1 kg i benken og tangerte lett pers etter noen uker med benk igjen. Før den tid har jeg kjøre 2 perioder med 5x5 og ganske mye benk..  Det sier vel litt om hvor bra knebøy er. Har riktignok lagt på meg ca 5 kg siden den gang. Pga knebøy! Og det er ikke veldig usymetrisk. Kjør på med masse knebøy. Rygg, mage og kjernemusklatur får kjørt seg og det burde alle være interessert i..
Mål: bli like høy som torkel ravndal

Utlogget DanielF

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 168

Sv: Trene bare bein?
« #4 : 11. februar 2010, 10:10 »
Nå surrer dere med begreper. Symmetri er venstre <--> høyre. Altså hvis man har overarmer på 45 cm på høyre, og 35cm på venstre, har man dårlig symmetri.

Angående spørsmålet ditt; kjør på med bein. Det tror jeg du får igjen for senere. Beina er absolutt det viktigste å være sterk i. Gode øvelser er; knebøy, frontbøy, sumomarkløft, markløft, RDL, Sissy squat, nordic hamstring, split squat, utfall, lateral squat, hip thrust, liggende abduksjoner, tåhev, sittende tåhev.

I tillegg til beintreninga, kan du fokusere på core-styrke. Gode øvelser er; planken, sideplanken, koffert-markløft, benhev, hyper-extensions. (google er din venn)
Self improvement has always been a passion of mine. - Homer Simpson

Utlogget jg1993

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 42
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 42

Sv: Trene bare bein?
« #5 : 11. februar 2010, 10:20 »
har du prøvd å tatt akupenktur? funker fett Grin

Utlogget bartlaus

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 458
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 458

Sv: Trene bare bein?
« #6 : 11. februar 2010, 12:14 »
Beina er absolutt det viktigste å være sterk i.

Og ræva. Er du ikke sterk i beina og ræva, så er du ikke sterk, punktum.

Utlogget stutt-tjukken

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 24

Sv: Trene bare bein?
« #7 : 11. februar 2010, 16:02 »
Joda du har rett der. Det riktige er vel uproposjonert, men det vil man vel også være hvis man har 10cm forskjell i bredde på overarmen  Wink
Nå surrer dere med begreper. Symmetri er venstre <--> høyre. Altså hvis man har overarmer på 45 cm på høyre, og 35cm på venstre, har man dårlig symmetri.

Angående spørsmålet ditt; kjør på med bein. Det tror jeg du får igjen for senere. Beina er absolutt det viktigste å være sterk i. Gode øvelser er; knebøy, frontbøy, sumomarkløft, markløft, RDL, Sissy squat, nordic hamstring, split squat, utfall, lateral squat, hip thrust, liggende abduksjoner, tåhev, sittende tåhev.

I tillegg til beintreninga, kan du fokusere på core-styrke. Gode øvelser er; planken, sideplanken, koffert-markløft, benhev, hyper-extensions. (google er din venn)

Utlogget Micro Midas

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 27
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 27

Sv: Trene bare bein?
« #8 : 11. februar 2010, 16:28 »
Thank you guys:)

Nettopp begynt å trene igjen etter en laang periode med nada styrketrening, fått med meg en hel del kompis også, så å ta en pause er mer eller mindre uaktuelt for min del:p

"Usymetrisk" underdel kontra overdel er meg rivende likegyldig! Selvfølgelig er det greit å se bra ut, men å slutte å trene fordi jeg ikke kan ha V formen inne er også helt på tryne:p

Jogging, ben og rygg framover! Håper på å få kondisen up and going, har nemlig litt lyst å begynne å bokse Smiley

Utlogget glenntb

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 50
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 50

Sv: Trene bare bein?
« #9 : 11. februar 2010, 19:12 »
Vil bare tillføye en liten ting etter alle de gode tipsa du har fått.
Fikk senebetennelse i begga arma samtidig for noen år tebakesiden, å det gikk utover trening.
Skaff deg et par drareimer til du skal i gang igjen. Merker du no tegn til smerter bruker du disse i eks nedtrekk å andre ting der hvor du merker smerte. Så vil du spare armene ganske godt.
Det kan ta tid å bli kvitt slike skader.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!