Skrevet av Emne: Anpusten?  (Lest 3007 ganger)

Utlogget kirie90

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 132
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 132

  • do it!
Anpusten?
« : 10. februar 2010, 20:02 »
Fikk "kritikk" her en dag da jeg trent styrke, at jeg pustet for fort etter jeg var ferdig med et sett. Er dette normalt? å bli så anpusten av å trene styrke? Mange tenker sikkert at jeg har dårlig utholdenhet, men jeg er mye å løper så det er ikke problemet

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
Sv: Anpusten?
« #1 : 10. februar 2010, 20:05 »
Det spørs jo åssn man trener da, blir fort andpusten hvis jeg kjører raske og mange reps i feks mark

Utlogget boberg

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 478
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 478

Sv: Anpusten?
« #2 : 10. februar 2010, 20:07 »
Be de som kritiserer deg slutte å trene som kjerringer Cheesy

Utlogget mariusfa

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 455
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 455

Sv: Anpusten?
« #3 : 10. februar 2010, 20:10 »
at du er andpusten betyr jo bare at kroppen må frakte oksygen og næringstoffer til musklene dine raskere enn den klarer ved hvilepuls.
25år 190cm 104kg(på vei ned)

Bp: 90
Ml: 180
FB:100
Mp:60
Logg

Utlogget kirie90

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 132
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 132

  • do it!
Sv: Anpusten?
« #4 : 10. februar 2010, 20:18 »
Jeg trener 4 sett med 8-10 reps og ca 2 min pause. Så det er ikke unormalt å bli ganske anpusten når man trener styrketrening? Smiley

Utlogget mariusfa

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 455
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 455

Sv: Anpusten?
« #5 : 10. februar 2010, 21:12 »
hvis du kjører 8-10repps så er det ikke unormalt. spørs jo hvor lenge det varer og sånn da, men tror de fleste har ganske høy puls etter ett sett med 10tunge knebøy eller markløft feks. tror ikke jeg ville bekymret meg for dette, med mindre du puster som en hvalross i ett kvarter.
25år 190cm 104kg(på vei ned)

Bp: 90
Ml: 180
FB:100
Mp:60
Logg

Utlogget kirie90

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 132
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 132

  • do it!
Sv: Anpusten?
« #6 : 10. februar 2010, 21:20 »
hvis du kjører 8-10repps så er det ikke unormalt. spørs jo hvor lenge det varer og sånn da, men tror de fleste har ganske høy puls etter ett sett med 10tunge knebøy eller markløft feks. tror ikke jeg ville bekymret meg for dette, med mindre du puster som en hvalross i ett kvarter.
hehe, så ille er det ikke:p

Utlogget mr.jasidet

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 118
  • Honnør: 48
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 118

Sv: Anpusten?
« #7 : 10. februar 2010, 21:22 »
Du har to alternativer:

1. Se stygt på dem som sa dette til deg, og si ikke noe
2. Hverken se på dem eller si noe.

Er du ikke av den kalde kyniske typen kan du prøve deg med en diplomatisk-SV-forstå-ihjel-forklaring som at:

Dersom man skal ha fremgang med treningen må man faktisk presse seg en del, og spesielt på øvelser som involverer mye muskler, vil dette føre til at pulsen øker, og lungene må jobbe hardt.

Er du fortsatt litt irritert kan du slenge på:

Ut fra den slappe rævva di ser det ut som at ihvertfall du trenger å kjøre litt hardere på på treningen..

Om folk da ut fra noe av dette tror at du er en psykopat, eller at de blir fornærmet, så er jo hensikten oppnåd; at du får trene i fred.

Du kommer sikkert langt med den diplomatiske vei og, men når sant skal sies, skal du høre mye idiotisk fra andre på gymmet. Enhver som trener seriøst på et vanlig helsestudio vil få masse idiotiske spørsmål fra andre som ikke skjønner nytten med hverken knebøy eller markløft.

Tvert om gjør du alt riktig når du blir andpusten. Stå på!

Utlogget kirie90

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 132
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 132

  • do it!
Sv: Anpusten?
« #8 : 11. februar 2010, 07:15 »
Du har to alternativer:

1. Se stygt på dem som sa dette til deg, og si ikke noe
2. Hverken se på dem eller si noe.

Er du ikke av den kalde kyniske typen kan du prøve deg med en diplomatisk-SV-forstå-ihjel-forklaring som at:

Dersom man skal ha fremgang med treningen må man faktisk presse seg en del, og spesielt på øvelser som involverer mye muskler, vil dette føre til at pulsen øker, og lungene må jobbe hardt.

Er du fortsatt litt irritert kan du slenge på:

Ut fra den slappe rævva di ser det ut som at ihvertfall du trenger å kjøre litt hardere på på treningen..

Om folk da ut fra noe av dette tror at du er en psykopat, eller at de blir fornærmet, så er jo hensikten oppnåd; at du får trene i fred.

Du kommer sikkert langt med den diplomatiske vei og, men når sant skal sies, skal du høre mye idiotisk fra andre på gymmet. Enhver som trener seriøst på et vanlig helsestudio vil få masse idiotiske spørsmål fra andre som ikke skjønner nytten med hverken knebøy eller markløft.

Tvert om gjør du alt riktig når du blir andpusten. Stå på!
Will do! Flott råd;p

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!