Skrevet av Emne: Tidenes sterkeste normann  (Lest 66899 ganger)

Utlogget mort-en

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 906
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 906

Sv: Tidenes sterkeste normann
« #15 : 12. februar 2010, 23:29 »
1. Svend Karlsen
2.Sturla Davidsen
3. Torkel Ravndal
i min vurdering er utøverne vurdert i den tiden de konkurerte, og de forutsetningene de hadde da.

Utlogget Domex

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Sv: Tidenes sterkeste normann
« #16 : 12. februar 2010, 23:30 »
Han har 3 andre plasser på Arnold  Smile

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: Tidenes sterkeste normann
« #17 : 12. februar 2010, 23:32 »
Tre, to... må jeg dobbeltsjekke all info jeg kommer med? hehe, neida. Jeg var usikker på om det var to eller tre... men det gjør det bare enda bedre! Han var faktisk veldig nærme å slå Big-Z ene året!

Utlogget Frank T Tank

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 235
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 235

  • Failure is not an option..Drammen Strongman
Sv: Tidenes sterkeste normann
« #18 : 12. februar 2010, 23:32 »
Ravndal var jo rå i alt som skulle løftes fra bakken,bøye jernstenger,hestesko,backlift,holde igjen fly.Håndbak mm.
Han sa selv at han hadde en kneskade og derfor ikke var så sterk i bøy som han kunne vært.

Trur han hadde 240 kg i bøy.Men det kan sikkert broren min svare på da han har lagd dokumentaren om torkel.
140kgx3m farmers
410 kgx3m Yoke
180 kgx1 Stein H=110 cm
450 kgx4 Dekk
121 kg Stokk
116 kg Apollons

Strongman Training http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88396.msg1419589#msg1419589

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: Tidenes sterkeste normann
« #19 : 12. februar 2010, 23:42 »
Arild Haugen foran Ravndal. Han er jo sterkere enn Ravndal i all gymrelatert, iallefall. Sånne ting som å knuse jernstenger (eller hva de driver) og sånne greier tar jeg ikke med i betraktningen... Ville også plassert en kar som Olof Dahl foran Ravndal. Han er jo ganske lik i markløft og mye sterkere i bøy. Vil også tro at han var sterkere i press, iallefall over hodet. Han har vel en treer på 155 der eller noe. Vet ikke hvordan pressepoweren til Ravndal var, men har hørt noe om rett over 200 som maks? Det er vel ikke så ulikt Dahl. I tillegg har vi jo en mann som Roy Holte som jo har bedre prestasjoner enn Ravndal å slå i bordet med. Hva med Espen Aune? Rå pressepower og i tillegg en ganske rå bøy, selv om han kanskje henger litt igjen i marken mot de aller beste. Men ville plassert han foran Ravndal. I tillegg har vi jo også Skog som snuser der.

Svend Karlsen
Arild Haugen
Roy Holte
Espen Aune
Olof Dahl

Er mine fem, såvidt jeg kommer fram til nå iallefall...

Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Sv: Tidenes sterkeste normann
« #20 : 12. februar 2010, 23:44 »
Aune??
Ikke frekt ment, men hva gjør han på topp 5 listen din?

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: Tidenes sterkeste normann
« #21 : 12. februar 2010, 23:52 »
Hvem mener du egentlig skal komme foran han? Hvis vi for eksempel sammenligner han med en kar som Ravndal, da. Ravndal tar Aune på marken. Det er ikke altfor mange kg. det er snakk om, men han er sterkere enn Aune der. Men Aune gjør mer enn nok opp for markløften gjennom en veldig bra knebøy - det er vel ingen i Norge som har en bedre rawbøy enn Aune i skrivende stund. Og det er ikke mange som har vært mye over dette gjennom tidene heller. Grimseth, Karlsen, Haugen og Davidsen, kanskje? I tillegg så er han en av de beste presserne i landet. Er det i det hele tatt noen andre som har tatt 260 i rawbenk? I tillegg har han vel repper på 155 kg. i STRICT stokkpress, mener jeg. Så selv om marken hans ligger litt bak, så mener jeg at han er et godt alternativ her. Men for all del, jeg er åpen for forslag Smiley

Utlogget Frank T Tank

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 235
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 235

  • Failure is not an option..Drammen Strongman
Sv: Tidenes sterkeste normann
« #22 : 12. februar 2010, 23:55 »
Hvis du leser litt om prestasjonene til Ravndal opp igjennom tidene vil du se at han kommer ganske høyt opp på lista over "Tidenes sterkeste Nordmenn".
Ravndal konkurrerte internasjonalt i Strongman.Var verdens sterkeste markløfter,Norges sterkeste styrkeløfter,medaljer internasjonalt i håndbak på 60-70-80-tallet.<n
Arild Haugen foran Ravndal. Han er jo sterkere enn Ravndal i all gymrelatert, iallefall. Sånne ting som å knuse jernstenger (eller hva de driver) og sånne greier tar jeg ikke med i betraktningen... Ville også plassert en kar som Olof Dahl foran Ravndal. Han er jo ganske lik i markløft og mye sterkere i bøy. Vil også tro at han var sterkere i press, iallefall over hodet. Han har vel en treer på 155 der eller noe. Vet ikke hvordan pressepoweren til Ravndal var, men har hørt noe om rett over 200 som maks? Det er vel ikke så ulikt Dahl. I tillegg har vi jo en mann som Roy Holte som jo har bedre prestasjoner enn Ravndal å slå i bordet med. Hva med Espen Aune? Rå pressepower og i tillegg en ganske rå bøy, selv om han kanskje henger litt igjen i marken mot de aller beste. Men ville plassert han foran Ravndal. I tillegg har vi jo også Skog som snuser der.

Svend Karlsen
Arild Haugen
Roy Holte
Espen Aune
Olof Dahl

Er mine fem, såvidt jeg kommer fram til nå iallefall...
140kgx3m farmers
410 kgx3m Yoke
180 kgx1 Stein H=110 cm
450 kgx4 Dekk
121 kg Stokk
116 kg Apollons

Strongman Training http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88396.msg1419589#msg1419589

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Tidenes sterkeste normann
« #23 : 12. februar 2010, 23:56 »
Hvem mener du egentlig skal komme foran han? Hvis vi for eksempel sammenligner han med en kar som Ravndal, da. Ravndal tar Aune på marken. Det er ikke altfor mange kg. det er snakk om, men han er sterkere enn Aune der. Men Aune gjør mer enn nok opp for markløften gjennom en veldig bra knebøy - det er vel ingen i Norge som har en bedre rawbøy enn Aune i skrivende stund. Og det er ikke mange som har vært mye over dette gjennom tidene heller. Grimseth, Karlsen, Haugen og Davidsen, kanskje? I tillegg så er han en av de beste presserne i landet. Er det i det hele tatt noen andre som har tatt 260 i rawbenk? I tillegg har han vel repper på 155 kg. i STRICT stokkpress, mener jeg. Så selv om marken hans ligger litt bak, så mener jeg at han er et godt alternativ her. Men for all del, jeg er åpen for forslag Smiley

Hva med Grimseth? 350 i raw-bøy, sikkert noe lignende i raw-mark, norges sterkeste gjennom tidene i både rykk og støt for å nevne noe.
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: Tidenes sterkeste normann
« #24 : 12. februar 2010, 23:59 »
Ja, det er sant, Apaco. Vurderte å skrive det i forrige innlegg, at "jeg ikke tar med vektløftere"... Men han skal nok inn. Mener jeg leste at han hadde en akseptabel benk også, så ja...

Utlogget Marmarius

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 108
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 108

Sv: Tidenes sterkeste normann
« #25 : 13. februar 2010, 00:20 »

Men jeg synest dere skubber torkel ravndal litt raskt under bordet.
Han hadde en kneskade som gjorde at han ikke kunne ta knebøy, vist du ser godt etter på bilder så er de ikke lik.

Men belaster ikke markløft knea da?  Tongue
Legg merke til teknikken han har va 0:20 i denne filmen
http://www.youtube.com/watch?v=tK0xi8HlxZA#noexternalembed&feature=related

Er ikke mye bøy i beina der.
Nemn noe andre som har tatt 400 kg i strakmark.  Grin
Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!  Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=92612.0

Utlogget Kizzaen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 155
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 155

Sv: Tidenes sterkeste normann
« #26 : 13. februar 2010, 00:27 »
Helt klart Arild Haugen. Hadde Arild deltatt på wsm 2001 med den styrken han hadde i sin beste form. hadde han vært i en klasse for seg!
KB:260 BP:180  ML:225
Alder: 18
Høyde: 174cm   
Vekt: 89
Stort forbilde:Andreas Hjelmtveit

Film fra NM http://www.youtube.com/watch?v=oEU9ynqt6mU

Utlogget Frank T Tank

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 235
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 235

  • Failure is not an option..Drammen Strongman
Sv: Tidenes sterkeste normann
« #27 : 13. februar 2010, 00:32 »
Med den styrken Arild hadde i sin beste form var han fortsatt svakere enn Svend Karlsen i press,bøy ,mark mm.
Helt klart Arild Haugen. Hadde Arild deltatt på wsm 2001 med den styrken han hadde i sin beste form. hadde han vært i en klasse for seg!
140kgx3m farmers
410 kgx3m Yoke
180 kgx1 Stein H=110 cm
450 kgx4 Dekk
121 kg Stokk
116 kg Apollons

Strongman Training http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88396.msg1419589#msg1419589

Utlogget Jonas S.K

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 239
  • Honnør: 104
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 239

Sv: Tidenes sterkeste normann
« #28 : 13. februar 2010, 00:48 »
Svend karlsen.

Utlogget Roy Holte

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 348
  • Honnør: 406
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 348

  • I`ll see you when Ragnarok begins.....
Sv: Tidenes sterkeste normann
« #29 : 13. februar 2010, 01:15 »
Tidenes sterkeste nordmann er da uten tvil Svend Karlsen. Det er jo ingen annen nordmann som har tatt tittelen Verdens sterkeste mann.

Enig.....WSM tittel henger høyt ja, samt Svend var ukristelig sterk i bøy, benk og mark mm. i sine glansdager med bl annet VR for junior på 350 for alt for lenge siden;)

Sturla Davidsen: vunnet ALT som går an å vinne i styrkeløft IPF! og da mener jeg ALT!inkludert NSM i 1997...

Torkel er jo en legende og han står høyt i kurs med 373kg i mark og hans strongman-show var jo ett kapittel for seg selv....

Vi andre blir bare fyllmasse;)



3xNSM 2000-2001-2002
2xIPF World Champion Benchpress
IPF European Champion Benchpress
IPF Nordic Benchpress Overall Champion
5x Norweigian Benchpress Champion

EX-IPF World Benchpress record holder-125kg Powerlift with 326kg
EX-IPF World Bencpress record holder-125kg-singellift with 327kg

EX-Strongman
EX-Powerlifter
EX-Benchpresser

www.strongmanroyholte-webshop.no
www.strongmanroyholte.no


Give them nothing...but take from them everything!

I`ll be back........I`ll raise again!and again...and again...my spirit they never get!

May GOD have mercy upon my enemies
......because I won`t!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!